استفاده از اینفوگرافیک در بازاریابی و تبلیغات بیمه

اینفوگرافیک ‌ها یا گرافیک های اطلاع رسان، روشی نوین برای نمایش تصویری اطلاعات و داده‌ های حجیم در مدتی کوتاه می باشد. معمولاً اینفوگراف در جاهایی که نیاز به توضیح ساده و یا سریع داده‌ها است، استفاده می‌شوند. در این مقاله به تعریف اینفوگرافیک و دلایل استفاده از آن در بازاریابی بیمه عمر پرداخته می شود.

استفاده از اینفوگراف باعث می‌ شود بیننده با نگاهی کوتاه، حجم قابل توجهی از اطلاعات را که شکل نوشتاری آن ممکن است مقاله بلند بالایی را تشکیل دهد، به سادگی از طریق بصری  (بینایی) دریافت کند و حتی آن را به خاطر بسپارد! اینجاست که نقش حیاتی استفاده از اینفوگرافیک ها در بازاریابی و تبلیغات بیمه عمر که نیازمند ارائه حجم بالایی از اطلاعات در مدتی کوتاه و آنهم به شیوه ای به یادماندنی ظاهر می شود.

تاریخچه اینفوگرافیک:

بد نیست بدانید که اولین اینفوگرافیک ها را می توان در نقاشی های داخل غارها که توسط انسان های نخستین کشیده شده اند یافت. با گذشت زمان و پیشرفت بشر، اینفوگرافیک ها جنبه علمی تر و کاربردی تری به خود گرفتند. به گونه ای که اواخر سال ۱۴۰۰ میلادی، لئوناردو داوینچی برای بیان ایده ها و تشریح مسائل علمی خود از اینفوگرافیک استفاده نمود! یکی از نخستین اینفوگرافیک های مدرن و کاربردی، در کتاب اطلس سیاسی و تجاری ویلیام سیلوستر مورد استفاده قرار گرفت. این کتاب توسط هیستوگرام‌ها و چارت‌ های میله‌ای، اقتصاد انگلستان را در قرن ۱۸ میلادی توضیح داده بود.

مغز ما علاقه زیادی به تحلیل و ذخیره اطلاعات به صورت بصری (دیداری/بینایی) دارد. حتی ارتباط میان اشیاء و اطلاعات را به شکل بصری ذخیره می‌ کند و نه به شکل لغوی (از طریق کلمات).

برای مثال به ۳ لغت «مداد»، «تلفن» و «تلویزیون» فکر کنید؛ چه چیز اول از همه به ذهن تان می‌آید؟ آیا به حروف تشکیل دهنده این لغات فکر می‌کنید یا به شکل فیزیکی آنها؟ پس همانطور که مشاهده می‌کنید، درک و یادگیریِ شکل فیزیکی و بصری داده ها و اطلاعات برای مغز ما، به مراتب آسان تر از فهم شکل نوشتاری آنهاست. اینجاست که اینفوگراف با استفاده از انتقال اطلاعات به روش بصری، سبب حک شدن اطلاعات در ذهن مخاطب می شود.

امروزه و در کلان شهرهای ایران، هر شخص به طور متوسط در هر روز، در معرض بیش از ۱۹ تبلیغ مختلف قرار می گیرد که در ماه به عدد تقریبی ۵۷۰ تبلیغ می رسیم که چیزی است شبیه بمباران تبلیغاتی افراد! در این میان، نمایندگان بیمه بسیاری را مشاهده می کنیم که از ساده ترین و کم هزینه ترین روشهای تبلیغاتی نظیر تراکت، کارت ویزیت و بروشورهای ساده که سرشار از متن های بلند بالا و بی سروته هستند برای تبلیغات بیمه نامه های خود استفاده می کنند.

این درحالیست که مردم این روزها جذب تبلیغاتی می‌شوند که در کمترین زمان ممکن، بیشترین و مفیدترین اطلاعات را آنهم به شکلی به یادماندنی عرضه می کنند. بنابراین برای موفقیت در تبلیغات بیمه در بازار امروزی، می بایست صرفاً به دنبال روش هایی باشید که بتوانید حجم وسیعی از اطلاعات را در قالب محتوای تصویری به بیمه گذار بالقوه خود ارائه نمایید. یکی از این روشها استفاده از همین اینفوگرافیک ها می باشد.

جالب است که اینفوگرافیک ها نه تنها در تبلیغات چاپی بیمه نامه های شما، بلکه در تبلیغات اینترنتی شما نیز می توانند جایگاهی بسیار ویژه داشته باشند؛ این روزها اینفوگرافیک ها به طور گسترده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند و حجم وسیعی از بازدید کننده را برای وب سایت ها به ارمغان آورند.

در ادامه به ۵ دلیل اینکه چرا باید از اینفوگرافیک ها در بازاریابی و تبلیغات بیمه نامه های خود و به خصوص بیمه عمر استفاده نمایید اشاره می کنیم:

1. یادگیری به صورت تصویری رایج‌تر است:

بر اساس یافته های به دست آمده، ۸۳% یادگیری انسان ها از طریق محتوای تصویری حاصل می شود. حال عجیب است که چرا اغلب نمایندگان بیمه در تبلیغات خود، بیشتر بر روی حجم بیشتر کلمات در بروشورها و کاتالوگهای خود تأکید دارند تا بر روی تصاویر و نمودارها! بدین ترتیب استفاده از محتوای تصویری در استراتژی بازاریابی ضروری می باشد.

2. اطلاعات با حجم کمتر، بیشتر خوانده می‌شوند:

مشتریان امروزی به علت کمبود وقت، نمی توانند حجم بالایی از اطلاعات مندرج در کاتالوگها و بروشورها و تراکتهای تبلیغاتی بیمه های شما را مطالعه نمایند و مکرراً به دنبال آن دسته از محتوایی هستند که با حجم کمتر، اطلاعات مورد نیاز آنها را در اختیارشان قرار دهد. آن دسته از نمایندگان بیمه و کارگزارانی که بتوانند این خواسته مشتریان بالقوه را جوابگو باشند در میان رقبای خود جایگاه بهتری خواهند داشت.

3. در اینفوگرافیک‌ها نام برندها نیز ذکر شده و با یاد می‌ماند:

من تا به حال نمایندگان بیمه زیادی را دیده ام که بودجه سنگینی را بابت درج بیلبوردهای تبلیغاتی نمایندگی، کارگزاری یا شرکت خدمات بیمه ای خودشان در سطح شهر محل فعالیت شان، صرف نموده اند. این درحالیست که مخاطبان این بیلبوردها، تنها چیزی را که ممکن است به یاد بسپارند، نام شرکت بیمه ای مربوطه و نه کد نماینده مربوطه است! بنابراین زماینکه آن مشتری در زمانی در آینده آماده خرید یک بیمه نامه خاص می شود، به احتمال بسیار قوی به سایر نمایندگان همان شرکت بیمه مراجعه خواهد نمود. زیرا او به خاطر نمی آورد که کدام نماینده بود که آن بیلبورد را هشت ماه پیش در فلان میدان شهر نصب کرده بود.

اما در اینفوگرافیک، ترکیبی از اطلاعات حیاتی شامل کد و نام نماینده مربوطه در قالب محتوای تصویری که به احتمال بسیار قوی در ذهن مخاطب باقی می ماند ارائه می شود. بنابراین اینفوگرافیک ها ابزارهایی فوق العاده برای خلق برندینگ برای نمایندگان بیمه فراهم می آورند.

4. هنگامی که کلمات، مؤثر نیستند نقش اینفوگرافیک‌ها پُررنگتر می‌شود:

همانطور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردم این روزها مردم به دلیل بمباران های تبلیغاتی و البته نداشتن وقت کافی از تبلیغات مبتنی بر کلمات و سیاه مشق های برخی از نمایندگان، فراری هستند. اینجاست که می توان اینفوگرافیک را جایگزینی بسیار مناسب برای تبلیغات متنی سنتی تلقی نمود.

5. اینفوگرافیک‌ها می‌توانند مخاطب را تشویق به انجام کاری نمایند:

محتوای اینفوگرافیک ها به گونه ای است که می توانند مخاطبان خود را برای برقراری تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به دفتر نمایندگی شما تشویق نمایند و یا به طور غیر مستقیم به معرفی بیمه نامه ها و خدمات بیمه ای نمایندگی، کارگزاری یا شرکت خدمات بیمه ای شما بپردازند.

در ادامه چندین نمونه موفق از اینفوگرافیک های فارسی را مشاهده می کنید:


نمونه اینفوگرافیک – شماره ۱:

اولین نمونه مربوط به شرکت محترم بیمه آرمان هست که به خاطر این اینفوگرافیک زیبا به مدیران این شرکت تبریک می گوییم:

اینفوگرافیک شرکت بیمه آرمان


نمونه اینفوگرافیک – شماره ۲:

اگر حتی تا به حال لذت خوردن آدامس را تجربه نکرده و جزو طرفداران جویدن آدامس هم نباشید، حتماً با مصائب و مشکلات این ماده پرطرفدار در شهر روبرو شده‌اید. ماده‌ای که جویده می شود، باد می شود و دور انداخته می شود و وقتی دور انداخته می شود، به هر چیزی به سختی میی چسبد، و وقتی چسبیده می شود به این راحتی ها نمی شود از شرش خلاص شد. چه در کف خیابان باشد، چه بر روی نیمکت پارک. دردسرهای این ماده چسبناک هر لحظه و هر کجا می تواند گریبان گیر ما شود.

این اینفوگرافیک به سفارش معاونت اجتماعی/فرهنگی شهرداری منطقه ۷ تهران (مؤسسه فرهنگی پلاک ۷) طراحی شده است:

اینفوگرافیک شهرداری تهران

فهرست مقاله

کامل‌ترین دوره آموزش تخصصی مذاکره در فروشندگی بیمه‌های عمر

دیدگاههای این مقاله

52 پاسخ

  1. خیلی خوب بود . با توجه به چیزهایی که تا الان یاد گرفتم ازتون . ایده های خوبی برای آینده ی کاریم به ذهنم رسیده . به فکر تشکیل یه دپارتمان تبلیغاتی افتادم (البته فعلا کوچیک تا اید در آینده گسترش پیدا کنه) و
    اینجوری ایده ها برام مثل نوشابه انرژی زا میمونه که مسیرمو خیلی راسخ تر ادامه بدم .
    امیدوارم هم ، همیشه موفق و سربلند و در حال رشد باشین
    هم ، همیشه مثل حالا ذهنتون پر از خلاقیت و ابتکار باشه
    و هم ، همیشه مثل تا امروز ، روح و دل بزرگی داشته باشین که این فکر ها و ایده ها رو در اختیار ما قرار بدین

    یک دنیا
    ممنون

    با آرزوی بهترین ها

  2. جناب عسکری.سلام وعرض ادب .مطالبتون بسیار سودمند وآموزنده هستند و قطعا استفاده از اونها باعث رشد وحرکت به سمت جلو خواهد بود.اگه امکان داره از کلیپهای آموزشی وانگیزشی که در سمینار ها و سی دی های ارائه شده توسط شما،موجود هست بیشتر ببینیم ،ممنون خواهیم شد.دست شما رو از کنار حرم عالم آل محمد(علیه السلام) میبوسم و منتظر زیارت حضرتعالی به همین زودی هستم….محمد حلم زاده مشهد.بیمه کارآفرین کد ۲۹۲۹٫یا علی

  3. سلام و عرض خسته نباشید به مدیریت وبسایت

    مطلب جالبی بود ممنون ازتون من تازه فهمیدم اینفو گرافی چیه و بدرد چی می خوره و میشه ازش تو تبلیغاتم استفاده کرد خیلیم راحت و کوتاه با استفاده از اشکال میشه بیانش کرد واقعا استفاده کردم و نمیدونستمم به این روش می گن اینفو گرافی
    یا حق

  4. سلام
    روز بخیر آقای عسگری
    مطالبتان بسیار جالب و تا حدی میتوان گفت نو است.
    من نماینده رسمی بیمه هستم قدرت بیان بالائی دارم و مشتریانم اعتقاد دارند من آنها را جادو می کنم و از محبوبیت خاصی در بین آنان برخوردارم در خود انرژی زیادی دارم اما به دلیل کمبود وقت موقعیت های زیادی را از دست میدهم یعنی اگر چند نفر کارمند قوی میداشتم مطمئن بودم بهترین فروش را داشتم اما متاسفانه زمان زیادی را به خاطر نداشتن نیروی قوی، و از دست دادن زمان برای کارهای ضعیف از دست می دهم لطفا راهکار عملی در اختیارم قرار دهید من در منطقه صنعتی دفتر دارم که هر کسی حاضر به کار در این منطقه نیست .چه راهکاری توصیه می کنید.
    با تشکر

  5. جناب عسگری سلام و احترام منو پذیرا باشید .
    مطلب من شاید به صورت خاص ارتباطی به موضوع اینفوگرافی نداشته باشه ولی چون قبلا جواب سوالم را دریافت نکرده ام و هنوز امثال من در این مملکت وجود دارند سوال خودم و ایشان را در این صفحه مطرح میکنم . امید است پاسخ مناسبی دریافت کنیم و ازاین نامیدی ها رهائی یابیم .
    آیا میتوان با دست خالی و تنها به صرف اخذ مجوز نماینده فروش بیمه عمرمیشود پله های ترقی را پیدا و شروع به فعالیت کنیم ؟ از کجا و چگونه ؟

    1. سعید عزیزم سلام
      شما را اصلا نمیشناسم. ولی این سوالی بود که دقیقا یکسال و نیم پیش ذهن مرا به خود مشغول کرد و الان پاسخ آنرا خوب میدانم. بلی میشود عزیز. میشود بزرگوار. چون این کار را کرده ام. فقط باید به آن ایمان داشته باشی. باید خودت را تغییر دهی . تردید را به خودت راه نده. چون تردید به تو خیانت میکند . چون تورا از تلاش به دور میسازد. و از موفقیت هایی که به احتمال زیاد نصیب تو خواهد شد محروم خواهد کرد . عزیزم فقط با کار شبانه روزی و از جان مایه گذاشتن است که میتوان به این نقطه رسید. مطمئن باش هیچ کس به اندازه خودت نمیتواند به تو کمک کند. مطمئن باش در این دنیا فقط یک قلب است که برای تو میتپد و آن قلب خود توست. زندگی ما با تولد شروع نمیشود، بلکه با تحول شروع میشود.
      شهروز عباد- نماینده رسمی شرکت بیمه سامان و تنها نماینده رسیده به هدف تعیین شده در جشنواره بیمه های عمر و تشکیل سرمایه توسط بیمه مرکزی سامان در استان اصفهان-کد ۶۴۲

      1. درود بر شما سعید و شهروز عزیز
        آنچه آقای عباد به آن اشاره نمود را تأیید می کنم. من ایشان را اولین بار در دوره جامع بازاریابی بیمه های عمر دیدم و در آنجا بود که یه حس اطمینان درونی و یک اعتماد به نفس خودساخته را در ایشان دیدم. در این سالها، اینگونه اطمینان ها و اعتمابه نفس را را تنها در نمایندگانی دیدم که پس از طی دوره های سرگردانی و سخت سرانجام با پافشاری و شبانه روز کار کردن، به جایگاهی که به عنوان یک نماینده بیمه لیاقت آن را داشته اند رسیده اند.
        امیدوارم به توصیه های شهروز عزیز عمل کنید تا خود، شاهد نتایج حیرت انگیز آن باشید…
        بیمه گر و توانگر باشید..

        1. سلام حامد عسگری عزیز و بزرگوارم
          بسیار از لطف شما و ابراز احساس پاک، صمیمانه و صادقانه شما سپاسگزارم.
          لوح ها و عکسهای جشنواره را ایمیل کردم. امیوارم شما را خوشحال کند.
          دوستدار همیشگی شما.
          شهروز عباد.نماینده رسمی شرکت بیمه سامان. کد ۶۴۲

          1. شهروز عزیز درود بر تو
            لوح ها و عکس ها را دریافت کردم و بسیار خوشحال شدم
            برات آروزی کامیابی ها و موفقیتهای بزرگتر را دارم
            بیمه گر و توانگرباشی…

        2. با سلام خدمت همکاران عزیز، آقا سعید همونطور که آقا شهروز و جناب عسکری فرمودند قطعا با تلاش و کوشش میتوان به هر درجه ای از موفقیت دست یافت، همایش جناب عسکری قبل از نوروز نودوپنج توی لاهیجان چنان تحولی در من ایجاد کرد که در ساعات تنفس هم توی کوچه مجاور مزاحم ایشون میشدم و ازشون کمک میخواستم. از اون روز به بعد همراه با مطالعه جزوات ایشون، خصوصا قطعی کردن فروش و عملی کردن دانسته ها، تونستم آمار فوق العاده ای برای خودم به ثبت برسونم. اگه دوست داشتید توی تلگرام بفرمایید تا جزوات رو براتون بفرستم.
          جناب عسکری واقعا از شما ممنونم، همواره با یادآوری خاطرات آن روز انرژی میگیرم.
          خیرخواه و خندان باشید
          مسعود شیخ پور لاهیجان
          ۰۹۱۱۳۴۵۶۹۹۵

      2. شهروز گرامی
        شهروز عباد- نماینده رسمی شرکت بیمه سامان و تنها نماینده رسیده به هدف تعیین شده در جشنواره بیمه های عمر و تشکیل سرمایه توسط بیمه مرکزی سامان در استان اصفهان-کد …. نمی دانید خواندن این مطلب چه انرژی به من میدهد این آرزوی من است که به هدف تعیین شده برسم لطفا مرا راهنمائی کنید البته در اصفهان معروف است که کسی به کسی اطلاعات نمی دهد اما امیدوارم شما اینطور نباشید.براتون آرزوی موفقیت دارم

        1. سلام بر شما
          ممنون از ابراز احساس پاک و صادقانه شما. بنده الان متوجه کامنت شما شدم دوست عزیز. مطمئن باشید هر آنچه در توان داشته باشم دریغ نخواهم کرد. شما میتوانید با ایمیل یا شماره تماس اینجانب جهت مکالمه ، ملاقات حضوری و یا شرکت در کلاسها و همایشهایی که توسط این واحد نمایندگی برگزار میگردد ارتباط برقرار نمائید. به امید دیدار شما…
          saman_esf642@yahoo.com
          ۰۳۱۱-۶۲۶۱۴۴۲
          ۶۲۸۶۱۲۰
          ۶۲۹۴۶۹۲

  6. سلام حامدجان همچنان بدرخش ای نابغه من بدرخش دوستت دارم

  7. جناب عسگری سلام.
    واقعا از مقالات کاربردی و پربارتون خیلی تشکر می کنم.ان شاا… بتونم جبران کنم.

    1. سلام سعید عزیز
      ممنونم. اما بزرگترین جبران برای من، شنیدن خبر موفقیتهای بزرگ شما در عرصه فروش بیمه های عمر و افزایش ضریب نفوذ این بیمه در میان مردم ایران است
      بیمه گر و توانگر باشی….

      1. یاسلام وخسته نباشید.من دوساله مجوز نمایندگی بیمه روگرفتم اماهنوز دخل وخرج دفتر باهم نمیخونه.باوجود تبلیغات فراوونی که داشتم.تلاش من زیاد بوده امابی اثر.اطرافیان خواهان درخواست لغو کدم هستن.اما من شغلمو دوستدارم .نمیدونم چیکارکنم واسه موفق شدن

  8. با سلام جناب عسگری شما با ارائه مطالب جدید خوانندگان رو سورپرایز می کنید در واقع شما فوق العاده هستید .

  9. سلام
    جناب آقای عسگری مطئنا تلاش ها وزحمات شما بدون اجرمعنوی نخواهدبود همواره ازشما به خاطر زحماتتان ممنون وسپاسگذاریم ودعاگویتان هستیم.
    درخصوص این مقاله دوستان می توانند به افراد واشخاصی که درایران و درگذشته های دوراز این تکنیک استفاده کرده اند مراجعه نمایند.شاید برای شما هم جالب باشد.موفق باشید

    1. درود بر تو علی محمدی
      ممنون از کامنت پراز لطفت
      اگر منابعی که معرفی کردی رو با جزئیات بیشتر توضیح بدی بسیار بهتر و کاربردی ترهم خواهد شد
      موفق باشی….

  10. باسلام واقعا باید به طراح کاتالوگ بیمه ارمان تبریک گفت کارش عالیییییییییه

    1. درود بر شما
      درواقه هم به طراح و هم به مدیران بیمه آرمان که برای اولین بار، از اینفوگرافیک در تبلیغات بیمه های عمر بهره بردند
      موفق باشید…

  11. سلام و درود بر حامد خان عسگری که این مطالب مفید را در اختیار ما قرار میده.
    من حدود ۲ ماهه که نماینده بیمه آسیا شدم ،از مطالب سایت شما خیلی استفاده میکنم.
    باتشکر ایزدی

    1. درود بر تو مجتبی ایزدی عزیز
      صمیمانه برات آرزوی موفقیت روزافزون دارم
      و امیدوارم هرچه زودتر به جمع حرفه ای های پرفروش این صنعت بپیوندی
      موفق و پیروز باشی…

  12. درود بر شما جناب عسگری که به رایگان اطلاعات خور را با ما در میان می گذارید.
    بنده هم سعی کرده ام مقالاتی که از سایت شما دانلود نموده ام با ذکر آدرس سایت در اختیار دوستانم قرار دهم.

    1. درود بیکران بر شما احمد تاج عزیز
      اول اینکه از اظهار لطف صمیمانه شما سپاسگزارم
      دوم اینکه وقتی می بینم دوستانی همچون شما نیز وجود دارند که معنی و مفهوم کپی رایت و حفظ حقوق نویسندگان مؤلفین و مترجمین رو باتمام وجود رعایت می کنند به معنای واقعی کلمه، خستگی فعالیتهای شبانه روزی ام از بین می رود
      بیمه گر و توانگر باشید…

  13. سلام. خدا قوت. عالی بود.پیشاپیش سال نو را بر همه فعالان صنعت بیمه تبریک میگویم.

    1. شهروز عباد عزیز درود برتو
      امیدورام به زودی فرصتی دست بده تا باز هم ببینمت
      برات آرزوی سالی سرشار از موفقیت و بهروزی می کنم

  14. فن تستیک.
    مرسی که با این همه گرفتاری این مقالات زیبا رو تهیه می کنید.

    1. درود بر شما آقای طیرانی عزیز
      ممنون اظهار لطف شما
      باور کنید از وقتی کلاسهای دوره جامع تمام شده احساس می کنم چیزی رو گم کردم. خیلی دلم می خواد که دوباره فرصتی دست بده تا مجدداً ببینمتون
      براتون صمیمانه آرزوی موفقیت می کنم
      بیمه گر و توانگر باشید…

      1. سلام و درود بی کران
        استاد انشاله منتظر ایده های تصویری تون هستم تا بتونم همونطور که فرموده بودین در بازاریابی هام استفاده کنم.
        ضمنا بی صبرانه و مشتاقانه چشم براه کتاب ارزشمند شمایم…

  15. با سلام ،
    هدف همه ما فرهنگ سازی و ارائه بیمه زندگیست ، هرچند از روشهای تکراری استفاده کنیم ، درواقع ملت ما نیاز دارن در این خصوص برایشان تصویر سازی شود تا قانع شوند و بپذیرند،
    با تشکر از استاد بزرگ آقای عسکری
    بسیار طرح عالی بود

    1. درود بر شما
      محمد عزیز در علم نورومارکتینگ (بازاریابی عصبی) همواره تأکید بر اینه که در پروسه بازاریابی و فروش، ابزارهای بصری رو جایگزین ابزارهای شنوایی کنیم. اینفومارکتینگ درواقع یکی از قدرتمندترین بزارهای بصری در فرآیندهای بازاریابی و تبلیغات محسوب می شه. امیدوارم که در آینده ای نزدیک شاهد بیشتر شدن اینفوگراف ها از طرف نماینده ها و شرکتهای بیمه باشیم.
      بیمه گر و توانگر باشید…

  16. با سلام و تشکر از مطالب مفید و ارزنده شما – بسیار عالی بود مثل همیشه

  17. با سلام
    این مطالب عالین ولی در صورتی که هر نماینده طرح مخصوص به خودشو داشته باشه و از طرح های تکراری اجتناب کنه.

    1. درود بر شما خانم خواجه نظر
      تصور می کنم باتوجه به پُرهزینه بودن اینفوگراف ها هر نماینده ای که سفارش یک اینفوگرافیک رو بده قطعاً حساسیت بسیاری نیز به مسئله کپی رایت اون نشون خواهد داد که خودش باعث حفظ بیشتر حق و حقوق طراح مربوطه میشه
      به هرحال امیدوارم که فرهنگ کپی رایت پا به پای ضریب نفوذ بیمه در زندگی مردم کشورمون رُشد کنه
      بیمه گر و توانگر باشید…

  18. باتشکر از حسن انتخاب شما که با کاربردی ترین مطالب همیشه مارا در امر مقدس فروش بیمه های زندگی یاری نموده اید .

    1. درود بر تو نادر صفای عزیز و باصفا
      برای شما نیز آروزی موفقیت و البته سالی سرشار از موفقیت و کامیابی دارم

  19. با سلام مثل همیشه مطالب نو و کاربردی بود متشکرم

    1. علیرضا آران عزیز درود بر تو و تمامی آذربایجانی های عزیز و دوست داشتنی
      هنوز خاطره پذیرایی و میزبانی گرم و صمیمانه شما و هم شهریهای عزیزم در تبریز رو در ذهنم مرور می کنم و لذت می برم از اینهمه خونگرمی و میهمان نوازی
      به امید برگزاری یک سمینار دیگه در تبریز
      بیمه گر و توانگر باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود رایگان کتاب

رمز فروشندگی بیمه‌های عمر در ایران

در این کتاب 104 صفحه‌ای می‌خوانید:

روش جلب توجه و اعتماد مشتری در بازارهای سرد

تکنیک Opening و باز کردن سر صحبت با مشتری

روش پی بردن به نیازهای اصلی مشتری از زبان وی

چرایی و چگونگی تبدیل نیاز مشتری به خواسته احساسی

کتاب رمز فروشندگی بیمه های عمر در ایران - نویسنده: حامد عسگری - بیمه مارکتینگ

اطلاعیه مهم زیر را مطالعه کنید:

نماینده گرامی؛ درحال حاضر، ترم اول کالج به‌طور کامل برگزار شده ولی هنوز ترمهای تحصیلی دوم به بعد شروع نشده‌اند.

برای ثبت‌نام در ترم اول و دریافت ویدیوهای تمامی دروس این ترم، بر روی دکمه زیر کلیک کنید…