معجزه اثباتهای اجتماعی در فروش بیمه های عمر

تاکنون و در مقالات قبلی، بارها و بارها به اصطلاح اثبات های اجتماعی در جریان فروشندگی بیمه و به‌خصوص بیمه های عمر اشاره کرده ام. اما تمامی این اشاره ها به صورت ضمنی بوده و بنابراین، تصمیم گرفتم تا در این مقاله، به شکلی جامع، به بررسی تأثیر اثبات های اجتماعی در راستای متقاعدکردن مشتری به خرید بیمه عمر پیشنهادی شما بپردازم.

ما در هر محیطی که قرار بگیریم، به اکثریت اقتدا می کنیم و اقلیت را الگوی خودمان قرار نمی دهیم. بگذارید این را با ذکر یک مثال توضیح دهم.

شما در بازی دِربی پایتخت (میان استقلال و پرسپولیس)، در ورزشگاه آزادی به عنوان طرفدار قرمزها، در میان خِیل عظیمی از هواداران پرسپولیس نشسته اید! ناگهان داور به نفع استقلال، ضربه پنالتی اعلام می کند و یکدفعه، می بینید ۹۵ درصد اطرافیان شما، بلند شده و با سوت و فریاد و پرتاب هرچه در دست دارند به داور و تصمیمش اعتراض می کنند! واقعاً شما در آن لحظه، چکار می کنید؟! چنانچه با خودمان صادق باشیم و واقعاً در آن شرایط، قرار بگیریم، پاسخ این است:

من هم به مانند همه آن هوادارنِ دو آتشه قرمزها، شروع به سوت و فریاد کشیدن می کنم و شاید هم بطری آب معدنی ام را به داخل زمین پرتاب کنم!

این ذات وجودی تمام ما انسانهاست. ما برای اینکه خودمان را عضوی از یک گروه بپنداریم و به سایر اعضای گروه، این را اثبات کنیم، همان کارهایی را می کنیم که سایر اعضای آن گروه، انجام می دهند.

چنانچه علاقه مند به یادگیری بیشتر درباره نظریه اثبات های اجتماعی هستید این مقاله من را با عنوان “معجزه ای به نام توصیه نامه در فروش بیمه های عمر” مطالعه کنید.

تمام بحث من در این دو مقاله، حول این یک جمله است:

مورد قبول دیگران قرار گرفتن، و عضوی از یک جمع یا گروه بودن، قادر است رفتارهای ما را از ریشه تغییر دهد.

حال، سؤال این است که چگونه از قدرت معجزه آسای پدیده اثبات اجتماعی، در راستای فروش بیمه عمر پیشنهادیمان بهره ببریم؟ پاسخ ساده است:

تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که به مشتری که روبروی شما نشسته و در مقابل خرید بیمه عمر مقاومت می‌کند، نشان دهید و اثبات کنید که یک جمع یا گروهی از انسانهای مشابه خودش، قبلاً اقدام به خرید همین بیمه عمر کرده‌اند! و حالا تو (یعنی مشتری!)، در اقلیتِ کسانی که این بیمه عمر را ندارند قرار گرفته‌ای.

دقیقاً مثل همان کاری که من در نانومارکت پرستاران، معلمان، آتشنشانان، و ارتشیها انجام دادم. (اینها بازارهای هدف اصلی من در طول مدتی که به عنوان یک فروشنده بیمه عمر فعالیت می‌کردم را تشکیل می‌دادند). ضمن اینکه برای یادگیری بیشتر درباره بازارهای هدف و اصول نانومارکتینگ (بازاریابی خُرد مخصوص بیمه‌های عمر) به کتاب اول من با عنوان «سیاره مشتری؛ هنر مشتری یابی در بیمه های عمر به سبک نانومارکتینگ» مراجعه کنید:

کتاب سیاره مشتری - هنر مشتری یابی در بیمه های عمر

حتماً می پرسید چطور این کار را کردم؟! پاسخ این است:

«دفتر توصیه‌نامه»

من عادت دارم که برای هرکدام از بازارهای هدفم، یک دفتر توصیه نامه جداگانه بسازم. مثلاً دفتر توصیه نامه ویژه پرستاران و یا دفتر توصیه نامه ویژه آتشنشانان و… سپس زمانی که روبروی یک آتشنشان می نشینم و بیمه عمر را برای وی توضیح می دهم و در پایان جلسه، با مقاومت این مشتری مواجه می شوم، دفتر توصیه نامه ای که حاوی مثلاً ۴۰۰ توصیه‌نامه از زبان ۴۰۰ آتشنشانی که تا آن لحظه از من بیمه عمر خریداری کرده اند را روبروی این آتشنشان می گذارم و کاملاً سکوت میکنم تا دفتر را ورق بزند و برخی از توصیه نامه را مطالعه کند.

نکته جالب و شگفت انگیز این است که واکنش ۸۰ درصد این آتشنشانها، وقتی که دفتر توصیه نامه همکاران خودشان در سازمان آتشنشانی را می‌بینند این جمله است: «اینها چقدر حق بیمه پرداخت می کنند؟!»

شنیدن این جمله برای من، یعنی کار تمام شده است! ذهن این آتشنشان از روی نخریدن، به روی با چه قیمتی خریدن، شیفت (Shift) شده یا انتقال یافته است. از اینجای کار به بعد، با استفاده از تکنیکهایی که در فیلم وبینار «۲۲ متد برگزیده بستن فروش ویژه بیمه های عمر» آنها را در اختیار شما نیز قرار داده‌ام، فروشم را قطعی می کنم و می بندم.

اما تمام هدف من از ارائه این مقاله، این بود که بهانه ای باشد تا از شما دعوت کنم این فیلم بی‌نهایت آموزنده و جذاب را مشاهده کنید و سپس نظرات و تجارب و پیشنهادهای ارزنده خود را در راستای بهره‌گیری هرچه بیشتر از این ابزار قدرتمند را با من از طریق درج کامنت در انتهای همین صفحه درمیان بگذارید.

فهرست مقاله

کامل‌ترین دوره آموزش تخصصی مذاکره در فروشندگی بیمه‌های عمر

دیدگاههای این مقاله

25 پاسخ

  1. بی نظیر. دقیقا برای منم پیش اومده که اول مقاومت کردم بعد دیگه کم کم عادی شد و بعد موجب تکرار از طرف من شد بدون این که خودم بخوام.

  2. باسلام و عرض ادب خدمت شما استاد عزیز و گرامی
    بسیار سپاسگزارم که شما با داشتن اینهمه مشغله کاری باز هم فرصت نوشتن مقالات مفید و کاربردی را برای ما پیدا می کنید امیدوارم عمر طولانی و با عزت داشته باشید
    دوستدار کوچک سما بهادر خرمی
    استان سمنان

  3. بسیار لذت بخش بود
    به نظرم اسمش رو باید گذاشت سمفونی اثبات اجتماعی !
    با آرزوی سلامتی و پیروزی برای شما استاد گرامی و خانوادتان

  4. با درود فراوان خدمت استاد و پیشکسوت صنعت بیمه،جناب آقای حامد عسگری عزیز،بازهم ازاینکه مقاله ای جدید و نکته ای جدید رو ازتون آموختم خیلی خرسندم،من به تازگی نماینده بیمه عمر ایران شدم و از دانش شما خیلی استفاده میکنم،امیدوارم خداوند به عمرتون برکت و سلامتی عطا کنند،زنده و موفق باشید

    1. درود بر شما
      از اینکه نسبت به بنده لطف دارید سپاسگزارم. اما لقب پیشکسوتی در صنعت بیمه این کشور رو برای خودم جایز نمی‌دونم
      براتون آرزوی موفقیتهای روزافزون دارم
      بیمه گر و توانگر باشید

  5. سلام و خسته نباشید خدمت جناب عسگری .میخواستم بدونم برای روش فروش در دوره ی رکود اقتصادی هم چیزی دارین؟

  6. سلام و درود بر سفیر آرامش و علم آموز صنعت بیمه استاد عالیقدر جناب آقای عسگری
    باز هم سپاس از زمانی که برای تهیه مقالات بیمه ای گذاشتید تا ما نماینده ها بتونیم استفاده لازم رو ببریم و به حق که خیلی خوش شانسیم که شما رو داریم که معدن بزرگ اطلاعات حرفه ای بیمه برایمان هستید.
    خداوند نگه دارتان باشد.
    با تشکر

    1. درود بر شما
      از اظهار لطف شما بینهایت ممنونم
      برای شما آرزوی موفقیتهای روزافزون دارم
      بیمه گر و توانگر باشید…

  7. سلام
    جناب اقای عسگری مثل همیشه عالی بود.من سمینار ها و کارگاه های زیادی تو جاهای مختلف رفتم.ولی واقعا میگم هیچ کدوم قابل مقایسه با کارگاههای شما نیست.ممنون که هستین
    لبخند خدا همیشه همراهتون

    1. درود بر شما
      این امر تنها باعث سنگین تر شدن بار مسئولیتی می شود که بردوش من گذاشته شده است
      امیدوارم با حضور همیشگی و دلگرمی نمایندگانی همچون شما، در ادامه این مسیر آنطور که شایسته و بایسته است به هحرکت ادامه دهم
      بمه گر و توانگر باشید…

  8. سپاس و ممنون که نماینده های بیمه رو به بهترین نحو آموزش میدین،آرزو میکنم که همیشه بهترین ها سر راهتون قرار بگیره

  9. ممنون که نظرات و برنامه های خود را بدون چشم داشتی رائه مینماید.

  10. سلام
    در این برنامه یاد میده که اگر با جمع یک کاری را انجام دهیم یک عادت میشه .

  11. درود برشما
    از راهنماییهاتون کمال تشکر را دارم و امیدوارم با کمک هم بتوانیم فرهنگ بیمه را در ایران غنی تر کنیم و اعتماد همگان را نسبت به تامین اتیه توسط بیمه های بازرگانی جلب نماییم .
    با سپاس فراوان از شما همکار و همراه گرامی

    1. درود بر شما
      سپاسگزارم و امیدوارم روز به روز شاهد افزایش ضریب نفوذ بیمه های عمر در کشورمون باشیم
      بیمه گر و توانگر باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود رایگان کتاب

رمز فروشندگی بیمه‌های عمر در ایران

در این کتاب 104 صفحه‌ای می‌خوانید:

روش جلب توجه و اعتماد مشتری در بازارهای سرد

تکنیک Opening و باز کردن سر صحبت با مشتری

روش پی بردن به نیازهای اصلی مشتری از زبان وی

چرایی و چگونگی تبدیل نیاز مشتری به خواسته احساسی

کتاب رمز فروشندگی بیمه های عمر در ایران - نویسنده: حامد عسگری - بیمه مارکتینگ

اطلاعیه مهم زیر را مطالعه کنید:

نماینده گرامی؛ درحال حاضر، ترم اول کالج به‌طور کامل برگزار شده ولی هنوز ترمهای تحصیلی دوم به بعد شروع نشده‌اند.

برای ثبت‌نام در ترم اول و دریافت ویدیوهای تمامی دروس این ترم، بر روی دکمه زیر کلیک کنید…