بیمه‌گران عمر؛ فرشته نجات یا گرگی در پوست میش؟!

امروز که مشغول چک کردن نظرات و کامنتهای نمایندگان در انتهای مقالات سایت بودم، یک کامنت بلندبالا توجه من رو به خودش جلب کرد. متن کامنت از این قرار بود:

«با سلام
آقای عسگری عزیز بنده حدود ۱۰ سال است که به فروش بیمه عمر مشغول هستم و پس از گذشت ۵ سال از شروع کارم کم کم واقعیت هایی از بیمه عمر دستم اومد که دیگه تمایلی به ظلم در حق مردم را برای خودم روا نمی دارم. درست است که یک فروشنده کارش تجارت است و فروش یعنی موفقیت اما اکثر اونایی که می یان و بیمه ماهی ۴۰۰۰۰ تومان می خرند خیلی چیزها را نمی دونند و به حرف های فروشنده اعتماد می کنند متاسفانه ۸۰ درصد فروشنده ها هم خیلی حقایق را در مورد محصولشون نمی دونند وگرنه لااقل به دوستانشون نمی فروختند و یا لااقل به نیازمندهایی که از سر امید اقدام به خرید این بیمه می کنند نمی‌فروختند.

مثلا نمی دونند “بیمه عمر و سرمایه گذاری” درواقع یک بیمه عمر است نه یک قرارداد سرمایه گذاری منظور من از این نکته این است که در هیچ کجای بیمه عمر هیچ تعهدی برای شرکت بیمه درج نشده که شرکت را موظف به پرداخت مبلغی ذکر شده در قرارداد کنه و جدولی از اعداد پیوست بیمه نامه است که در هیچ کجای بیمه نامه به پیوست بودن آن اشاره نشده که از لحاظ قانونی بتوان به آن استناد کرد.

مثلا اینکه وام پرداختی از محل بیمه نامه ۲۵ درصد سود براش لحاظ می شه

مثلا اینکه اگرشرکت مبالغ جدول را در سررسید پرداخت نکنه و یا کسری از آن را پرداخت کنه شما نمی تونید شکایتی علیه اون به نتیجه برسونید.

مثلا اینکه وابستگی سرمایه فوت با کارمزد نماینده باعث شده نماینده صرف نظر از هدف مشتری برای جذب کارمزد بیشتر تا نهایت امکان پوشش سرمایه فوت را بالا ببره در صورتی که مشتری اصلا به آن نیاز نداره و صرفا فکر سرمایه گذاری است و مثلاو مثال های گوناگونی که می گه بیمه عمر توی ایران نوعی فریب است و فقط بیمه است نه سرمایه گذاری اگر با خودمان صادق باشیم بهتر از این است که مردم را به چیزی دلخوش کنیم که واقعیت نداره!

با آرزوی موفقیت برای همه فروشندگان بیمه عمر»

امید


بلافاصله بعد از مطالعه کامنت، آستین‌ها را بالا زدم تا شروع به نوشتن پاسخی مستند و بلندبالا و در خور، برای دوست عزیز و بزرگوار (به نام اُمید) که آن کامنت را ارسال کرده بود نمایم…

اما بیش از یکی دو سطر از جواب را ننوشته بودم که ناگهان به این فکر فرو رفتم که: «خدایا! یعنی همین حالا چه تعداد از مجموع 75 هزار نماینده بیمه فعال در این کشور، دقیقاً از همین منظر به مقوله بیمه عمر و مخصوصاً بحث سرمایه گذاری (اندوخته) آن می نگرند؟ هنوز چه تعداد از نمایندگانی که سفرای شرکتهای بیمه متبوع خود هستند، ایمانی شکننده و اطلاعاتی ناقص نسبت به آنچه می فروشند دارند؟ هنوز چه تعداد نماینده، خود مستقیماً عامل کاشت بذر شک و تردید و دودلی در میان مردم هستند؟ هنوز چه تعداد نماینده، تصورشان نسبت به بیمه عمر، یک کلاهبرداری شرعی و قانونی است؟ هنوز چه تعداد نماینده به جای فرو رفتن درنقش فرشتگان نجات مردم، خود را گرگی در پوست میش می پندارند؟ و هنوز…»

بیمه‌گران عمر؛ فرشته نجات یا گرگی در پوست میش

به همین دلیل، به جای نوشتن پاسخ از طرف خودم، تصمیم گرفتم متن کامنت این دوست عزیز و بزرگوار را در این مقاله بگذارم و ارائه پاسخی مستند، مؤدبانه، قانع کننده، مجاب کننده، به دور از احساساتی شدن، منطقی و قابل استناد را بر عهده‌ی شما نمایندگان عزیز بسپارم.

به یاد داشته باشید که این پاسخ، فقط خطاب به یک نفر نیست؛ این را باور کنید که صدها و بلکه هزاران نماینده در این کشور با چنین باور نابود کننده‌ای صبحها را به شب می‌رسانند و پاسخ شما به این کامنت، تعیین کننده‌ی مسیر باورهای آنان در مواجهه با مردم نیازمند به بیمه عمر در کشور ما خواهد بود.

با درج نظرات خود در پایین این صفحه، نشان دهید که چه تعداد نماینده وجود دارند که با باور و ایمانی نشأت گرفته از اطلاعات و دانش صحیح، بیمه عمر را ابزاری برای نجات و نه نابودی مردم می‌پندارند.

گرچه این را هم می‌دانم که برخی از دوستان نیز نظراتی هم راستای کامنت آقای اُمید ارسال خواهند نمود و با ایشان هم عقیده هستند. ولی اُمید دارم که بحث و تبادل نظراتی که در ادامه خواهند آمد بر روی شک و تردید این عزیزان تأثیری مثبت و بسزا ایفا نماید.

منتظر پاسخهای قانع کننده‌ی شما هستم…

فهرست مقاله

کامل‌ترین دوره آموزش تخصصی مذاکره در فروشندگی بیمه‌های عمر

دیدگاههای این مقاله

345 پاسخ

  1. باسلام.‌.من تا دیروز با اشتیاق قسط‌های بیمه خودم رو پیشاپیش پرداخت میکردم که بخواد زود تموم بشه..یعنی هر پولی دستم میومد پیشاپیش پرداخت قسط میکردم ولی الان که کامنت‌ها رو خوندم دیگه روحیه‌ای ندارم بخوام قسط بیمه رو پرداخت کنم..اگه واقعا تمام اون امیدها به ناامیدی تبدیل بشه و کار از ریشه دروغ بنا شده باشه واقعا دیگه به چی میشه اعتماد کرد؟؟سرنوشت همه آدمها آخرش یک مشت خاکه اونوقت چطور دلشون میاد اینطور سر مردم رو شیره بمالن…امیدوارم اینطور که گفتن نباشه

  2. ۱.بیمه عمر و سرمایه گذاری اگه از سپرده بانکی بهتر هست که بایستی سود بیشتر و تضمین شده ای به بیمه شده پرداخت کند چرا؟ چون بیمه شده فقط واریزی بیمه ای دارد نه برداشتی مثل بانک.. شرکت های بیمه ای که اکثرشون پشوانه هاشون بانک ها و موسسات مالی و اعتباری هستند با این پول تا چند ساله دیگه کار میکنن و سرمایشون چند برابر میشه ولی آنچنان سودی به بیمه شده پرداخت نمیکنن. شاید بگن مقداری از حق پرداخت بیمه ای شامل پوشش های بیمه ای میشود ولی اصلآ اینجور نیست و هزینه ی پوشش ها جداگانه هستش.

    ۲.چرا تا زمانیکه شخص بیمه شده حق بیمه پرداخت میکند پوشش بیمه ای دارد ولی زمانیکه قرارداش به پایان میرسد و مستمری میخواه بگیرد دیگر هیچگونه پوشش بیمه ای ندارد.انسان تا جوان هست و میتواند کار بکند و درآمد داشته باشد و حق بیمه پرداخت کند.هنگامیکه پیر میشود تازه بیماری ها به سراغ او می آیند ولی هیچگونه پوشش بیمه ای ندارد.آیا این منطقی هستش؟

    ۳.انسانها درس میخوانند و علم می آموزند. و زکات علم آنها یادگیریش به دیگران است. نه بلعکس که دروغ و عدم شفافیت را به آنها بیاموزند.

    1. درود بر شما
      دو سال پیش (۱۴۰۰) در متروی تئاتر شهر گول یک تبلیغ چی بیمه ایران رو خوددم. آن خانم به من گفت با پرداخت ماهانه ۴۵۰ هزار تومان در ماه پس از ۱۰ سال با مبلغ سالانه ۱۰۰ میلیون تومان بازنشسته میشوید. گفتم ده سال دیگه ۱۰۰ میلیون دیگه ارزشی نداره.
      گفت الان ۱۰۰ میلیون چه ارزشی داره ده سال بعد همون رو میدهند یعنی با تورم آن زمان.
      من هم گول خوردم و قبول کردم.
      برام فرومی نوشت و فرستاد به شعبه شان در خیابان زرتشت غربی.
      در آنجا میخواستم برای آن ماهی ۴۵۰ هزار تومان فرم پر کنم که آن خانم به من گفت یک طرح ویژه جدید اومده… ایشان گفتند در بیمه تامین اجتماعی آن پردختی حق بیمه دو سال آخر تعیین‌کننده پایه حقوق است اما در بیمه ایران مبلغ پرداختی سال اول است. یعنی فقط اگر سال اول را بیشتر پرداخت کنید در پایان ۱۰ سال پایه حقوق تان همان خواهد بود. و از سال بعد میتوانید با مبلغی اقساط تان را پرداخت کنید. به من گفتند اگر فقط سال اول را ۸۰ میلیون تومان پرداخت کنید ۱۰ سال بعد پایه حقوق شما به تورم الان ۳۸ میلیون تومان در ماه خواهد بود.
      من ابله هم به سادگی گول خوردم و قبول کردم و ۸۰ میلیون تومان (در سال ۱۴۰۰) پرداخت کردم. به من گفتند چون پرداختی بیمه نامه نامه ات رقم بالایی است میتوانید یک نفر از خویشان تان را زیر چتر حمایت خودتون دربیازید تا ایشان بتوانند از خدمات پزشکی آن استفاده کنند.
      اما بعدا متوجه شدم با پول پردختی من برای دو نفر بیمه باز کرده اند یکی برای خودم و دیگری برای آن خویشاوندم.
      گفتم این دیگه چیه؟ چرا دو تا شده؟
      گفتند در پایان شما از بازنشستگی آن استفاده خواهید کرد خویشاوندتان فقط از مزایای پزشکی آن استفاده خواهند کرد.
      سند بیمه نامه ام رو وقتی به من تحویل دادند که دو ماه از تاریخ آن گذشته بود. و در آن نوشته بود تا یک ماه وقت دارید منصرف شوید اما یک ماه هم از تاریخ منصرف شدن هم گذشته بود. و دیگر نمیشد کاری کرد. فقط توانستم از مبلغ بیمه خویشاوندم کم کنم و از ۴۰ میلیون به ۱۴ میلیون کاهش دهم.
      مدت باز خریدی بیمه ها را هم بجای ۱۰ سال ۱۲ سال کرده بودند گفتند میتوانی بعدا کاهش یا افزایش بدهید.
      پارسال که یک سال بیمه ام تمام شد رفتم شعبه سهروردی بیمه ایران (شعبه اقساط) تا مبلغ قسط را پایین بیارم اما به من گفتند تا ۵۰ درصد نمتوانید کاهش دهید.
      گفتم همکاراتون گفته بودند سال بعد به هر میزان میتوانید کاهش دهید.
      گفتند به هیچ عنوان نمیشه.
      گفتم خانم فعلانی گفته بود.
      گفتند اسمشو بدهید تا توبیخش کنیم.
      به من گفتند امسال تا ۵۰ درصد میشه کم کرد سال بعد بیایید تا باز ۵۰ درصد دیگه کم کنیم.
      روز دوشنبه (۱۳ شهریور ۱۴۰۲) بعد از یک سال رفتم تا باز ۵۰ درصد دیگه کم کنم اما به من گفتند فقط همون یک بار را می توانستید کم کنید و دیگه نمیشه.
      گفتم پارسال همکارتون گفت میشه.
      گفتند همچین قانونی نداریم. و تا آخر باید با همین مبلغ ادامه دهید.
      گفتم میخواهم کلا انصراف بدهم
      گفتند بیشتر از شش میلیون تومان دستتون رو نمیگیره.
      در صورتی که من در این دو سال بیش از ۸۷ میلیون تومان پرداخت کرده ام.
      گفتم مرجع بالاتر شما کجاست تا برم از ایشان سوال کنم که میشود یا نه؟
      به دروغ گفتند ما بالاترین مرجع بیمه ایران هستیم.
      رفتم همون شعبه دو سال پیش خیابان زرتشت شرقی پیش نفر اولی که بگم این چه بساطی بود برای من پهن کردید؟ آنجا نبود به شعبه مفتح انتقال داده بودند (گویا بجای توبیخ ارتقاع هم گرعته بودند) رفتم شعبه مفتح دیدمشون اما به کل منو انکار کردند و وانمود کروند منو به یاد نمی اوردند.
      این موضوع رو به یکی از دوستان گفتم ایشان پس از حرص خوردن از سادگی من و نکوهیدن من با یکی از دوستانشون تماس گرفتند و منو راهنمایی کردند گفتند بروم بیمه مرکزی ایران و ازشون شکایت کنید اونجا حتما رسیدگی خواهند کرد.
      اگر نشد باز جای دبگری هم هست.
      حالا میخواهم روز شنبه برم ببمه مرکزی ایران که در خیابان برزیل غربی واقع در میدان ونک-ملاصدرا ست.
      امیدوارم نتیجه بگیرم.

      دوستان غرض از گفتن این موضوع آگاهی بقیه از تجربیات تلخ و حماقت بار خودم است. تا مثل من گول نخورند.
      اگر از اول این مطالب و کامنت های شماها رو دیده بودم هرگز این کار را نمیکردم.
      اینان از روز اول حقیقت رو به مشتریان نمیگویند. اگر از روز اول واقعیت رو میگفتند هرگز خودم رو بیمه عمر نمیکردم اونم لا این مبلغ.
      خب سالی که نیکوست از بهارش پیداست

  3. اینقدر با تبلیغات دروغ مردم رو فریب ندید ۱۶ماهه تقاضای بازخرید کردم گفتند از۱۴میلیونی که پرداخت کردی فقط۵میلیون تعلق میگیره دزدی شاخ و دم که نداره

    1. چند سال پیش نوشتید فکر کنم سال ۹۴: درمورد مستمری نیز هنوز هیچگونه آیین نامه ای رسماً به تصویب بیمه مرکزی نرسیده و بنابراین هیچ قانون قابل استنادی وجود ندارد و متأسفانه شاهد برخی قوانین من درآوردی ازطرف برخی نمایندگان هستیم. به احتمال بسیار قوی، باز هم بیمه کارآفرین خواهد بود که می بایست اولین مستمری حاصل از بیمه عمر را بپردازد که البته شخصاً صحبتهایی با واحد بیمه های عمر این شرکت در یکسال گذشته داشته ام مبنی بر زمان ارائه آیین نامه بیمه های مستمری که طی یک سال آینده عرضه خواهد شد.
      خواستم ببینم الان قانون مستمری بیمه عمر چه جور هست؟

      1. باسلام
        تا زمان فعلی تنها شرکت بیمه خاورمیانه هست که رسماً و بصورت مستند بیمه عمر و بازنشستگی رو صادر میکنه و در مورد سایر شرکتهای بیمه باید همچنان منتظر آیین نامه بیمه های مستمری باشیم
        باتشکر

    2. چرا از اندوخته صندوق به نسبت 85 /15 بین بیمه شده و بیمه گذار باید تقسیم بشه . پولشو بیمه شده میده از پول شما تا زمانی که خواستین بیمه رو ببندید و در قیدحیات بودید مبلغی که متعلق به بیمه گذار هست با سودشو کامل باید بدین به کارگزاری که شما رو بیمه کرده

  4. ۴سال اقساط بیمه عمر ایران زندگیمان پرداخت کردم الان یکسال ونیمه تقاضای بازخرید کرد هیچکس پاسخگو نیست فقط کلاهبرداری هستش

  5. سلام وارادت
    دوستان عزیز متاسفانه در بسیاری از موارد به علت عدم حمایت تبلیغ از طرف شرکت و گذاشتن بار فروش بر روی نماینده این مشکلات پیش می آید وقتی فشار فروش رو روی نماینده میزارن با شعار فقط بفروش این دیدگاههای خراب و منفی از بیمه عمر ایجاد می شود.
    وقتی مزایای بیمه از من نماینده شنیده بشه خیلی فرق داره که این مزایا از زبان یک رسانه غیر مرتبط با بیمه شنیده بشه اونقدر دید رو به من نماینده خراب کردن که طرف حاضر هست خوب بودن بیمه رو از هرکسی جویا بشه الا من نماینده بیمه.

    1. سلام
      حرف های آقا امید رو کاملا تایید میکنم
      ایشالا همه مون این وجدان و شجاعت رو داشته باشیم که به حقیقت پشت نکنیم.

  6. اگر بیمه خوب نیست چرا روزانه برای گرفتن بیمه تکمیلی به شعب مراجعه میشه چرا اداره ها و ارگان ها در کنار بیمه تامین اجتماعی بیمه تکمیل درمان هم میگیرن چرا بیمه مسئولیت .اتش سوزی وووو تهیه میشه .یه مقدار واقع بین و منصف باید نگاه کرد .

    1. من تو دوران بارداری خانمم حدود ۳۰ میلیون تومن هزینه کردم و از بیمه تکمیلی و تامین اجتماعی تونستم حدود ۳ تومن دریافت کنم.
      چون تقریبا هیچیز و بیمه قبول نمیکنه
      این مبلغ رو هم تو رودروایسی فکر کنم برام انتقال دادن
      الان بیمه دزدیه یا خوبه ؟
      بیمه خوب بود

  7. مشکل دقیقا نوع نگاه به بیمه هست. مدرسین بیمه هم شاید باید بیشتر در قالب مثال آموزش بدهند تا افراد برداشت اشتباه نکنن:

    یک سوال از کسانی دارم که میگن بیمه عمر بیخود هست. شما حداقل هر ساله داری بین 1 تا 2 میلیون تومن بابت حق بیمه ثالث و بدنه پرداخت میکنی تا اگر خدای ناکرده دچار مشکل شدی بیمه برات جبران خسارت بکنه. در انتهای هر سال هم این بیمه تمام میشه و پولی بابت اون به شما بازگردانده نمیشه. غیر از این است؟؟؟
    اتفاقا اکثر افراد از بیمه های دولتی در پرداخت خسارت شاکی هستید و بیمه های خصوصی رو بهتر میدونید. (طبق آمار بیمه مرکزی)

    حالا بیمه عمر رو هم مثل ثالث و بدنه تصور کنید. شما یه پولی رو میدید برای اینکه اگر خدایی ناکرده اتفاقی برای شما افتاد در بدترین حالت پولی برای هزینه های شما بعد از خودتون باقی مونده باشه. حالا اگر این پوشش رو افزایش بدید بعد از فوت یه پولی هم به ورثه شما میرسه تا حداقل فقدان شما از نظر مالی اگر نان آور خانه بودید برای مدتی کمتر احساس بشه. این در واقع همون بیمه ثالث خودتون هست با این تفاوت که هر وقت خواستید میتونید بعد از کسر کارمزدها الباقیش رو از بیمه پس بگیرید.
    بیمه بدنه هم مثل پوشش های جانبی بیمه عمر هست: بیماری خاص، نقص عضو …
    نکات مهم:
    1- شما بیمه ثالث و بدنه میخری سرسال انتظار نداری پولتو پس بدن، چرا نمی پذیری خودتو بیمه کردی نباید انتهای کار پولی پس بگیری (که البته میگیری)
    2- بیمه ماشینت رو میخری به خصوصی ها اعتماد میکنی چرا تو بیمه عمر اعتماد نمیکنی!!؟
    لابد بخاطر اینکه میگی بیمه عمر رو 20 سال بعد قراره بگیرم شاید تا اون موقع اون شرکت بیمه نباشه. اما اینو نمیگی که شما سال به سال پول میدی هر وقت نبود شما هم دیگه پول نمیدی و اینکه تضمینی هست که شما تا 20 سال دیگه اتفاقی برات نیوفته؟؟
    شاید بعد از بیمه کردن خودت در حالیکه یه قسط دادی فوت شدی. اون وقت بیمه براساس پوشش هایی که خریدی بلافاصله اون پول رو به خانواده یا ورثه ات میده حالا یه چیزم کم کنه. فرضا 2 میلیون دادی و بعد از همین قسط اول فوت شدی و پوشش سرمایه فوت هم 300 میلیون هست. حالا بیمه 280 میلیون بده به خانواده شما بده!!

    3- من سال 89 حتی قرارداد بیمه عمرم رو هم گرفتم ولی در لحظه آخر دوستانم منصرفم کردن از خرید که کو تا 20 سال آینده. الان وقتی نگاه میکنم می بینم به چشم برهم زدنی گذشت و 10 سال تمام شد. البته من 3 سال پیش مجدد اقدام کردم و ایندفعه بیمه خریدم . اما نگاهم بیمه هست نه سرمایه گذاری. (برادرانه میگم سرمایه گذاری میخواید بکنید برید بورس بیشتر نتیجه میگیرید)

    من کارمند هستم و کارم فروش بیمه نیست ولی چون کلی تحقیق کردم تا ببینم به نفعم هست یا نه اینارو گفتم. هر جنگلی گرگ داره. قطعا برخی از افراد در موقع فروش بیمه حرف های غیرواقعی میزنن. شما خودت تحقیق کن و قرارداد بیمه ات رو هم بگیر بخون، قرار نیست کسی برات کاری کنه شما خودت باید بدونی داری چیکار میکنی.

    1. اتفاقا این دوستای بیمه گرمون هم هر وقت دنبال خرید بیمه عمر پیش من اومدن بهشون همین و گفتم
      میگم مثل این ویزیتورهای شرکت های هرمی پی‌گیری نکنید
      بیمه عمره
      اگه من مردم به درد خانوادم میخوره
      رو این موضوع کار کنید بهتره تا اینکه بیاید پلن درامدی براش متصور شید

    2. سلام اگر بیمه عمر را برای سرمایه گزاری میخاین باید خدمات فوت واز کار افتادگی وبیماری و…و وام رو بیخیال بشین ومبلغ خسارت رو صفر یا کمترین در نظر بگیرید ومبلغی رو به عنوان پول پیش پرداخت کنید وسالیانه مبلغی را به پس انداز خود اضافه کنید تا جبران تورم بشود ولی اگر بیمه را به صورت عادی بخرید فقط خودتون رو در برابر بلایا بیمه کردید وسود شما ناچیز میشود

  8. با سلام خدمت تمامی دوستان . من نمیخام زیاد وارد جزییات بشم و در مورد تبصره ها و قوانین بیمه مرکزی که برای بیکه گذار و بیمه شده و… گذاشته حرفی بزنم. جدایی از وجدان کاری … شرکت ها با هم متفاوت هستن و قوانین متفتوتی هم دارن.بله یکسری افراد هستن زرنگ بازی در میارن و فقط به فکر منافع خودشون هستن. حال اینکه ما داریم خدمات میدیم به مردم و اگر کسی دنبال فروختن جنس میگرده بره دنبال فروختن لوازم ارایشی بهداشتی که سود بیشتری ام داره براش. اما حرف اصلیم…من میگم که پدر من بابت بیمه تامین اجتماعی ماهی هفتصد و پنجاه تومن ماه داده !!! من اگر از بیمارستان و مراکز درمانی هم استفاده نکنم این پول برای منکه اخر سر جمع نمیشه ….برای من سود نمیشه …. اینکه بیشتر وجدان ادم رو بدرد میاره . صنعت بیمه کم ریسک ترین و راحت ترین راه برای سرمایه گذاری هست حداقل برای مردمی که حقوق کارمندی دارن. واسلام

  9. با سلام و عرض ادب
    مشکل اساسی در کشور ما متاسفانه تورم سرسام آور کشور هست و بی ارزش شدن اندوخته و اینکه الان که بیمه نامه ی خودم رو با دقت خوندم کسر سالیانه ارزش افزوده هست

  10. با سلام و تشکر از همگارعزیز جناب آقای حامد عسگری . در جواب دوست عزیزو همکاربازاریاب محترم جناب امید خان ….
    اینجانب سالهاست در صنعت بیمه مشغول به کارو دوسه سالی دستی درآـموزش عزیزان تازه وارد به این وادی دارم ..و همیشه در کلاسها از عزیزان درخواست دارم تا به ماهیت بیمه و نقش اون درجوامع بشری و خصوصا نقش بیمه های زندگی کاملا اشنا نشده اید وبه این باور نرسیده اید که قراره با مشاوره صحیح شما مردم این کالای گران سنگ که بنظر حقیر (( بهترین کالا وخدماتیست که از روز اول خلقت تا کنون طراحی و تولید شده)) را بخرند//هرگز به وادی مشاوره و فروش وارد نشوید…
    وقتی خودمان اعتقادی به محصول نداشته باشیم “چطور توان فروختن داریم؟؟؟
    من تا کنون هرگز بیمه را بخاطر صندوق ذخیره و انباشت سرمایه در ۲۵ یا سی سال اینده نفروختم و نخواهم فروخت > بیمه نیازیست که دقیقه و ساعت و روز نمیشناسد
    بیمه را برای ۲۵ ساعت آینده ومبهم پیش رو بفروشید
    برای فقدان ….نه منفعت … کما اینکه در انتهای قرار داد کمی هم سود عاید مشتری خواهد شد که درحدخود شایان توجه است..
    مثالی عرض کنم..
    من اتومبیل شما را ده ساله با سالی یک میلیون بیمه میکنم و اگر اتفاقی برای اتومبیل نیفتاد بجای ده میلیونی که پرداخت کردید دوازده میلیون پس میدم>>>
    ولی اگر دراین مدت موتور خراب شد شش میلیون//اگر موتور سوزوند ۲۵ میلیون// واگر ماشین به سرقت رفت یا نابود شد ۱۰۰ میلیون// بعلاوه تمام پول و سود بانگی این دوران رو هم بهتون برمیگردونم>>>>> آیا این نوع بیمه خوب نیست؟
    دربیمه عمر هم شما با سه درصد سرمایه گذاری به صد درصدسود میرسید…
    وقتی سرپرست خانواده ای باپرداخت حتی یگ قسط ماهیانه صد هزار تومان ..یعنی روزی سه هزارو ششصد تومان //درصورت فوت بر اثر حادثه خانواده رو تنها گذاشت آیا شرکت بیمه نباید صدو پنجاه میلیون تومان به بازماندگان پرداخت کند؟؟؟؟
    این سرپرست درکدام بانک سرمایه گذاری ماهی صد هزارتومان میکرد که به این سرمایه دست می یافت خانواده؟؟؟؟خب در انتهای قرارداد هم هم اصل پول وهم سود بانگی وهم سود دوران مشارکت وسود تصاعد سود مرکبی حاصل میکند که بیشتر از پرداختی کل دوران شخص است ///
    عزیزان درتامین اجتماعی که ماهی ۵۰۰ هزارتومان وسالانه ۱۵ درصد تعدیل پول میدیم بازنشستگیش چقدره که شما با ماهی صد هزارتومان به مردم وعده سرخرمن میدهید؟؟؟؟؟؟
    پول نفروشید……… امنیت خاطر پیشنهاد کنید
    مستدام باشید و موفق
    صادق حلم زاده کارشناس بیمه های عمروسرمایه گذاری

    1. درود بر شما جناب دکتر حلم‌زاده عزیز
      ممنونم از اینکه ما و سایر کاربران وبسایت آموزشی بیمه‌مارکتینگ را از نظر ارزنده و آموزنده‌ی خودتان بهره‌مند نمودید
      با آرزوی موفقیت روزافزون برای شما

  11. بااحترام درپرداخت خسارات شرکتهای بیمه شکی نیست چون جاری وبروزاست امادرپرداخت اندوخته انتهای قراردادشک وشبهه هست چون فعلا افسارگسیخته تبلیغ وتشویق به بیمه عمرمیشودوبااین اقتصادسرطانی درهنگام سررسید(موج اول بیمه شدگان)چجوری جوابگوخواهندبود؟

  12. وقتی به بازاریاب بیمه عمر اموزش درست داده نشه همین‌ میشه. بعضی از شرکت ها بیمه عمر رو با نتورک‌ مارکتینگ محض اشتباه گرفتن. فقط دست میزنن و تشویق میکنن که بازاریاب مشتری بیشتر جذب کنه

    1. مشکل بیمه های عمر ، نماینده های بدون صداقتشون هست ، کاش همه چیز رو در روز پرزنت میگفتن … یادمه به من گفت هر وقت بخوای میتونی انصراف بدی ولی یه کوچولو کم میشه ، الان ۳۰ میلیون من بعد ۶ ماه میخوام انصراف بدم شده ۱۴ میلیون ، تازه منظوره یه کوچولو رو متوجه شدم 😔

  13. درسته که بیمه اگرمثل توسعه ورشکست نشه درزمان فوت پولی به وراث میده ولی درصورت سلامت فردپولیکه درآخرقراردادمیگیره بدلیل تورم ارزش چندانی نداره واگربیمه مثل توسعه ازآب دربیادکه دیگه فردمثل خیلیا به اصل پولش هم نمیرسه

    1. سلام من ۹ ماهه بیمه شدم از بانک سامان الان میتونم کل پول رو پس بگیرم یا نه .

    2. گربه که برای رضای خدا موووش نمیگیره
      شرکت های بیمه سودشون تو این کسب وکار هست از جیب که به ملت مستمری نمیدن سرو کله واسه چی میشکونین یه مشت کاسب حالا اون چیزی که فروش میره ارزش خرید داره یا نه /نه/چون ملت مجبورن بخرن

      1. سلام…دوست عزیز…صبور نیستید شما…بیمه ی زندگی،هرچی بیشتر از مدت قرارداد بگذره،سود بیشتری شما دریافت میکنین و دقیقا وقتی ک احساس نیاز نمیکنین،لازمه…مثلا شما حاضرین یه لحظه خودرو ی خودتونو بدون بیمه بدنه تو شهر حرکت بدین؟بیمه برا تایمیه ک غیر قابل پیش بینیه…خیلی جالبه…خودرو رو بیمه میکنن،ولی خودشونو ک روح و جسم خودشونه و آینده ی بچه های خودشونو نمیتونن بیمه کنن
        این یک
        دو
        مگه شما نمیدونستید که بازخرید شش ماه تا شش سال،به ضرر مشتریه؟شما ۶ سال به بعد،سپرده ی شما شامل سود میشه…همه ی این کارا،فقط به سود مشتریه…خدا شاهده ما فقط میخوایم به شما مردم عزیز کمک کنیم.
        منکه الان نماینده ی فروشم،خیلی دارم تلاش میکنم که شایعاتی ک پشت این خدمات خوب این بیمه هست رو درست کنم…
        دیگه خدمات بیمه زندگی ک خیلی واضحه…کجاش کلاه برداریه؟بدتون میاد یک سازمان،بیاد از شما و فرزندان شما،از نظر مالی و درمانی حمایت کنه؟اونم با سپرده ای ک خودتون تعیین میکنید؟
        شما پولتو بذار بانک اصن…بعد چند سال ارزشش رو ک از دست میده ک هیچ،حمایتی هم در قبال شما نداره…فقط پولی ک الان با دوسال پیش غیر قابل مقایسه است رو بهتون برمیگردونه.

        هرچی که شما فکر میکنید کلاه برداریه،فقط بخاطر عدم پیگیری ی خودتونه و مطالعه ی کم شماست…کشورای اروپایی،اولین شماره ی مخاطبین گوشیشون،شماره تماس نماینده ی بیمشونه…بعدشم…بیمه هیچوقت کلاه برداری نمیکنه…چون توانگری ی مالیش میاد پایین و اعتبارشو از دست میده…پس کلاه برداری تو بیمه محاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود رایگان کتاب

رمز فروشندگی بیمه‌های عمر در ایران

در این کتاب 104 صفحه‌ای می‌خوانید:

روش جلب توجه و اعتماد مشتری در بازارهای سرد

تکنیک Opening و باز کردن سر صحبت با مشتری

روش پی بردن به نیازهای اصلی مشتری از زبان وی

چرایی و چگونگی تبدیل نیاز مشتری به خواسته احساسی

کتاب رمز فروشندگی بیمه های عمر در ایران - نویسنده: حامد عسگری - بیمه مارکتینگ

اطلاعیه مهم زیر را مطالعه کنید:

نماینده گرامی؛ درحال حاضر، ترم اول کالج به‌طور کامل برگزار شده ولی هنوز ترمهای تحصیلی دوم به بعد شروع نشده‌اند.

برای ثبت‌نام در ترم اول و دریافت ویدیوهای تمامی دروس این ترم، بر روی دکمه زیر کلیک کنید…