بیمه‌گران عمر؛ فرشته نجات یا گرگی در پوست میش؟!

امروز که مشغول چک کردن نظرات و کامنتهای نمایندگان در انتهای مقالات سایت بودم، یک کامنت بلندبالا توجه من رو به خودش جلب کرد. متن کامنت از این قرار بود:

«با سلام
آقای عسگری عزیز بنده حدود ۱۰ سال است که به فروش بیمه عمر مشغول هستم و پس از گذشت ۵ سال از شروع کارم کم کم واقعیت هایی از بیمه عمر دستم اومد که دیگه تمایلی به ظلم در حق مردم را برای خودم روا نمی دارم. درست است که یک فروشنده کارش تجارت است و فروش یعنی موفقیت اما اکثر اونایی که می یان و بیمه ماهی ۴۰۰۰۰ تومان می خرند خیلی چیزها را نمی دونند و به حرف های فروشنده اعتماد می کنند متاسفانه ۸۰ درصد فروشنده ها هم خیلی حقایق را در مورد محصولشون نمی دونند وگرنه لااقل به دوستانشون نمی فروختند و یا لااقل به نیازمندهایی که از سر امید اقدام به خرید این بیمه می کنند نمی‌فروختند.

مثلا نمی دونند “بیمه عمر و سرمایه گذاری” درواقع یک بیمه عمر است نه یک قرارداد سرمایه گذاری منظور من از این نکته این است که در هیچ کجای بیمه عمر هیچ تعهدی برای شرکت بیمه درج نشده که شرکت را موظف به پرداخت مبلغی ذکر شده در قرارداد کنه و جدولی از اعداد پیوست بیمه نامه است که در هیچ کجای بیمه نامه به پیوست بودن آن اشاره نشده که از لحاظ قانونی بتوان به آن استناد کرد.

مثلا اینکه وام پرداختی از محل بیمه نامه ۲۵ درصد سود براش لحاظ می شه

مثلا اینکه اگرشرکت مبالغ جدول را در سررسید پرداخت نکنه و یا کسری از آن را پرداخت کنه شما نمی تونید شکایتی علیه اون به نتیجه برسونید.

مثلا اینکه وابستگی سرمایه فوت با کارمزد نماینده باعث شده نماینده صرف نظر از هدف مشتری برای جذب کارمزد بیشتر تا نهایت امکان پوشش سرمایه فوت را بالا ببره در صورتی که مشتری اصلا به آن نیاز نداره و صرفا فکر سرمایه گذاری است و مثلاو مثال های گوناگونی که می گه بیمه عمر توی ایران نوعی فریب است و فقط بیمه است نه سرمایه گذاری اگر با خودمان صادق باشیم بهتر از این است که مردم را به چیزی دلخوش کنیم که واقعیت نداره!

با آرزوی موفقیت برای همه فروشندگان بیمه عمر»

امید


بلافاصله بعد از مطالعه کامنت، آستین‌ها را بالا زدم تا شروع به نوشتن پاسخی مستند و بلندبالا و در خور، برای دوست عزیز و بزرگوار (به نام اُمید) که آن کامنت را ارسال کرده بود نمایم…

اما بیش از یکی دو سطر از جواب را ننوشته بودم که ناگهان به این فکر فرو رفتم که: «خدایا! یعنی همین حالا چه تعداد از مجموع 75 هزار نماینده بیمه فعال در این کشور، دقیقاً از همین منظر به مقوله بیمه عمر و مخصوصاً بحث سرمایه گذاری (اندوخته) آن می نگرند؟ هنوز چه تعداد از نمایندگانی که سفرای شرکتهای بیمه متبوع خود هستند، ایمانی شکننده و اطلاعاتی ناقص نسبت به آنچه می فروشند دارند؟ هنوز چه تعداد نماینده، خود مستقیماً عامل کاشت بذر شک و تردید و دودلی در میان مردم هستند؟ هنوز چه تعداد نماینده، تصورشان نسبت به بیمه عمر، یک کلاهبرداری شرعی و قانونی است؟ هنوز چه تعداد نماینده به جای فرو رفتن درنقش فرشتگان نجات مردم، خود را گرگی در پوست میش می پندارند؟ و هنوز…»

بیمه‌گران عمر؛ فرشته نجات یا گرگی در پوست میش

به همین دلیل، به جای نوشتن پاسخ از طرف خودم، تصمیم گرفتم متن کامنت این دوست عزیز و بزرگوار را در این مقاله بگذارم و ارائه پاسخی مستند، مؤدبانه، قانع کننده، مجاب کننده، به دور از احساساتی شدن، منطقی و قابل استناد را بر عهده‌ی شما نمایندگان عزیز بسپارم.

به یاد داشته باشید که این پاسخ، فقط خطاب به یک نفر نیست؛ این را باور کنید که صدها و بلکه هزاران نماینده در این کشور با چنین باور نابود کننده‌ای صبحها را به شب می‌رسانند و پاسخ شما به این کامنت، تعیین کننده‌ی مسیر باورهای آنان در مواجهه با مردم نیازمند به بیمه عمر در کشور ما خواهد بود.

با درج نظرات خود در پایین این صفحه، نشان دهید که چه تعداد نماینده وجود دارند که با باور و ایمانی نشأت گرفته از اطلاعات و دانش صحیح، بیمه عمر را ابزاری برای نجات و نه نابودی مردم می‌پندارند.

گرچه این را هم می‌دانم که برخی از دوستان نیز نظراتی هم راستای کامنت آقای اُمید ارسال خواهند نمود و با ایشان هم عقیده هستند. ولی اُمید دارم که بحث و تبادل نظراتی که در ادامه خواهند آمد بر روی شک و تردید این عزیزان تأثیری مثبت و بسزا ایفا نماید.

منتظر پاسخهای قانع کننده‌ی شما هستم…

فهرست مقاله

کامل‌ترین دوره آموزش تخصصی مذاکره در فروشندگی بیمه‌های عمر

دیدگاههای این مقاله

345 پاسخ

  1. باسلام وخسته نباشید خدمت همه تلاشگران صنعت بیمه
    خواهش میکنم به این مشکل من هم جوابی قانع کننده بدهید شماکه این همه برمفیدبودن پوشش های بیمه ای تأکید دارید: مثلأپوشش معافیت ازپرداخت حق بیمه یاپوشش پرداخت مستمری درصورت ازکارافتادگی،که درشرایط این پوششها ذکر شده تا ده سال یاتاپایان مدت قرارداد یارسیدن فرد به سن ۶۰سالگی.
    فرضأبیمه گذاری یک بیمه نامه ۲۰ساله بعلاوه این پوششهاخریداری میکند ۱۹سال بابت این پوششها پول پرداخت میکند که وقتی ازکارافتاده شد علاوه براینکه ازپرداخت حق بیمه اش معاف شودتاسه برابرآخرین حق بیمه ای هم که پرداخته مستمری دریافت کندحال این فرددرسال ۱۹دچارحادثه شده وطبق قانون شرکت بیمه فقط تاپایان مدت قراردادیعنی یک سال این فرد راحمایت میکند ! یعنی فرد۱۹سال برای این پوشش حق بیمه پرداخت کرده ولی فقط یک سال حمایت میشود…خب قبول کنید لااقل قوانین مربوط به این پوششها به نفع بیمه گذارتدوین نشده.من خودم برای مجاب کردن مشتری به خرید بیمه عمربر ارائه این پوشش هاتأکیدمیکنم ولی ایا محدود کردن مزایای آن به حداکثر۱۰سال آرامش خاطری برای خریداران آن به ارمغان می آورد؟!

  2. سلام
    باید از آقا امید تشکر کرد بابت طرح این مسئله چالش برانگیز که محل تلاقی ایده وها و نظرات گوناگون با هم شد.
    همه دوستان از هر دری سخن راندند و نکات ارزشمندی را اشاره نمودند ولی تعجب بنده بر این است که کمتر دوستی بر روی مسئله اصلی آقا امید که همان تشکیک در سود سرمایه گذری بلند مدت بود تمرکز نکردند و تعجب بیشتر اینکه چرا هیچ کس به قابلیت مانیتورینگ سالانه سودهای سالانه اشاره ای نکرد.
    خلاصه می کنم: در ابتدا در بیمه نامه ها سه تا ستون سرمایه گذاری شامل یک تضمین و دو پیش بینی معمولا درج می شود که سود قطعی چیزی بین سود تضمینی و سود پیشبینی خواهد بود. (توضیح بدیهیات)
    برای مثال اگر ستون پیش بینی ۲۵ درصد را در نظر بگیریم وقتی محقق می شود که هر سال بیمه گر این سود را به بیمه نامه های خود اختصاص داده باشد بنابراین با توجه به سابقه چند سال گذشته بیمه گر خود می توانید روند عملکرد بیمه گر را مشاهده و احتمال نزدیک شدن آن را به هر ادعایی در آینده بسنجید.
    بیمه گری که در ۵ سال گذشته هیج گاه سود بالاتر از ۲۲ درصد اعلام ننموده است چگونه می توان به ستون ۲۵ درصدی آن در آینده نزدیک و میان مدت حتی دل خوش نمود؟
    مورد بعدی آقا امید مذکور نبودن عدم تعهد بیمه گر رعایت جداول و ضمائم می باشد : برای مثال در متن بیمه نامه های سامان پیوست بودن جداول و ضمائم ذکر شده و آنها نیز ممهور به مهر و امضاء می باشند. پس جای نگرانی نخواهد بود. در مورد وام نیز با توجه به سابقه حدود ده ساله ی این نوع (بیمه نامه های انعطاف پذیر) شاید خیلی از بیمه گذاران درگیر اخذ و بازپرداخت وام نشده باشند( منظورم قریب به اتفاق بیمه گذاران است ، وگرنه هستند افراد اندکی که وام نیز گرفته اند) تا همه زوایای پنهان این مسئله روشن شده باشد همانند تبدیل سود سرمایه گذاری به حقوق مستمری است که آن نیز هنوز بدرستی مسیر مشخصی ندارد و مشاوران تنها می توانند بعضی از این فواید را به آینده ارجاع دهند.
    بنابراین نکات ظریف آقا امید صحیح هستند ولی لاینحل و بی پاسخ نیستند.
    از توضیح فواید دیگر بیمه عمر و سرمایه گذاری می گذرم که دوستان به تفصیل در این مورد بحث نمودند.

  3. سلام و خسته نباشید به همه دوستان و همکاران گرامی
    من که با خوندن نظرات دوستان خیلی چیزها یاد گرفتم و نظرم نسبت به بیمه عمر مثبت تر شد و از جناب آقای عسکری تشکر میکنم که با این روش ذهن نماینده ها رو بازکردند

  4. سلام
    من نمی خوام جواب کسی رو بدم و یا نصیحت کنم چه بسا که شاید حلال و حرام درآمد ما اینه که محصولی که بهش ایمان داریمو می فروشیم یا ایمانمونو بجای محصول میفروشیم.
    آینه چو نقش تو بنمود راست خود شکن ،آینه شکستن خطاست
    ***** چند وقت پیش خبردار شدم که یکی از بیمه گذارام متاسفانه بر اثر حادثه رانندگی فوت کرده.
    وقتی به بیمه نامش مراجعه کردم دیدم خانمش ذینفع بوده ولی متاسفانه خانمشم با خودش فوت شده بود.
    یه فرزند ۵ساله داشت که فقط اون زنده بود ، این بچه پدر بزرگ و عمو و دایی نداشت که ازش نگهداری کنن (قیم)و متاسفانه هیچ کس داوطلب نگهداشتن از این بچه نبود.
    وقتی پای من نماینده وارد این ماجرا شد و فهمیدن که بابای بچه یه بیمه نامه عمر … تومنی داره و….. میلیون به وارثش می رسه ، ۲نفر از اقوام اون بچه درخواست قیومیت کردن تا اونو بزرگ کنن .
    آقا امـیـد کاش بابای بچه حق بیمشو میذاشت بانک تا بچش ۱۸سالگی اون پولو بعنوان میراث پدر می گرفت.!!!!!!!
    ((فمن احیاء” احیاء” جمیعا )) … کسی که یک نفر را نجات دهد یک جامعه را نجات داده است ( قرآن مجید)
    گـلـعـذاری ز گـلـسـتــان جـهـان مــا را بــس

    1. جناب پریشان اگه پدر ایشون پول رو توی بانک می ذاشتن اولا که چنین سرمایه ای به بچشون نمی رسید . دوما به جای اینکه پرداخت بشه به بچه یه برادر دیگه به اسم اداره مالیات و دارایی سبز می شد که توی پول بچه شریک میشد. اگه دوست داری بدونی دیگه چه اتفاقاتی می افتاد ایمیلم رو گذاشتم برای ارتباط بیشتر

  5. با سلام به اقای عسگری عزیز و همه همکاران و فعالان در صنعت بیمه .
    من کم و بیش نظرات همه دوستان رو خوندم و مطالبی رو که خودم قلباً به آونها اعتقاد دارم میگم :
    ۱- اولا در مورد دوستی که گفته بودند شرکت بیمه بیشتر از بیمه گذار منتفع میشه باید بگم شرکت بیمه وقتی یه بیمه نامه رو صادر می کنه از همون لحظه آماده است تا متناسب با شرایط مندرج در بیمه نامه خسارت پرداخت کنه و اصلا نذر و نیاز تو کارش نیست که حالا ان شاء الله که خسارت اتفاق نیفته . اما این رو هم بگم که نمایندگانش رو آموزش داده که درست و با دقت ریسک ها رو انتخاب کنن . بالاخره صنعته و باید منتهی به سود بشه . بنگاه خیریه که نیست . از کارمند و سهامدار و شبکه فروش گرفته تا زیاندیده و … همه چشمشون به دست شرکت بیمه دوخته است . و از همه مهمتر اینکه به نظر من اگه کشوری مثل سوییس الان مهد تمدن و رفاه و آسایشه مردمش خواستن و اونها هم یه روزی از همین جاها که ما شروع کردیم راه رو آغاز کرده اند و در واقع یکی از شاخص های مهم در رفاه یک اجتماع صنعت بیمه قوی و قدرتمنده و هر چه پیکر صنعت بیمه در کشور قوی تر بشه توانایی پوشش دادن ریسک های جدید و خدمات نوین خواهد بود .
    ۲- به نظر من نباید با اهرم سرمایه ساز بودن بیمه عمر پیش رفت و اون رو جذاب نشون داد که البته این خلاف اهداف و آرمانهای شرکت های بیمه نیست . اما مهمتر از آن اینکه به بیمه گذار بگیم که حالا تا چند سال دیگه شما به فلان قدر سرمایه می رسید بهتره فقط یک لحظه این احساس رو براش به وجود بیاریم که آقا یا خانم مشتری شما بفرمایید چه معامله ای رو سراغ دارید که با یک میلیون تومان سرمایه گذاری توش استارت می کنی و از همون لحظه شروع شما تا یکصد میلیون تومان گارانتی هستی … در واقع باید بگم بیمه عمر بودنش از درجه اهمیت بالاتری برخورداره تا سرمایه گذاریش . و اما در مورد سرمایه گذاریش هم در مقایسه با سرمایه گذاری های مشابه (بانک و سایر موسسات مالی ) که با سرمایه های خرد و کوچک شروع میشه این یه حُسنه که بیمه عمر داره که در سالهای اولیه در صورت بازخرید مشتری کمتر از مبلغ پرداختی رو دریافت میکنه و این باعث میشه تا مشتریانی که دم دمی مزاج هستند و مثلا اگه امروز یه سکه تو خونه دارند و یه مشکل مالی براشون پیش اومد سریع راحت ترین راه رو فروش سکه انتخاب می کنند حد اقل یه چند تا تخم مرغ رو یه جا برای خودشون قفل می کنند که در روز مبدا حتی اگه در جریانات بالا و پایین بازار سرمایه اگه چیزی براشون نموند این حداقله براشون بمونه .
    ۳- در نهایت سخن بسیار در این باره دارم که امید عزیز رو متقاعد کنم که اینقدر بیرحمانه در مورد این خدمت خوب شرکت های بیمه اظهار نظر نفرمایند ولی دوستان عزیز که در این حوزه کار می کنند باید بدونند که رسالت بزرگی بر دوششون هست و آیین نامه ۶۸ بیمه های زندگی رو با دقت مطالعه کنند و مشتری رو با وعده و وعید های الکی دلخوش نکنند چون به صراحت ، بیمه مرکزی اعلام کرده که شرکت های بیمه فقط تا ۱۰ سال می تونن سود تضمینی به مشتری اعلام کنند و پس از اون تابع شرایط جدید اقتصادیه .
    در پایان می خوام دوستان بدونن من واقعاً احساس آرامش رو در چشمان بچه های مرحوم برادر شوهرم دیدم وقتی که سرمایه فوت (اون هم ۴ برابر و با بالاترین سرمایه فوت ممکن نسبت به حق بیمه پرداختی اون زنده یاد ) ایشون رو کمتر از ۲۰ روز کاری دریافت کردند و بعد از اون من نیازی به بازاریابی در خانواده و اقوام همسرم نداشتم و همه با استقبال بیشتری نسبت به قبل اقدام به خرید این بیمه نامه نمودند . …
    پس صادق باشید و به درستی کاری که انجام میدید ایمان داشته باشید …

  6. سلام به همه دوستان
    آفرین به امید آقا به خاطر اینکه نظرش را شجاعانه مطرح کرد واز آقای عسگری واقعا ممنونم که با مطرح کردن این نظر برای همه،در صدد رفع شبهات همکاران و دوستان عزیز هستند.
    دوستان عزیز، جدا از بحث بیمه،واقعا باید ممنون آقای عسگری باشیم و آقای عسگری را با این همه فعالیت و انگیزه و بردباری الگوی خودمان قرار بدهیم.
    شاید با خودتان بگویید خب دارند پول در می آورند!
    اما مطمئنم کارهای خیلی بهتر و راحت تری برای پول در آوردن بود که آقای عسگری به خودشان سختی ندهند و نیایند توی کار بیمه!
    مشکل همه ما نبود انگیزه قوی و راسخ است که از آقای عسگری درخواست دارم به این زمینه بیشتر بپردازند.
    و از ایشان خواهش می کنم با سخنان همیشه خوبشان،جواب کامل و یکجا همراه با ریز جزییات به امید آقا بدهند که ایشان و ما روشن و توجیه شویم.با تشکر

  7. با سلام افسوس که همیشه به دنبال سود هستیم . امید جان یک سوال از حضرتعالی دارم . شخصی بعد از ۲۰ سال بیمه نمودن ثالث چه چیزی پس خواهد گرفت ؟ چرا هیچ توقعی نداریم ؟ ذات بیمه عمر سود کردن نیست . تلاش و سعی برای کاهش الام بشریست، تلاش برای جلوگیری از اندوه های بشریست که در مواقع حساس زندگی حماقت های خود را حکمت های خدا نداند. انسان است و اندیشه هایش هر انچه را تدبیر کند خداوند تقدیرش خواهد کرد.

  8. با سلام افسوس که همیشه به دنبال سود هستیم . امید جان یک سوال از حضرتعالی دارم . شخصی بعد از ۲۰ سال بیمه نمودن ثالث چه چیزی پس خواهد گرفت ؟ چرا هیچ توقعی نداریم ؟ ذات بیمه عمر سود کردن نیست . تلاش و سعی برای کاهش آلام بشریست، تلاش برای جلوگیری از اندوه های بشریست که در مواقع حساس زندگی حماقت های خود را حکمت های خدا نداند. انسان است و اندیشه هایش هر آنچه را تدبیر کند خداوند تقدیرش خواهد کرد.

    1. سلام
      مطلبی که سوال فرمودید دقیقا موضوعی است که تمام زوایای آن روشن است حق بیمه یک ساله و تعهد یک ساله بدون هیچ ابهامی من در مورد بیمه عمر ابهام ها را به چالش کشیدم که هنوز پاسخی قانع کننده از هیچکدام کاربران ندیدم .وقتی بیمه گذار طبق قانون بیمه مرکزی در مورد نحوه پرداخت سود به اندوخته ها جدولی پلکانی ارائه نموده که سود از تضمینی ۵ سال اول ۱۸ مازاد بران تا ده سال ۱۵ و مازاد برده سال تا ۱۵ سال ۱۰ درصد سود به بیمه شده باید پرداخت کند چرا شرکت بیمه از ابتدا تا انتهای بیمه نامه جدولی با نرخ سود ۱۸ تضمینی تا ۲۵ پیش بینی به مشتری ارائه می کنه چرا این پلکان نزولی را در جدول پیوست رعایت نمی کنه چرا پایان هر سال میزان سرمایه ذخیره شده مشتری (سود + مشارکت در منافع را به وی ابلاغ نمی کنه ).درست است داشتن بیمه عمر تامین اینده و ایجاد آرامش و … اما اگر کسی فقط به موضوع پوشش فوت به بیمه گر اعتماد می کنه و شما به قصد این موضوع بیمه می فروشی چرا بیمه تمام عمر را جایگزین بیمه عمرو سرمایه نمی کنی موضوع فراوانی ابهامات است و نبودن امیدی به اندوخته مطمئن .اگر مشتری شما بعد از بیست سال بفهمه طبق قانون بیمه با جدول سود نزولی شرکت باید به وی سرمایه پرداخت کنه و جدول اعتبار قانونی نداره مابه تفاوت وجه پرداختی شرکت به مشتری را کی پرداخت می کنه؟ شما . چشم ها را باید شست . واقعیت ها را باید دید
      موفق باشید

  9. باسلام
    ازجاب آقای عسکری ،امید آقا و همه دوستان تشکر میکنم وخسته نباشید میگم …….آرزوی سلامتی وپیروزی برای همه

  10. با سلام و احترام. بیمه عمر بیش از دهها سال در جوامع پیشرفته سابقه مفید دارد و اختراع و یا اکتشاف ما نبوده و مورد تجربه واقع شده و جواب گرفته است زیرا افراد جوان را در زمان ورود به جامعه و یا افراد میانسال را در دوران کهولت یاری نموده هم از نظر مالی و مادی و حفظ عزت نفس افراد و بهداشت روانی افراد و حمایت خانواده ها نقش بی بدیلی و کم نظیری می تواند ایفاء کند. مشخصات و ویژگیهای فراوان این محصول و دامنه وسیع آن جای قلم فرسایی بسیاری را می طلبد.
    از اولین نکته های آن برنامه ریزی خود فرد و والدین برای فرزندان که نمود اهمیت دادن و دوست داشتن خویشتن می باشد تا اینکه چشم به دست دیگران داشتن در آینده داشتن. خدا رحمت کند استادی داشتیم بنام آقای دکتر هوشنگ فرخجسته که جامعه شناس برجسته ای بودن و می فرمودند جوامعی مثل ما دچار فیتیلیسم است و دچار تقدیر گرایی محض است و اینچنین جامعه ای کمتر به فکر برنامه ریزی و ساختن تصمیمات خودش می باشد زیرا اصلاً نمی تواند تصور کند می تواند آن را بسازد.
    با این حال ما فروشندگان این محصول، نقش خوبی در آینده نگری و آشنایی مردم با نحوه ساختن آینده درخشانشان بدون استرس مالی و معنوی می توانیم داشته باشیم. علی ای الحال اطاله کلام نکرده و سرتان را درد نیاورم. بحث بیمه های عمر را می توانم بنا به تجربیاتم در چند مبحث به طور مجمل عرضه دارم:
    ۱- بحث روانی و بهداشت روانی ۲- مقایسه بیمه عمر مخصوصاً در مورد سرمایه گذاری آن با خدمات مؤسسات مشابه و یا تا حدودی موازی خدمت(مانند بانکها و بیمه های اجتماعی و بازرگانی) ۳- بحث روانشناسی فروش آن در جامعه ایرانی و نقاط مختلف آن ۴- مبانی قانونی و حقوقی آن.
    با توجه به طولانی بودن بحث مورد نظر فقط قسمت حقوقی آن مختصراً مورد اشاره قرار می گیرد:
    ۱- همانطور که می دانیم بیمه ها ریسک بندی بسیار پیچیده و سنجیده ای دارند و بیمه ها، مؤسسات دیگری ازجمله مؤسسات مالی و بانکها را در مقابل خطرات بی شماری بیمه نموده و پوشش می دهند و اصطلاحاً “نمک که خود موجب محافظت دیگر مواد در مقابل فساد است، فساد پذیر نیست” و اگر بگندد که…
    لذا در این رابطه به غیر از محاسبات دقیق و نگهداری ذخایر مالی و حسابداری اختیاری و اجباری همانطور که دوستان در جریان هستند ریسکهای مازاد را به صورتهای اتکایی نزد مؤسسات بزرگ خریداری می نمایند.
    ۲- قانونگذار در تشفی خاطر همگان مخصوصاً استفاده کنندگان خدمات بیمه ای طی ماده ۳۲ قانون بیمه که مقرر نموده”ماده ۳۲: درصورت ورشکستگی بیمه گر، بیمه گذاران نسبت به سایر طلبکاران حق تقدم دارند و بین معاملات مختلف بیمه در درجه اول حق تقدم با معاملات بیمه عمر است.”
    لذا قانون گذار همراه موارد ذکر شده بالا در بالاترین حد از ضمانتهای قانونی ماده فوق الاشاره را مقرر نموده و اصطلاحاً بیمه گذاران را در مقام دایِن و دِین آنها را مقدم بر مطالبات دیگران از مؤسسات بیمه قرارداده و از آن بالاتر و با اهمیت تر، مطالبات بیمه گذاران عمر را که بستگی زیاد به امنیت شخصی و شخصیتی خانوادگی و آینده افراد جامعه دارد دین ممتازه تلقی نموده و بر وصول و ایصال حق به ذیحق اهمیت فراوان لحاظ نموده است. همچنین آیین نامه شماره ۶۸ شورای عالی بیمه که ضوابط آن را مشروح و منجزاً ذکر نموده است.
    ۳- طبق آیین نامه اشاره شده بالا حق بیمه اجباری اتکایی را ۵۰ درصد قرارداده است.
    ۴- موظف نمودن تضمین نمودن شرکتهای بیمه در پرداخت سود ۱۵ درصد به اندوخته ها توسط بیمه مرکزی
    ۵- نظارت و حسابرسی دقیق و ریز زمان بر عملکرد شرکتها و سرمایه گذاریهای آنان
    ۶- دیگر مزایای آن بحث غیر انحصار وراثت بودن آن است که بسیار جالب است بدانیم انسانها در زندگی (منظور جامعه خودمان و قوانین آن است) در مورد اداره و تأثیرگذاری بر امور خود بعد از فوت، می توانیم از وسلیه آن یعنی وصیت نامه استفاده نماییم. ولی باید به این نکته توجه داشت که فقط وصیت تا یک سوم اموال ما نافذ بوده و وراث می توانند از مازاد یک سوم سر باز زنند و از دو سوم دیگر که جزء حقوق آنان است استفاده نمایند و در بیمه های عمر تعیین ذینفعین زمان فوت فقط در آنان خلاصه شده و از طبقات وراث اگر در آن تعیین نشده باشند نمی توانند ادعایی داشته باشند و بر فرض داشتن ادعایی مواجه با عدم استماع و یا ابطال ادعا خواهند شد و این نکته که وجه پرداختی شرکتهای بیمه از بابت بیمه عمر جزء ماترک متوفق محسوب نمی شود مورد تأیید مراجع معظم نیز قرار گرفته در این ارتباط از پشتوانه فتواوی نیز برخوردار هستند.
    پس محل امنی برای خانواده و سرپرستان می باشد که در زمان بغرنج، خانواده ها بدون دردسرهای معمول حقوقی و یا منقشات خانودگی از حقوق مقرره استفاده نمایند.
    و دیگر اینکه سرمایه پرداخت شده شرکتهای بیمه در زمان فوت جزء ماترک محسوب نمی گردد کارکرد دیگری نیز دارد اینکه محصون از مطالبات طلب کاران از متوفی بوده. زیرا میدانیم ماترک پس از خروج بدهیهای متوفی و حوق غیر از ماترک می تواند ارث واقع شده و مورد تصرف و تملک وراث قرارد گیرد. لذا سرمایه پرداخت شده بیمه نمی تواند مورد استفاده و برداشت طلبکارن متوفی قرار گیرد.
    ۷- و موارد ریز دیگر در امور حقوقی و دانش مدیریت مالی و مهندس مالی که نوشتار را بسیار طولانی و بیرون از حوصله خواهد کرد.
    با پوزش از طولانی بودن و افاضه من غیر حق و بضاعت اندک خواهشمند استاد ارجمند (جناب آقای عسگری) مستفیض فرموده و دوستان عزیز مرحمت کرده از نکات و گفتار با ارزش ایشان بهره خواهم برد. با تشکر پرویز رضایی

  11. سلام به همه دوستان .
    من هم مثل اغلب شما فروشنده ام ( نماینده ام ) تا اینجا که پیام ها رو خوندم بیشتر پیام ها چه موافق و چه مخالف ، درسته !!! مشکل اینه که کامل نیست و یا بهتر بگم نمیشه که کامل باشه . چون بیمه عمر نکات فنی زیادی داره .
    اما در خصوص کلاهبرداری بودن بیمه عمر ، به نظر من اصل این بیمه نامه کلاهبرداری نیست ولی در این خصوص کلاهبرداری های زیادی انجام میشه اونهم توسط ما فروشنده ها و بعضاً توسط برخی از شرکت ها !!!
    آقای حامد عسگری عزیز ، بسیاری از فروشندگان (چه حرفه ای و چه آماتور ) و برخی از شرکتها برای فروش بیشتر خواسته یا ناخواسته متوسل به دروغ و فریب میشوند و قسمتهایی از بیمه نامه را پر رنگ می کنند . اینجا نیاز مشتری نادیده گرفته می شود . و خدماتی به او فروخته می شود که مطابق با نیاز او نیست . این مصداق کلاهبرداری است البته کاملاً قانونی !!!!!!!.
    برای مثال همین بیمه مارکتینگ !!! چند ماه پیش یک ایمیل بدستم رسید که از فوت یک بیمار کلیوی در جنوب کشور خبر می داد و مدعی شده بود که اگر ایشان بیمه عمر داشت می توانست از پوشش امراض خاص آن استفاده کند و زنده بماند . و چه ها و چه ها . . . پانوشت آن هم نام شما بود آقای عسگری .
    با پیگیری و تماس و تحقیقی که از انجمن بیماران کلیوی و . . انجام دادم کاشف به عمل آمد که برادر عزیزمان به دلیل اینکه بدنش کلیه اهدایی را نپذیرفته است بدرود حیات گفته و علت از دست رفتنش مشکل مالی نبوده است ( کما اینکه اوضاع مالی مساعدی هم نداشتند ) و اصلاٌ قابل بیمه شدن نبوده و اگر هم شرکت بیمه ای ایشان را بیمه می نمودند پوشش امراض خاص را استثناء می نمودند(چون از سالها پیش مبتلا بوده ) و حتی اگر بیمه عمر هم می داشت در این خصوص به کارش نمی آمد .
    طی یک ایمیل چند دلیل فرستادم که نامبرده قابل بیمه شدن نبوده و میزان پوشش برای خرید کلیه کفاف نمی کرده و الخ
    حالا هنوز هم بیمه عمر بد نیست و واقعاً برای همه لازم است و هر چه زودتر این بیمه نامه تهیه شود به بهتر پوشش دادن خطرات کمک می کند ولی اگر امثال این عزیز از دست رفته مان به امید رفع مشکل خودش یا عزیزش تحت تأثیر ما بیمه ای بخرد که بعد مطابق نیازش نباشد . خب این شد کلاهبرداری حال یا خواسته یا نخواسته .
    یا مثالی که امید عزیز زد در خصوص اینکه جدول سود بیمه نامه رقمهایی را نشان می دهد که ممکن است در پایان مدت بیمه نامه پرداخت نگردد . خب در بیمه نامه صراحتاً ذکر شده که است سود متعلقه به چه شکل خواهد بود اما آیا فروشنده با ترفند آن را مخفی می کند یا بصورت شفاف توضیح می دهد ؟ !
    در اغلب اوقات فروشنده ها و شرکت ها در این خصوص تمایل به توضیح ندارند و سکوت می کنند و تا مشتری نپرسد توضیح نمی دهند.خب شاید نیازی به توضیح نباشد.!!!!!!!
    در هر صورت از شجاعت امید عزیز در مطرح کردن این مسئله بسیار خوشحالم و به شخصه معتقدم بدلیل بازار بکر بیمه عمر در ایران شرکتها از پویایی دست کشیده اند و برای بهبود این بیمه نامه و رفع برخی از ایرادات آن تلاش نمی کنند و احساس می شود اگر به همین منوال طی شود سرنوشت بیمه عمر سرنوشت خودرو سازی است که پیشرفت دارد اما عقب تر از نیاز مردم است و محکوم به دلزدگی و بی اعتمادی و بدبینی . . .
    به امید آنکه با صداقت و شرافت و به دور از هیجانات و احساسات به هموطنانمان برای رفع نیازهایشان و برای حمایت از آنان در برابر خطرات یاری برسانیم .
    “”” نظر مخالف عقایدمان را تنومند می کند. “””

    1. محمد عزیز درود بر تو
      ضمن تشکر از کامنت پرمحتوایی که ارسال کردی و البته بیمه مارکتینگ را هم در زمره کلاهبرداران قانونی قلمداد نمودی!
      اما درمورد بحث ایمیلی که در رابطه با جوانی که در بوشهر بر اثر بیماری کلیوی درگذشت تصور می کنم کمی سوءبرداشت ایجاد شده است. لذا ابتدا خواهش می کنم یکبار دیگه متن ایمیل مذکور را مطالعه کنید تا به منظور اصلی آن نوشته پی ببرید.
      آنچه مدنظر اینجانب می باشد این است که اگر فرهنگ بیمه های عمر آنچنان در جامعه ریشه بدواند که یک خانواده به محض تولد فرزندش بیمه عمر او را نیز خریداری می کرد، و بیمه اتومبیل خودمان را به بیمه و آینده خانواده مان ترجیح نمی دادیم و مقدم تر نمی شمردیم، قطعاً آن جوان هم با توجه به عبور از سن ۲۰ سالگی قادر به استفاده از سرمایه امراض خود می بود.
      چنانچه بخواهیم به جای درک مفاهیم مقالات و ایمیل ها و… به دنبال بیرون آوردن مو از ماست باشیم و به دنبال اینکه این یکی چه گفت و آن یکی چه کرد باشیم، صنعت بیمه این مملکت زمانهای مدید بیشتری در این حال سردرگمی و شبهات باقی خواهد ماند.
      به هرحال چه شما بپذیرید و چه نپذیرید، من هرگز خود را به خاطر کوتاهی ها و پیش داوری هایی که در حق برخی مشتریان بالقوه ام کردم و آنها را از بیمه عمر محروم ساختم نخواهم بخشید…
      بیمه گر و توانگر باشید…

      1. سلام
        حامد عسگری عزیز به زحماتی که می کشید و ایمانی که دارید واقفم و آن را تحسین می کنم . انتظار اینست که اگر ماخود را به خاطر کوتاهی در بیمه نکردن نمی بخشیم ، خود را به خاطر اشتباه بیمه کردن هم نبخشیم .
        همین الان که این جملات را می نویسم در حال اصلاح بیمه عمر یکی از دوستان هستم که نیازش در بیمه رعایت نشده و تطمیع فروشنده مفاد بیمه را به انحراف کشیده و متأسفانه تعدادشان اصلاً کم نیست و هر روز با تعداد بیشتری مواجه می شویم . این فروشنده ها محصول شبکه آموزش و فروش شرکتها و آموزشگاههای ما هستند. و ردپای یکسویه نگری در سیستم های آموزشی کاملاً مشخص است. اندک زمانی دیگر بزرگترین سرمایه شرکتهای بیمه که همان اعتماد است دچار ضایعه ای جبران ناپذیر می گردد و ما همه در آن مسؤلیم .!!!!!!
        “”نظر مخالف عقایدمان را تنومد می کند.””

  12. ذات سرمایه گذاری سلب آرامشه وذات بیمه آرامش ودستان بیمه گر وتوانگر ما پلی است برای رساندن این آرامش به انسانها.

  13. با سلام و عرض خسته نباشید به همه بزرگواران:
    از کل بحثی که بوجود آمده از کامنت امید عزیز تا نظرات استاد گرامی حامد عسگری و نظرات دیگر همکاران، در کل تا اینجا به نظر جواب های خوبی به آقا امید بزرگوار داده شده امّا برای منی که سه چهار ماهه در مورد بیمه عمر کار میکنم، واقعاً این سوال پیش آمده که از کل چهل هزار نماینده فعال بیمه، که میشه گفت فعالترینشان از این سایت خوب بازدید دارند و کامنت میزارند و در ارائه نظر دستی دارند، چرا واقعاً یک مرجع جامع و مانع برای رفع چنین کامنت هایی معرفی نمیشه؟ چون تازه کارم، شاید از خیلی از موارد اطلاع نداشته باشم اما از استاد بزرگوار حامد عسگری خواهشی داشتم که کاش این لطف بزرگ را انجام می دادند و در مورد بحث های تخصصی که سطح فنی نمایندگان بیمه عمر رو میتونه بالا ببره، مرجع معرفی میکردند یا با قلم توانای خودشون، یا با همان روش اینفوگرافیک کمکی می کردند.
    با تشکر و موفق باشید.

  14. دریا با همه زیبائیش بزرگترین دشمن توست اگر شنا بلد نباشی !
    درود بر شما حامد عسگری و همه فعالان صنعت بیمه . اگر از دیدگاه روانشناسی به این قضیه نگاه کنیم باید بگویم در ذهن همه افراد یکسری باور های ناسالم وجود دارد که نه تنها باعث میشود زندگی فرد را به صورت بسیار خطرناکی تحت تاثیر قرار دهد بلکه در جامعه نیز باعث ایجاد ناهنجار یهای بسیار فجیع و تولید افکار سمی خواهد شد که در نهایت عقب ماندگی آن جامعه را در پی خواهد داشت. آری راز عقب ماندگی جامعه ما همین افکار سمی و باور های ناسالم است . به همین دلیل در کشور پیشرفته ای مانند ژاپن به ازای هر نفر ژاپنی ۵ فقره بیمه عمر وجود دارد ولی در کشور ما به ازای هر ۱۰ نفر فقط و فقط ۱ بیمه عمر !!!!!!! آری همین است که آن فرد اقتصاددان ژاپنی میگوید این یک فاجعه است که در کشوری مثل ایران افراد ماشینشون رو بدون بیمه از در کمپانی بیرون نمیارن ولی بچه شون رو بدون بیمه از در کمپانی (یعنی بیمارستان) بیرون میان. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    اما نکته قابل توجه اینجاست که این باور های ناسالم مانند تاول است که بایستی سر باز کند. تا این باور های ناسالم و تفکرات سمی مطرح نشود مسائل قابل حل نیست. باید قفل خودش را نشان دهد تا کلید معنا پیدا کند. وتو حامد عسگری عزیزم این قفل ها را با شهامت به همه نشان میدهی . درود بیکران بر تو. دوستت دارم . امیدوارم همیشه پیروز و سربلند باشی ….
    آرزومند سرفرازیت
    شهروز عباد
    نماینده رسمی شرکت بیمه سامان کد ۶۴۲

    1. با درود بر همه اعضای حاضر در این کامنت.
      بعد از تشکر از شما بخاطر جوابهایی ک تا جایی بیمه عمر رو واضح میکنه برای ما.
      از همه شماها چندتا سوال داشتم و هرکی جوابی داشت در همین کامنت بهم بگه.من با آقای عسگری تماس گرفتم تا راهنمایی بشم ولی مثل اینکه ایشون سرشون بدجور شلوغ بود و نتونستن تماسهای مرا پاسخ بدن.خب مشکلی نیست .همینجا ازتون درخواست کمک دارم.چون واقعا تو چند راهی ام.
      بنده ۱۹سالمه دانشجوی ترم ۳حسابداری ام.ولی خب در این دوران تا جایی ک جاداشته برای رفع خرج دانشجویی کارای پاره وقت در کنارش انجام میدادم.از مهمانداری و کارگری گرفته تا بازاریابی.خب بحث بنده سر مسیله بازاریابیه ک تو چند موضوع وارد شدم و با علاقه فراوان و انگیزه بالایی ک جلو رفتم بازم شکست خوردم.چون اطلاعاتی نداشتم.و حالا میبینم ک یه مرجع بسیار عالی هست ک از بهترینای بیمه در کشور تکمیل شده که میتونه بهم کمک کنه.میخام بدونم که میتونم به بازاریابی بیمه(بیمه عمر)بصورت یه شغل بنگرم؟آیا موفقیتی در پی دارد؟پورسانتای بازاریابای بخش بیمه عمر در چ حدودیست؟
      و…هزاران هزار سوال ک تو ذهنم هست.فقط منتظرم تا کسیو پیدا کنم تا با تجربش کمکم کنه!!!

      1. درود بر شما محمد عزیز
        پیشاپیش از شما به دلیل عدم پاسخگویی تلفنی عذرخواهی می کنم. و دلیل آنهم سپری شدن بیش از ۱۰ ساعت از وقت روزانه من در جلسات و کارگاهها و کلاسهای آموزشی و… است که مانع از پاسخگویی من به اینگونه تماس ها می شود.
        لذا توصیه می کنم چنانچه سؤالاتی در ذهن دارید که برای آنها به دنبال پاسخ هستید آنها را ازطریق ایمیل
        info@bimehmarketing.com
        با من در میان بگذارید و اطمینان داشته باشید که حداکثر ظرف ۴۸ ساعت، به هر ایمیلی پاسخ خواهم داد
        بیمه گر و توانگر باشید…

        1. ممنون از پاسخگوییتون .میدونم ک سرتون شلوغه.
          جناب ی سری سوال تو کامنت قبل پرسیدم.اگه امکانش هست جواب بدین…
          و اینکه میخام از اکثر نمایندگان حاضر جواب بگیرم…

          1. در زمینه شروع بازاریابی بیمه عمر پرسیده بودم؟ اینکه الان من خودم شاغل هستم میشه بصورت پاره وقت بیمه عمر کار کرد؟

          2. البته که میشه
            من شخصاً به تمامی کسانی که درحال حاضر شاغل هستند و قصد ورود به صنعت بیمه را دارند اکیداً توصیه می کنم که به هیچ عنوان شغل فعلی شان را ترک نکرده و ابتدا به عنوان یک فروشنده و بازاریاب و نه حتی به عنوان مدیر و معاون و سرپرست دفتری فعالیت شان را به صورت پاره وقت آغاز کنند.
            بسیاری از افراد به امید کانال های ارتباطی و به قول معروف، پارتی ها و لابی های زیادی که در بین اطرافیان و اقوام دارند بدون هرگونه تجربه ای قدم به صنعت بیمه می گذارند و پس ازمدتی کوتاهتر از آنچه از روز اول تصور می کرده اند پا به فرار می گذارند!!!
            لذا توصیه می کنم ابتدا به صورت پاره وقت فعالیت خود را صرفاً در زمینه فروش انواع بیمه نامه و یا بیمه ای خاص آغاز کنید و حداقل پس از شش ماه تصمیم نهایی خود را اخذ کنید
            بیمه گر و توانگر باشید…

          3. خیلی ممنون آقای عسگری. اگه میشه یه انجمن برای گفتگو و پرسشو پاسخ بزارید. سوالات زیادی دارم که نمیدونم کجا بپرسم.

    2. دوست و همکار گرامی
      مردم، ماشینشونو چون اجباریه بیمه می کنن و هیچ اعتقادی به بیمه ندارن. شاهد این مدعا هم آمار بیمه های بدنه است. ثالث که اجباریه. اگر بیمه ی بدنه هم اینقدر زیاد می شد می شد گفت مردم ماشینشونو بیمه می کنن. فعلا که بدون ثالث، پلاک به ماشین نمی دن. اگه بدون بیمه ی عمر هم شناسنامه نمی دادن مقایسه ی شما درست بود.

    3. دوست عزیز سلام
      اگر کشوری مثل ژاپن را به مثال می آوری حتما می دونی که تو کشور ژاپن ۲۰ ساله تورم زیر یک درصد است و پولی که مردم در بانک می گذارند نه تنها سود ی براش منظور نمی شه بلکه مالیات آن نیز ازش کسر می شه .تو ژاپن ۱۰۰۰ ین ۲۰ سال پیش با ۱۰۰۰ ین امسال برابری می کنه تو ژاپن مردم به خاطر کسر نشدن مالیات از دارائی شون بیمه عمر می خرند تو ژاپن خونه ای که امسال یک میلیون ین قیمت اش است سال بعد با کسر استهلاکش کمتر از یک میلیون ارزش گذاری می شه تو ژاپن بهترین سیستم مدیریت مالی جهان پیاده شده و ….. وقتی مقایسه ای انجام می دی شرط قیاس را بد نیست رعایت کنی

  15. باسلام .جناب اقای عسگری .من اجازه می خواهم به امید اقا نماینده بیمه عمر عرض کنم که خودشان هنوز خیلی مانده که معنای واقعی بیمه عمر و نجات یک خانواده و آسیب های اجتماعی را بدانند.حیف از وقت ۱۰ساله ای که ایشان در بیمه عمر کار کردند .که البته بعید میدانم !!!!!

  16. مطمئنم هیچکدام از نمایندگی ها هنوز نمیدانند یه بیمه گذار دارای بیمه عمر و سرمایگذاری که از سن ۲۵ با قرارداد۲۰ ساله و دارای پوشش از کار افتادگی و پوشش امراض خاص و حق بیمه ماهیانه ۳۰۰۰۰ تومان وضریب افزایش سالیانه ۵% حق بیمه و ضریب افزایش سرمایه بیمه عمر ۰ صفر و ضریب فوت بر اثر حادثه صفر باشد چند تومان بدست میاورد ؟؟؟؟؟؟؟
    ۱ : سود عادی به بیمه گذار تعلق میگیره ؟
    ۲ :سود ویژه به بیمه گذار تعلق میگیره ؟
    ۳ : سود ویژه ۲۰% به بیمه گذار تعلق میگیره ؟
    ۴ : سود ویژه ۲۵ % به بیمه گذار تعلق میگیره ؟

    1. واقعا این سوالی هست که اکثر بیمه گذاران میپرسند:
      ۱۰ سال دیگه، ۲۰ سال دیگه چقدر پول بهم میدن؟
      و پاسخی که من همیشه با تردید میدم اینه که رقم سود تضمینی همان سال + سود قطعی پرداخت شده در سال های قبل
      اما هنوز هم نمیدونم عدد دقیق سود سال های قبل رو از کجا میشه فهمید؟

    2. دوست عزیز
      سوال شما وقتی معنا پیدا می کند که ما خود را فروشنده ی طرح سرمایه گذاری بدانیم نه بیمه ی عمر. ما مزایای بیمه ای به بیمه گذار می فروشیم نه سود به سرمایه گذار.
      این اشتباهی است که فروشندگان زیادی در فروش بیمه ی عمر می کنند و همین اشتباه هم منشا مقایسه ای است که مردم بین اندوخته ی بانکی و بیمه عمر انجام می دهند. آیا بانک در صورت فوت شخص یا از کارافتادگی او حاضر است چندین برابر پرداختی را به او برگرداند؟ این مزیت اصلی هر نوع بیمه است. متاسفانه فروشندگان بسیاری از روح حاکم بر بیمه بی اطلاعند و به کل صنعت صدمه می زنند.

  17. با سلام. با دیدن ایمیل شما تصمیم گرفتم نظر شخصی خودم را خدمتتان اعلام کنم. من کمتر از یکسال است که وارد کار فروش بیمه شده ام و تا بحال فقط به افراد خانواده خودم فروخته ام که تعدادشان حدود ۱۰ نفر است. شاید من هم تا حدودی در مورد ارتباط کارمزد فروش و پوشش بیمه هم نظر این دوست عزیز بوده ام. مثلا در بیمه نامه هایی که به افراد خانواده ام پیشنهاد کردم، پوشش بیمه را حداقل انتخاب کردم. مثلا ضریب ۶۰ را برایشان انتخاب کردم. اما الان فکر می کنم کار خیلی درستی نکردم، چون بهر حال این یک بیمه نامه است و چه بهتر با پرداخت اندکی حق بیمه بیشتر از حداکثر مزایای آن استفاده کنیم. مثلا هزینه پرشکی حادثه برای هرکدام از ما به احتمال زیاد مورد نیاز خواهد بود، که با انتخاب ضریب بالاتر می توانیم از حداکثر این بیمه استفاده کنیم. این دروغ یا فریب نیست، یک واقعیت است. یکی از همکاران ما این بیمه نامه را به برادرش پیشنهاد کرده بود که ایشان بعد از پرداخت اولین حق بیمه ۲۰ هزار تومانی خود، در حمام خانه لیز خورده بود و توانسته بود یک میلیون و هشتصد هزار تومان از بیمه خسارت بگیرد، این عالی نیست؟

  18. سلام:
    سلامی به زیبائی تبسمی که روی لبهاتون جاریست وباشروع هرروزدوباره جریان داره.
    امیدجان داداش فکرمیکنم بعدازاین همه دریافت نظرات دوستان بایدیک حرفه ای توصنعت بیمه های عمربشی برای این همه کامنت درستودرمون.دیگه وقتش رسیده که بگی جناب حامدعسگری دست مریزاد. شایداگر خودشان قراربود جواب بدن قانع نمیشدی و میگفتی دارن باکلمات بازی میکنن!اماحالا…

  19. سلام
    با یک محاسبه ساده میتوان فهمید کفه ترازوی سود در جریان صدور و تمدید بیمه های زندگی به نفع بیمه گرها سنگینی میکنه و جای حاشا یا دفاع باقی نمیذاره.
    البته مطمئنا هیچ بقالی نمیگه ماست ما ترشه!!!!
    ضمن قانونی بودن یک موضوع نشان دهنده مفید بودن نیست!
    شرکت هایی که به فروشندگانشون آموزش میدن هم تابع شرکتهای اصلی و بزرگتر هستن!
    بهتره بجای سناریو نویسی حرفه ای برای هموطنانی که هنوز شک زده موضوع یارانه ها هستند یکم بیشتر فکر کنید.

    1. درود بر شما بیمه گذار ناراضی
      ضمن اینکه اینگونه ادبیات در پاسخدهی به یک کامنت خیلی پسندیده به نظر نمی رسد، اما در رابطه با مسئله سوددهی که فرمودید کفه ترازو به نفع بیمه گر سنگینی می کند، باید بگویم که هم در آیین نامه قبلی (۱۳) و هم در آیین نامه فعلی (۶۸) بیمه های زندگی و هم احتمالاً در آیین نامه بعدی (۸۳) به صراحت ذکر شده که ۹۰ درصد سود حاصل از سبد سرمایه گذاری شرکتهای بیمه مطابق قانون و با استناد به صورت سود و زیان شرکتهای بیمه که هر ساله در روزنامه های کثیرالانتشار در سراسر کشور به اطلاع عموم می رسد، متعلق به بیمه گذار (بیمه شده) بوده و تنها ۱۰ درصد از سود سبد سرمایه گذاری متعلق به شرکتهای بیمه در حوزه بیمه های زندگی می باشد.
      بنابراین همانگونه که می بینید کفه ترازو به نسبت ۹ به ۱ به نفع بیمه گذار (بیمه شده) می باشد…
      امیدوارم درآینده نزدیک شاهد ارتقای سطح کیفی و کمی اطلاعات نمایندگان (و بیمه گذاران ناراضی) نسبت به آیین نامه های جاری این صنعت عظیم و ریشه دار باشیم.
      باتشکر

      1. وقتی این کامنت ها را می خونم بیشتر متعجب می شم که متونی با این قدرت و اعتماد نوشته افرادی است که ادعای بیمه گری می کنند.
        در نحوه محاسبه سود بیمه های عمر به این گونه عمل می شه که ۵ سال اول شرکت بیمه باید سود تضمینی که الان ۱۸ درصد است را پرداخت کنه بعد از ۵ سال مابه تفاوت آن تا ده سال با سود ۱۵ درصد محاسبه می شه و مابه تفاوت ده تا ۱۵ سال با سود ۱۰ درصد این تکلیفی است که بیمه مرکزی در تدوین قانون بیمه های عمر و سرمایه گذاری آورده است .حالا شما یک جدول با محاسبه سود ۲۵ درصد به مشتری نشان می دی و می گی آقا بعد از ۳۰ سال به شما x تومان داده می شه برو حالشا ببر.
        من در ایرادات بیمه عمر و سرمایه گفتم این بیمه فقط از لحاظ بیمه ای معتبر است و از لحاظ سرمایه گذاری مطمئن نیست عزیزان لطف کردند اصلا به این موضوع توجهی نکردند که نگرانی از بخش سرمایه گذاری است و آیا واقعا شرکت های بیمه این وجوه را با همان سود مندرج در جدول پرداخت می کنند یا نه
        یکی گفته من سه تامشتریم مرد پولش دادند ما هم منکر بخش بیمه ای ش نیستیم موضوع قسمت مالی داستان است که وضوح و سندیت قانونی ای ندارد
        چرا که اگر اینطور بود باید جدول دقیقا منطبق بر قانون بیمه مرکزی و سود تعریف شده در آن دست مشتری داده می شد به همان حالت پلکانی نزولی
        شرکت سود خالص ناشی از عملکرد سالانه اش را بین بیمه گذارانش تقسیم می کنه که بخش مهمی از درآمد شرکت ها در محل بیمه ثالث از بین می ره که هیچ ربطی به بیمه های عمر نداره اگر بیمه گر این دو سبد را از هم جدا می کرد و سود ناشی از محل سرمایه تجمیعی بیمه عمر را بین مشتریان بیمه عمر تقسیم می کرد باید مشارکت در منافع سالانه بالای ۲۰ درصد می رسید و در مجموع بالای ۳۵درصد به این تورم بالای ۴۰ درصد در ۵ ساله گذشته اما می بینیم شرکت ها سود سهام سهامداران شرکتشون با سود تخصیصی سالانه مشتریان بیمه عمرشان یکیه
        خلاصه نترسید که واقعیت ها گفته می شه. بترسید از روزی که بعد از ۳۰ سال مشتری بیاد و بگه طبق این جدول به من پول بده و یا اینقدر تورم بالا رفته باشه که اصلا نیاد دنبال پولش

        1. امید عزیز؛ درود دوباره بر شما
          ببینید شما مواردی رو هم در کامنت اول و هم در این کامنت مطرح نموده اید که متأسفانه در هیچکدام نامی از هیچ آیین نامه و بخش نامه و تبصره و قانونی نمی برید و صرفاً می گویید که مثلاً بیمه مرکزی فلان حرف را زده و فلان سود را تعیین نموده است.
          لذا چنانچه قصد ارائه اینگونه کامنت ها را دارید از این پس صرفاً با ذکر شماره آیین نامه و ماده و تبصره صحبت کنید.
          در این مورد هم فرمودید بیمه مرکزی ما به التفاوت ۱۰ تا ۱۵ سال را با سود ۱۰ درصد اعلام نموده؛ درحالیکه مطابق با همان آیین نامه های ذکر شده، شرکتهای بیمه موظف هستند هر ۱۰ سال یکبار نرخ سود تضمینی خود را برای ده ساله بعدی اعلام کنند.
          باز هم خواهش می کنم مستند و قابل ارجاع صحبت کنید.
          باسپاس

  20. با سلام
    متاسفانه نظر این دوست و همکار عزیز ریشه در واقعیتی وحشتناک دارد و آن
    اینکه اکثر شرکتهای بیمه نسبت به آموزش نمایندگان بسیار کم کار و بی توجه
    میباشند که ماحصل این بی توجهی در نهایت به شکل گرفتن نقطه نظرات این
    چنینی ختم خواهد شد.
    در حقیت گناه اصلی این نظرات مستقیما بر عهده شرکت طرف قرارداد این نماینده عزیز میباشد.واقعیت این است که از عمده دلایل عقب افتادگی فرهنگ بیمه علی الخصوص بیمه عمر را میتوان در چند عامل معرفی کرد:
    اولا خود لفظ بیمه عمر ترجمه بسیار غلطی است از بیمه های جامع زندگی که از ما بهتران به خود زحمت داده اند و آنرا به این گونه ترجمه کرده اند
    دوما که عاملی بسیار اساسی هم هست، بی اعتمادی و بی ایمانی عوامل فروش آن
    است و شما خود میدانید وقتی کسی به کاری در نهایت ناآگاهی و بی ایمانی
    نگاه کند بهترین تعریفش همان است که خود آقا امید گفتن؛ یعنی خیانت
    سوماً عدم انتشار ایفای تعهدات به طور گسترده و یا در سطح تشکیلات هر کدام از
    شرکتهای بیمه جهت روشنگریهای نمایندگان فروش
    چهارماً عدم اعلام سودهای تخصیصی در پایان هر سال به بیمه های عمر که خوشبختانه بیمه پارسیان هر سال آن را به اطلاع عموم میرساند.
    موفق باشید حمیدی

  21. استاد عسگری درود
    خیلی ممنون از اینکه جواب این دوست عزیز را بر دوش ما نهادید.من بیش از پنج سال است که در فرهنگ سازی بیمه عمر در حال خدمت هستم و هر چه که جلو تر میروم وظیفه خود را سنگین تر میبینم.حال باید از این دوست عزیز پرسید که نگرش شما از فروش بیمه عمر چه بوده است.آیا فقط بدنبال کسب در آمد بوده اید ؟ ایشان فقط جنبه سرمایه گذاری را فروخته اند و نه پوشش های بیمه را.لازم به ذکر است که احتمالا ایشان در این زمینه اطلاعات شان کافی نبوده که چنین سوالاتی را طرح میکنند.بهتر است که مطالعات بیشتری داشته باشند تا دیگر نگرش ظلم به بیمه گذاران خود نداشته باشند.
    فروش بیمه عمر نه تنها تجارت نیست که عشق است.نکته عجیب این است که ایشان اطلاع ندارند که بیمه عمر ( و ) سرمایه گذاری است نه صرفا سرمایه گذاری که فقط اظهار نظرشان در مقوله سرمایه گذاری است و اصلا به پوششها توجه نمی کنند!!!!
    و اینکه اگر بنا به هر دلیلی شرکت بیمه ای تعهد خود را انجام ندهد بیمه مرکزی واحد شکایات و رسیدگی به امور بیمه گذاران محترم را برای رسیدگی به این مهم اختصاص داده است.
    آیا ایشان نمیدانند که وام سود ندارد و آنچه که بیمه گذار به اقساط پرداخت میکند در واقع پرداخت سود به صندوق خودش است . ایشان نمو نه ای را ذکر کنند که بیمه گذار دقیق در سررسید هایش اقساط بیمه اش را پرداخت کرده و موقع تسویه معادل جدول به ایشان پرداخت نکرده باشند.در مورد تناسب پوشش و سرمایه گذاری عملکرد خودشان را مطرح کرده اند چرا که به این نتیجه رسیده اند.بنده بیشتر مشتریانم ارجاعی از بیمه گذارانم هستند که این خود بیانگر عملکرد اینجانب میباشد و اگربیمه گذاران بنده اندکی رضایت از بیمه ای که تهیه کرده اند نداشته باشند چرا باید دیگران را به خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری تشویق نمایند؟؟؟؟ بنده ترجیح میدهم شخصی با آگاهی از تمام مزایای بیمه عمر خرید نکند تا اینکه بیمه ای را تهیه کند که اصلا نداند که چه مزایایی دارد.درآخر از امید عزیز عاجزانه خواهشمندم آگاهی خود را بیشتر نمایند.
    با تشکر
    مهدی مهرجو

    1. درود بر شما مهدی عزیز
      ضمن تشکر صمیمانه از توضیحات کامل و خوبی که ارائه نمودید.
      اما در یک مورد لازم دیدم اصلاحاتی را یادآوری نمایم. اشاره نمودید که وام بیمه عمر سود (بهره) ندارد. اما این درواقع صحیح نیست. این وام نیز مانند هر وام دیگری دارای بهره (سود) می باشد و طریقه محاسبه آن نیز ساده است:
      کافیست نرخ سود تضمینی بیمه نامه عمر (۱۸% برای ۵ سال ابتدایی و ۱۵% برای ۵ ساله دوم بیمه نامه) را به علاوه ۴% درصد نمایید تا در هر زمان قادر به محاسبه نرخ بهره وام اعطایی از جانب بیمه عمر باشید.
      باتشکر

  22. سلام خدمت همه دوستان
    مشکل اصلی بسیاری از ما فروشندگان بیمه ، عدم توجه به چیزی است که می فروشیم. قوانین و مقررات عمومی مربوط به بیمه ی عمر و به طور کلی تمامی انواع بیمه به وضوح و روشنی در اختیار همگان هست. هر شرکتی هم با توجه به سیاست های خودش و در چارچوب همان قوانین و مقررات، ضوابطی دارد. وظیفه ی فروشنده است که در مقام مشاور بیمه گذار، قوانین و مقررات کلی و ضوابط خاص هر شرکت را به دقت مطالعه کند و با این دانش خود به مراجعه کنندگان، اطلاعات کافی و مناسب بدهد. متاسفانه بسیاری از همکاران ما در این بخش، بسیار ضعیف عمل می کنند و ضعف دانش خود را با وعده های پوشالی می پوشانند. همین ضعف بزرگ عملکرد، باعث بدبینی مردم به صنعت بیمه شده است و به همین دلیل هم چیزی در حدود نصف یا حتی بیشتر از آن از پرتفوی سالیانه ی صنعت، بیمه ی اجباری شخص ثالث است و قسمتی دیگر که به جرات می توانم بگویم دست کم ۳۰در صد یا بیشتر از کل است نیز به شکلی حالت اجباری و متاسفانه زد و بند دارد. منافع همه ی ما ایجاب می کند وجهه ی صنعت بیمه را بهبود ببخشیم حتی اگر در کوتاه مدت منافعی را از دست بدهیم. به این ترتیب، منافع درازمدت خود و سایرین را تضمین کرده ایم.
    البته از این نکته هم نباید غافل بود که مشکلات موجود در جبران خسارت رشته های شناخته شده ی بیمه هم چون درمان و ثالث، این بی اعتمادی را دامن می زند. وقتی بیمه گذار در دریافت خسارت چندصد هزار تومانی ثالث یا درمان خود به مشکلات و حق کشی های بسیاری برمی خورد، چطور می توان انتظار داشت به صنعت بیمه اعتماد کند؟ تنها کاری که در این زمینه از ما فروشندگان بیمه بر می آید ترک همکاری با این گونه شرکت هاست تا در طی زمان از گردونه ی رقابت حذف شوند. تا زمانی که ما به نرخ پایینی که از بیمه گر می گیریم راضی باشیم در حالی که می دانیم این نرخ پایین، به قیمت کیفیت پایین جبران خسارت به دست آمده امیدی به بهبود وضعیت نخواهد بود و روز به روز بیشتر در این باتلاق فرو خواهیم رفت.

  23. با سلام و خسته نباشید
    من حدود ۴/۵ ساله که در زمینه بیمه عمر فعالیت میکنم . همیشه به متقاضیان بیمه عمر میگم که اگه فقط سود براتون مهمه بهتره برید بانک . دربیمه عمر بیشتر بحث جبران و پوشش اتفاقات پیش بینی نشده ای است که ممکن است برای فرد اتفاق بیفته .اگر شما فقط یک درصد احتمال این اتفاقات رابدهید این بیمه برای شما لازم است . و این طرح جدید از بیمه های عمر است که در سربرگ بیمه نامه هم عنوان (مشارکت در منافع ) قید شده است . پس علاوه برپرداخت سرمایه خطرات( در صورت وقوع) ، به حق بیمه های پرداختی بیمه گذار هم سود تعلق میگیرد. و در شرایط بیمه نامه هم حتی در هنگام بازخرید( که زودتر از زمان قرارداد میباشد ) توجه بیمه گذار را به ستون ارزش بازخرید جدول بیمه عمر سوق میدهد که شامل حق بیمه های پرداخت شده توسط بیمه گذار و سود تعلق گرفته به آن میباشد. . در زیر جدول هم حداقل درصد سود را قید میکند . پس با این همه جملات مستند نیازی به شک و دودلی وجود ندارد. برای اطمینان بیشتر هم اگه کتاب قوانین و مقررات بیمه مرکزی رو مطالعه کنید خیلی بهتون کمک میکنه. موفق و پیروز باشید .

  24. سلام
    سال نو را به تمام دوستان تبریک می گم و امیدوارم شما فرشتگان نجات سالی پر از موفقیت داشته باشید ۰
    من به نوبه خودم شهادت می دهم که بیمه عمر و پس انداز کامل ترین ساخته دست بشر می باشد۰
    آقا امید لطفا به موارد ذیل توجه کن
    ۱- ما مشاور بیمه هستیم و بیمه می فروشیم نه سود ، فروش سود کار بانکها است نه شرکتهای بیمه ، هر کس فقط به دنباله سود است بانکها به صورت تضمینی از سال اول ۲۵درصد سود می دن- عقل سلیم می گه هر کس به جای بانک در صنعت بیمه سرمایه گذاری می کنه علاوه بر سوددنبال امنیت هم آمده ۰ پس هر کس به جای بیمه سود میفروشه به بیمه گذارش خیانت می کنه
    ۲-کل تعهدات بیمه در سند بیمه ، فرم پیشنهاد و شرایط عموی بیمه نامه موجود می باشد ، همچنین آئین نامه های بیمه مرکزی تمام شرایط را پیش بینی نموده (لطفا مطالعه بفرمائید
    ۳- سود واقعی وام ۴درصد بیش از سود تضمینی بیمه نامه است ۰ که کاملا منطقی و طبیعی است و مابالتفاوت تا سود دریافتی در واقع سود بیمه نامه است که به حساب بیمه گذار واریز می گردد
    ۴- به ندرت بتوان دادگاهی را پیدا کرد که به نفع شرکت بیمه رای صادر کند و خصوصا در بیمه عمر که از زمان پذیرش ریسک و صدور بیمه نامه به جز در مورد عدم واریز به موقع اقساط و عدم صداقت بیمه گذار (راجع به وضعیت سلامت )شرکت بیمه دیگر شرطی برای عدم پرداخت ندارد ۰
    ۵ -تا به حال ۴مورد از بیمه گذاران این نمایندگی خسارت فوت ، امراض خاص و نقص عضو خود را از شرکت بیمه دانا دریافت نموده اند ۰
    ۶- آقا امید ما مشاوران بیمه متخصص دیدن خطر هستیم نه تاجر جان و مال مردم

    درود بی پایان بر شما فرشتگان نجات

  25. باسلام و احترام و تبریک سال نو به شما و تمامی همکاران عزیز و نازنینم
    من ۲سال قبل پیشنهاد بیمه عمر از طرف یکی از دوستان بسیار صمیمیم که خودش توی شرکت بیمه کارآفرین بود ،شدش.فقط در حد اینکه گفت بیمه ی خوبیه.حتما تحقیق کن و خودتو بیمه کن.همین.دیگه بقیه اش باخودم بود.۲ماه تمام از همه جا تحقیق کردم.تافهمیدم اصلا چیه بیمه عمر.بعدشم بهترینو پیداکردم.و سریع خودمو خونوادمو بیمه کردم.و همیشه دعاش میکنم.واقعا باتمام وجودم به نیاز این بیمه برای هر انسان روی کره خاکی پی بردم و فهمیدم چقدرواجبه،حتی از نون شب.من تاالان شروع به مشاوره به دوستانم کردم و از اونجایی که به درآمدش احتیاجی ندارم(چون شغل اصلیم چیز دیگه هست)،باتمام وجودم ایمان دارم به کار مشاوره ام.اسطوره ام هم جناب استاد دکتر مهدی فخارزاده هستن،نفر اول بیمه عمر در دنیا.و خساراتی که بیمه داده را هم دیدم.از دوستان عزیزم هم میخوام که فقط به کارشون تمرکز کنندو به قول قرآن:ای کسانیکه ایمان آورده اید،ایمان بیاورید!فقط به عظمت کارشون فکرکنند و بدونند که خداوند همه ی این تلاششون رو میبینه.
    درآخرآرزوی سلامت و سعادت و موفقیت برای همتون دارم.عاشقتونم.

  26. سلام من نماینده ای هستم که تا کنون فعالیت زیادی در زمینه بیمه عمر نداشتم ولی اتفاقا”در سال جدید با چاپ تراکت افزایش سطح دانشم خواندن مقاله های مفید شما تصمیم دارم فعالیت زیادی را به امید خدا از ماه دیگر شروع کنم چون نظرم بر عکس دوستمان است و این کار را خدمت میدانم در اقتصاد خراب ایران بودن اندوخته برای آینده فرزندانمان امری الزامی است ولی برخورد داشتم خیلی از افراد که در این کارند در چهارچوب کوچکی اطلاعات دارند و اگر سوالات متفاوتی از آنها پرسیده شود نمی توانند جواب دهند باید نماینده یاد بگیرد بهترین گزینه را بفروشد و فقط به فکر خودش نباشد با تشکر

  27. بیمه عمر یک بیمه جامع است و به نظر من کمک به مردم است همانطور که بیمه ماشین اجباری بود و مردم تمایلی به خرید بیمه سرنشین نداشتند که ان هم اجباری شد به نظرم بیمه عمر و پس انداز تنها چیزی است که برا اینده شخص ماندگاری داره و بیمه عمر هم در سالهای اینده اجباری میشود و اگه فکری غیر از این را دارید رقبای خود را خوشحال میکنید

  28. سلام
    آقای امید عباسی آتش نشان معروفی که ماسکش را به یک دختر ۹ ساله داد و خودش مرگ مغزی شد در شعبه ما (پاسارگاد) خودش را ماهیانه ۳۰ هزار تومان بیمه کرده بود و بعد از فوت یک چک ۳۶ میلیون تومانی به خانمش (خانم دوستی)دادند.

  29. به نام خدا
    باعرض سلام وادب
    به نکته جالبی از کامنت های دوستان عزیزم رسیدم وازآقای عسگری هم ممنونم بابت اینکه این روش جالب روبرای ارائه نظرات دوستان برای پاسخ دادن به آقا امید به اجراگذاشتن. چراکه بامطالعه کامنت ها ازتجربه ارزنده وحاصل سالها تلاش دوستان استفاده کردم وروش خیلی جالبی هست برای انگیزه گرفتن برای فعالیت بیشتروبهتردراین صنعت عظیم.احساس عجیبی همراه با تعصب شدیدی توی پاسخ برخی دوستان وجود داشت.ازجناب عسگری درخواست دارم بیشترازاین روش استفاده کنند وحتی اگر براشون مقدورباشه انجمنی راه اندازی بشه که همکاران بتونن باهم تبادل تجربه کنن تاانشاالله به سمتی بریم که هرایرانی یک بیمه عمر خوب داشته باشه.آرزوی شادکامی برای تمامی دوستان

  30. من با افتخار و با ایمان کامل اعلام میکنم که “فرشته نجات مردم کشور عزیزم هستم”
    و ایمان راسخ به بیمه دارم و همچون خون،این ایمان در رگ هایم جاریست
    دوست عزیز عینک بدبینی و منفی نگری ات را بردار…

  31. به نام خدا
    من کارشناش ارشد هستم در رشته حقوق و به فروش بیمه عمر مشغول ام و از منظر حقوقی و قانونی پاسخ می دهم که از لحاظ قانونی ، بیمه عمر از شاخه بیمه اشخاص بوده و تحت حمایت قانون گذار می باشد و هیچ کلاهبرداری صورت نمی گیرد.
    باتشکر

  32. باسلام
    در هر قشر و گروهی همیشه افراد ناخالصی وجود دارد بیمه هم از این امر مستثنی نیست . بازاریابان و نمایندگان زیادی وجود دارند که تنها جنبه مادی فروش بیمه را در نظر می گیرند اما این واقعیت وجود دارد که مشتریان بیمه عمری که دید کوتاه مدت دارند و فقط به جنبه سودهی بیمه نظر دارند بیمه عمر برای آنان امررضایت بخشی نخواهد بود . ما فروشندگان بیمه عمر باید در مرحله اول خدمات بیمه ای و در مرحله بعد جنبه سوددهی را تشریح نماییم و در آخر اگر چنانچه شرکت بیمه گر جوابگوی تعهدات خود نباشد وظیفه بیمه مرکزی است که پیگیر مطالبات مردم باشد.
    باتشکر بادی وند

  33. با سلام خدمت تمام همکارهایی که صادقانه و عاشقانه وقتی صبح از خواب بیدار میشن اولین چیزی که توی ذهنشونه اینه که امروز با مشاوره شون می تونن به چند نفر کمک کنن
    باید بگم که اول خیلی جا خوردم از اینکه کسی با ۱۰ سال سابقه تو کار بیمه همچین برداشت و طرز تفکری نسبت به بیمه داشته باشه . بگذارید فقط دیدگاه من و گروه بیمه ای رو که باهاش کار میکنم رو براتون بگم:
    اصل اول برای ما آگاهی از قوانینه که خدایی ناکرده یه وقت با ندونم کاریِ یه کارشناس بیمه کسی دچار مشکل نشه
    آقای امید درسته که سرمایه فوت با کارمزد نماینده رابطه داره اما چرا شما نماینده هایی رو نمی بینین که برای سوددهی بیشتر مشتری حاضر هستند از حق خودشون بگذرن و با زدن سرمایه پایین براش آینده بهتری رقم بزنن.
    اگه شما دارای همچین تفکری هستین که از نظر من یه سم کشنده است واسه یه نماینده و جامعه بیمه دلیل بر این نمیشه که همه نماینده ها اینجوری فکر کنن.
    خدارو شکر هم که توی این عصر ارتباطات با یه جستجو ساده میشه از چند و چون کارها با خبر شد…
    این رو برای این گفتم که توی دنیا مردم تمام آینده زندگیشونو با بیمه عمر رقم می زنند .حالا این حرفها در رابطه با بیمه عمر اونم از زبان کسی که ۱۰ ساله داره این کار رو انجام میده نشان از کم اطلاعی این فرد داره……
    امیدوارم که ما نماینده ها با تلاش بیشترمون بتونیم ذهنیت مردم رو در این رابطه تغییر بدیم اما مثل اینکه در درجه اول باید آفتی که به جون همکارهای خودمون افتاده رو برطرف کرد……

  34. بنام خدایی که هر چه هست از آن اوست…
    بنده خودم از سال ۸۵ تو کار بیمه هستم البته تازه یک سال و خرده ای هست که به عنوان نماینده دارم فعالیت میکنم و تو این چند سال خیلی بیمه عمر فروختم.
    من هم اوایل یک جورایی همین طرز فکر رو داشتم اما بعد از چند مدت نظرم نسبت به بیمه عمر کلاً عوض شد . طوریکه الان با نظر و کامنت اقای امید کاملاً مخالفم . چراکه بیمه گذار بنا به پرداخت یک حق بیمه مشخص طی یک مدت زمان از یک سری پوشش های بیمه ای بهرمند است و در صورت بروز حادثه و اتفاق میتونه از اون پوشش بیمه ای استفاده بکنه و خسارت دریافت بکنه و وقتی که هیچ استفاده ای از پوشش بیمه ایش نمیشه کلاً حق بیمه واریزی خودش رو از شرکت میتونه پس بگیره و علاوه بر این، سود هم بهش تعلق گرفته
    طی این مدت زمان و جدا از این شرایط دریافت وام رو هم که داریم . پس اگر دیدگاه ما به این بیمه نامه اینطور باشه جای سوالی برامون باقی نمی مونه و میتونیم با خیال راحت و با امید به آینده به سودی که توی این مدت بهمون تعلق گرفته فکر کنیم.
    من توی مذاکراتم همیشه با این دیدگاه به مشتری شرایط رو توضیح میدم و اعتقادم هم بر اینه. ضمناً من توی این مدت فعالیتم متاسفانه یک مورد فوتی در بیمه نامه عمر برخورد کردم که در اسفندماه ۱۳۸۶ برای یکی از بیمه گذارانم پیش اومد که با پرداخت یک قسط ۱۵۷۵۰۰ریالی به وراث بیمه گذار مبلغ ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ریال پرداخت شد. نمیدونم آقای امید با توجه به گفته خودشون با این تجربه کاری چرا این بیمه نامه رو با این همه امتیازات و پوشش ها اینجوری زیر سوال میبرند!!!
    با تشکر از استاد محترم-جناب آقای عسگری

  35. با سلام خدمت استاد عزیزم جناب آقای عسگری و دوست محترم که این کامنت رو برای بیمه مارکتینگ ارسال کرده
    با احترام به تمامی نمایندگان محترمی که در این شغل شریف هستند ولی متاسفانه محصول خودشونو خوب نشناختن و چنین نظری در خصوص بیمه عمر دارند شخص بنده این بیمه نامه رو با افتخار میفروشم و ۵ سال از عمر خودم رو صرف این کار کردم و تازه فهمیدم که چرا دیر اومدم تو این کار
    وقتی بیمه گذار بنده یه جوون ۳۶ ساله بود ۳ تا قسط ۲۰ هزار تومنی داده بود بر اثر حادثه فوت کرد و شرکت من ۲۴ میلیون پول به خانمش و ۲ تا بچه صغیرش داد از اینکه روزی ۲ دقیقه موقع بنزین زدن به ماشینم به این بنده خدا که اپراتور پمپ بنزین بود بیمه عمر توضیح داده بودم خوشحال بودم
    وقتی از روستایی که وی زندگی میکرد بیش از ۵۰ نفر بعد از فوت وی اومدن خودشون بیمه عمر خریدند فهمیدم که راهمو درست انتخاب کردم
    من اصلا به مشتریم نمیگم که اینقدر پول میدی اینقدر پس از چند سال میگیری. من میگم کار ما بیمه کردن مردمه.
    شرکت بیمه میگه اگه این مبلغ رو سالانه بدی اینقدر پوشش بیمه ای بهت میدم اگه طی قرارداد هیچ اتفاقی برات نیفتاد به خاطر قدردانی، شرکت بیمه چند برابر پولی رو که دادی بهت برمیگردونه تا ضرر نکرده باشی
    متاسفانه همکاران خودم میان بحث مالی بیمه نامه رو بیشتر از پوششها برجسته میکنن و این اولین اشتباه یک فروشنده بیمه عمر در زمان فروشه
    امیدوارم دوستان نظرشونو عوض کنن. من توی این ۵ سال، ۳ تا از بیمه گذارام فوت کردن و بیش از ۱۰ تا از پوششهای حادثه استفاده کردند و ضریب باز خرید بیمه هام زیر ۱ درصده و به این کارم افتخار میکنم
    با تشکر واحترام
    علیرضا آران
    نماینده بیمه پاسارگاد – تبریز

  36. با سلام خدمت شما جناب عسکری. اسکافی هستم نماینده بیمه ملت. بسیار علاقمند به مسایل بازاریابی و فروش. آشنایی با شما باعث افتخار است. کاری سخت تر از این نیست که به کاری بپردازی که به آن معتقد نیستی. این جمله رو در جواب مطلب فرشته نجات یا لباسی در گرگ میش فرستادم

  37. من هم از کامنت آقای امید تعجب کردم و منتظر پاسخ آقای عسگری بودم که این مطلب رو پیدا کردم. من همیشه به مشتریای بیمه عمرم میگم که بیمه عمر فقط جنبه سرمایه گذاری نداره و قسمتی از حق بیمه پرداختی شما جهت پوشش بیمه ای و قسمتی هم به عنوان سرمایه گذاری مورد استفاده قرار میگیره تمام تلاشمو میکنم که بیمه نامه ای متناسب به نیاز مشتری به اون بفرشم و حتما در خصوص ارزش بازخرید بیمه نامه در سالهای اولیه توضیح میدم و اینکه هیچ شرکتی به طور قطعی نمی تونه سود حاصل از سرمایه گذاری هر مشتری در پایان قرارداد رو از الان مشخص بکنه ولی با اطمینان میگم که این بیمه نامه حتما میتونه به کمکشون بیاد و بازنشستگی مطلوبی در انتظارشون خواهد بود.

  38. با سلام خدمت دوستان عزیز

    به نظر بنده اگرچه بیمه عمر در درجه اول در جهت حمایت از خانواده به وجود آمده و با قراردادن پوشش بیمه ای فوت گام بزرگی را برای حل بحران خانواده در نبود سرپرست آن می باشد ولی بیمه عمر را می توان به کسانی هم ارایه داد که قصد سرمایه گذاری را دارند و اتفاقاً به نظر من در حال حاضر هیچ سرمایه گذاری بهتر از بیمه عمر در کشور ما وجود ندارد. به این دلایل:
    ۱٫اولین گام برای ثروتمند شدن اقدام به پس انداز کردن بخشی از درآمد است، حال آنکه پس اندازی خوب است که اولاً منظم باشد، با هدف باشد، و کاملاً برنامه ریزی شده باشد. مثلاً به چه روشی پرداخت کنم(ماهیانه، سه ماهه…)، سال به سال چقدر اضافه بشه، چند سال باشه، و بعد از اون من با این سرمایه قراره چکار کنم که این خصوصیات دقیقاً در بیمه عمر می باشد
    ۲٫سود بانکی کاملاً تحت نظر دولت و سیاست های دولتی است و نه تورم و شرایط اقتصادی. حال آنکه شرکت های بیمه در پرداخت “سود مشارکت در منافع” هیچ محدودیتی ندارند، و مشاهده کردیم در سالی که گذشت این سود در بعضی از شرکت های بیمه به رقم ۲۷% رسید، آن هم به سرمایه ای که بیمه گذار به تدریج به شرکت بیمه پرداخت کرده
    ۳٫یکی از خصوصیات سرمایه گذاری خوب این است که بلند مدت باشد، در واقع چنانچه بخواهید پولی را سرمایه گذاری کنید باید صبور باشید، با توجه به اینکه خارج کردن پول از بانک بسیار راحت است پس هر لحظه امکان این هست که شما پس انداز خود را با هزینه های غیر ضروری از بین ببرید، حال آنکه بیمه عمر دارای مکانیزم هایی می باشد که هم قدرت نقدینگی پول شما حفظ شود و هم امکان خراب کردن پس انداز به این راحتی ها نباشد در نتیجه شما را تا رسیدن به هدفتان کمک می کند
    ۴٫ بعضی از سرمایه گذاری ها دارای ریسک بالایی می باشند؛ مثل سرمایه گذاری در بورس. ولی بیمه عمر نه تنها ریسک ندارد بلکه سودها نیز تضمین شده است. همچنین سرمایه گذاری در بورس نیاز به اطلاعات تخصصی دارد. ولی در بیمه عمر کافی است یک مشاور خوب کنار شما باشد.
    شاید اگر بخواهم از اینگونه موارد را نام ببرم بسیار زیاد می باشد، ولی به شما عزیزان این اطمینان را میدهم که فقط ۲مورد از موارد بالا را هم بگویید کافی است که مشتری شما مجاب شود.
    موفق و پیروز باشید

  39. با سلام و وقت بخیر آقای امید عزیز
    من مدیرفروش بیمه …. هستم و خواستم چند نکته ای را با هم مرور کنیم.
    ۱-آیا وقتی اخبار اختلاص هزار میلیارد تومانی شرکت بیمه ایران از طریق رسانه ها و … به گوش مردم رسید و مردم برای بازخرید یا فسخ یا بازگرداندن پول به شرکت بیمه مراجعه کردند با این جملات از سوی نماینده مواجه شدند:
    -آقا/خانم بیمه گذار؛ به دلیل اختلاس انجام شده تمام پرداختی شما یا بخشی از پرداختی شما هم جزو اختلاس بوده و نمیتوانیم مبلغ شما را بازگردانیم.
    -آقا/خانم بیمه گذار؛ تا صدور بخشنامه و اطلاعات بعدی نمیتوانیم پول شما را بازگردانیم.
    -آقا/خانم بیمه گذار؛ منظور ما از بیمه عمر فقط پس انداز پولهایتان بوده و هیچ سودی تعلق نمیگیرد.
    -آقا/خانم بیمه گذار؛ ما تا اطلاع ثانوی سرمایه فوت و پرداختی امراض خاص و از کار افتادگی نداریم.
    -آقا/خانم بیمه گذار؛ ما وام نمیدیم و… و دهها نکته دیگر
    اما بنظر شما امید عزیز، چرا بیمه ایران با توجه به اختلاس، قدرتمندتر از گذشته داره به فعالیتش ادامه میده و از پس خسارتها و فوت و… برآمده؟؟؟؟؟
    همینطور اختلاس ۳هزار میلیارد تومانی بانکها.
    ۲-حق بیمه های دریافتی از سوی تمام شرکتهای بیمه ای با نظارت و کنترل دقیق بیمه مرکزی سرمایه گذاری میشود و این حق بیمه ها بصورت نقدی و در دست یک شخص باقی نخواهد ماند که یک شخص پولها را بردارد و به کسی پاسخگو نباشد.
    ۳-امید عزیز آیا سابقه داشته که از سال ۱۳۱۴ تا الان شرکت بیمه ای کلاهبرداری کرده باشد؟؟؟؟؟
    ۴-شرکتهای بیمه ای که مردم را به آینده نگری دعوت میکنند خودشان هم آینده نگر هستند. به این صورت که آنها هم روزهای طوفانی را از قبل پیش بینی میکنند و این شرکتهای بیمه ای خودشان را در شرکتهای بیمه ای اتکایی بیمه میکنند.حتی اگر شرکت بیمه ای بنا بدلایل دیگری غیر از جبران خسارت، دچار ورشکستگی شود در این وضعیت هم سایر شرکتهای بیمه ای بخاطر حفظ شأن و منزلت صنعت بیمه ، سهام شرکت ورشکسته را خریداری و دوباره احیا میکنند.
    آقای امید عزیز من متعجبم شما ۱۰ سال در شرکت بیمه هستید و از طریق شغل بیمه گری ، امرار معاش کردید و چه بسا درآمدهای میلیونی کسب کرده اید.اگر تصور میکنید شرکت بیمه از عهده تعهداتش برنمیاد پس چرا ۱۰سال است در این صنعت فعالیت میکنید؟
    من با تمام وجودم باور دارم که شغل ما همانند شغل انبیاء است. چون با فروش یک بیمه عمر اجازه نمیدیم پس از فوت سرپرست خانواده،همسرشان ازدواج ناخواسته کند یا تن به هرکاری بدهد برای امرار معاش.من دوست دارم هرکسی که به پول نیاز داره یک روزه وام تهیه کند بدون ضامن.
    آقا یا خانم محترم که در شرکت بیمه فعالیت دارید چطور میشه فردی ۱۰ سال در شرکت بیمه باشه اما هنوز تردید داره؟ هنوز تحقیق نکرده؟ هنوز نمیدونه جایگاهش رو؟ هنوز روشن نشده؟ هنوز…
    امید جان شما که انقدر به شرکت بیمه بدبین هستی آیا وقتی میخواهی از ماشین شخصی ات استفاده کنی و متوجه بشی که ۱ ساعت از بیمه شخص ثالث شما گذشته اقدام به رانندگی میکنی؟؟؟؟
    بعید میدونم کسی این کار رو انجام بده.
    با اینکه چندین سال از من سابقه تان در بیمه بالاتر است اما از شما انتظار ندارم چنین مواردی رو ذکر کنی.
    همچنین از جناب آقای عسگری بزرگوار درخواست دارم ایشان نیز جوابی برای سوال این برادر خوبمان بدهید تا به “هر ایرانی؛ یک بیمه عمر” هرچه زودتر برسیم.
    شاد موفق و پرانرژی باشید

    1. درود بر تمامی خادمان ایران بیمه گران توانمند
      خصوصا اقای شهروز عباد همشهری خوبم و اقایان مظهری و عسگری
      قوانین همه مصوب و پیش بینی شده این دوست ما اقا امید مثل یه نفری هست که ماشین بنز سوار شده اما با ماشین کوبیده به دیوار قدیمی حالا شما هرچی بنز بهش بدی میگه ن ن ن چون خاطره خوبی نداره و یکم زیادی بدبین هستش
      دوستان دوستتان دارم چون عاشق کارم هستم و با آگاهی کامل از کارم انجامش میدم نماینده بیمه های اندوخته ساز آتیه سازان بیمه سامان کد ۱۱۷۰۴

      1. درود بر شما جناب آقای سید مسعود حسینی عاشق آبادی
        و درود بر آتیه سازان بیمه سامان

        1. سپاس محمد
          تشکر کردن از افراد قدرت وگارد مقابله با نمایندگان عزیز را مثل آب روی آتش پایین میاورد تا می توانید از مشتریان تشکر کنید بابت زمان و انرژی که در اختیار شما میگذارند .
          دوستان عزیز شک آفت هر کاری است اگر خواستار حضوری قدرتمند در کسب وکار خود هستید بر آن غلبه کنید با آگاهی کامل کار خود را انجام دهید.
          انسانها اگر بخواهند کاری را انجام بدهند هزار دلیل بر درستی کار می اورند و اگر نخواهند کاری را انجام بدهند هزار بهانه می تراشند.شما جزء کدام دسته هستید …؟
          دوست دار تمام بیمه گران توانمند
          کد۱۱۷۰۴ آتیه سازان بیمه سامان

  40. باعرض سلام وادب خدمت دوستان عزیز
    چه خوب است که صداقت راسرلوحه کارمان قراردهیم تا بتوانیم اعتمادمردم رانسبت به این بیمه شگفت انگیزبدست بیاوریم.
    متاسفانه برخی ازنمایندگان وبازاریابان دروغ راسرلوحه کارخود قرارداده اندوبه هرنحوی که شده تلاش میکنندتا فروش داشته باشند اما به چه قیمتی!؟
    چندی قبل یک نمایندگی، بیمه نامه عمری راصادرکرده بود که واقعا نمی دانستم بخندم یا گریه کنم !اندوخته ریاضی بیمه نامه ای که نهایتا تا سال پنجم یاششم بایدبه نقطه سربه سربرسد به سال چهاردهم کشیده شده بود.یعنی بیمه شده می بایست ۱۴سال تمام حق بیمه خودراواریز می نمود تاپول خودش رابدست بیاورد سود حاصل از سرمایه گذاری پیشکش!
    بیائیم کمی ظریف تربه شغلمان و وظیفه انسانیمان بنگریم چراکه من اعتقاد دارم شغل ما شغل مقدسی است ونباید به خاطر منافعمان آینده مردم رابه خطر بیاندازیم!

  41. سلام وخداقوت عزیز
    برای چی گول زدن؟
    راستش منم از اول که وارد این حرفه شدم کمی شک داشتم بعد سعی کردم امید به زندگی رو هم در درون خودم هم در درون افرادی که بهشون مراجعه میکنم زنده کنم این طوری خیلی بهتره فکر کنم مدل نگاه کردنتونو به زندگی عوض کنی درست بشه درضمن سعی کن اونایی که موج منفی میدنو تبدیل به موج مثبت کنی اینو ازخدا بخواه حتما میشه خدا پشت و پناهت
    نماینده بیمه پاسارگاد

  42. باسلام
    من در پاسخ نماینده عزیز ” امید ” با یک چیز رو توضیح بدم .
    اول اینکه باید توجه داشت که مشتری شما به چه هدفی از شما بیمه عمر می خرد آیا فقط به جنبه سرمایه گذاری نگاه می کند یا اینکه بیمه عمر هم برای او ارزش دارد . اگر هدف فقط سرمایه گذاری باشد حرف شما کاملا” درست است و بهتر است ایشان را به سرمایه گذاری در بانک ترغیب کنید . ولی وقتی حرف بیمه و پوشش بیمه ای به میان می آید دیگر این حرف بی معنی است . چرا که هزاران نفر در ایران و جهان به دنبال بیمه عمر و پوشش های درمانی و حادثه و غیره هستند . آیا شما تا به حال در بانک سرمایه ای گذاشته ای که بخواهی بعد از مدتی وام دریافت کنی ؟ حتی با اینکه از سرمایه خودت وام می خواهی باز هم مجبوری ضامن و چک و .. را ارائه دهی !! آیا تا به حال به اندوخته ای که در بانک داری فکر کرده ای که اگر فوت حادث شود چه مبلغی از اندوخته شما بابت مالیات بر ارث کسر می گردد و …
    پس فروش بیمه عمر درست و با هدف برد-برد برای دو طرف ( نماینده بیمه -مشتری ) به هنر است .
    با بیمه میتوان آرامش را احساس کرد

  43. امید جان در زمان تحویل بیمه نامه عمر شما در پایین بیمه نامه درج میکنی که این بیمه نامه شامل N برگ پیوست که شامل شرایط خصوصی و عمومی و جداول است .بعدش یک دفترچه مستند از قرارداد بیمه نامه عمر را با مهر و امضا در اختیار بیمه گذار قرار میدی که در آن از وام و کارت اعتباری و سرمایه فوت و …… به وضوح پرداخته و تعریف کرده حالا این مشکلش کجاست ؟؟؟

  44. متاسفانه برای ما هم همین طور است . ما وظیفه ای داریم بعنوان فروش و همیشه با فرض اینکه انشائ الله بعد از گذشت ۱۰ سال نرخ سود جدید را بانک مرکزی نعین می کند به مشتری های قول میدهیم و …

  45. باسلام حضور محترم استاد گرامی
    ضمن عرض تشکر و قدر دانی از زحمات و مسئولیت پذیر بودن شما در قبال انسانها
    من خودم به شخصه تمام مطالب واقعی را برای بیمه گذار مطرح می کنم و بسیاری از اوقات مسئله پوششها را بیشتر تاکید می کنم بخصوص که فرد سن وسال دار باشد و این مسئله که با بانک متفاوت است را حتما مطرح می کنم اگر چه خیلی از مواقع موفق به فروش نمی شوم و لی اگاه کردن افراد را نسبت به بیمه مهمتر میدانم تا سود برای خودم اتفاقا چند روز پیش جالبه یکی زنگ زده بود و روی بیمه عمر می خواست بدونه چقدر میتونه تخفیف بگیره برام جالب بود و ازش خواستم بیاد که براش اصل قضیه را بطور کامل بیان کنم و متاسفانه خیلیها این کار را با هر شرایطی انجام میدهند و این درست نیست باید فرهنگ اشاعه صحیح بیمه عمر را در نمایندگان جا بیاندازیم و این مسئله پرداخت نکردن اندوخته نهایی یکجادر بعضی ها وجود داره و من هم شنیدم
    به همین دلیل به قول آقا امید باید ما نمایندگان بیمه از شرکتهای بیمه تقاضای مکتوب کردن بعضی نکاتی که از اهمیت به سزایی برخوردار است را در توضیح و شرایط بیمه نامه داشته باشیم که مردم با اطمینان بیشتری خریداری کنند و این حالت ادامه دار باشد این مسئله عدم اطمینان به خاطر ذکر نشدن بسیاری نکات در بیمه نامه در بسیاری افراد باعث می شود پس از چند سال پرداخت باز خرید کنندو این مسئله باعث متضرر شدن بیمه گذار و شاکی شدن وی می گردد به نظر من یک فراخوان باید شرکتهای بیمه برای نمایندگانشان بگذارند و از فرد مسئولی چون شما نه افراد دیگر که فقط به فکر فروش هستند و فرهنگ این مسئله براشون مطرح نیست تقاضا کنند که توضیح صحیح بیمه را انگونه که انسانی و درست است را آموزش بدهید نهایتا بسیار از زحمات شما سپاسگزارم

    1. با سلام خدمت دوستان عزیز فعال در صنعت بیمه
      اینجانب نیز با این نظر که بعضی شرایط مبهم باید مکتوب شده و در قرارداد به امضاء طرفین برسد موافق هستم.
      اما پیشنهاد من این است که با اجماع نمایندگان بیمه از شرکتهای مختلف از بیمه مرکزی درخواست شود تا شرایط واضح و کاملی برای بیمه های عمر فعال کنونی و بیمه های صادر شده در آینده تدوین گردد و تمامی شرکتهای ارائه دهنده این نوع بیمه نامه ها مجبور به امضاء شرایط مذکور با بیمه گذاران خود باشند و یک نسخه آن نیز در اختیار بیمه مرکزی قرار گیرد همانطوری که ظاهراً الان اطلاعات تمامی بیمه های عمر در اختیار بیمه مرکزی قرار می گیرد.
      هر چند در حال حاضر مشکلی برای بیمه های عمر و سرمایه گذاری وجود ندارد ولی با شفاف سازی و اطمینان بخشی به بیمه گذاران می توان به رونق و بهبود این نوع بیمه نامه ها کمک شایان ذکری نمود تا کشور ما نیز شاهد افزایش ضریب نفوذ بیمه های عمر و سرمایه گذاری در جامعه باشد.
      به امید روزی که هر ایرانی حداقل یک بیمه عمر و سرمایه گذاری داشته باشد.

  46. درود جناب عسگری
    من هم خیلی کنجکاوم که نظر شما رو در همون قالبی که اشاره کردید (پاسخی مستند، مؤدبانه، قانع کننده، مجاب کننده، به دور از احساساتی شدن، منطقی و قابل استناد ) داشته باشم. چون من هم فکر می کنم متاسفانه بسیاری از شرایط قراردادها پاسدار حقوق مشتریان نیست و شرایط باید هم به نفع نمایندگان و بیمه گذاران بهبود پیدا کنه…

  47. سلام چه جوابی من هم دقیقا همینطورفکر میکنم با این که سالی ۲میلیون به شرکت بیمه میدم موقع دریافت حاصلم میترسم با یک تبرسه همه چیز را انکار کنند
    بعید هم نیست درست حامدجان

  48. محمد حسین یمکان گز- نماینده جنرال بیمه پاسارگاد گفت:

    سلام بر اهالی خوب بیمه مارکتینگ ، دوستان و همکاران گرام .
    دوستان چندی پیش یک مقاله می خواندم که یک انسان موفق کسی است که دارای یک حساب بانکی خوب ، یک اندوخته برای روز مبادا و یک بیمه عمر خوب داشته باشه!
    اگر اطلاعات ما درباره کاری که می کنیم کامل نباشه ، و هدف ما از روز اول مشخص نباشه بعد از چند صباحی دچار این تردید می شویم چون شک در ذات انسان خواه یا ناخواه وجود داره و غیر قابل انکار می باشد.
    دوست عزیز برادر ارجمند بنده ” آقا امید ” ما نمایندگان بیمه عملکردمان همانند بانک نیست که در مردم این فکر غلط را بگذاریم که به بیمه عمر از جنبه یک سرمایه گذاری صرف بنگرند ! بلی بیمه عمر در دل خود سرمایه گذاری بلند مدتی دارد که ادغام این بهمراه پوشش هایی که همراه آن ارائه می نمائیم ارزشمند است . برای روشن شدن موضوع سری به واحد خسارت بیمه ایی که در آن مشغول فعالیت هستید بزنید و درخواست چند نمونه پرونده خسارت را برای رویت بدهید خواهید دید که در بحرانی ترین شرایط برای یک انسان برای مثال فوت عزیزی از یک خانواده برای مثال سرپست خانواده با پرداخت کم ترین حق بیمه ، خسارتی را بازماندگان آنها دریافت کرده اند که در این شرایط و روزگار دستشان جلو خلق ا… دراز نیست و در عوض اشخاصی را در جامعه ببینید که با نداشتن این بیمه چه مشکلات برای بازماندگانشان باقی مانده است ، و یا در مواردی که شخص دچار بیماریهایی که در پوشش بیماریهای خاص وجود دارد این بیمه به مثابه یک کمک مناسب در جای مناسب رخ می نماید.
    دوست من ما برای کمک به مردم این شغل را برگزیده ایم ، البته کسب روزی حلال و خوب هم از اهداف ماست .
    پس نیک بنگر |آخر ماجرا را ……..!

  49. باسلام حضور همکاران عزیز
    آقای امید عزیز آیا تا کنون به اصل بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری دقت کرده اید؟
    ۱- یک قسمت در بیمه نامه، تعهدات بیمه گر است که به وضوح مبلغ پرداختی از طرف شرکت بیمه چه در زمان حیات و چه در زمان فوت بیان شده است.
    ۲-در بیمه نامه قسمت دیگری وجود دارد بنام شرایط خصوصی که در آن حداقل سود تضمین شده به بیمه نامه و سود حاصل از مشارکت در منافع و همچنین نحوه محاسبه اندوخته و پرداخت سود بیان شده است .
    ۳- تمام شرایط موجود در بیمه نامه مورد تائید و تحت نظارت بیمه مرکزی می باشد.
    ۴- بیمه نامه توسط شرکت بیمه مُهر شده و مورد تایید قرار گرفته است که در پایان مدت قرار داد اصل پول بیمه گذار همراه با سود اندوخته آن به حساب بیمه گذار واریز گردد.
    ۵-در کتاب قوانین و مقررات بیمه اصلی وجود دارد که به مسئله پرداخت سود ۱۵ درصد به صورت تضمینی برای اندوخته سرمایه گذاران تاکید کرده است.
    افزون بر اینها که در مورد سرمایه گذاری بود، مهم ترین و اصلی ترین مطلب در باره بیمه زندگی و سرمایه گذاری، بیمه بودن افراد است که در صورت حیات خود فرد از آن استفاده می کند و در صورت فوت بچه های یتیم چشم به راه کمک خیرین نیستند.
    امید عزیز با کامل کردن اطلاعات خود و با اعتماد کامل به بیمه زندگی برای نجات مردم ایران عزیز تلاش فرمایید.
    با تشکر

  50. من هم نماینده بیمه هستم و تا چند وقت پیش خودمم چنین فکری میکردم..ولی بعد از مدتی سعی کردم که در مورد بیمه عمر مطالعه بیشتری بکنم و اطلاعاتم را در این زمینه بیشتر کنم.وقتی در کشورهای پیشرفته همه افراد بجای یک بیمه عمر چندین بیمه نامه عمر دارند پس چرا در کشور من مردم به بیمه عمر اعتماد ندارند؟
    من همکاری داشتم که بیمه نامه عمر ۱۰ ساله ای را با حق بیمه سالانه ۳۰۰ هزار تومان با افزایش۱۰% در سال و سرمایه فوت ثابت به یک کارگر روزمزد فروخته بود،و هم چنین تاکید کرده بود که در پایان ۱۰ سال بینه به او ۱۵۰ میلیون تومان سود پرداخت میکند……
    حالا به نظر شما مشکل عدم اعتماد مردم به بیمه عمر چی میتونه باشه؟؟؟
    اول باید فکر ما نمایندگان را عوض کرد تا با فریب کاری دنبال جذب مشتری نباشیم.ما باید یاد بگیریم که بیمه عمر را به معنای واقعیش به همه معرفی کنیم حتی اگه به ضرر ما باشد.. روز خوش

    1. سلام
      میشه یه بیمه عمر خوب نسبت به بیمه های دیگه به من معرفی کنید
      و دلیل معرفی این بیمه ای که به من پیشنهاد دادین رو بگین

      1. سرچ کنید بهترین بیمه عمر ‌و مقالات و مطالب را بخوانید. اینجا کسی جواب بده حالت تبلیغ پیدا میکنه

      2. بیمه عمر و سرمایه گذاری ما
        وابسته به بانک ملت
        تو ۳ ساله که کار میکنه بیشترین سود رو داده بالای ۲۷ درصد

        1. سلام همانطور که فرمودید بیمه نوپا دستش توی سوددهی بازه چون هنوز به خسارت نخورده و امیدوارم که همچنان سوددهی بالایی داشته باشد.عالیه

        2. سلام من کسی رو میشناسم که بیمه عمر ایران بود در اثر حادثه جون خودشو از دست داد بیمه عمر و ۶ ماه بود که پرداخت میکرد نزدیک ۵۰ میلیون تومن فوت در اثر حادثه به خانوادش دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود رایگان کتاب

رمز فروشندگی بیمه‌های عمر در ایران

در این کتاب 104 صفحه‌ای می‌خوانید:

روش جلب توجه و اعتماد مشتری در بازارهای سرد

تکنیک Opening و باز کردن سر صحبت با مشتری

روش پی بردن به نیازهای اصلی مشتری از زبان وی

چرایی و چگونگی تبدیل نیاز مشتری به خواسته احساسی

کتاب رمز فروشندگی بیمه های عمر در ایران - نویسنده: حامد عسگری - بیمه مارکتینگ

اطلاعیه مهم زیر را مطالعه کنید:

نماینده گرامی؛ درحال حاضر، ترم اول کالج به‌طور کامل برگزار شده ولی هنوز ترمهای تحصیلی دوم به بعد شروع نشده‌اند.

برای ثبت‌نام در ترم اول و دریافت ویدیوهای تمامی دروس این ترم، بر روی دکمه زیر کلیک کنید…