بیمه‌گران عمر؛ فرشته نجات یا گرگی در پوست میش؟!

امروز که مشغول چک کردن نظرات و کامنتهای نمایندگان در انتهای مقالات سایت بودم، یک کامنت بلندبالا توجه من رو به خودش جلب کرد. متن کامنت از این قرار بود:

«با سلام
آقای عسگری عزیز بنده حدود ۱۰ سال است که به فروش بیمه عمر مشغول هستم و پس از گذشت ۵ سال از شروع کارم کم کم واقعیت هایی از بیمه عمر دستم اومد که دیگه تمایلی به ظلم در حق مردم را برای خودم روا نمی دارم. درست است که یک فروشنده کارش تجارت است و فروش یعنی موفقیت اما اکثر اونایی که می یان و بیمه ماهی ۴۰۰۰۰ تومان می خرند خیلی چیزها را نمی دونند و به حرف های فروشنده اعتماد می کنند متاسفانه ۸۰ درصد فروشنده ها هم خیلی حقایق را در مورد محصولشون نمی دونند وگرنه لااقل به دوستانشون نمی فروختند و یا لااقل به نیازمندهایی که از سر امید اقدام به خرید این بیمه می کنند نمی‌فروختند.

مثلا نمی دونند “بیمه عمر و سرمایه گذاری” درواقع یک بیمه عمر است نه یک قرارداد سرمایه گذاری منظور من از این نکته این است که در هیچ کجای بیمه عمر هیچ تعهدی برای شرکت بیمه درج نشده که شرکت را موظف به پرداخت مبلغی ذکر شده در قرارداد کنه و جدولی از اعداد پیوست بیمه نامه است که در هیچ کجای بیمه نامه به پیوست بودن آن اشاره نشده که از لحاظ قانونی بتوان به آن استناد کرد.

مثلا اینکه وام پرداختی از محل بیمه نامه ۲۵ درصد سود براش لحاظ می شه

مثلا اینکه اگرشرکت مبالغ جدول را در سررسید پرداخت نکنه و یا کسری از آن را پرداخت کنه شما نمی تونید شکایتی علیه اون به نتیجه برسونید.

مثلا اینکه وابستگی سرمایه فوت با کارمزد نماینده باعث شده نماینده صرف نظر از هدف مشتری برای جذب کارمزد بیشتر تا نهایت امکان پوشش سرمایه فوت را بالا ببره در صورتی که مشتری اصلا به آن نیاز نداره و صرفا فکر سرمایه گذاری است و مثلاو مثال های گوناگونی که می گه بیمه عمر توی ایران نوعی فریب است و فقط بیمه است نه سرمایه گذاری اگر با خودمان صادق باشیم بهتر از این است که مردم را به چیزی دلخوش کنیم که واقعیت نداره!

با آرزوی موفقیت برای همه فروشندگان بیمه عمر»

امید


بلافاصله بعد از مطالعه کامنت، آستین‌ها را بالا زدم تا شروع به نوشتن پاسخی مستند و بلندبالا و در خور، برای دوست عزیز و بزرگوار (به نام اُمید) که آن کامنت را ارسال کرده بود نمایم…

اما بیش از یکی دو سطر از جواب را ننوشته بودم که ناگهان به این فکر فرو رفتم که: «خدایا! یعنی همین حالا چه تعداد از مجموع 75 هزار نماینده بیمه فعال در این کشور، دقیقاً از همین منظر به مقوله بیمه عمر و مخصوصاً بحث سرمایه گذاری (اندوخته) آن می نگرند؟ هنوز چه تعداد از نمایندگانی که سفرای شرکتهای بیمه متبوع خود هستند، ایمانی شکننده و اطلاعاتی ناقص نسبت به آنچه می فروشند دارند؟ هنوز چه تعداد نماینده، خود مستقیماً عامل کاشت بذر شک و تردید و دودلی در میان مردم هستند؟ هنوز چه تعداد نماینده، تصورشان نسبت به بیمه عمر، یک کلاهبرداری شرعی و قانونی است؟ هنوز چه تعداد نماینده به جای فرو رفتن درنقش فرشتگان نجات مردم، خود را گرگی در پوست میش می پندارند؟ و هنوز…»

بیمه‌گران عمر؛ فرشته نجات یا گرگی در پوست میش

به همین دلیل، به جای نوشتن پاسخ از طرف خودم، تصمیم گرفتم متن کامنت این دوست عزیز و بزرگوار را در این مقاله بگذارم و ارائه پاسخی مستند، مؤدبانه، قانع کننده، مجاب کننده، به دور از احساساتی شدن، منطقی و قابل استناد را بر عهده‌ی شما نمایندگان عزیز بسپارم.

به یاد داشته باشید که این پاسخ، فقط خطاب به یک نفر نیست؛ این را باور کنید که صدها و بلکه هزاران نماینده در این کشور با چنین باور نابود کننده‌ای صبحها را به شب می‌رسانند و پاسخ شما به این کامنت، تعیین کننده‌ی مسیر باورهای آنان در مواجهه با مردم نیازمند به بیمه عمر در کشور ما خواهد بود.

با درج نظرات خود در پایین این صفحه، نشان دهید که چه تعداد نماینده وجود دارند که با باور و ایمانی نشأت گرفته از اطلاعات و دانش صحیح، بیمه عمر را ابزاری برای نجات و نه نابودی مردم می‌پندارند.

گرچه این را هم می‌دانم که برخی از دوستان نیز نظراتی هم راستای کامنت آقای اُمید ارسال خواهند نمود و با ایشان هم عقیده هستند. ولی اُمید دارم که بحث و تبادل نظراتی که در ادامه خواهند آمد بر روی شک و تردید این عزیزان تأثیری مثبت و بسزا ایفا نماید.

منتظر پاسخهای قانع کننده‌ی شما هستم…

فهرست مقاله

کامل‌ترین دوره آموزش تخصصی مذاکره در فروشندگی بیمه‌های عمر

دیدگاههای این مقاله

345 پاسخ

  1. با سلام
    من نماینده فروش نیستم و مشتری هستم که یک سوال داشتم میخواستم خواهش کنم جواب دهید
    من پارسال از شرکت بیمه پارسیان با مدت ۲۰ سال بیمه عمر و سرمایه گذاری گرفتم و تا الان ۱۱ ماهش را پرداخت کردم
    من بیمه عمرش زیاد برام مهم نیست و بیشتر قسمت سرمایه گذاریش برام مهمه
    ۱- میخواستم بدانم که اندوخته ریاضی که در جدول مربوطه به من داده شده بعد از مدت ۲۰ سال بصورت یکجا به من میدهند یا اینکه ماهانه هست؟
    با توجه به محاسبه ای که برای خودم کردم متوجه شدم اگر همین پول را ماهانه در بانک واریز کنم و سود اون را هم نگیرم بعد از ۲۰ سال مبلغ بیشتری دریافت میکنم تازه پولم هم دم دست هست و هر موقع بخوام میتونم اون را بصورت یکجا بگیرم و با توجه به جستجوهایی که انجام دادم متوجه شدم که هنوز قانون مشخصی برای بازپرداخت مبلغ بعد از ۲۰ سال وجود ندارد و شرکت میتواند آنرا پرداخت نکند
    ۲- در سایت بیمه پارسیان که عضو هستم اندوخته ریاضی من را خیلی کمتر از مبلغ پرداختی خودم اعلام میکند یعنی اگر الان بخواهم انصراف بدهم خود مبلغ پرداختی من را هم به من نمیدهند و فقط اندوخته ریاضی را به من میدهند؟

    خواهشمند است به دور از تعصب و بصورت صادقانه جواب دهید
    با تشکر

    1. اگر فقط سرمایه گذاری برات مهمه باید بانک را انتخاب کنید. چون سال اوله اندوخته ریاضی کمتره تا سال پنجم همین روال هست بعد از سال پنجم به سود میرسه این قضیه را باید فروشنده بهتون میگفت. شرکت بعد از ۲۰ سال اصل سود قطعی را باید بهت بده ولی مبالغ اضافه به سود دهی شرکت مربوط میشه. این موارد در کل شرکت های بیمه ثابته ولی در نحوه بازاریابی فرق دارن

    2. دوست گرامی، اگر در این مدت برای شما اتفاقی افتاده بود و از بیمه عمرتون استفاده می کردید ، آن موقع مشخص میشد که پولاتون کجا هزینه شده و درتمام این مدت تحت پوشش انواع خطرات بوده اید البته دعا میکنم که ان شاء الله هیچوقت چنین اتفاقی برای شما نیفته و فقط برای مثال نوشتم

  2. سلام من متولد سال ۶۷ هستم و می خوام خودمو بیمه کنم و حقوق بازنشستگی بگیرم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید کدوم بیمه بهتره؟

    1. باسلام
      سرکار خانم اسلامی من کارشناس بیمه های عمر و تشکیل سرمایه شرکت بیمه سامان هستم
      برای توضیحات بیشتر و مشاوره تکمیلی با شماره ********** تماس بگیرید

    2. سلام خانوم اسلامی.سن شما ؛سن مناسبی برای سرمایگذاری است و در انتها اندوخته خوبی برای شما خواهد بود و می توانید مستمری مادالعمر دریافت کنید.بیمه سامان بیمه مناسبی جهت انجام این کار است.جهت مشاوره رایگان به سرپرستی بیمه سامان در هفت تیر مراجعه کنید..در خدمت شما خواهیم بود…..

  3. سلام استاد عسکری.

    ممنون میشم هر موقع وقت داشته باشید جواب سوال قبلی ما رو بدید؟؟

    با ارزوی موفقیت برای شما

    1. درود بر شما علی عزیز
      مدتهاست که عمیقاً دوست دارم به این بحثی که با کامنت جنجالی امید عزیز آغاز شد و نمایندگان بیمه رو به دو جبهه مقابل هم تقسیم کرد پاسخی که در دل دارم رو بدم و نظر شخصی خودم رو در این باره اعلام کنم و حتی دلایلی که برای موافقت یا مخالفتم با نقطه نظرات اعلام شده…
      اما به سختی دارم در مقابل وسوسه پاسخ دادن مقاومت می کنم. دلیلش رو انشااله در آینده ای نه چندان دور طی ماههای آتی خواهم گفت. اما ترجیح میدم در کنار عامل گذر زمان که همیشه ماه و خورشید رو از پشت تیره ترین ابرها بیرون میاره نظرم رو اعلام کنم…
      میدونم که برخی عزیزان ممکنه برداشت هایی از این صحبت من کنند که چندان به نفع من نباشه. اما مهم تر از اعتبار و هویت یک شخص، هویت این صنعت و به خصوص بیمه عمر اهمیت داره که همه چیزم رو فدای اون کردم، می کنم و خواهم کرد…
      بیمه گر و توانگر باشید…

  4. با سلام و خسته نباشید خدمت همه همکاران محترم:
    من حدود یکسال میشه تو بیمه عمرو سرمایه گذاری مشاوره میدم واین بیمه رو به عنوان یکی از بهترین محصولات شرکتهای بیمه ای قبولش دارم..هم به عنوان یه سرمایه گذاری بسیار عالی…هم پوشش های بیمه ای
    و اول از همه هم همیشه این محصول رو به اقوام و دوستان توصیه میکنم
    اینکه شرکتهای بیمه ای بخوان میتونن پول مردم رو ندن درست اما به وجدان افراد تصمیم گیرنده نگاه میکنه که خدارو شکر افرادی که در بیمه ها هستن افراد با وجدانی هستن و دادن یا ندادن سرمایه نهایی رو میشه از دادن خسارتهای مسئولیت.اتش سوزی.ثالث و … فهمید
    برای این حرف همکار عزیزمون هم که میگه مبنای شرکتها سرمایه فوته درست ولی بازم به وجدان ادم برمیگرده که برای هر سنی چه میزان سرمایه فوت رو در نظر بگیره…فک کنیم همه با مبالغ یکسانی بیمه کنند..
    اگه دوست عزیزمون بازاریاب بوده باشند که دفاتر بیمه ای دست بازاریاب ها رو تو این زمینه تقریبا باز گذاشته و اون بهعهده بازاریابه…اگه هم دفتر بیمه ای دارند خودشون میتونن مبلغ کمی رو برای سرمایه فوت در نظر بگیرن تا فرد بیمه شده هم متحمل ضر زیادی نشه…

  5. با سلام.
    جناب عسکری عزیز به عنوان کسی که استاد و مشاور بیمه عمر هستید و اینکه احتمالا با خیلی از مدیران رده بالای شرکت های بیمه در ارتباط هستید بنابراین به نظرم بهترین پاسخ رو میتونید به سوال بنده و شاید خیلی از نمایندگان بیمه بدهید.
    البته مطمئن هستم که این سوال دغدغه خیلی از نمایندگان است و با دریافت پاسخی کارشناسی از طرف شما با خیالی راحتر به مشاوره ادامه می دهند.

    قابل ذکر است که متاسفانه خیلی از شرکت های بیمه اطلاعات تخصصی و کامل رو در اختیار نماینده نمیزارند و امید بنده خدا حق داره عصبانی بشه ، بخش نامه صادر میشه ولی نماینده هیچ اطلاعی از اون نداره …بگذریم بی صبرانه منتظر راهنمایی و جواب استاد عزیز حامد عسکری هستم.

    سوال اینه که اگر ما فرض کنیم فقط بابت ۷ یا ۸ پوشش بیمه ای بیمه عمر مبلغی رو ماهانه تحت عنوان بیمه عمر پرداخت کنیم و مابقی پول رو در بانک مثلا گنجینه صادرات سپرده گذاری کنیم سود کدام بیشتره؟؟ کدامیک در آینده میتونه سود بیشتری پرداخت کنه منظورم اینه که طبق بخش نامه بیمه مرکزی شرکت های بیمه موظف هستند درصد سرمایگذاری در بانک-موسسه-بورس و املاک رو حفظ کنند و حتی فکر کنم چند وقت پیش بعضی شرکت ها با اخطار روبه رو شدند که از حد یک بازار تجاوز نکنند و بانکها هم ادعا دارند چرخ صنعت به واسطه پول انها در جریان هست خوب با این تفاسیر سود دهی در بانک آینده بهتری داره یا بیمه؟؟
    البته عرض کردم ما بیمه بشیم و مابقی پول رو به بانک ببریم و اینکه ما اگر پول خود رو از بانک خارج نکنیم خوب سود مرکب بهش تعلق میگیره اخه شما ببین شرکت بیمه ای ایکس… میگه اقا من چند ساله که سود مشارکتی بالای ۲۵ پرداخت میکنم ولی اگر بری بهشون بگی این سود رو از طریق یه جدول یا سند معتبر به من ارایه بده حرفی برای گفتن نداره و اینکه بگی اقا ایا این سود مشارکت به تایید بیمه مرکزی رسیده؟؟ بازم حرفی متاسفانه برای گفتن ندارند
    در حال حاضر میدونی که بانک ۵ ساله ۲۰ درصد تضمین کرده حالا بعد از ۵ سال اگر دیدی کم شده که قرارداد نمیبندی و اگر سودهای بانکی کم بشه مطمئنا بیمه هم سود کمتری میده اگر سود بیمه بیشتر بود خوب طرف میاد طرف بیمه ها تازه بیمه از الان برای ۵ سال بعد تضمینی ۱۵ رو ارایه داده و هنوز برای بانک ها مشخص نشده چه بسا بیشر باشه در هر صورت معلوم نیست..
    خوب استاد عزیز میشه گفت چون شرکت بیمه به خاطر قرارداد و پوشش های بیمه عمر که با مشتری بسته و بیشتر به نفع مشتری است اومده گفته در کنار این همه ریسک ها که من قبول کردم بخشی از پولت رو بزار من بهش سود معقول میدم که اندکی با سود بانک تفاوت داشته باشه و از این ناحیه من سود ببرم چون از بیمه تو سود بردی از سرمایگذاری یه کم من سود ببرم؟؟ به نظرتون درسته این استدلال؟؟

    تازه به غیر از غرامت فوت که اونم فعلا با این شرایط تورم برای حدود نهایتا ۱۰ سال ارزش داره بقیه غرامت ها با این پولی که پزشکان محترم میگیرند و درصد افزایش حقوق انها بیشتر از کارمندها می باشد بقیه پوشش های بیمه ای زیر ده سال مبلغ ناچیزی میشه و اگر طرف وسط قرارداد بخواهد این پوشش ها رو به فرض اینکه شرکت اضافه کرده باشه بگیره باید از نظر سلامت مشکلی نداشته باشه وگرنه بهش تعلق نمیگیره
    بنابراین بیمه عمر برای کشوری مناسب است که تورم خیلی کمی داشته باشه پس ما درست نیست بگیم مردم برزیل بیمه عمر دارند .اولا تورم برزیل صفر است دوما سود بانکی برزیل فرق داره ، پس درست نیست به مشتری مقایسه بیمه عمر بقیه کشورها رو انجام بدیم همچنان که خیلی از شرکت ها انجام می دهند.

    امیدوارم سوالم رو حذف نکنید و در معرض عموم بزارید و بیصبرانه منتظر پاسخ هستیم.
    استدلال بنده اینه که بیمه عمر خوب است اگر تورم و سود بانکی کاهش پیدا کنه هرچه کمتر بهتر وگرنه با این شرایط بیمه عمر به سال پنجم برسه دیگه حرفی برای گفتن نداره

    ضمنا نهایت تشکر از استاد حامد عسکری بابت ارایه این مطالب رو دارم و از خداوند منان برای خوشون و خانواده محترمشون ارزوی سلامتی و موفقیت رو دارم.
    در پناه حق
    دوستدار شما علی

  6. با سلام….

    .توجه……….توجه………توجه………..

    چرا توجه زدم چون دوس داشتم همه بخونند …..
    ببینید همه ما الان شدیم استاد و داریم امید رو راهنمایی میکنیم این درسته؟؟؟

    من با یه مثال شروع میکنم تصور کن در حال رانندگی هستی، خوب چه احساسی نسبت به عابران پیاده داری؟؟ بله درسته فکر میکنی عابرها حواسشون به ماشین نیست و انگار کورند و با یه حرکت غیر منطقی از طرف عابر، بلافاصله عصبی میشی………….خوب حالا تصور کن عابر هستی اون موقع فکر میکنی که ماشینها کورند و زیاد به ما عابرها توجه نمیکنند با یه حرکت ماشین عصبی میشی درسته؟!………..
    اینو بگم تا وقتی بیرون گود هستیم قضاوت در مورد داخل گود سخته..
    حالا به نظرم هم مشتری حق داره ، هم شرکت بیمه
    پس من نماینده باید چیکار کنم؟؟؟
    بله وظیفه ما اینه که چون مستقیم با مشتری و شرکت در ارتباط هستیم مشکلات و دغدغه رو به اطلاع شرکت برسونیم ( احتمالا مدیری که همش پشت میز نشسته و حقوق کافی و وافی میگیره نمیتونه در جریان دغدغه مردم باشه بلکه دغدغه فعالیت شرکت رو داره) بنابراین اگر شرکت با نمایندگان زیادی مواجه بشه که دغدغه مردم رو مطرح میکنه حاضر به پاسخگویی میشه حالا چون شرکت با تیم اقتصادی خبره داره کار میکنه بنابراین بهترین پاسخ رو میتونه بده اخه من نماینده درست نیست خودم رو کارشناس اقتصادی شرکت فرض کنم و هر جوابی دوس داشتم بدم من بیرون گودم از کجا بفهمم یه شرکت با چه مشکلات و موانعی داره فعالیت میکنه؟ چقدر داره سختی میکشه که اقتصاد مملکتش بالا بره؟؟ شاید اگر بفهمم هر روز تحسینشون کنم.

    بنابراین ما که معصوم نیستیم و بگیم کارمون حتما درسته ولی میتونیم دست در دست هم با همفکری و به دور از هرگونه غرور و تکبری هم شرکت با این همه زحمت و فعالیت رو زیر سوال نبریم هم به حق و حقوق مردم زحمتکش احترام بزاریم.
    و با همکاری دلسوزانه روز به روز از موانع و مشکلات کم کنیم..

    یه مطلب گذاشتیم که شرکت زیر سوال بره به همین نسبت میشه یه مطلب گذاشت مردم زیر سوال بره این رویه درست نیست بلکه همفکری و اتحاد درسته به شخصه برای خودم پیش اومده که مشتری بیمه عمر رو قبول نداشت همش بهانه تراشی میکرد ولی یک شب ساعت ۱۲ با من تماس گرفت که ماشینم تصادف کرده آشنا نداری از چند روز قبل برام بیمه بدنه بزنه؟؟( چیه الان بیمه رو قبول داری!! تا وقتی مشکلی سراغمون نیاد به بیمه اعتماد نداریم ولی وقتی مشکلی پیش میاد میگیم ای کاش نماینده بیشتر توضیح میداد در حالی که اون موقع تو دلت میگفتی چقدر حرف میزنی سرم رفت….)

    میری بازار جنس بخری میگه اصلیه ببر خیالت راحت ، میبینی آشغال و چینی از اب دراومد چند برابر قیمت هم پول دادی بهش و احساس میکنی جایی نیست اعتراض کنی فقط اعصابت خورد میشه!!!!!!!!

    پس اقای شرکت بیمه اگر در ارایه محصولش شفاف نباشه به همین نسبت وقتی نماینده تو بره کالایی رو بخره مشتری در ارایه کالا شفاف نیست ، یا اینکه اقای مشتری تو که دیروز سر من کلاه گذاشتی و کالای تقلبی و گرون به من دادی حالا چرا اینقدر قیافه حق به جانب گرفتی!!!!!!!
    پس ان شاالله دست در دست هم با همفکری و شفاف بودن به حقوق هم احترام بزاریم تا جایی که کشور نمونه در کل جهان بشیم و همه بیان تحقیق که علت موفقیت ایران چی بوده…شعار نبود سخته ولی شدنیه فقط باید همت کنیم در هر شغل و حرفه ای که باشیم احترام به حقوق همدیگر و مغرور نبودن رو سرلوحه کارمون قرار بدیم و از قضاوت هایی که خارج گود هستیم نکنیم ،خواهشا خواهشا خواهشا……..

    حالا دیدی مشتری ….انصافا اگر من بیام مغازه شما بهترین محصول رو با بهترین قیمت و تمام واقعیت ها رو میگی ؟؟؟ ان شاالله که این طور هست…

    به امید ارزوی سلامتی و موفقیت برای مردم ایران

    1. باسلام
      احسنت علی جان
      عالی بود
      حرف نداره

  7. من نظر این آقا یعنی امید را کامل خوندم و فقط میتونم بگم که واقعا متاسفم. در هر زمینه ای یا هر بحثی انسان های بی ایمان و بی اعتقاد هستند.دیگه بالاتر از خدا که نداریم اما خیلی ها به خدا هم اعتقاد ندارند حالا چه برسه به بیمه عمر اما در جواب این آقا باید بگم برید از اون هایی که الان بازنشسته بیمه هستند و اندوخته اشون رو کامل گرفتند یا دارند مستمری میگیرند بپرسید که راضی هستند یا نه. همین چند وقت پیش یکی از کسانی که بازنشسته بیمه شده بود و پولش رو کامل گرفته به من میگفت ای کاش پانزده سال پیش بیشتر نزد بیمه سرمایه گذاری کرده بودم تا الان بیشتر برداشت میکردم . این که شما اعتقاد به سرمایه گذاری در بیمه ندارید به خوده شما و یا شرکت بیمه شما برمیگرده اما امکان داره نتیجه و ضررش به ما نمایندگان و فروشندگان بیمه عمر برسه که با سخت ترین شرایط داریم کار میکنیم.فقط کافیه یک نفر شخص عادی این نظر شما رو بخونه و نظرش در مورده بیمه عمر منفی بشه و بیمه عمر نخره و در ضمن این نظر رو به بقیه انتشار بده.پس برای خودتون جهنم نذری نخرید آقای امید. و در آخر هم باز تکرار میکنم که در مورد این نظره اشتباه و بدون سند و مدرک فقط میتونم بگم واقعا متاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااسفم

  8. سلام به همه زحمت کشان در عرصه بیمه مخصوصا جناب عسگری من کارشناس ازمایشگاه هستم ولی عشقم فروش بیمه عمره و تمام فروشهامو مدیون همین اعتقاد به بیمه عمر میدونم یعنی حقیقتا من اصلا از سود و وام و.. تبلیغ نمیکنم از یک خرید محصولی واجب برای تمام اعضا خانواده صحبت میکنم .من در ازمایشگاه دیدم شخص وقتی سرطان میگیره وقتی مشکل مغزی پیدا میکنه چه مشکلاتی برای خودش و خانواده بوجود میاد/بقول یکی از اساتید اگه پدری فوت کنه و ناموسش تن فروشی کنه ما به عنوان نماینده بیمه مقصر نیستیم؟؟؟

  9. با عرض سلام
    لطفاً در مورد بیمه ما که تحت پوشش بانک ملت است توضیحاتی بدهید.
    در ضمن من هدف بیمه عمر سرمایه گذاری نیست یعنی چه؟پس این اعداد و ارقامی که به ما اعلام میکنن که فلان قدر مستمری ماهیانه دریافت میکنی چه معنی می تواند داشته باشد؟

  10. این قدر وقت آزاد داشتم (بیکار بودم) که نشستم و حدود ۹۰% صحبتای دوستان رو خوندم.

    تقریبا از ۸۰% بچه ها هم دلخورم، کسایی که یک دهم وقتی که من گذاشتم رو صرف نکردن تا دل نوشته امید رو با یکمی صبر و حوصله بخونن. عموماً نقش کار دوستان تبلیغ داشت …

    بهر حال از امید ممنونم واسه اینکه تلنگری زد به من نوعی، تا وقتی می خوام قرار دادی رو با شرکت بیمه ببندم دقت کنم که شرکت طرف قرارداد من تا چه حد مفاد قرار داد رو منصفانه طراحی کرده ..

    به دوستانی که خدا رو شکر عموماً جای شنیدن حرف طرفشون و به دقّت گوش کردنش و در آخر جواب دادن به سؤال طرف، از اول صحبت جواب رو تو آستینشون پرورش میدن دوست دارم بگم دوست عزیزم لطفاً یکم شنونده ی خوبی باش تا ناقد.

    جناب عسگری نمیدونم چه حسی نسبت به لطف امید به خیلی از ماها داشتین اما به حق جوابیه درستی دادین هرچند لازم بود اول کار یکم بحث رو شفاف می کردین تا برخی ظاهر بینان به غلط خیال بر این نکنن که امید عزیز اصل مسئله ی بیمه ی عمر رو زیر سؤال برده و کلاه برداری خونده بلکه مفاد قرار داد یکطرفه ی شرکت ها رو نوعی خیانت در نظر گرفته

    در آخر قضاوت در خصوص درستی و نادرستی امر با اساتیدی که زمان بیشتری رو در راه بیمه و کمک به همنوعشون صرف کردن می زارم و ازشون می خوام که به عنوان یک دوست بازم به مضوع اصلی یعنی مفاد قرارداد و تصحیحش دقت کنند.

  11. در جواب کامنت دوسته عزیزمون باید بگم که ۱۰۰% نمیشه به جدول بیمه نامه استناد کرد چون بیمه گر حتی یکی در هفته مبلغ پس انداز ماهیانه یا سالیانه رو دیر و زود بریزه یا نرخ تعدیلو کم و زیاد کنه بکل اعداد جدول عوض میشه پس لزومی نداره که حتما به اون رقم داخل قرارداد تکیه کرد

  12. نماینده بیمه ایران هستم و باید بگم افتخار می کنم که دوستان و نزدیکانم رو از محصولی به نامه بیمه عمر و زندگی مطلع می کنم اسمش روشه بیمه عمر و زندگی. شما اگر در بانک پس انداز کنید درست؟!! اما آیا واقعا می توونید پولتون رو ۱۰ یا ۱۵ سال یا بیشتر در بانک پس انداز کنید؟ بانک پوشش های بیماری و حادثه و غیره پرداخت می کند؟ آیا اگر بدهی معوق داشته باشید پولتان در بانک بلوکه نمی شود؟!!
    همه عزیزان در این سایت مطلع و آگاهند و باید ایمان داشته باشیم که بیمه های عمر در تمام کشورهای دنیا یکی از شاخص های پیشرفته. پس ما نمایندگان نباید تیشه به ریشه این پیشرفت رفاهی مردم بزنیم!!!!!

  13. با سلام
    من می خوام بیمه عمر و سرمایه و سرمایه گذاری بخرم برای خودم و همسرم.
    تو خوب بودنشم شک ندارم.
    فقط بابت یه موضوع دودلم: اونم اینکه اگر تو مملکتمون بحران خیلی جدی پیش بیاد*** گه شرکت بیمه نتونه پاسخگو تعهداتش باشه و بحران از پا درش بیاره و با توجه به اینکه بیمه مرکزی بخش کوچکی (اگر درست بگم ۱۵%) از سرمایه رو گارانتی کرده اون وقت چه باید کرد؟ مثلا” بعد از ۱۲ سال دست شخص به جایی بند نیست؟
    و سوال دومم اینه که آیا تا حالا کسی مشمول بازنشستگی بیمه عمر و سرمایه گذاری بعد از ۳۰ سال شده؟ چون بیمه های ما خیلی هاشون هنوز اونقدر سن ندارن که به اون حد رسیده باشن.
    ممنون می شم اگه راهنماییم کنید و سوالاتمو جواب بدبد.
    سیامک

    1. سلام بیمه البرز و آسیا چون بیمه های عمر و تشکیل سرمایه شبیه به شرایط فعلی رو در سال ۱۳۷۶داشتند و قرادادها اونموقع اکثرا بین ده تا پانزده ساله بود بازگشت پول به بیمه گذار را داشتند یعنی در سررسید قرارداد پول را با سود به مشتریانشون پرداخت کردند

    2. با سلام جناب سیامک عزیز
      زمانی که یک شرکت بیمه در حال ورشکست شدن است چند سال قبل از این اتفاق،سطح توانگری مالی آن شرکت به شدت نزول پیدا میکند که به راحتی و توسط آمارهای اعلام شده توسط بیمه مرکزی میتوان فهمید.(در آخر مراجعه کنید به توضیحات اضافه راجع به این موضوع)همچنین سود قطعی شرکت بیمه هر سال کمتر و کمتر میشود که این میتواند زنگ خطری برای سرمایه گذاران و بیمه گذاران آن شرکت باشد.(سود قطعی هم در پایان سال مالی توسط شرکت ها اعلام میشود)در این صورت میتوان اندوخته خود را از آن شرکت و قبل از ورشکستگی کامل بیرون بکشید و در یک جای دیگر یا یک شرکت بیمه ی دیگر سرمایه گذاری کرد.
      اما این مورد هیچ دلیلی نمیشود تا ما برای اتفاقی که نیوفتاده ،در شرکت بیمه سرمایه گذاری نکنیم .چراکه ممکن است یک روزی ورشکست شود؟(هر چند بیمه مرکزی موظف به جلو گیری از این اتفاق است که شرح آن از حوصله این مطلب خارج است)اگر اینگونه باشد خوب چه کاری است،ما سرمایه جمع نکنیم چون ممکن است روزی یکی آنرا بدزدد.یا اینکه ماشینی هم نخریم ،چرا که ممکن است روزی تصادف کنیم و اتفاق خیلی بدی بیفتد.!!!
      سیامک عزیز..در طی این دوازده سال (برای مثالی که در بالا زدید)کدام پول یا سرمایه گذاری اینچنینی میتوانست ریسک بیماری های خاص،یا از کار افتادگی شما را تحت پوشش قرار دهد.؟؟؟کمی فکر کنید
      شما گفتید بیمه ی مناسبی برای خودتان و همسرتان میخواهید.پس برای همسرتان بی نهایت ارزش قائلید که قابل ستایش است.حال سوال من این است..کدام پولِ اینچنینی در طی همین دوازده سال میتوانست ضامن و حفاظ امنیتی مالی همسرتان در زمانی که خدایی ناکرده اتفاق خیلی بدی برای شما بیفتد، باشد؟
      امیدوارم در هر کجا که سرمایه گذاری می کنید،امنیت مالی و جانی شما هم ضمانت شود.امنیت جانی چه در زمان بودن شما… وچه در زمان نبودن شما برای آنهایی که قلبتان برایشان میتپد.
      (توضیحات اضافه:
      شرکت های بیمه دارای سطوح توانگری مالی خاص خودشان هستند.که طبق آیین نامه ی ۶۹ باید سالانه به بیمه مرکزی اعلام کنند.همچنین بیمه مرکزی در راستای وظایف حاکمیتی، به منظور شفاف‌ سازی وضعیت مالی و تعهدات­ شرکت‌ های بیمه در قبال بیمه‌ گذاران و صاحبان حقوق آنها، سطوح توانگری مالی شرکت­های بیمه را هر ساله اعلام میکند.طبق دسته بندی فعلی ۵ سطح توانگری مالی برای شرکت ها اعلام شده است.توان گری مالی به زبان ساده یعنی شرکت بیمه چه مقدار از تعهدات خود را میتوانید انجام دهد.که در حال حاضر شانزده شرکت بیمه در سطح توانگری یک یعنی عالی میباشند . حال اگر شرکتی که شما در آن سرمایه گذاری کرده اید وضعیت نابسامان اقتصادی دامن گیر آن شرکت شود میتوان به سادگی از سطح توانگری مالی آن شرکت فهمید.)

    3. با سلام خدمت دوست عزیز
      از مبلغی که شما بعنوان حق بیمه پرداخت میکنید ۵۰% به حساب بیمه مر.زی میره و بیمه مرکزی موظف است در صورت بالا رفتن میزان خسارتها یا برشکستگی شرکت بیمه خسارات بیمه شدها رو پرداخت کند باید توجه داشت که اولن پرداخت خسارت بیمه عمر نسبت به سایر بیمه ارجعیت داره و اینکه نظارت بیمه مرکزی جهانی بالای سر بیمه مرکزی ایران هست
      برای بیمه کردن خودتون هیچ شکی نکنید و حتی اونو به دوستان و عزیزان خود هم توصیه کنید

      1. ببخشید دوست عزیز فرمودین چون ۵۰ درصد مبلغ به حساب بانک مرکزی میره و در صورت ورشکستگی اون بیمه بانک مرکزی مجبوره خسارت رو پرداخت کنه میخواستم یاد اوری کنم که
        موسسه های مالی و اعتباری بسیاری با مجوز بانک مرکزی شروع به کار میکنن و به هر دلیلی ورشکست میشن و موسسه بسته میشه و کلی مردم فقیر و غنی جلو بانک صف میکشن که ببینن تلکیف پولشون چی میشه ایا میتونن خسارتی بگیرن ماها و سالها دنبال دادگاه و … میوفتن و نه تنها بانک مرکزی بلکه هیچ کسی جواب گوی اسن قشر که سرمایه مالیشون نابود شده نیست این رو من به چشم خودم دیدم نمیتونین تکذیب کنین پس اگر بانک مرکزی برای موسسه مالی اعتباری که مجوزش رو داره حاظر نیست خسارتی به مردم پرداخت بکنه مطمنن اینجا هم هیچ خسارتی پرداخت نمیشه

    4. دوست عزیز همه بیمه ها سود تضمینشون به۱۸/ درصد رسیده یعنی هیچ وقت پولتون خورده نمی شه و حتی یه سرمایه گذاری امن چون تو هر شرایط مثلا مالیات ارزش بر فوت بهش نمی خوره وکمتر از پانزده روز هم به ورثه پرداخت میش پس بدونین یه سرمایه گذاری بلند مدت و امن با شرایط خوب هست ایمان دارم به کارم و ایمان داشته باش به بیمه مادر کنارشما قدم میزنیم و نه روبروی شما

  14. باسلام : همه دوستان حرفای خوبی در جواب کامنت آقا امید گذاشتن ولی کسی جواب قانونی برای این سوال نداده ……

  15. به نظر من این دوست به گفته خودشون همکار ما (جناب امید خان )که ادعا میکنه که ۱۰ سال هست نماینده بیمه هست یا واقعیت رو نگفته (یعنی یا نماینده نیست و یا خیلی تازه کاره)و یا میخواسته با نوشتن این متن جوابی دریافت کنه که پاسخی به سوالاتش درباره بیمه عمر باشه .
    حالا به فرض واقعیت داشت حرف این آقا امید من نمیدونم اون چه شرکت بیمه ای هست که این آقا توش نماینده ست که نتونستن تو این ۱۰ سال ذهنش رو نسبت به کاری که میکنه آماده کنه و یا باورش به کار رو بیشتر . ۱۰ سال جایی کار کنی و محصولشون رو بفروشی و بعد از ۱۰ سال متوجه بشی اشتباه کردی!!!!!!!!! و جالب اینه که بعد از ۱۰ سال به نتیجه اشتباه هم برسی ! واقعا جای تعجب داره و بهتره این آقا دیگه نمایندگی رو ادامه نده ….
    و نکته ی مهم تر این که ۱۰ سال این آقا درباره بیمه چقدر اطلاعات کسب کرده !!! مطمعنا هیچ چیز . فقط به فکر فروش بیمه بوده . آخه برادر من جناب امید خان شما نیاز نبود اینجا این متن خداحافظی رو بنویسی ! کافی بود کمی مطالعت رو نسبت به کاری که داری انجام میدی بیشتر کنی که بعد از ۱۰ سال به این نتیجه نرسی !اگر کمی دانش حرفه ت رو بالا ببری متوجه میشی کاری که تو در قبال دوستان و غریبه ها در فروش بیمه عمر انجام دادی یک لطف بوده نه کلاه برداری .
    به نظر من این جناب امید خان بهتره کار نمایندگی بودن رو کنار بزاره چون برای شرکت های بیمه داشتن یک همچین سفرایی مثل سم میمونه …

    1. بجای این همه ابراز تاسف جواب قانع کننده به کامنت امیدخان میدادی آقای حمیدخان!!!

  16. با عرض سلام و خداقوت خدمت تمامی نمایندگان بیمه های زندگی
    بنده به مدت ۲سال هست که مشغول به این شغل بینظیر هستم، با افراد مختلفی برخورد داشتم، چه افرادی که ارباب بودند و بنده در خدمتشون رسیدم تا از حق و حقوق بیمه ایشون مطلعشون کنم و چه نماینده های عزیز که نسبت به زمانی که صرف این صنعت و امانت کرده بودند دیدگاه های مختلفی داشتند، جالبه زمانی که بیمه نامه پسرخاله ام، خانم فرزند عزیزش تحویلشون می‏دادم، شوهر خاله ام کنارمون نشسته بود و غیر مستقیم لیبل کلاه برداری رو به بنده و این صنعت فوق العاده زدند، جالبه ایشون می گفتند از کجا معلومه که پول ما رو بدند، جواب ساده ای که بنده برای ایشون داشتم این بود که چند بار با ماشینتون تصادف کردید و خسارت رو بهتون پرداخت کردند…؟!
    جالب اینه چند وقت پیش داخل مترو یکی از نماینده های شرکت خودمون رو دیدم که تازه وارد جمع نماینده های بیمه عمر پاسارگاد شده بودند، ایشون یه سؤال پرسیدند که: «به نظر شما این کار آینده ای داره؟ آیا کاری که می کنیم خوبه؟»
    توی چشمهای این دوست خوبم نگاهی کردم و گفتم:
    «بستگی داره؟!
    توی محله ما مغازه های زیادی هستند و جالب اینکه می بینید دو مغازه با زمینه فعالیت مشترک دیوار به دیوار همدیگه دارند کار می کنند ولی…!!!
    یکی از این مغازه ها براش سر و دست می شکنند… و اون یکی نگاهش هم نمی کنند…!
    اینجا از این دوست خوبم، پرسیدم به نظر شما علتش چی می تونه باشه؟
    ایشون گفت: خوب خوش اخلاقه، قابل اعتماده، حلال و حروم سرش میشه و…
    به این عزیز گفتم: همه اینها درست نکته خیلی مهمی که وجود داره اینه که اون مغازه داری که الان مردم براش سرودست میشکونن به کارش ایمان داره علاقه داره، نگاهش به مردم چیزی ورای اسکناس و سود و زیانه…
    این خود بنده توی کار پدری تجربه کردم…
    توی زمانی که کسی خرید نمیکرد برای سفارش به ما صف می بستند و سر و دست میشکوندند، حتی یه زمانی یادم میاد که برای اینکه بتونند همه از محصول ما تهیه کنند جیره بندی کردند…!
    وقتی به اون موقع فکر می کنم می بینم محصول ما محصول خاصی نبود، ولی تفکر ما تفکر خاصی بود…
    ما با تمام وجود ایمان داشتیم که بهترین کار و محصولی که می تونیم! رو داریم به مردم ارائه میدیم…
    خیلی از همکارها بودند که اونها محصولشون به نسب بهتر بود ولی نگاهشون به مردم اسکناس بود…
    این همکار و دوست خوبم، توی فکر رفت، بعد ادامه دادم، پیشنهاد میکنم قبل از اینکه به این صنعت ادامه بدی ببین حاضری خودت بیمه کنی…؟!!
    حاضری پدر و مادرت بیمه کنی…؟!
    حاضری خواهر و برادر و… بیمه کنی…؟!
    اصلا ببین این بیمه به درد میخوره….
    به این دوست خوبم گفتم: تا این کار نشناختی نمیتونی ایمان بیاری برو ببین با این کار چه مسئولیتی نسبت به خودت، خانوادت و مردمت داری…
    ببین وجودش داری که این مسئولیت به عهده بگیری…
    بعد از این دوست خداحافظی کردم و از هم جدا شدیم…

    حالا جالبه که توی کامنتهای کاربرای سایت بیمه مارکتینگ دارم افرادی رو میبینم که ادعای ۱۰سال سابقه رو دارند، افسوس از یک ساعت مطالعه…
    و جالب اینه که با نگرشی و دیدگاهی سمی دارند فقر و اشاعه میدند با همدرد با فقرا بدون اینکه بدونند اولین قدم برای نابودنی یه جامعه ترحم به نداری و فقره…!!!

    محمدرسول الله (صلی الله علیه و آله) زمانی که مسکینی نزد ایشون میرفتم و درخواست کمک می کرد، برای دفعات اول و دوم به اون شخص صدقه می دادند ولی برای دفعه سوم تبری میدادند تا برند کار کنند…!

    خود بنده زمانی که به بیمه گذارهام بیمه رو توضیح می دم کاملا شفاف همه مطالبی که نیاز دارند و سؤال می کنند و رو توضیح می دم، و تأکیدم بر اینه که این بیمه نامه اولویتش بیمه کردن جان شماست بعد آینده شماست…
    اگر دقت کرده باشید، پوشش فوت ما فقط دوقسمت از کل پوشش هاست…
    پوشش های حوادث و درمانیمون بیشتر از هر پوشش دیگه ای هست و پوشش سرمایه گذاری برای آینده مون جذابترین قسمتشه…

    ولی در پاسخ به آقای امید: سؤالم اینه که تا الان چند نفر از کسانی که شما براشون بیمه نامه تهیه کردید حالا چه برای خودشون و چه خانه یا خودروشون، براشون خسارت گرفتید…؟!
    با فرض بر اینکه فقط یک نفر از این افرادی که شما در طول ده سال براشون بیمه صادر کردید، خسارت گرفته، و با دقت به این که کار ما بیمه عمر هست بعد سرمایه گذاری فقط اگر همین بیمه عمر برای افراد باشه و قسمت سرمایه گذاریش رو کنار بگذاریم، تمامی پوشش هایی که برای افراد لحاظ شده با این حق بیمه براشون عالیه…

    کجا دیدید که یه فردی یک میلیون دویست هزار تومن بده و بعد فوت کنه یا حادثه ای براش اتفاق بیفته و بهش یه مبلغ قابل توجه و یکجایی بدند…
    حتی بستگان اون شخص هم این کار رو نمیکنند، حتی برادر برای برادر این کار رو نمیکنه…

    در عین حال این یه تجارته، باید تعادلی بین خدمات و منافع یک شرکت برقرار باشه، اگر قرار باشه که اون شرکت بی حساب کتاب بخواد ببخشه فردا باید جمع کنه بره…

    پیشنهاد میکنم آقای امید عزیز ذات بیمه و بیمه گری رو مطالعه دقیقی کنید، این صنعت هدفش پذیرش مسئولیت ریسک و مدیریتش به وسیله مشارکت مردمی و شرکتی هست…

    از افق بالاتری به این موضوع نگاه کنید، لطفا من و شمای نمایند باید این رو بدونیم که با پذیرش این مسئولیت داریم امانت یک ملت رو به دوش میکشیم، اگر دقت کرده باشیم این صنعت یک صنعت ملی هست، و ما نماینده مردم هستیم قبل از اینکه نماینده شرکت باشیم…
    امیدوارم که آقای امید عزیز بازنگری عمیق و صادقانه ای نسبت به دیدگاهتون نسبت به این صنعت، و احتمالا زندگی داشته باشید…

    در پایان فقط می تونم بگم:
    هدف ما آرامش شما…!

  17. با سلام خدمت همه دوستان و استاد عزیزم اقای عسکری’ مدتی است که دارم نو این حرفه کار میکنم راضی کردن مردم به خرید انچه در اینده بکارشون میاد در عین راحتی مشکله چون خیلی‌ها حاضران با پولشان همه کاری بکنن الا خرید اینده و تضمین زندگیشون چون این بیمه رو با خیلی کارا مقایسه میکنن وبه این مسله فکر نمیکنن پولی که دارن خردخرد میزارن تو بیمه باید به جوری محافظت بشه که برا ایندت مفید باشه که اگه مریضی یا حادثه ای برات اتفاق افتاد مجبور نباشی دست تو جیبت کنی و پس اندازو خرج کنی واین کار فقط از عهده بیمه بر میاد بیمه یعنی شما پس انداز کن من بدون هیچ چشم داشتی از پولت محافظت میکنم از خانوادت وقتی تو دیگه نیستی حمایت میکنم هواشونو دارم که لااقل بخاطر بیپولی کمتر از دیگران نباشید ممنون

  18. با سلام خدمت هموطنان عزیزم
    من حدود دو هفته ست که دارم راجع به بیمه های عمر و سرمایه گذاری تحقیق میکنم که کدوم بهتره
    من منظورم بیشتر جنبه سرمایه گذاری قضیه هست نه بیمه اش
    و در آخر با کمال تعجب دیدم اگر خودم همون مبلغ رو سالانه به حساب خودم واریز کنم و همان سود ۲۰ درصد بانکی رو بگیرم و بزارم روش و مبلغ سالانه رو بریزم تو حساب و سال بعد همینطور ( ینی سود همیشه توی همون حساب بمونه و سال به سال مبلغ رو واریز کنم به حساب) ، بعد از اتمام ۲۰ سال مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون بیشتر از پولی که بیمه پرداخت میکنه توی حسابم هست !!!!
    منظور فقط قسمت سرمایه گذاریش هست ینی بدون در نظر گرفتم پوشش های بیمه ای …..
    تصمیم با شماست
    یک نکته رو هم اضافه کنم یکی از دوستان بیمه گر اشاره کردن ۲۲ میلیارد اون موقع رقم هست برای خودش بشینن و تورم سالانه مثلا ۲۰% رو از ۲۲ میلیارد کم کنن با کمال ناباوری میرسن به همین ارزش سه میلیون و ششصر الان ( ینی ۲۲میلیارد ۳۰ سال دیگه معادل همین ۳۶۰۰ هزار تومنه ) ، با این پول چکار میتونن کنن ؟؟؟؟

    1. خب کسی به این بیمه به عنوان سرمایه گذاری فقط نگاه نمیکنه
      اگ میخوای سرمایه گذاری کنی و کم ریسک، سپرده گنجینه صادرات بهترینه

    2. ارزش پولی ۲۲ میلیارد در بیست سال آینده با احتساب تورم بیست درصد برابر ۵۵۰ میلیون تومان امروز است.
      ارزش پولی ۲۲ میلیارد تومان در سی سال آینده با احتساب همان تورم بیست درصد برابر با ۱۰۰ میلیون تومان امروزیست.
      اگه کسی واقعا از دیدگاه اقتصادی به بیمه عمر و سرمایه گذاری نگاه میکنه باید آدم اقتصادی باشه و میتونه به عمق این مطلب پی ببره که:صد را به ذهن شما در طی انباشته کردن اندوخته خواهد رسید که به پول های ضرب العجلی چند میلیونی (یا شاااید چند صد هزار تومنی !!!)نیاز خواهید داشت که بسیار حیاتی و مهمن،که میتوانید با ساختن اندوخته ای با پولهای ناچیزو اضافه خرج زندگی مدام و مدام از آن وام بگیرید..حتما برای شما هم پیش اومده که برای شروع یه کاری مثلا ده میلیون تومن پول میخواستید،ولی بالاخره نتونستید فراهمش کنید.در حالی که اگر همچین سیستمی در ده دوازده سال پیش وجود داشت و ما عضو اون بودیم به شما قول میدم با یه حساب سر انگشتی هر چند با مبالغ کم،شما کمه کم بیست میلیون تومان الان اندوخته داشتید،شمایی که اقتصادی فکر میکنید ایا از پولهای هرز،اضافه خرج کرد و خرد زندگیت که با ولخرجی و کمی جوونی و تفریح و..هر سال خرج میشه بخشی از اونو وارد این سیستم سرمایه گذاری کنی و برای خودت اندوخته ای فراهم کنی که میتونی در آینده از اون هر لحظه که اراده کردی وام بگیری یا مبلغی برداشت کنی و در بازار چند برابرش کنی،آیا تا الان تو هیچ جایی تونستی با اینجور پولها،به همچین منبعی برسی؟آیا در آینده که هنوز به قول خیلی ها نیامده مگر قرار نیست منو شما زندگی بکنیم؟آیا احتمال این وجود نداره که اتفاقهایی که قبلا افتاد دوباره تکرار بشه؟امید وارم اینجوری نشه که روزها و سالها بگذره و روزی برسه که بعد از چند سال فرصتی پیش بیاد که به یه پول فوری نیاز داشته باشیم که میتونست مسیر زندگیمونو عوض کنه…و حسرت اینو بخوریم که چرا پولهای اضافه خرج زندگیمونو کنترل و مدیریت نکردیم تا چند برابر بشه که بتونبم این فرصت حیاتی رو بخریم؟
      کمی اقتصادی تر فکر کنیم

    3. سلام خانوم محترم یه سوال
      حق بیمه ای که شما به صورت سالیانه پرداخت میکنید و خورد خورد پرداخت میکنید
      ارزشش تو سی سال اینده یا ده سال اینده هم کاهش پیدا میکنه شما میتونی با تعدیل حق بیمه افزایش بدی تا ارزش واقعی اوون موقع رو بدست بیاری
      وحالا ارزش اقتصاد اونقدر هم بد بخت نشده که خیلی کاهش پیدا کنه
      جمله اخر هیچ وقت نمیه خالی لیوان رو نگاه نکنید نیمه پری هم هست برای نجات شما و کمک به شما

  19. باسلام و خداقوت خدمت تمام دوستان بیمه گر و توانگر. چندتا سوال از آقاامید عزیز دارم): تابحال شده قوانین بیمه را مطالعه بکنه تو این ۱۰ سال؟ چقد تحقیق کردن ۱۰ سال پیش وقتی میخواستن این کار را شروع بکنن؟ آیا تو این ۱۰ سال وقتی کارمزدها را نوش جان میکردن به این چیزها هم فکر میکردن؟ نکنه آیا این آقا امید ما جزِ اون دسته از بیمه گرانی هستند یا بودند که کارمزدشان قراره قطع بشود؟ امید عزیز اگر بادقت سوالاتم را بخوانی متوجه میشوی که سوال نبود جوابت را دادم.خیلی دوست دارم بدونم اون روزایی که کارمزد بیمه شده هایت را وقتی تو حسابت میدیدی چه حسی داشتی؟تو همون آدمی فقط چون یکم زیادی نوش جان کردی متوجه برخی از افکارت که مربوط به قشر زحمتکش و فرشتگان نجاتی همچون بیمه گران عمر هستن , نیستی. هر چه بگندد نمکش میزنند وای بروزی که…

  20. سلام
    به نظر من اگه کسی بیمه عمر به خاطر سرمایه گذاری بخواد ضرر میکنه ،چون تورم تو کشور فراتر از این حرف هاست
    مثال بزنم
    یک پراید سال ۸۸ قیمتش ۸ میلیون بوده الان نزدیک ۲۱ میلیون یعنی تورم ۲۰۰ درصد

    1. به نظر من بیمه عمر فقط سرمایه گذاری نیست:
      ۱٫ یک صندوقی داری که سالانه، ماهانه مبلغی رو واریز میکنی. این باعث میشه کم خرج کنی. آدم باید سعی کنه همیشه قسط بده جهت پس انداز.
      ۲٫ خدانکرده به علت حادثه ازکار افتاده بشید آیا تامین اجتماعی یک ریال هم به شما می دهد؟
      ۳٫ خدا نکرده به هر علتی فوت بشه آدم، کمک خرج و هزینه برای خانواده یک مزیت این بیمه هست.
      ۴٫ و خیلی چیزا دیگ مثل وام ۹۰ درصد موجودی، بیماری های خاص و …

      پس فقط به جنبه سرمایه گذاری نگاه نکن
      موفق باشید

  21. با سلام
    اگر امکان داره چند نمونه جدول از بیمه های مختلف رو بگذارید تا مقایسه ای داشته باشیم برای انتخاب
    من یک بیمه دارم و قصد دارم بیمه عمر دوم داشته باشم

    ممنون

    1. محمد جان سلام
      جداول بسته به سن وشغل بیمه شده ها با هم متفاوت هست،بعنوان عضوکوچکی ازخانواده بیمه اصلا توصیه نمیکنم که با جدول خرید کنی،چرا که اگه برای یک ناراحتی بری دکتر نمیتونی به نسخه ازپیش نوشته شده اون دکتر اعتماد کنی،امااگردکتر شما رو معاینه و بعد نسبت به نوشتن نسخه اقدام کنه برای من و شما قابل قبول تره،لیست جداول هم دقیقا به همین صورت هست.
      شاد باشی

  22. با سلام. من اخیرا بیمه عمر تعاون رو انتخاب کردم
    سوالی ک دارم اینه آیا این بیمه قابل اعتماد است؟
    چون نماینده بیمه یکی از آشنایان بود این بیمه رو انتخاب کردم.

    ممنون

  23. با سلام خدمت استاد عسگری و تسلیت به مناسبت ایام محرم
    بنده قصد دارم خودم را بیمه عمر کنم به صورتی که سرمایه بیمه عمر در صورت حادثه و هر علت صفر سرمایه نقص عضو و از کار افتادگی صفر سرمایه بیمه امراض خاص صفر تعهدات پوشش معافیت به میزان مانده حق بیمه های سنوات اتی و طرح حامی و اندوخته ناشی از پوشش متفرقه صفر و مجموع حق بیمه پوشش اضافی صفر باشد به چه صورت و مقدار باید بپردازم تا در سال ۱۰به میزان ده ملیارد اندوخته داشته باشم. در ضمن بنده ۲۱ سال دارم
    با تشکر و سپاس بی پایان

  24. من قصد دارم بیمه عمر سامانو انتخاب کنم .یه سوال دارم که خوب جوابمو ندادن.من اگه بعد از ده سال خودمو بازنشست و تقاضای مستمری کنم.آیا این مبلغ مستمری تعیین شده هرسال افزایش داره؟ یا یه مبلغه ثابته؟؟؟؟مثلا دیدید مستمری تامین اجتماعی هرسال اضافه میشه؟آیا واسه بیمه عمر هم همینطوره؟؟؟خواهش میکنم دوستانی که اطلاع دارند زودتر جواب بدن. یک دنیا ممنونم

    1. آقا امید سلام
      در جواب سوال مطرح شده باید بگم،نه اضافه نمیشه مگراینکه مبلغ اندوخته مستمری رو هر سال اضافه کنید
      “آرامش احساس قشنگی است آن راتجربه کنیم”

    2. پولی که شما به بیمه میدید رو میتونید درپایان قرار داد با سودش برداشت کنید یا اینکه برداشت نکنید و سودشو بگیرید در واقع مستمری آینده سود پولتونه و برحسب سود بانکی سالهای متفاوت میتونه تغیراتی داشته باشه ولی اینکه میگی تامین اجتماعی تغییر میده میخام بپرسم آیا تامین اجتماعی اصل پول پرداختیتونو برمیگردونه یا بهش سود میده؟تازشم شما در وقتی که به تامین اجتماعی قسط میدادید اختیارش دست شما بود که چقدر ماهیانه باید بدید یا اینکه دولت هر وقت دلش خواست مبلغاشو ۳۰،۴۰،،۵۰وووهردرصدی که دلش خواست بالا میبره؟پس شما در تامین اجتماعی هیچ اختیاری نداری..دوست عزیز یه نگاهی به پرداختیات به تامین اجتماعی بکن و ببین چند درصد پرداختیتو بالامیبرن و آخرشم به دریافتیت نگاه کن چند درصدبالامیبرن ومقایسه کن…متشکرم

  25. با سلام
    چند روزه یکی از دوستانم بیمه عمر دانا را به من معرفی کرد که خودش چهار ساله ادامه داده شروع اولش با ۱۲۵۰۰ تومان بود که سالی ۱۰ درصد اضافه میشه-میگه بعد ۲۰ سال ۴۷ میلیون بهش یدفعه میدن یا سودش که ۲۵ درص هست پرداخت میشه ومزایای فوت و ازکار افتادگی-آخه برام سوال شده ۲۰ سال بعد با این همه تورم ۴۷ میلیون پرداختی یدفعه یا باز خرید هست یا سودش که زیر یک میلیون ماهانه پرداخت میشه چه ارزشی داره؟پدربزرگم ۲۵ سال پیش چند هکتار زمین فروخت سه میلیون و دویست که الان قیمتش چند میلیار هست-آیا در ۲۰ سال بعد با پرداخت شروع ۱۲۵۰۰ ریال ماهانه و۱۰ درصد افزایش سالانه مستمری بازنشستگیش بالاتر میره؟شاید ۲۰ سال بعد بازنشستگان تامین اجتماعی ۲۰ میلیون ماهانه مستمری بگیرند-اون موقع این بیمه عمر باهاش برابری می کند؟

    1. درود بر شما
      دوست عزیز، سؤال خوبی مطرح کردید. من می خوام نظرتون رو به یک مطلب جلب کنم و اون اینکه مگر ۱۲۵۰۰ تومان در ماه مگر همین امروز چقدر ارزش داره؟ دوست شما مبلغ بسیار بسیار ناچیزی می پردازه که این روزها با این مبلغ، یک پیتزا به دست من و شما نمی دهند. لذا به نسبت آنچه ایشون می پردازه مبلغ ۴۷ میلیون اتفاقاً خیلی هم قابل توجه است.
      از طرف دیگه آیا به این فکر کردید که در کجای دنیا با پرداخت ماهیانه ۱۲۵۰۰ تومان، می تونید چنین سرمایه گذاری ای انجام دهید؟ یعنی ماهیانه و خُرد خُرد ۱۲۵۰۰ تومان بپردازید و درنهایت، ۴۷ میلیون تومان یکجا دریافت کنید؟ بنابراین گزینه بهتری وجود ندارد.
      خو من یکی از بیمه های عمرم از شرکت بیمه پاسارگاد هست. که ماهیانه ۳۰۰ هزارتومان می پردازم. درکنار این مبلغ، روز اول مبلغ ۶۰ میلیون تومان را یکبار برای همیشه در این بیمه عمر سپرده گذاری کردم. بعد از ۳۰ سال، جمعاً مبلغ ۲۲ میلیارد تومان دریافت خواهم کرد. آیا کسی هست که بگوید ۳۰ سال دیگر ۲۲ میلیارد تومان هم بی ارزش خواهد بود؟
      قطعاً همانقدر که امروز سرمایه گذاری می کنید در ۲۰ یا ۳۰ سال دیگر، به همان نسبت رُشد تصاعدی سرمایه خواهید داشت.
      درنهایت اینکه، بیمه عمر تنها یک سرمایه گذاری نیست. بلکه در وهله اول، ابزاری است برای تأمین خانواده درصورت فوت ناگهانی سرپرست خانواده. یا تأمین مالی درصورت ازکارافتادگی دائمی و یا ابتلا به بیماری های صعب العلاجی که هیچ بیمه ای هزینه های آنها را نمی پردازد. سپس ابزاری است برای سرمایه گذاری. نرخ سود در بیمه های عمر به صورت مرکب محاسبه و پرداخت می گردد که امروزه هیچ رقیبی در کشور ما ندارد.
      حتی طرح هایی مانند سپرده مرکب یانک صادرات نیز حداکثر ۵ ساله شده است.
      باز هم قضاوت با خود شماست
      بیمه گر و توانگر باشید…

      1. واقعا متشکرم از این پاسخ.
        نگرش بسیار عالی از بیمه عمر و سرمایه گذاری به من داد.
        متشکرم که چنین سایتی را درست کرده اید و صادقانه راجع بیمه عمر، اطلاعات و آگاهی میدهید.

    1. درود بر شما محمد عزیز
      وجود مجموعه بیمه مارکتینگ به علاوه بیش از یکصد و بیست مقاله تخصصی بیمه عمر، به همراه صدها دقیقه فیلم آموزشی و پادکست صوتی، و برگزاری بیش از یکصد کارگاه تخصصی و ده همایش کشوری بیمه عمر و… پاسخ و نقطه نظر من را به شکلی واضح و شفاف نشان می دهد.
      از طرف دیگر، وقتی که آیین نامه ۶۸ به طور روشن، به این ابهام پاسخ داده است، بعید می دانم نیازمند توضیح و تفسیر بیشتری باشد.
      متأسفانه این دوست عزیزمان، موانع ذهنی و شخصی خود را به پای بیمه عمر نوشته اند. در آیین نامه ۶۸ قید شده که نرخ سود فنی علی الحساب (سود تضمین شده در بیمه های عمر) برای ۵ سل ابتدایی بیمه نامه برابر با ۱۸ درصد، برای ۵ ساله دوم برابر با ۱۵ درصد و برای ۱۰ سال بعدی برابر با ۱۰ درصد می باشد. امید عزیز، گویا فقط تا اینجای آیین نامه را مطالعه نموده و استدلال جزء به کل کرده است!
      در ادامه آیین نامه ۶۸ صراحتاً قید گردیده است که سوددهی بیمه های عمر به نرخ سود فنی علی الحساب ختم نمی شود و سود حاصل از مشارکت نیز به آن افزوده می گردد. مطابق آیین نامه شرکتهای بیمه موظفند حداقل ۸۵ درصد از سود حاصل از مشارکت را به بیمه گذاران عمر اختصاصا دهند که در برخی شرکتها این رقم به ۹۰ درصد نیز می رسد. سپس چنانچه بیمه گذار (بیمه شده) قرارداد بیمه نامه عمر را تا پایان آن ادامه دهد، به تناسب اینکه ذخایر ریاضی بیمه نامه وی چند درصد کل سود حاصل از مشارکت شرکت بیمه متبوع خود بوده، از این سود مشارکتی، نفع می برد.
      نکته جالب اینجاست که در چند سال اخیر که تورم حتی به ۴۰ درصد رسید، و وضعیت اقتصادی کشور تا مرز نابودی پیش رفت، شرکتهای بیمه باز هم قلدرانه پابرجا ماندند و به سوددهی خود ادامه می دهند.
      وقتی شاهد بدترین وضعیت اقتصادی یکی دوسال پیش بوده ایم و دیدیم که کک شرکتهای بیمه هم گزیده نشد نگرانی بابت زمان آینده، به نظر پوششی برای مخفی کردن عدم توانایی های مان در متقاعدسازی مردم است و بس…
      برخی نیز داستان شرکت بیمه توسعه را این روزها به پیراهن عثمان تبدیل نموده اند و با توی بوق و کرنا کردن اینکه : «دیدید! دیدید که بیمه مرکزی حتی یک ریال خسارت به بیمه گذران بیمه توسعه نداد. دیدید که حتی بیمه اتکایی هم فقط یک کلک بود. دیدید که…»
      متأسفانه هر چه چوب می خوریم از دانش ناقص و بی اطلاعی مان می خوریم. همواره گفته ام و خواهم گفت که دانش ناقص حتی از جهل مطلق نیز خطرناک تر است. گویا این مفسران داستان بیمه توسعه حتی یکبار زحمت مطالعه قانون تأسیس بیمه و بیمه گری را به خود نداده اند که بدانند بیمه مرکزی تنها درصورت اعلام ورشکستگی یک شرکت بیمه، اقدام به اجرایی کردن بیمه اتکایی می کند. درحالیکه در بیمه توسعه همه چیز به چشم می خورد به جز ورشکستگی!
      ***********************
      اخیراً نیز شنیده ام عده ای هم این وسط از آب گل آلود ماهی می گیرند و وبلاگی راه اندازی کرده اند که بر علیه بیمه عمر، مدیحه سرایی می کنند و بدینوسیله به دنبال دست و پا کردن هویت جدیدی برای خود هستند و جلب توجه می کنند که امیدواریم هرچه زودتر شفای عاجل یابند.
      متأسفانه سر برخی بحثها را نمی توانم در اینجا باز کنم. زیرا تبعاتی ناخوشایند برای برخی خواهد داشت. اما موجی بر علیه بیمه های عمر راه انداخته اند و آنان که کف روی آب هستند با این موج از بین می روند و آنانکه سنگ کف رود هستند، درنهایت پابرجا خواهند ماند…
      انتخاب با خود شماست…
      بیمه گر و توانگر باشید…

  26. با درود خدمت همه شما
    بردیا هستم از مشهد و در حال ساختن یک تیم قوى براى فروش بیمه عمر و سرمایه
    ،موضوعى رو که آقا امید عزیز بیان کرد اینقدر جالب بود که من مجبور شده تمامى نظرات اساتید رو دقیق بخونم که تقریبا یک ساعت طول کشید)،
    ولى کسى یه جواب دقیق نداد!!!!!
    الان شرکت بیمه اى میگه با ایجاد اندوخته بیمه به مبلغ ۵ میلیون تومان در ابتدا وپرداخت سالى یک میلیون تومان و افزایش ١٠ درصدى سالانه اون ،بعد از (٣٠) سال ،من سرمایه اى به مبلغ حدودا (هفت میلیارد تومان) دارم، من تا همین لحظه که دارم این کامنت رو میزارم پنج تا مشترى ١٠٠٪ دارم به همین شکل ،که میخان این نوع بیمه رو براى بچه هاشون که زیر ١۵ سال سن دارن ،ایجاد کنن،
    حالا شما اساتید من تازه کار رو راهنمایی کنین،تضمین این سیستم و سیستمى که آقا امید گفتند،درست و صد در صده؟؟؟؟؟؟
    ممنون میشم جوابمو بدین،
    (راه در جهان یکیست و آن راه راستیست)
    bardiasani@gmail.com

    1. سلام بردیا قبل از همه باید به این گفته خودت پایبند باشی بله راه در جهان یکی است و ان راستی است. ما میدونیم در کشور اسلامی زندگی میکنیم و همه چی اصطلاحا باید حلال باشه.پس بیمه اگه مشکلی داشت تایید نمیشد دوم اینکه مگه بیمه عمر مختص ایرانه .متاسفانه ما خیلی عقبیم خودت میدونی که همونایی که ما فکر میکنیم تو کشورشون پول نفت میگیرن همه بیمه عمر شرکتهای امریکایی رو دارن که حالا بازنشسته شدن و حقوق میگیرن در صورتی که سنشون۲۰ سال بیشتر نیست. شما که دوستت بیمه عمر پدرشو دیدی شما دنبال چی هستی که من راهکارشو بهت میدم اول به بیمه اعتماد کن بعدش تنبلی رو کنار بگذار به گروه بازاریابی اطمینان داشته باش و با کسانی که این راهو جلوت گذاشتن روراست باش.

      1. حمید آقاى اکبرى از شما ممنونم،شما و آقا رضا و محمد حجابى ،کسانى بودید که به من و زندگیم ، نظم و ترتیب دادید،
        من همیشه مدیون شماها هستم،
        سپاس

  27. سلام . من تازه چند روزه تحت پوشش بیمه عمر سامان قرار گرفته ام . منتهی وقتی خواستم مادرم را هم تحت پوشش قرار بدهم با مخالفت اطرافیان مواجه شدم که دلایلی ازجمله کلاهبرداری و تا به حال کسی استفاده نکرده از مزایا و … رو به رو شدم . الان خودم هم به شک افتادم که کار درستی انجام دادم یا نه ؟ و با توجه به اینکه مبلغ تقریبا بالائی رو هم برای بیمه پرداخت کردم دچار دوگانگی شدم . لطفا اگر ممکنه در این مورد راهنمائی کنید که آیا با عوض شدن دولت و… امکان اینکه شرکت بیمه از زیر بار تعهداتش شانه خالی کنه هست ؟
    منی که با حق بیمه سالی ۴ میلیون تومان خودم رو بیمه کردم میتونم امیدوارباشم که در آینده از مزایای مستمری ماهانه خوبی برخوردار باشم و یا اینکه گفته ها و وعده های شرکت بیمه صحت دارد ؟
    با تشکر

    1. فهیمه عزیز از سال ۱۳۱۵ که اولین بیمه عمر در ایران تاسیس شد آیا اخباری مبنی بر ورشکستگی بیمه در ایران خواندید؟ حتی اگر هم اتفاق بیفته بیمه مرکزی با توجه به قرارداد مشتری و الزامات دیگه مسئولیت بیمه نامه مشتری رو به شرکت بیمه ای دیگه واگذار میکنه برای همین شرکتهای بیمه ای از نوع اتکایی هستند
      یه مثال، تاحالا شده که اطرافیان تصادفی داشته باشن و.رای دادگاه به نفع اونا باشه و بیمه خسارت نده؟
      شرکتهای بیمه ای از نوع عمر توی ایران ریسک خیلی بزرگی رو.پذیرفتن با توجه به آمار مرگ و میر در اثر سرطان و.تصادف در ایران، اما علت این شبهات این هست که ما عموما از علمی که پشت این حساب کتابها هست بی خبریم و با حساب سرانگشتی خودمون تصورمون این هست که بیمه نمیتونه به تعهداتش پایبند باشه، در صورتیکه برای محاسبه سود و زیان بیمه ها علمی به اسم اکچویری وجود داره که در ایران هم استفاده میشه. و بازهم میگم که حتی اگه ۱% احتمال تقلب و ورشکستگی وجود داشته باشه نهاد قدرتمندی به اسم بیمه مرکزی پاسخگو هستش
      بهتون تبریک میگم که جزو ایرانی های هوشمند بودین و آینده تون رو بیمه کردین
      امیدوارم شک و شبهه اتون برطرف شده باشه

    2. سلام/نگران نباشید بیمه یک نهاد عمومی هستش دولتی یا خصوصی بودنش فرق نداره با نظارت و مشارکت بیمه مرکزی هتش تضمین شده است بهرحال قرداد لازم الجرا بوده و هست بشرط پرداخت بموقع اقساط در شرایط عادی /موفق باشید

  28. درود بر تمامی دوستان
    من یکی از راه های کمک کردن به دیگران را معرفی بیمه عمر می دانم بدلیل اینکه شاید بیشتر مردم فقط اسم بیمه عمر را شنیده اند و از خصوصیات آن بی اطلاع هستند ، مورد بعدی اینکه اگر یک بیمه گر کمی دور را ببیند یا به قولی آینده نگر باشد و لحظه ای خودش را جای کودکی بگذارد که پدرش را در حادثه تصادف از دست میدهد و پدر هم از مال دنیا فقط و فقط یک خانه ی اجاره ای دارد ، در حالی که من و شما می توانستیم با معرفی و فروش بیمه عمر کمکی بزرگ را در حق کودک بکنیم هرگز از معرفی فروش بیمه عمر غفلت نمی کردیم

  29. با سلام
    واقعآ موضوع خیلی زیبای بود
    ولی من با خیلی از دوستان می شناسم که از شغلشون رازی هستند
    و تا الان از دوستانم ندیدم که با علاقه از بیمه حرف نزند

    1. با سلام و عرض ادب و احترام خدمت تمامی نمایندگان بیمه در خصوص موضوع مطرح شده مواردی را ذکر می نمایم:
      ۱) اولین چیزی که برای فروش بیمه عمر مهم است صداقت است که نماینده فروش نباید چیزی جز واقعیت را بگوید حتی اگر به ضرر او باشد اگر با اطلاعات درست ما کسی بیمه نشود بهتر است از این که اطلاعات نادرست بدهیم و طرف بیمه شود و بعدا مشکلات بعدی از قبیل تخریب بیمه به وجود آید.
      ۲) دومین چیزی که برای بیمه گذار آینده باید به صورت کامل توضیح داده شود
      این است که خریدن بیمه یعنی خریدن آرامش بعد در کنار این آرامش در نهایت پولی هم به شما پرداخت می کند پس برای سرمایه گذارس صرف بیمه نشوید اگر هدف شما سرمایه گذاری صرف می باشد پول خود را در بانک یا سهام ویا… سرمایه گذاری کنید.
      ۳) نماینده فروش نباید فقط به فکر کارمزد خود باشد و تمام بندها ی پرسش نامه را به همراه گزینه های آن توضیح دهد تا خود طرف به انتخاب نهایی برسد حتی اگر به ضرر نماینده فروش باشد.
      ۴) نماینده فروش تمام مزایا و معایب احتمالی بیمه عمر را توضیح دهد و حتی باسایر موارد مثل بانک مقایسه منطقی ودرست انجام دهد.
      ۵)اگر به این موارد ذکر شده در بالا دقت کافی داشته باشد نه اینکه به ضرر نیست به منفعت طرف نیز می باشد .

  30. با سلام به همه نمایندگان عزیز
    یک سوال:تا حالا شرکتی بوده که به پایان یک قرارداد حداقل ۲۰ ساله عمر و سرمایه گذاری رسیده باشه؟
    بعد چرا همه یا اکثریت از موضوع سرمایه گذاری بیمه طفره میرند و سعی میکنند صرفا به جنبه های غیر سرمایه گذاری بپردازند؟
    چرا هیچ شرکتی در مورد نحوه تبدیل به مستمری توضیح دقیقی نمیده؟
    روزگار به کام

    1. مصطفی عزیز درود بر تو
      درباره اینکه آیا شرکتی به حداقل سال بیستم رسیده یا خیر باید بگویم که با قدمت ترین شرکت بیمه درمیان تمامی شرکتهای بیمه در عرصه فروش بیمه های عمر و سرمایه گذاری، شرکت بیمه کارآفرین بوده که در اردیبهشت ماه ۱۳۸۲ اولین بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری را به فروش رسانده است. بنابراین قدیمی ترین بیمه عمر حداکثر، ۱۱ سال از طول مدت قرارداد را سپری نموده است.
      درمورد عدم تکیه نمایندگان و فروشندگان بیمه بر روی مقوله سرمایه گذاری، من با نظرتان کاملاً مخالفم. آنچه امروز یکی از دردهای صنعت بیمه های عمر کشور ما را به وجود آورده است تکیه بیش از حد نمایندگان و فروشندگان بیمه بر جنبه سرمایه گذاری در بیمه های عمر به جای معرفی این بیمه نامه به عنوان ابزاری برای تأمین مالی خانواده پس از فوت سرپرست یا مسائل مربوط به ازکارافتادگی و امراض خاص و… می باشد
      درمورد مستمری نیز هنوز هیچگونه آیین نامه ای رسماً به تصویب بیمه مرکزی نرسیده و بنابراین هیچ قانون قابل استنادی وجود ندارد و متأسفانه شاهد برخی قوانین من درآوردی ازطرف برخی نمایندگان هستیم. به احتمال بسیار قوی، باز هم بیمه کارآفرین خواهد بود که می بایست اولین مستمری حاصل از بیمه عمر را بپردازد که البته شخصاً صحبتهایی با واحد بیمه های عمر این شرکت در یکسال گذشته داشته ام مبنی بر زمان ارائه آیین نامه بیمه های مستمری که طی یک سال آینده عرضه خواهد شد.
      بیمه گر و توانگر باشید…

      1. درباره اینکه آیا شرکتی به حداقل سال بیستم رسیده یا خیر باید بگویم که با قدمت ترین شرکت بیمه درمیان تمامی شرکتهای بیمه در عرصه فروش بیمه های عمر و سرمایه گذاری، شرکت بیمه کارآفرین بوده که در اردیبهشت ماه ۱۳۸۲ اولین بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری را به فروش رسانده است. بنابراین قدیمی ترین بیمه عمر حداکثر، ۱۱ سال از طول مدت قرارداد را سپری نموده است.
        درمورد عدم تکیه نمایندگان و فروشندگان بیمه بر روی مقوله سرمایه گذاری، من با نظرتان کاملاً مخالفم. آنچه امروز یکی از دردهای صنعت بیمه های عمر کشور ما را به وجود آورده است تکیه بیش از حد نمایندگان و فروشندگان بیمه بر جنبه سرمایه گذاری در بیمه های عمر به جای معرفی این بیمه نامه به عنوان ابزاری برای تأمین مالی خانواده پس از فوت سرپرست یا مسائل مربوط به ازکارافتادگی و امراض خاص و… می باشد
        درمورد مستمری نیز هنوز هیچگونه آیین نامه ای رسماً به تصویب بیمه مرکزی نرسیده و بنابراین هیچ قانون قابل استنادی وجود ندارد و متأسفانه شاهد برخی قوانین من درآوردی ازطرف برخی نمایندگان هستیم. به احتمال بسیار قوی، باز هم بیمه کارآفرین خواهد بود که می بایست اولین مستمری حاصل از بیمه عمر را بپردازد که البته شخصاً صحبتهایی با واحد بیمه های عمر این شرکت در یکسال گذشته داشته ام مبنی بر زمان ارائه آیین نامه بیمه های مستمری که طی یک سال آینده عرضه خواهد شد.
        بیمه گر و توانگر باشید…

        به نظرم کامل بود این نوشته و اقای عسگری خودشون ابهاماتی که در مورد بحث سرمایه گزاری و مستمرری وجود داره اشاره کردن مشکل امید هم همینه و در واقع اختلافی وجود نداره و جز بحث وام سرمایه گذاری رو به نظر نباید زیاد روش تاکید کرد نه این که سود نداشته باشه اما خیلی سود زیادی نداره نسبت به ارزش پول در زمان اینده سود مختصری داره

      2. شرکت سهامی بیمه ایران که از سال ۱۳۷۶ بیمه عمر و پس انداز می فروخته آقای حامد عسکری عزیز
        و تعداد زیادی از بیمه نامه های این شرکت سررسید شده و پرداخت هم شده است.

        1. درود بر شما محمدعلی عزیز
          صد البته که شرکتهایی نظیر بیمه ایران، بیمه آسیا و… همگی از سالهای دور اقدام به عرضه بیمه های عمر و پس انداز و عمر و حادثه و… نموده اند. اما از شما دعوت می کنم یکبار دیگر به کامنت بنده مراجعه نمایید. من از اصطلاح بیمه عمر و سرمایه گذاری استفاده نموده ام. یعنی بیمه های عمر مدرن! که اولین بار در اردیبهشت ۱۳۸۲ توسط شرکت بیمه کارآفرین طراحی و عرضه گردید. پس از آن سایر شرکتهای بیمه اقدام به ارائه این دست از بیمه های عمر نمودند.
          بیمه گر و توانگر باشید…

  31. سلام من نماینده بیمه دانا هستم و از شروع کارم تا به امروز بیش از ۱۰ هزار فقره بیمه نامه عمر فروختم و همیشه ازاینکه میتونم خدمتگزار اونا باشم به خودم می بالم
    امید عزیز کاش میتونستی اشک خوشحالی بچه یتیمهایی که میدیدن با آینده نگری پدر ومادراشون ومشاوره صادقانه یک نماینده بیمه الان میتونن با دریافت یک سرمایه عالی از شرکت بیمه به آینده شون امیدوار باشند چه قدر لذت بخشه .
    من همیشه تصاویر این لحظات جلوی چشممه واز اینکه تونستم برای آینده سبز اونا قدم کوچیکی بردارم به طور وصف ناپذیری خوشحالم
    مهدی یوسفی -نمایندگی کد ۱۷۵۰ بیمه دانا

  32. سلام همراهان
    بیمه عمر کلاهبرداری است.
    کلاهی به گشادی سر یک ملت. بیمه عمر کلاه بردار است. اما ای کاش می‌توانستیم کلاهبرداران خوبی باشیم. ای کاش این لحظه را آخرین لحظات عمرمان می‌دیدیم. ای کاش از زمان وقوع حوادث مطلع بودیم. ولی آیا اگر مطلع بودیم اینگونه آسوده دست بر زیر سر امیدهایمان می‌گذاشتیم و اینگونه با آرزوهایمان هم‌بستر به خواب عمیق فرومی‌رفتیم. نه…هرگز…! هرگز ندیدم پدری و همسری که بداند شب را به سحر نمی‌رساند و با آرامش سر بر بالین بگذارد و استراحت کند!
    بیمه عمر کلاهبرداریه امید عزیزم و من به این کلاه‌برداری می‌بالم. ای کاش تمام کسانی که کلاه‌بردار بودن مثل ما کلاه‌برداری می‌کردن اونموقع تو بهشت پر بود از کلاهبردار!
    راستی بیمه عمر رو چطور می‌فروشی امید؟ ماهی چهل هزار تومان؟ واسه گرفتن چهل هزار تومان چقدر زحمت می‌کشی؟ قطعاً تو بعد ۱۰ سال از من خیلی راحت‌تر می‌فروشی. من هر وقت بیمه می‌فروشم سخت می‌فروشم و سخت پول می‌گیرم. تنها وقتی خوب خدمتم رو ارائه می‌کنم نمیدونم چرا مردم راحت پول میدن! نمیدونم چرا خیلی وقت جدول تو ماشینم نمی‌زارم؟ راستی چرا مشتری‌های من از من جدول نمی‌خوان؟! امشب منو به فکر فرو بردی! چرا همه مشتری‌های من با اینکه جوان هستن واسه بیمه شدن سر از آزمایشگاه در میارن؟ امید چرا مشتری‌های منو تو نمیرن بانک؟ اونجا که پول همه از پارو بالا میره اونجا که میلیارد رو راحت میکن مینویسن و میخونن. میدونی چرا اونا آرزو دارن من آرزوهاشون رو بیمه می‌کنم من میتونم فرشته اونا باشم آگه بتونم درک کنم واسه یک آرزو چل هزار تومان شاید منطقی نباشه. من یاد گرفتم قاطع باشم. بچه‌ها من، همکارا من هم اینو یاد گرفتن.
    امید ما فرشته‌ایم! اگر فرشته بودن رو بلد باشیم. اگر فنی بودن رو یاد بگیریم.
    این فقط یک سواله. تو این ۱۰ سال چقدر خودتو آموزش دادی شب‌ها واسه عشقت چقدر در شرکت رو بستی و رفتی خونه مطالعه کردی؟ حتماً تو از من بیشتر مطالعه کردی و حتماً منابع تو قوی بودن حتماً مثل من به صحبت‌ها آدما اکتفا نکردی.
    امید میذونی اگر یک مادر باردار آر اثر حادثه فوت کنه شرکت بیمه چقدر به اون خسارت میده؟! حتماً میدونی چون آگه کارشناس خسارت اشتباه کنه منو تو اشتباه نباید بکنیم. چون مشتری اول به امید تو هست بعد شرکت بیمه، مثل یک بیگناه که دادگاه ندیده و چشم به قدرت وکیلش نشسته.
    امید اگر تورم هست آگه قوانین مشکل داره، اگر اینطور هست وظیفه من و تو به‌عنوان بیمه گر این هست که زندگی توان و آرزوهای مشتری رو کارشناسی بکنیم مثل یک فرشته آرزو رو محقق کنیم. میدونی حق با تو هست آگه این فرشته یاد نداشته باشه کارش رو به محض چرخوندن قلم جادوش همه آدما وزغ میشن.
    من موافقم بیمه گرا کلاهبردارن اونا سر سرنوشت بد رو کلاه گذاشتن. این انصاف نیست. امید تو مثل من نباش واسه آینده و آرزوها مردم کم فروشی نکن.
    بیمه رو برای بیمه بودن ارائه کنیم. و از مزد خدمات ارزشمندمون نگذریم.

    1. سلام دوست عزیز و آفرین بر شما. از پاسختان لذت بردم و این جمله را از توماس کارلایل به تو تقدیم میکنم:
      کسی که هدف مشخص داشته باشد در ناهموارترین راه ها به جلو میرود و شخص بی هدف در هموارترین راه ها نیز پیشرفتی نخواهد کرد.
      شاد، عاشق و خلاق باشید….
      شهروز عباد – نماینده رسمی شرکت بیمه سامان کد ۶۴۲

      1. سلام شهروز عزیز از این جمله قشنگت خیلی انرژی گرفتم. از اینکه هم عقیده ایم خوشحالم. امیدوارم تو مجمع MDRT امسال ملاقاتتون کنم!!! وعده ما بهمن ماه!

        1. باور کنید نیست مقام فراتری
          از بهر آنکه درد کسی را دوا کند
          صدها فرشته بوسه بر آن دست میزند
          کز کار خلق یک گره بسته وا کند…
          به امید دیدارتان….

  33. با سلام
    بنده که دارم چند سالی با عنوان بیمه بازنشستگی میفروشم و استقبال خوبی هم میکنن و خوب هم دارم میفروشم مشتریامم راضی هستن و میدونن ته قرار داد یه حقوق بازنشستگی خوب دریافت می کنند .

  34. سلام دوستان.
    چند روز پیش متاسفانه یکی از دوستانم بر اثر حادثه فوت شد.چیزی که حاله من رو بد کرد این بود که چندبار قصد کرده بوده برم بیمه عمر بهش پیشنهاد کنم ولی فقط بخاطر قضاوتهای ذهنی خودم که فلانی(یعنی نماینده جنرالی که من ازش نمایندگی عمر گرفتم) با او صمیمی تره و اینکار جایز نیست ،از این فروش خودداری کردم و زمانی که متوجه شدم دو تا بچه هم داره بیشتر ناراحت شدم.درسته هیچ چیز جای پدرشون رو نمیگیره ولی هیچ شکی ندارم اگه یه سرمایه ای وجود میداشت حداقلش اون بچه ها درد کمتری تو زندگیشون میکشیدند(با توجه به شرایط مالی ای که دارند.)
    خوشحالم از اینکه میتونم به مردم امنیت و آسایش بفروشم .البته صادقانه بگم این احساس رضایت و خوشحالی زمانیه که قبل از فروشم ماشین حساب دستم نمیگرم و منافع مشتری رو بیشتر از منافع خودم در نظر میگیرم.و در آخر خدا رو شکر میکنم در این جایگاه قرار گرفتم.
    خدانگهدارتون باشه….

  35. سلام به همه دوستان
    بعد از خوندن این مقاله یا بهتر بگم سوال و نظرات دوستان عزیز فهمیدم همون طور که بیمه عمر برای بیمه گذارانمون غریبه برای خودمون هم غریبه ما هنوز نمی دونیم واقعا داریم چه کار می کنیم شاید بر می گرده به روز نبودن خودمون
    چرا تو کشوری مثل هند از یه شرکت بیمه ۹۰۰ نفر عضو mdrt داریم ولی تو کشور ما …
    تا خودمون صادق نباشیم و عاشق نمی تونیم به فکر دیگران باشیم باور کنید برای اکثر بیمه گذارام اون قدر که به نیاز هاشون توجه می کنم به پورسانت خودم کاری ندارم چون معتقدم وقتی دل کسی رو شاد کنم خدا چند برابرش رو بهم می ده
    بیاییم خدایی کار کنیم نه …..

    شرمندم وقتتون رو گرفتم تا این چند خط رو بخونید
    شاد موفق و پیروز باشید

    به قول استاد عسگری : بیمه گر و توانگر باشید
    یا علی

  36. با سلام
    خدمت تمام پیشکسوتان در صنعت بیمه به خصوص جناب استاد عسگری که بنده افتخار این رو پیدا کردم تا در کلاسهای ایشان آموزش بازار یابی و بیشتر از آن درس زندگی موفق را بگیرم .
    تعدادی از دوستان با  کمی کم لطفی حرفه و در حقیقت باورهای خودشون رو زیر سوال بردن . و در حقیقت با طرح اولیه این سوال ماهیت شرکتهای بیمه ای رو یه چالش کشیدن .
    که به نظر بنده حقیر این نگرش حاکی از عدم مطالعه دقیق قوانین بیمه مرکزی داره .
    کاملا اطمینان دارم که هیچ شرکت بیمه ای از این قوانین سر پیچی نمیکنه
    و در قوانین بیمه مرکزی نرخ سود ثابت برای ۵ سال اول ۱۸٪ و چون ما بقی را سایر دوستان و از جمله استادم چندین بار اعلام نمودند از زیاده گویی در این مورد صرف نظر میکنم
    ولی همینقدر بگم که این بیمه برای من نوعی که سر پرست خانوادم هستم چتر بزرگی از آرامش رو به ارمغان آورده که در زندگی کنونیم خیلی با ارزشه پس بیایم به بیمه اول از همه به چشم چتر امنیت نگاه کنیم نه ساختمان مرکزی بورس

  37. دوستان در مورد کلیات اطلاعات خوبی را بیان کردند. در مورد نکته ای که جناب امید گفته بودند که چرا شرکت های بیمه در پایان هر سال میزان رقم موجودی سرمایه گذاری هر بیمه نامه را مشخص نمی کنند من هم با ایشان همفکر هستم. شرکت بیمه ای که من با افتخار برایش بیمه می فروشم- بیمه کارآفرین- در پایان سال بیمه ای ، سود قطعی سال قبل را مشخص و طی جدولی به بیمه گذار اعلام می کند. چه بهتر بود که رقم را نیز در یک ستون مشخص می کرد. بیمه گذاران معمولا بعد از چند سال پرداخت حق بیمه این سوال را دارند. البته جوابی که من می دهم این هست که فرم وام را برایشان تکمیل می کنم و از شرکت بیمه استعلام می گیرم و آنها سقف دریافت وام را که ۹۰ درصد اندوخته است اعلام می کنند و با یک تناسب ساده به رقم موجود در اندوخته خواهیم رسید. اما چه بهتر بود این کار روتین برای همه بیمه گذاران انجام می شد. البته برای این نکات فنی کوچک که البته بهتر است حل شود منصفانه نیست طرح بزرگی چون بیمه عمر و سرمایه گذاری را زیر سوال برد.

  38. با سلام و عرض ادب خدمت تک تک دوستان
    بنده ابتدا بعنوان یک مشتری وارد بیمه عمر شده ام و بعد از ابتیاع آن برای خود و اعضاء خانواده ام و با کسب اطلاعات مفید در مدت کوتاهی ، این بیمه نامه را واجبتر از نان شب تشخیص داده و شروع به فروش آن بعنوان مشاور کرده ام. در این مدت مطالعات خوبی داشته ام و از محضر جناب استاد عسکری و همراهی جناب آران بهره برده ام که جای تقدیر و تشکر دارد. من در مواجهه با مشتریان ضمن بیان واقعیات و آنچه میدانم موفق شده ام تا حدی رضایت مشتریانم را جلب کنم و خوشحالم که توانسته ام دهها خانواده را از استرس روز مبادا برهانم.در اینجا لازم است به بعضی از دوستان محتاط نظیر جناب امید یادآوری کنم که اگر واقعیات این بیمه نامه را بدانیم و به مشتری برسانیم لازم نیست او را با دروغ فریب دهیم و یا شائبه ی کلاهبرداری را متصور شویم چون اگر مبهمات و مشکلات این بیمه نامه را عدد ۱۰ در نظر بگیریم قطعاً محسناتش از عدد ۹۰ کمتر نیست. به امید روزی که هر ایرانی حداقل یک بیمه عمر داشته باشد.

  39. فروش بیمه عمر شامل دو قسمت میشه . اول اینکه مشتری بفهمه ما داریم همه ی ترس ها و نگرانی های زندگیش رو ازش می خریم و برای خرید تصمیم بگیره . قسمت دوم که به نظر من حتی مهمتر از قسمت اوله اینه که باید قرارداد رو طوری با دقت و دغدغه های مشتری تنظیم کنیم که بعد از اتمام قرارداد و در صورت نیاز بیمه نامه بتونه به یاری بیمه شده و بیمه گذار بیاد . متاسفانه برخی از همکاران یه نسخه ی از پیش آماده ی ماهی ۵۰ هزار تومانی برای همه پیچیدن که باعث نارضایتی میشه . این رو بدونیم که بستن قرارداد بخش خیلی مهمیه و توی این قسمت ما رضایت مشتری رو در آینده تضمین میکنیم

  40. سلام
    نظر آقا امید کاملا درست است اما …
    بیمه از بیم گرفته شده و بیم یعنی ترس
    ۱_اکثر مردم نمی توانند از مبالغ کوچک درآمد بزرگ بسازند ولی بیمه عمر در دراز مدت این کار را خواهد کرد
    ۲_بیمه عمر فقط ۵ سال اول باروری مالی ندارد بعد از ۵ سال شروع به سود دهی تصاعدی می کند
    ۳_ هدف ما صرفا بیمه هست و قسمت پس انداز در آخرین مرحله قرار دارد
    ۴_بیمه عمر در نگاه آینده جامعه را از رکود اقتصادی حفظ می کند
    ۵_شکر خدا تنها مشکل بیمه عمر از نگاه مردم که دفترچه خدمات درمانی بود با بیمه سلامت همگانی رفع شد

    حالا

    با ایمان و اقتدار و افتخار بیمه نامه هایتان را بفروشید

  41. سلام خدمت شما همه همکاران بیمه پاسارگاد……من هم با نظر همکارم خانم بهنوش بهدادی موافقم این بیمس و کار بیمه معلومه چیه

  42. با سلام و خسته نباشید خدمت آقای عسگری و تشکر از نکته بینی شما متاسفانه بسیاری از نمایندگان بیمه نظر آقای امید را دارند که ازدید این حقیر میتواند یک دلیل واضح و روشن داشته باشد و آن هم اینکه اطلاعات نمایندگان بیمه در باره حرفه خود بسیار ناچیز می باشد امیدوارم با بکار بردن کلمه ناچیز نمایندگان و کسانی د این حرفه به فعالیت مشغولند رنجیده خاطر نشوند زیرا واقعیت بسیار تلخ و همه گیر در مملکت ما نداشتن اطلاعات و علم کافی در مورد حرفه و شغلی است که شخص به آن مشغول است . خطاب به آقای امید – همکار گرامی تنها کاری که میتواند به شما کمک کند که بیمه عمر را مانند یک گوهر گرانبها به هموطنان خود هدیه دهید و از فروش آن لذت ببرید فقط یک چیز است و آن هم کسب کردن اطلاعات علمی کامل در باره آن میباشد به نظر بنده اگر هر ایرانی یک بیمه عمر داشته باشد تا چند سال آینده بدون شک حداقل ۴۰ درصد از مشکلات اقتصادی که الان مردم گریبانگیر آن هستند وجود نخواهد داشت در این موضع شک نکنید با تشکر

  43. بیمه نامه ثالث حدود ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال بطور متوسط است و پوشش جانی بیمه نامه معادل ۱٫۵۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به ازای هر فوت می‌باشد این نسبت یعنی حدود ۳۰۰ برابر و برای هر نفر و اگر راننده‌ای در یک تصادف، مقصر فوت ۳ نفر باشد این مبلغ به ۹۰۰ برابر حق بیمه پرداخت نموده شامل خواهد شد که با وجود این نسبت شرکت‌های بیمه به تعهدشان در قبال حکم دادگاه عمل می‌کنند، در این صورت نسبت ۱۰۰ برابر در بیمه عمر و سرمایه‌گذاری نسبت غیر معقولی نخواهد بود.
    تنها دلیلی که باعث بروز این ذهنیت میشود مقایسه سود بانکی با سرمایه بیمه عمر است که هیچ سنخیتی باهم نداشته و فلسفه وجودی بیمه این موضوع است که با دریافتهای اندک خسارتهای سنگین را جبران نماید.
    متاسفانه هر سال بیش از ۲۰٫۰۰۰ نفر در سوانح رانندگی فوت می نمایند و شرکتهای بیمه این خسارت را جبران می کنند ، و اگر نسبت متوفیان بیمه شده عمر و سرمایه گذاری نسبت به کل جمعیت بیمه شدگان دقیقا به نسبت سوانح رانندگی باشد نیز به قول شما بجای سرمایه ۳۰۰ برابری ، سرمایه حادثه ۱۰۰ برابری دارند و مشکلی برای شرکتهای بیمه بوجود نخواهد آورد ، کلیه این ریسکها در اکچوئری بیمه نامه ها بررسی و دیده شده است.

  44. با سلام و ادب
    من بر این باورم که بیمه عمر وسرمایه گذاری طرح ایده الی ست شغل ما شغل انبیاست ما انسانها را از گمراهی دور میکنیم این بیمه تازه داره جون میگیره خداییش خرابش نکنیم جدیدا هم اسمهای جدیدی بهش دادن بیمه بازنشتگی ، مستمری مادام العمر ، زنان خانه دار ، بیمه جهیزیه وغیره……..
    خوبه ، چون دید جامعه ما نسبت به کلمه عمر و فوت منفی ست تا میگی بیمه عمرو.. انگاری بهش ناسزا گفتی دیگه نمیزاره به سرمایه گذاریش برسی به خاطر همین چه خوبه که از عنوان هایی که امید وزندگی رو خاطر نشان میکنه استفاده کنیم
    در جواب به دوست عزیزم باید بگم که شما با این تفکر چطوری تونستی ۱۰سال تو این صنعت ماندگار بشیو فکر کنم شما هم جزئی از همون ۸۰درصد فروشنده باشی که خیلی حقایق را در مورد محصولشون نمی دونند
    به نظر من فروشنده خوب باید اول نیاز مشتریشو شناسایی کنه بعد اقدام به فروش این بیمه کنه اصلا نیازی به دورغ نیست یه نفر پوشش بیمه عمر و پوششهای اضافی براش مهمه میتونی بهترین شرایط رو بهش بدی یه نفر دیه پوشش سرمایه گذاری براش مهمه میتونی بهترین شرایط حتی بهتر از تامین اجتماعی بهش بدی الان تامین اجتماعی داره ماهی ۱۶۰هزار تومان حق بیمه پایه اختیاری با افزایش سالانه ۱۸ الی ۲۵ درصد میگیره این بعد از ۲۵ سال چه مبلغ بزرگی میشه !!!! بعد از ۲۵ سال هم خرد خرد بهش پس میده ولی اگه همین مبلغو بگذاره تو این بیمه ببین بعد از ۲۵ سال چه مبلغی به صورت یکجا و مستمری میتونه بگیره!!!!……. و یه نفر دیگه هم هست که هم عمر براش مهمه هم سرمایه گذاری برا اینهم میشه بهترین شرایط رو ایجاد کرد …… مشکل ما فروشنده ها در هنگام فروش اینکه به جای توجه به ماهیت بیمه نامه به موضوع بیمه نامه توجه میکنیم
    با تشکر از دوستان

  45. سلام با تشکر اقای عسگری ، من منتظرم ، جواب شما را که خطاب به اقا امید میفرستید را ، در سایت ببینم ، چون همه دوستان نظرات کاملا درستی در رابطه با بیمه عمر داشته اند اما با کمی دقت متوجه شدم بعضی از دوستان حتی هنوز محاسبات فنی بیمه عمر را یاد نگرفته اند وخود را در جایگاهی میبینند که فرشته نجات مردم هستند واین جای سپاسگزاری دارد ، اما من توصیه ام به همه دوستان این است که مطالعات وتحقیقات خودشون رو بیشتر کنن وبعد به دبگران نیز بیاموزند.د پاسخ من به شخصی است که کاملا میشناسمش ومیگوید که یک تیم ۴۰۰نفری دارد اما خودش هنوز محاسبه وام بیمه عمر را نمیداند ، به نظر من بعضی از پاسخ های دوستان احساسی بوده ،نه از سر اطلاع وهمدردی با فروشندگان بیمه عمر در ایران ، با سپاس واحترام فراوان ………..

  46. فروشندگان بیمه عمر افراد برجسته ای هستند…
    ازقدیم گفته اند” حرفی که از دل براید لاجرم بر دل نشیند”وقتی مشتری متوجه شود که شما صادقانه با او صحبت میکنید و دلسوز او هستید از شما قدردانی میکند.حدود۸سال پیش به یک زوج امریکایی بیمه عمری با سرمایه یک میلیون دلار فروختم.این خانم و اقا فرزند ۱۲ساله ای نیز داشتند که هر چه اصرار میکردم برای او هم بیمه عمر بخرند راضی نمیشدند.دراخر من به پدر این پسر بچه گفتم :اگر پدرت برای تو یک بیمه عمر با سرمایه یک میلیون دلار خریده بود و الان از مزایای ان بهرهمند میشدی چه حالی داشتی؟گفت “خیلی خوشحال میشدم”.گفتم پس کاری کن که وقتی پسرت به سن تو میرسد چنین احساسی داشته باشد.بالاخرا انها رضایت دادند و بیمه عمر را برای فرزند خود نیز خریدند.
    متاسفانه چندسال بعد این کودک فوت کرد.پدرومادرکودک تنها ۳۶هزاردلاربابت این بیمه نامه پرداخت کرده بودند درحالیکه سرمایه بیمه عمرپسرشان یک میلیون و پنجاه هزار دلار بود!!!والدین ان پسر تصمیم گرفتند با ان پول یک بنیاد خیریه تاسیس کنندونام پسرخودرابرآن بگذارند.هرسال این بنیادخیریه گسترش میابدوهزاران نفر از آن متنفع میشوند.
    من…..مطمئنم…..اگراین بیمه نامه را نمیفروختم این بنیاد خیریه نیز شکل نمیگرفت.

  47. سلام
    خیلی کوتاه بگم
    ضعف ما اینه که عاشق کارمون نیسیم و اینکه درد مردم رو نمیدونیم
    اگر شما با فروختن بیمه یه درد و نگرانی از یه نفر برداشتی بدون که جدای کار کردن یه کار خیر هم کردیم
    پس اول درد مردم رو پیدا کن و بعد درمان کن
    بعد لذت ببر

  48. بیمه یعنی خرید نگرانی از مشتری….
    بیمه عمر هم یعنی همین جمله + مشارکت در سود سرمایه گذاری های شرکت بیمه…

    ممنون از این بحثی که راه انداختید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود رایگان کتاب

رمز فروشندگی بیمه‌های عمر در ایران

در این کتاب 104 صفحه‌ای می‌خوانید:

روش جلب توجه و اعتماد مشتری در بازارهای سرد

تکنیک Opening و باز کردن سر صحبت با مشتری

روش پی بردن به نیازهای اصلی مشتری از زبان وی

چرایی و چگونگی تبدیل نیاز مشتری به خواسته احساسی

کتاب رمز فروشندگی بیمه های عمر در ایران - نویسنده: حامد عسگری - بیمه مارکتینگ

اطلاعیه مهم زیر را مطالعه کنید:

نماینده گرامی؛ درحال حاضر، ترم اول کالج به‌طور کامل برگزار شده ولی هنوز ترمهای تحصیلی دوم به بعد شروع نشده‌اند.

برای ثبت‌نام در ترم اول و دریافت ویدیوهای تمامی دروس این ترم، بر روی دکمه زیر کلیک کنید…