راهکارهای حفظ و بهبود پورتفوی در نمایندگیهای بیمه

پورتفوی یک نماینده یا کارگزار بیمه، درواقع خزانه او تلقی می‌ شود که همیشه در معرض تهدید رقبای حرفه‌ ای‌تر قرار دارد. در این مقاله ۵ راهکار اصلی جهت حفظ و بهبود پورتفوی به شما ارائه می‌ کنیم:

راهکار ۱: 

اصولاً هدف اصلی نماینده یا کارگزار نباید تنها یک فقره فروش به مشتری باشد، بلکه او باید بکوشد تا کلیه نیازهای مشتری در رشته‌ های مختلف بیمه ای را برطرف کند. بنابراین باید رفتار خود را طوری تنظیم کنید که به‌ طور مداوم با مشتری در تماس باشید تا یک برنامه جامع برای او تدارک ببینید و خود را به ارائه خدمات پس از فروش به مشتری موظف بدانید.

راهکار ۲: 

نباید منتظر باشید تا هر وقت مشتری دچار مشکل شد به‌ سراغش بیایید. بلکه باید خودتان پیش‌ قدم شود و ضمن برقراری رابطه دوستانه، به‌ طور مرتب اطلاعات مشتری را دریافت کنید تا وی احساس نکند که از نظر شما فقط در زمان خرید، ارزش دارد.

راهکار ۳: 

یک نماینده یا کارگزار حرفه ای باید بر اساس برنامه‌ ریزی قبلی، با مشتری خود ارتباط برقرار کند. همچنین باید وقایع مهم روزانه را در فایل‌ های مشتریان مربوط، ضبط کند. تاریخ صدور و تجدید بیمه‌ نامه‌ ها نیز باید در رایانه و دفاتر او ثبت گردد. چنین سیستمی به شما امکان می‌ دهد که در جریان تغییر شرایط و وضعیت بیمه‌ نامه‌ ها و مشتریان خود قرار بگیرید. مشتریان نیز تشویق می‌ شوند که ارتباط مستقیم خودشان را با شما حفظ کنند. در همین ارتباطات است که مشتریان جدیدی نیز پیدا می‌ کنید!

راهکار ۴: 

همانگونه که امروزه در بسیاری از بازارها متداول است نماینده یا کارگزار، حق‌ بیمه‌ ها را وصول و به‌ حساب شرکت واریز می‌ کند. سیستم حسابداری نماینده یا کارگزار باید به‌ نحوی باشد که به‌ محض واریز مبلغ به‌ حساب نماینده، در همان تاریخ، مبلغ به‌ حساب شرکت منتقل شود تا درصورت ایجاد خسارت و لزوم ایفای تعهد، مشکلی برای شرکت بیمه پیش نیاید.

راهکار ۵: 

بخشی از خدمات پس از فروش، کمک به مشتری در هنگام وقوع حادثه است. کمک به مشتری در هنگام بروز خسارت و پیگیری دریافت خسارت نیز از مهم‌ترین عوامل ارتباط با مشتری است. در زمان وقوع حادثه و ایجاد خسارت است که شرکت و نماینده یا کارگزار، فرصت معرفی خود را پیدا می‌ کنند و در نزد مشتریان، اعتبار خود را افزایش می‌ دهند. جلب رضایت مشتری در پرداخت به‌ موقع خسارت، اثر تبلیغی خوبی برای شرکت بیمه و نمایندگان این صنعت خواهد داشت و موجب ترغیب مشتری برای خریدهای بیشتر خواهد شد.

فهرست مقاله

کامل‌ترین دوره آموزش تخصصی مذاکره در فروشندگی بیمه‌های عمر

دیدگاههای این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود رایگان کتاب

رمز فروشندگی بیمه‌های عمر در ایران

در این کتاب 104 صفحه‌ای می‌خوانید:

روش جلب توجه و اعتماد مشتری در بازارهای سرد

تکنیک Opening و باز کردن سر صحبت با مشتری

روش پی بردن به نیازهای اصلی مشتری از زبان وی

چرایی و چگونگی تبدیل نیاز مشتری به خواسته احساسی

کتاب رمز فروشندگی بیمه های عمر در ایران - نویسنده: حامد عسگری - بیمه مارکتینگ

اطلاعیه مهم زیر را مطالعه کنید:

نماینده گرامی؛ درحال حاضر، ترم اول کالج به‌طور کامل برگزار شده ولی هنوز ترمهای تحصیلی دوم به بعد شروع نشده‌اند.

برای ثبت‌نام در ترم اول و دریافت ویدیوهای تمامی دروس این ترم، بر روی دکمه زیر کلیک کنید…