فیلم وبینار «سیستم سازی در فروش بیمه»

فیلم وبینار «سیستم سازی در فروش بیمه»

(3 بررسی مشتری)

۱۳۸,۰۰۰ تومان

نوع محتوا: فیلم ضبط شده وبینار آنلاین
مدرس: حامد عسگری
فرمت: ویدیو MP4
مدت ویدیو: 03:36:26
حجم: 608 مگابایت

در پانزدهمین وبینار آموزش بازاریابی و فروش بیمه در وبسایت بیمه‌مارکتینگ، با یک موضوع بسیار مهم و جدید با عنوان «سیستم‌سازی در نمایندگیهای بیمه» در خدمت شما هستیم.

در این وبینار، راهکار مدیریت، سازماندهی و برنامه‌ریزی برای کار در صنعت بیمه فعلی و در شرایط اقتصادی فعلی را خواهید آموخت و به این سؤال، یک پاسخ کاربردی و اجرایی خواهیم داد: «نمایندگی بیمه یا تیم فروش تحت مدیریت خودم را چگونه مدیریت کنم تا آن را تبدیل به یک سیستم تولید درآمد با نرخ بازدهی بالا نمایم؟!»

اما به صورت دقیق‌تر با مباحث زیر آشنا خواهید شد:

  • چگونه افرادی عادی با استعدادها و مهارتهای فروشندگی بسیار معمولی توانسته‌اند نمایندگیهای بیمه‌ی فوق‌العاده موفق و قدرتمند بسازند؟!
  • چگونه به جای هر روز سر کار رفتن، سیستمی ایجاد کنید که به‌صورت خودکار، کارمزد تولید کند؟!
  • ریشه‌ها و دلایل اصلی موفقیت برترین نمایندگان بیمه در کشور کدامند؟!
  • هفت استراتژی کاربردی در توسعه‌ی یک نمایندگی بیمه جنرال و نمایندگی تخصصی بیمه‌های عمر
  • قانون «۵۰۰۰ برابر» چیست و چگونه باید آن را به کار گرفت؟!
  • کاربرد قانون «نقطه‌ی قدرت» در نمایندگیهای بیمه
  • روش ساختن یک کسب‌وکار بیمه‌ای به جای انجام آن
  • آشنایی با سه بُعد شخصیتی «کارآفرین»، «مدیر» و «متخصص» و نحوه‌ی کنترل نمودن هر یک از آنها
  • مدیریت سه مرحله‌ی «کودکی»، «نوجوانی» و «بلوغ» در یک نمایندگی بیمه
  • آشنایی با انواع استراتژیهای حیاتی در نمایندگیهای بیمه (تعیین هدف استراتژیک – استراتژی سازمانی – استراتژی مدیریتی – استراتژی کارمندان – استراتژی بازاریابی – استراتژی سیستمها)

ویدیوی معرفی وبینار (قسمت اول):

ویدیوی معرفی وبینار (قسمت دوم):

این روزها به هر کجا از صنعت بیمه‌ی این کشور که نگاه می‌کنیم شاهد این هستیم که تلاش بر این است تا از نمایندگان و فروشندگان بیمه، تصویری از یک اَبَر انسان قوی هیکل شبیه هالک یا هرکول در ذهن آنها ترسیم کنند؛ مردان و زنانی که یک‌تنه در برابر تمام مشکلات زندگی امروزی ایستاده‌اند و شجاعانه در دل این سختیها به پیشروی خود ادامه می‌دهند!

فیلم وبینار «سیستم سازی در فروش بیمه»

در واقع این نمایندگان و مخصوصاً نمایندگان تخصصی بیمه‌های عمر نیز خود را به مانند کسی تجسم می‌کنند که از صخره‌های خطرناک با شیبهای بسیار تند بالا می‌روند و تمام این سختیها را برای تحقق بخشیدن به آرزوی اصلی‌شان که اغلب نیز ساختن یک نمایندگی قدرتمند و ایجاد تیمهای بزرگ فروش در صنعت بیمه است، تحمل می‌کنند.

اما مشاهدات و آمارهای ما در طول ۱۰ سالی که در حال فعالیت در صنعت بیمه هستیم به روشنی نشان می‌دهد که این دسته از نمایندگان و فروشندگان بیمه، خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شود، آرزوهای خود را فراموش می‌کنند و اشتیاقشان برای بالا رفتن از آن صخره‌ها، تبدیل به ترس از ارتفاع می‌شود و به‌زودی، همان صخره‌ها تبدیل به سطوحی می‌شوند که به‌جای بالا رفتن از آنها، فقط به آن می‌چسبند!

فیلم وبینار «سیستم سازی در فروش بیمه»

واقعیت این است که همین نمایندگان و فروشندگانی که امروز خستگی در تمام چهره‌ی آنها موج می‌زند، یک روزی در گذشته‌ی نه چندان دور، با صدها اُمید و آرزو و با موجی از انرژی پا به صنعت بیمه گذاشتند؛ پس قطعاً رؤیایی در کار بوده که یک روزی به خاطر آن، حاضر شده‌اند وارد این شغل سخت و طاقت‌فرسا شوند. اما سؤال این است که:

آن رؤیا الآن کجاست؟! چرا از بین رفته؟!
و کجاست آن نماینده یا فروشنده‌ی شجاع و پُر انرژی؟!

البته پاسخ به این سؤالات، ساده است. درواقع زمانی که آنها تصمیم به ورود به صنعت بیمه گرفتند، اصطلاحاً بُعدی در وجودشان متجلی شده که معروف به بُعد «شخصیت کارآفرینی» است. سپس این بُعد در طول زمان، با ایجاد مشکلات مختلف بر سر راه فروش بیمه‌نامه‌ها، کم‌کم از بین رفته تا اینکه به زمان حال رسیده و به این وضعیت فعلی درآمده است…

ابتلا به شوکّ کارآفرینی:

از نظر علم مدیریت کسب‌وکار، شغل تمامی نمایندگان بیمه (هم جنرال و هم نمایندگان تخصصی عمر) در حقیقت

یک کسب‌وکار کارآفرینانه

است. یعنی شما مستقل بوده و برای خودتان کار می‌کنید. بدون اینکه در عمل، لازم باشد به کسی جواب پس بدهید. شما آزادی عمل دارید که چگونه کار کنید و چه زمانی چه کاری انجام بدهید…

اما از روز اول، وضعیت اینگونه نبوده است. زیرا اغلب نمایندگانی که می‌شناسیم قبل از ورود به صنعت بیمه و اخذ نمایندگی بیمه، برای شخص یا شرکت دیگری کار می‌کرده‌اند.

برای مثال شاید اغلب شما قبلاً کارمند یک شرکت خصوصی، حسابدار، منشی، متصدی کامپیوتر، برقکار، نجار، راننده تاکسی، طراح دکوراسیون، لوله‌کش، یا حتی یک فروشنده یا بازاریاب بوده‌اید و احتمالاً در کار خودتان نیز صاحب تخصص و مهارت هم بوده‌اید؛ ولی به هر حال برای شخص دیگری کار می‌کرده‌اید.

سپس یک روز ناگهان آن اتفاق عجیب رُخ می‌دهد!

ممکن است علتش وضعیت بد آب و هوا بوده باشد! یا حتی جشن فارغ‌التحصیلی فرزندتان از دبیرستان، مشاهده فیش حقوق ناچیزتان در ابتدای ماه و یا حتی نگاه چپ‌چپ رئیستان به شما بوده که خوشایندتان واقع نشده و احساس کرده‌اید که او قدر زحمات شما که عامل اصلی موفقیت شرکتش بود‌اید را آنطور که توقع دارید نمی‌داند.

فیلم وبینار «سیستم سازی در فروش بیمه»

در واقع اصلاً مهم نیست که چه اتفاقی افتاده، بلکه مهم این است که بالآخره آن روز کذایی از راه رسیده و ناگهان و بدون هیچ دلیل مشخصی دچار «شوک کارآفرینی» شده‌اید و از آن روز به بعد زندگی شما دگرگون شده است.

درون ذهنتان صدای کسی را می‌شنوید که می‌گوید چرا باید این کار را انجام دهم؟! چرا باید برای شخص دیگری کار کنم؟! من که بیشتر از او می‌دانم! اگر من نبودم او به اینجا نمی‌رسید. هر کسی می‌تواند یک کسب‌وکار را اداره کند؛ پس چرا من باید برای این شخص که حتی تفاوت دست چپ و راست خودش را هم تشخیص نمی‌دهد کار کنم…؟! از این لحظه به بعد

هیجان مستقل شدن و راه‌اندازی یک کسب‌وکار، وجودتان را تسخیر می‌کند…

اندیشه‌ی استقلال شغلی و مالی، همه جا شما را دنبال می‌کند. تصور اینکه خودتان رئیس خودتان هستید و کارها را همانگونه که خودتان می‌خواهید انجام می‌دهید به طور وسوسه انگیزی جذاب و دوست داشتنی می‌شود.

از این لحظه به بعد، یعنی از زمانی که دچار شوک کارآفرینی می‌شوید دیگر آسایش ندارید و نمی‌توانید از دست آن خلاص شوید. درواقع شما مجبور هستید کسب‌وکار خودتان را شروع کنید…

سرانجام آن باور نابود کننده از راه می‌رسد…!

همینطور که در گیر و دار این شوک کارآفرینی به سر می‌برید نوبت به از راه رسیدن آن باور غلط و فاجعه‌باری می‌رسد که گریبان اغلب نمایندگان صنعت بیمه این کشور را نیز گرفته است. باوری که درنهایت مسیری را پیش رویتان باز می‌کند که سرانجام منجربه نابودی و حذف شدنتان از صنعت بیمه می‌شود. این باور نابودکننده این است:

برای موفقیت در کار بیمه، فقط متخصص شدن در فروش کافیست…

در واقع علت اصلی شکست در اکثر کسب‌و‌کارها و از جمله کسب‌وکار بیمه نیز همین است؛ زیرا:

مهارت فروش مورد نیاز یک کسب‌وکار و کسب‌وکاری که آن مهارت فروش را به کار می‌گیرد دو چیز کاملاً متفاوت هستند.

اما متأسفانه اکثریت نمایندگان و فروشندگانی که وارد صنعت بیمه می‌شوند موفق به درک مفهوم و چرایی جمله‌ی فوق، نمی‌شوند. اغلب آنها عقیده دارند که با یاد گرفتن نحوه‌ی فروشندگی بیمه، تمامی شرایط لازم برای راه‌اندازی یک نمایندگی بیمه و موفقیت آن، فراهم است.

اما این یک باور بسیار غلط است…

در واقع به جای آنکه یادگیری مهارتهای فروش، بزرگترین نقطه‌ی مثبت نمایندگی بیمه‌ی آنها شود تبدیل به بزرگترین نقطه‌ی منفی آن خواهد شد. زیرا اگر کسی با تخصص فروش در بیمه آشنا نباشد می‌تواند آن را بیاموزد؛ اما نکته مهم در راه‌اندازی یک نمایندگی بیمه، چگونگی هدایت و پیشبرد آن است.

شروع مصیبت زمانی است که این نماینده دچار این باور نابود کننده می‌شود و

همین نمایندگی بیمه که قرار بود او را از بند محدودیتهای کار کردن برای دیگران برهاند، او را اسیر خود می‌کند!

ناگهان کار فروش که زمانی فکر می‌کرد تنها کار و تخصص لازم برای موفقیت در صنعت بیمه است با کارهای دیگری که از آنها سر در نمی‌آورَد مخلوط می‌شود و اینجاست که کار کردن در نمایندگی بیمه‌ی خودش، تبدیل به بزرگترین کابوس زندگی‌اش می‌شود.

نماینده‌ای که مبتلا به شوک کارآفرینی می‌شود کسب‌وکاری که عاشق آن است را تبدیل به شغلش می‌کند؛ حالا شغلی که یک روزی از عشق به وجود آمده بود در میان انبوهی از دیگر کارهای ناخوشایند که با آنها آشنا نیست تبدیل به یک کار معمولی یا حتی اجباری می‌شود.

حالا به جای آنکه از تخصص خودش در فروش استفاده کند و مهارت بی‌نظیرش را در معرض ظهور بگذارد مجبور می‌شود آن را کم اهمیت جلوه دهد و سعی می‌کند هر چه زودتر آن را به اتمام برساند تا به کارهای دیگری برسد…

هر نماینده‌ای که به دلیل شوک کارآفرینی وارد صنعت بیمه شده است معمولاً این ۴ مرحلۀ معروف را تجربه می‌کند:

در چهارمین مرحلۀ فوق، منظور نه تنها ترس از دست دادن آنچه که نماینده با آنها مأنوس بوده، بلکه ترس «از دست دادن هدف» و «گم کردن خویشتن» نیز او را آزار می‌دهد…

ریشۀ تمامی این مشکلات باز هم برمی‌گردد به این تفکر غلط که «فروش» تنها اصل و مهارتی است که یک نمایندۀ بیمه به آن نیاز دارد…!!!

وبینار «سیستم‌سازی در نمایندگیهای بیمه» طراحی شده تا به همین سؤال پاسخ بدهد…

مخاطبان اصلی این وبینار چه کسانی هستند؟!

مخاطبان اصلی این وبینار عبارتند از:

 نمایندگان جنرال بیمه

 نمایندگان تخصصی بیمه‌های عمر

 مدیران فروش تیمهای بازاریابی و فروش در صنعت بیمه

درواقع این وبینار آموزشی برای آن دسته از نمایندگان بیمه (چه نمایندگان جنرال و چه نمایندگان تخصصی بیمه‌های عمر) و مدیران فروش طراحی شده است که می‌توانند باورها و تعصبات فعلی خود را کنار بگذارند و بپذیرند که یک نمایندگی بیمه خودبه‌خود کار نمی‌کند؛ بلکه عامل کار کردن این نمایندگیها «صاحبان» آنها (یعنی خود نمایندگان) هستند.

متأسفانه شواهد به‌روشنی گویای این است که بیش از ۸۰ درصد از نمایندگان بیمه در کشور ما بیش از میزان کارمزدی که ماهیانه دریافت می‌کنند کار و تلاش می‌کنند. به عبارت دیگر:

کم کار کردن نمایندگان و فروشندگان بیمه نیست که تبدیل به مشکل اصلی شده است؛ بلکه ریشه‌ی اصلی مشکل در فعالیتهای غلط نمایندگان است.

آمارهای ما در مجموعه بیمه‌مارکتینگ نشان می‌دهد که تقریباً ۴۰ درصد از نمایندگیهای بیمه جنرال و تخصصی عمر، در طول همان سال اول آغاز به کار به تعطیلی کشیده می‌شوند!

در عرض ۵ سال ابتدایی نیز، چیزی نزدیک به ۷۰ درصد نمایندگانی که سال اول را پُشت سر می‌گذارند این شغل را برای همیشه رها کرده و کنار می‌گذارند.

اما اگر شما جزو آن گروه ۳۰ درصدی از نمایندگان هستید که توانسته‌اید ۵ سال نخست را طی کنید و همچنان در صنعت بیمه باقی بمانید باز هم برای خوشحالی کردن مقداری زود است.

زیرا آمارها گویای این هستند که نزدیک به ۸۰ درصد از این گروه ۲۰ درصدی که وارد سال ششم به بعد فعالیت خود در صنعت بیمه می‌شوند در طول ۵ سال دوم از صحنه‌ی رقابت و فعالیت در صنعت بیمه کشور محو می‌شوند!

با شرکت در وبینار «سیستم‌سازی در نمایندگیهای بیمه» می‌آموزید که چگونه راه خود را از گروه ۸۰ درصدی «نمایندگانِ بدون طرح و برنامه» در صنعت بیمه جدا کنید و به جرگۀ ۲۰ درصد نمایندگان برتر و پُردرآمد صنعت بیمه بپیوندید…

کامل‌ترین دوره آموزش تخصصی مذاکره در فروشندگی بیمه‌های عمر:

3 دیدگاه برای فیلم وبینار «سیستم سازی در فروش بیمه»

  1. احسانی

    سلام وقت بخیر من فیلم سیستم سازی رو خریدم ولی باز نمیشن چیکار کنم؟

    • bimehmarketing

      باسلام
      ضمن تشکر از خرید شما
      برای پیگیری موارد و موضوعات مرتبط با خریدهای خود لطفاً ازطریق بخش مدیریت حساب کاربری، نسبت به افتتاح تیکت پشتیبانی اقدام نموده و مشکل خود را با ذکر جزئیات، در تیکت توضیح دهید تا همکاران ما موضوع را پیگیری و ازطریق همان تیکت به شما نتیجه را اطلاع دهند.
      با سپاس

  2. یداله فرقانی

    عالی عالی عالی عالی
    واقعاً فوق العاده بود این وبینار استاد عسگری عزیز
    باعث شدید نگاه من و نگرشم به شغلم به عنوان یک نماینده بیمه کلاً عوض بشه
    از شما بسیار بسیار ممنونم

  3. مدیر سایت

    لطفاً نظرات و پیشنهادات ارزنده خود را با ما در میان بگذارید…

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعیه مهم زیر را مطالعه کنید:

نماینده گرامی؛ درحال حاضر، ترم اول کالج به‌طور کامل برگزار شده ولی هنوز ترمهای تحصیلی دوم به بعد شروع نشده‌اند.

برای ثبت‌نام در ترم اول و دریافت ویدیوهای تمامی دروس این ترم، بر روی دکمه زیر کلیک کنید…