بیمه‌گران عمر؛ فرشته نجات یا گرگی در پوست میش؟!

امروز که مشغول چک کردن نظرات و کامنتهای نمایندگان در انتهای مقالات سایت بودم، یک کامنت بلندبالا توجه من رو به خودش جلب کرد. متن کامنت از این قرار بود:

«با سلام
آقای عسگری عزیز بنده حدود ۱۰ سال است که به فروش بیمه عمر مشغول هستم و پس از گذشت ۵ سال از شروع کارم کم کم واقعیت هایی از بیمه عمر دستم اومد که دیگه تمایلی به ظلم در حق مردم را برای خودم روا نمی دارم. درست است که یک فروشنده کارش تجارت است و فروش یعنی موفقیت اما اکثر اونایی که می یان و بیمه ماهی ۴۰۰۰۰ تومان می خرند خیلی چیزها را نمی دونند و به حرف های فروشنده اعتماد می کنند متاسفانه ۸۰ درصد فروشنده ها هم خیلی حقایق را در مورد محصولشون نمی دونند وگرنه لااقل به دوستانشون نمی فروختند و یا لااقل به نیازمندهایی که از سر امید اقدام به خرید این بیمه می کنند نمی‌فروختند.

مثلا نمی دونند “بیمه عمر و سرمایه گذاری” درواقع یک بیمه عمر است نه یک قرارداد سرمایه گذاری منظور من از این نکته این است که در هیچ کجای بیمه عمر هیچ تعهدی برای شرکت بیمه درج نشده که شرکت را موظف به پرداخت مبلغی ذکر شده در قرارداد کنه و جدولی از اعداد پیوست بیمه نامه است که در هیچ کجای بیمه نامه به پیوست بودن آن اشاره نشده که از لحاظ قانونی بتوان به آن استناد کرد.

مثلا اینکه وام پرداختی از محل بیمه نامه ۲۵ درصد سود براش لحاظ می شه

مثلا اینکه اگرشرکت مبالغ جدول را در سررسید پرداخت نکنه و یا کسری از آن را پرداخت کنه شما نمی تونید شکایتی علیه اون به نتیجه برسونید.

مثلا اینکه وابستگی سرمایه فوت با کارمزد نماینده باعث شده نماینده صرف نظر از هدف مشتری برای جذب کارمزد بیشتر تا نهایت امکان پوشش سرمایه فوت را بالا ببره در صورتی که مشتری اصلا به آن نیاز نداره و صرفا فکر سرمایه گذاری است و مثلاو مثال های گوناگونی که می گه بیمه عمر توی ایران نوعی فریب است و فقط بیمه است نه سرمایه گذاری اگر با خودمان صادق باشیم بهتر از این است که مردم را به چیزی دلخوش کنیم که واقعیت نداره!

با آرزوی موفقیت برای همه فروشندگان بیمه عمر»

امید


بلافاصله بعد از مطالعه کامنت، آستین‌ها را بالا زدم تا شروع به نوشتن پاسخی مستند و بلندبالا و در خور، برای دوست عزیز و بزرگوار (به نام اُمید) که آن کامنت را ارسال کرده بود نمایم…

اما بیش از یکی دو سطر از جواب را ننوشته بودم که ناگهان به این فکر فرو رفتم که: «خدایا! یعنی همین حالا چه تعداد از مجموع 75 هزار نماینده بیمه فعال در این کشور، دقیقاً از همین منظر به مقوله بیمه عمر و مخصوصاً بحث سرمایه گذاری (اندوخته) آن می نگرند؟ هنوز چه تعداد از نمایندگانی که سفرای شرکتهای بیمه متبوع خود هستند، ایمانی شکننده و اطلاعاتی ناقص نسبت به آنچه می فروشند دارند؟ هنوز چه تعداد نماینده، خود مستقیماً عامل کاشت بذر شک و تردید و دودلی در میان مردم هستند؟ هنوز چه تعداد نماینده، تصورشان نسبت به بیمه عمر، یک کلاهبرداری شرعی و قانونی است؟ هنوز چه تعداد نماینده به جای فرو رفتن درنقش فرشتگان نجات مردم، خود را گرگی در پوست میش می پندارند؟ و هنوز…»

بیمه‌گران عمر؛ فرشته نجات یا گرگی در پوست میش

به همین دلیل، به جای نوشتن پاسخ از طرف خودم، تصمیم گرفتم متن کامنت این دوست عزیز و بزرگوار را در این مقاله بگذارم و ارائه پاسخی مستند، مؤدبانه، قانع کننده، مجاب کننده، به دور از احساساتی شدن، منطقی و قابل استناد را بر عهده‌ی شما نمایندگان عزیز بسپارم.

به یاد داشته باشید که این پاسخ، فقط خطاب به یک نفر نیست؛ این را باور کنید که صدها و بلکه هزاران نماینده در این کشور با چنین باور نابود کننده‌ای صبحها را به شب می‌رسانند و پاسخ شما به این کامنت، تعیین کننده‌ی مسیر باورهای آنان در مواجهه با مردم نیازمند به بیمه عمر در کشور ما خواهد بود.

با درج نظرات خود در پایین این صفحه، نشان دهید که چه تعداد نماینده وجود دارند که با باور و ایمانی نشأت گرفته از اطلاعات و دانش صحیح، بیمه عمر را ابزاری برای نجات و نه نابودی مردم می‌پندارند.

گرچه این را هم می‌دانم که برخی از دوستان نیز نظراتی هم راستای کامنت آقای اُمید ارسال خواهند نمود و با ایشان هم عقیده هستند. ولی اُمید دارم که بحث و تبادل نظراتی که در ادامه خواهند آمد بر روی شک و تردید این عزیزان تأثیری مثبت و بسزا ایفا نماید.

منتظر پاسخهای قانع کننده‌ی شما هستم…

فهرست مقاله

کامل‌ترین دوره آموزش تخصصی مذاکره در فروشندگی بیمه‌های عمر

دیدگاههای این مقاله

345 پاسخ

  1. اقای عسگری این مطلب شما رو فقط فروشندگان بیمه نمیخونن. اتفاقا خیلی از کسایی که میخوان بیمه بخرن و اعتمادی ب شرکت های بیمه و طرح بیمه عمر ندارن و میخوان با جستجو در اینترنت چیزی دستگیرشون بشه هم به این مطلب دسترسی دارن. مطالبی که کاربر امید گفته و ازاون مهمتر تیتری که شما انتخاب کردید واقعا برای فرد گمراه کننده است و واقعا میتونه فرد رو ازخرید بیمه منصرف کنه. خودتون که به این مطلب پاسخ ندایدن و از طرفی هم توی کامنت ها پاسخ درخوری یافت نمیشه. خواهشا یا تیتر رو تغییر بدین یا خودتون به این مطلب پاسخ بدین. ممنون.

    1. خدا عمرش بده من خودم تو بیمه عمر یا هر نوع بیمه خصوصی دیگه شک داشتم با این تورم لجام گسیخته باید مغز معیوب داشته باشی خودتو بیمه عمر کنی سکه بخر بزار کنار

  2. سلام روزتون خوش
    من میخوام بیمه عمرتهیه کنم وهیچ اطلاعاتی ندارم لطفا برام ساده توضیح بدید

    1. سلام خدمت شما بیمه عمرمثل پس اندازکردن میمونه نه سرمایه گذاری پولای خردشما دربیمه عمرپس اندازمیشه وبهش سودمیخوره ک شما میتونیدازاین سودا دریافت وام کنیددرکنارپس انداز شما تحت پوشش بیمه ح.ادث بیمارستانی پوشش سرطانها نقض عضو و ازکارافتادگی به هر علت قرار میگیرید.مثلا تحت پوشش هزینه های بیمارستانی تاده میلیون تومان قرارمیگیرید.درکنارش دفترچه درمانی برای خدمات دندان پزشکی هم به شما به عنوان هدیه رایگان تعلق میگیره درانتهای کارمیتومیدازبازنشستگیش استفاده کنید اگه سوالی بود درخدمتم نظری نماینده بیمه پاسارگاد ۰۹۱۱۴۷۴۱۲۳۲

      1. سلام. بیمه عمر پاسارگاد کی خدمات دندان پزشکی رایگان داره؟؟؟ من خودم نماینده تخصصی بیمه عمر پاسارگادم..

    2. سلام
      بيمه عمر كلاه برداري بيش نيست گول بعضي از نمايندگان بيمه رو كه مزاياشو ميگن و معايبش رو نميگن رو نخوريد
      بعضي هاشون فقط و فقط دروغ تحويل ميدن و لاغير كمي انصاف داشته باشيد و واقعيت رو بطور كامل بگيد و انتخاب رو به اختيار مشتري بزاريد

  3. سلام

    ازسال ۹۰ تا ۹۵ بیمه تامین اجتماعی پرداخت نشده اگر ازطریق کارفرما پرداخت بشود یعنی پنج سال ماهی صدو خورده ای باید به بیمه تامین اجتماعی حساب شود تا بیمه بروز بشه ؟وادامه پیدا کند!
    مبلغ بالا پنج میلیون یعنی؟؟؟

  4. سلام
    ببخشید من میخام تو بیمه کار افرین خودم رو بیمه عمر کنم
    گفتن ۱۰ ملیون و۸۰ هزار تومن یکجا بدم با نرخ سود ۲۰ درصد مبلغ ۳۵ تومن بیمه عمر میشم ۱۰۰ ملیون تومن هم بیمه حوادث که منجر به فوت بشه به خانوادم میدن یعنی ۱۳۵ ملیون تومن ۱۰ملیون هم بیماریهای خاص
    اینم بگم دیگه هیچ پولی لازم نیست بدم همین مبلغ رو که گفتم یکجا میدم و ۲۹ سال بعد هم بازنشسته میشم البته میتونم هر موقع بخام پولم رو با سودش بگیرم
    خاستم بدونم ممکنه که یه جوری بشه پولم رو ندن یا اینکه سرم کلاه رفته باشه یااینکه نه حتما به تعهداتشون عمل میکنن.
    لطفا راهنماییم کنید.
    تشکر

    1. سلام خدمت شما شرکت بیمه کارافرین یکی ازپیشگامان بیمه عمرایران و یکی ازشرکتهای خوب دراین زمینه هستش ونگران نباشید همه شرکتها خودشونو نزدبیمه مرکزی بیمه اتکایی میکنن ک اگه دچارمشکل بشن تحت حمایت بیمه مرکزی قرار بگیرن و اولین بیمه ای ک مورد برسی قرارمیگیره بیمه عمره توخسارتها نظری نماینده بیمه پاسارگاد۰۹۱۱۴۷۴۱۲۳۲

  5. جالبه اکثر دوستان اشاره کردند اگر شرکت بیمه منحل شود بیمه اتکایی نزد بیمه مرکزی متعهد به پرداخت خسارت به بیمه گذار است درصورتی که بیمه مرکزی فقط اصل پول که طی سالیان توسط بیمه گذار پرداخت شده را بدون سود مشارکت مسترد می کند(سرنوشت بیمه توسعه) و باتوجه به سطح توانگری زیر ۱۵۰ بسیاری از شرکت های بیمه و نوسانات زیاد در سطح توانگریشان ریسک بیمه های طولانی مدت بالا می رود.
    همچنین باتوجه به کاهش تعجب برانگیز سود بیمه های عمر بنظر بازایاب های کار سختی در مواجه با افراد آگاه داشته باشند.

  6. سلام بنده هم کسی را میشناسم که حدود یک سال بیمه بود . تقریبا ۳۶۰هزار تومان حق بیمه پرداخت کرده بود و بر اثر فوت طبیعی بیمه به خانوادش ۹ میلیون خسارت پرداخت کرد(فوت طبیعی بود نه در اثر حادثه)

  7. باسلام و عرض ارادت به هم وطنان عزیز و فهیمم، دوستان همونطور که میدونید بحث بیمه عمر یک بحث تازه و تقریبا جدید که تو جامعه استارت خورده اما اینکه هدف از این نوع بیمه چیه آیا به نفع بیمه گر یا بیمه گزار؟؟؟
    باید بگم که بیمه عمر انعطاف پذیرترین بیمه ای هستش که بلافاصله بعد از بستن قرارداد تمامی پوشش هاش فعال میشه و بیمه گر میتونه براساس میزان دلخواه خودش مبلغی رو به صورت ماهیانه یا شش ماهه پرداخت کنه و در صورت دیرکرد هیچ مشکلی براش بوجود نیاره جدا از این حرفها من پیشنهاد میکنم بیشتر در این زمینه تحقیق کنید و با شرکتی بیمه کنید که بیشترین قدمت و توانایی بودن خودشو در پرداخت به موقع همه خسارات ثابت کرده
    از بقیه دوستان هم تقاضا میکنم جدا از بحث تبلیغات شرکت بیمه ای خود به برندها و شرکت های دیگه هم احترام بزارن
    بیمه ایران در پی سالهای متواری در همه رشته های بیمه ای فعال بودن و قوی بودن خودشو در پرداخت به موقع خسارات ثابت کرده پیشنهاد میکنم تحقیق کنید
    با تشکر از همه شما عزیزان بنده بازاریاب بیمه ایران پرقدمت ترین بیمه کشور هستم

    1. سلام دوست عزیز من
      نظرم اینه در ارایه بیمه زندگی اصلا” و ابدا” خود رو مقید به یک برند ندونید یعنی اینکه وقتی اعلام میفرمایید این بیمه را بیمه مرکزی ضمانت میکنه دیگه زشته اسم از برند بزنید در ضمن از لفظ اینکه ما بهترین هستیم بپرهیزید زیرا باعث دو دل شدن مشتری خواهد شد
      کوچک شما مسلم : مدیر ارشد فروش یکی از برند های بیمه کشور

    2. با سلام شما میفرمائید تبلیغ نکنید ولی خودتون کامنت گذاشتین برای تبلیغ .این کارو نکنید درست نیست .بیمه ایران رو همه کسانی که کار بیمه کرده باشن میشناسن هر چیز قدیمی صرفا خوب نیست .

  8. سلام.من بیمه عمر خریداری کردم .اما از کجا معلوم بعد از ۲۰الا۳۰سال آینده این شرکتهای بیمه ای اون مبالغی که بیان میکنند و توی جداولی که منتشر کردن در صورت زنده بودن افراد بیمه شده پرداخت کنن.البته با این شرایط خاصی که در کشور ما با انواع اختلاسها و مشکلاتی که داره.راستی به مثال بیارید که یک بیمه نامه شرکتهای خصوصی به پایان قرار داد رسیده شده.مثل کار آفرین مگه ۱۴الا۱۵ سال فعالیت میکنه آیا کسی به پایان قرار داد رسیده .معرفی کنید؟

    1. بیمه ایران تنها بیمه دولتی کشور و ۸۱ سال کار برجسته

      1. منهم موافقم عنوان تیتری که قرار دادین بسیار گمراه کننده و شک بر انگیز است .و چون مخاطب همه‌ی مردم هستند در شکل گیری ذهنیت غلط و منفی در مردم نسبت به بیمه نقش دارد.
        ضمن اینکه یک نکته رو به تمام عزیزان نماینده بگم که ما زمانی میتونیم به موفقیت برسیم و ذهنیت مردم رو نسبت به بیمه عمر عوض کنیم و ترغیبشون کنیم که به هیچ وجه همدیگه و شرکتهای دیگه بیمه رو خراب نکنیم و بهتره تو مشاوره هامون فقط از خدمات و مزایای شرکت خودمون بگیم
        توحیدیان نماینده و مشاور تخصصی بیمه های زندگی

    2. با سلام
      شما میتونید پس از شش ماه واریزحق بیمه در صورتی که صندوق شما بیش از۳۰۰.۰۰۰ تومن موجودی داشته باشه ۹۰ درصد ان را به صورت وام دریافت نمایید و بادریافت مجدد آن پس از تسویه تاپایان قرار داد پولتان و سرمایه تان را درجیب خود داشته باشید.وپوشش های بیمه را نیز دریافت نمایید.

  9. با عرض سلام
    بنده بیمه عمر سامان را انتخاب کردم در زمان امضاء قسمت بیمه گذار و بیمه گر را خودم امضا کردم آیا اگر بنده فوت کنم مشکلی که دوستان گفتن پیش میاد مثلا اینکه مبلغ پس از فوت بنده رو به وراث نمیدن

    1. سلام
      شما بجای بیمه گر امضا نزدید بلکه به جای بیمه شده و بیمه گذار امضا زدید.
      در صورت فوت بیمه شده تمام اندوخته + سرمایه فوت بدون هیچ گونه مالیات به ذینفع های تعیین شده پرداخت می شود.

    2. سلام
      قبل از انعقاد قرارداد عمر و پس انداز یک فرم پیشنهاد پر میکنید که در آن ذینفع های بیمه نامه شما در صورت فوت و حیات مشخص میشوند.
      در صورتی که بخش مورد نظر را پر نکردید یا فرم پیشنهاد تحویل نگرفتید با نمایندگی مربوطه تماس گرفته و درخواست صدور الحاقیه برای مشخص نمودن ذینفع های بیمه نامه خود در صورت فوت و حیات را بنمایید. (در صورتی که در بیمه نامه از قبل ذینفع ها مشخص شده باشند نیازی به صدور الحاقیه نیست)

    3. دوست عزیز باید شفاف بفرمایید بیمه گذار وبیمه شده شخصی واحدی هستند یا نه،
      بجای بیمه گر شما نمی تونین امضا کنین چون امضا بیمه گر بمنظور ایفای تعهد است مشتری باید بداند که بعنوان بیمه گذار که وقت پرداخت حق بیمه را بعهده دارد نه چیز دیگری بدون اطلاع بیمه شده قرارداد
      باطل و اعتباری ندارد

  10. سلام بیمه عمرماهیانه ۱۰۰هزارتومن در۵سال باسود۲۵درصد چقد میشه . لطفا جواب بدین؟؟

    1. سلام بیمه نامه های عمر وارمغان زندگی در حال حاظر ۱۶% سود در ۲ سال اول و ۱۳% در ۲ سال دوم و مابقی قرار داد ۱۰% به صورت تضمینی به شما پرداخت میکند … البته این میزان سود دهی سود تضمینی است …. میزان دقیق سوددهی شرکت های بیمه ای بسته به میزان صوددهی کل شرکت بیمه در سال جاری دارد.

      1. مازاد بر سود تضمینی دیگه میشه سراب حتی برخی از بیمه ها صراحتا میگن ما بیشتر از این نمیدیم
        آیا سود مشارکت در منافع واقعا پراخت میشه توسط بیمه ها؟

    2. با سلام/بستگی به سن و انتخاب سرمایه فوت متغیر است

    3. علی مراد رشیدی اوندی نماینده فروش بیمه عمر و تامین آنیه پاسارگاد کد ۱۰۱۰۹۸ گفت:

      درود به دیدگاه من بیمه عمرو پس انداز هم میتونه خوب و کار آمد باشه هم بد و ناکار آمد. تنها گزینه ای که فراتر از قوانین و تبلیغات شرکتها و نمایندگان شون هست . راستی و درستی هدف ونیتشونه . بیمه عمرو پس انداز باید و بهتره به صورت سه جانبه و عادلانه سودمند باشه یعنی هم برای شرکت بیمه هم مردم که بیمه گذار و بیمه شده هستن هم نمایندگان بیمه که بین حق شرکت بیمه و مردم و خودشون قرار میگیرن . پس بهتره بجای اینکه شرکتها و نمایندگان بیمه همدیگه رو تخریب کنن در راستای خدمت رسانی شایسته به مردم شایسته تر از هم پیشی بگیرن و هدفشون فقط مدیریت عادلانه سرمایه ها ی مردم باشه نه فقط پول اندوزی برای خودشون . بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه و دارایی های هر سرزمینی مردمش هستن . منابع گوناگون مالی و همه نعمتهای خداوند برای همه بنده هاشن . سپاس از توجه و تامل همه بزگوارانی که دیدگاه منو میخونن

  11. سلام معذرت میخوام امید عسگری رو اصلاح میکنم ایشون فقط اسم کوچیکشون بود ، بابت اشتباه در نوشتن فامیلی عذر خواهی میکنم

  12. سلام ،وققتون بخیر و خسته نباشید حقیقتا سوال آقای امید عسگری سوالی هست که مدت هاست ذهن منو درگیر کرده اگر چه نماینده شما پاسخش رو داد ولی قانعه نشدم چون دیگه این روزها چیزی که روی برگه و با مهر و امضاء‌است قابل اعتماد نیست تا حرف و حرف و حرف که فقط رو هواست ،‌چطوری میتونم مقالش رو منم بخونم شاید نظر تغییر کنه آخه من برای همین این کار رو گذاشتم کنار در حالی که اول خیلی دوست داشتم جزء‌فعالین این گروه باشم من کارشناس ارشد بازاریابی رو دارم و میدونم یک بازاریاب باید چیزی رو که داره تبلیغش میکنه خودش اول باورش کنه تا دیگران باور کنن . خیلی ممنون از این که وقت کذاشتید و مطالب منو خوندید

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه یا خوشبختانه در ایران، تصمیمات پایه علمی ندارد بلکه بر پایه تجربه اقدام می کنند.
      به این دلیل که مبحث بیمه بسیار پیچیده است و بهترین تحقیق از پربازده بودن سرمایه گذاری پرسیدن از کسی است که تجربه بازخریدی در بیمه های عمر را داشته است .
      و ااگر دنبال چنین افرادی هستید بنده شما را به آنها معرفی میکنم.
      بیمه های عمر صددرصد درصورت تنظیم نمودن دقیق بیمه نامه به نفع بیمه شده و پربازده خواهد بود.

    2. سلام دوست عزیز
      خودباور باشید اگر به گفته هایتون باور ندارید خیلی سخته کار کردن
      حقیقت را بگویید یا دورتخصصی فروش خود را تکمیل کنید
      من شخصا اعتقادی ندارم اگر فروش اختیاری باشد و دیدگاه درست باشد مشتری ضرر نکرده حتی ارزش بازخرید بیمه نامه کمتر باشد باز هم سود حاصل شده بستگی به دیدگاه طرف است
      چون بعد از کسر هزینه های بیمه گری مانده حق بیمه سرمایه گذاری میشود همراه سودش به حساب مشتری منظور میشود
      ودر این مدت تمام ریسک به عهده بیمه گر بوده و اگر اتفاقی رخ دهد تمام تعهدات بیمه گر قابل اجرا است
      به شرط پرداخت حق بیمه در موعد مقرر
      بس ما به هیچ وجه به مشتری ظلم نکردیم بلکه یک هدیه با ارزش داده ایم بس چرا ناراحت باشیم
      فقط دیدگاه و خود باوری داشته باشیم /موفق باشید

    3. سلام دوست عزیز/خود باور باشید حق گرفتی است از حقوق باید دفاع کرد
      امضا و مهر اگر درست باشد وبیمه شده مشمول بیمه باشد لازم به اجرا میباشد

  13. بله میدونید چرا مردم بازاریاب هارو افرادی دروغگو می پندارند؟به نظر من اگر میخواهید وارد این شغل شوید باید عاشق باشید آن هم عاشق مردم نه عاشق پول.بعضی بازاریاب ها به خاطر گرفتن بیمه چه دروغ هایی را نمیگویند اگر رو راست باشیم و کمک کنیم مردم دیگر به عنوان مددجو به ما نگاه میکنند.کافی است طرز فکر خود را عوض کنیم.

    1. سلام /ماتلاشمان حفظ حقوق مشتری است باید صادقانه حرف بزنیم
      وهمیشه کنارش باشیم

    2. علی مراد رشیدی اوندی نماینده فروش بیمه عمر و تامین آنیه پاسارگاد کد ۱۰۱۰۹۸ گفت:

      آفرین و هزار آفرین متاسفانه خیلیها فقط و فقط به پولدار شدن به هرقیمتی فکر میکن اما غافل از اینن که تمام خیر و برکتها و خوشبختیهای پایدار و ماندگار در گرو خدمت رسانی مادی و معنوی به دیگران هستش .

  14. به نظر من هیچ قانونی در رابطه با بیمه ی عمر وجود نداره!! این جدولا نسبیه هیچ دو نفری که باهم از لحاظ سن و سلامت و حق بیمهی پرداختی و حتی روش پرداختشون یکی باشه جدولشون یکی نمیشه. جالبه میگن هرچی سن کمتر باشه بیشتر میگیره به نفعشه ولی اصلا اینطوری نیست کن جدول یه بچه ی ۳ ساله رو با یه آدم سی ساله مقایسه کردم، مبلغ بازنشستگی جفتشون بعد از سی سال یکی بود با یه تفاوت خیلی کم مال اون بچهه بیشتر بود در حد ۴۰,۵۰ میلیون با اینکه یه بچه واجد شرایط همه ی پوششا ی بیمه نیست پس طبیعتا باید بیشتر بگیرع دیگه ولی اینطور نیست!!!

    1. سلام دررابطه موضوع یکسان بودن جدول بیمه نامه یک کودک با فرد سی ساله این است که :
      اولا در بیمه نامه ها مبلغ بازنشستگی نداریم.
      و حتما بیمه نامه این کودک سه ساله زمانی صدور شده که زیر یک سال داشتند.
      نماینده موقع صدور این بیمه نامه احتمالا گفتن که بدلیل بالا بودن ریسک نوزاد های زیر یک سال هزینه پوشش های بیمه شبیه یک فرد ۶۰ سال به بالا محاسبه می شود.
      و سوما ۵۰ میلیون بیشتر در ستون سود تضمینی می باشد و ستون سود قطعی حتما خیلی بهتر و مناسب تر از سرمایه گذاری در بانک یا … خواهد شد.

    2. سلام دوست عزیز/اگه حق بیمه پوشش هاجداگانه در یافت بشه معلوم میشه کی چقدر میگیره وجدول پیوستی نیسه نیست بشرط پرداخت حق بیمه به موقع لازم الاجرا است میتونین امتحان کنید اگه مشمول بیمه بود وپرداخت نشد آنموقع رای صادر کنیم پیش داوری و قضاوت خوب نیست

  15. جناب آقای عسگری اهداف شما درفروش بیمه نامه های زندگی درجامعه چیست؟

  16. با درود اقای
    شما وام دریافتی ۴درصد بعد از ۲ سال را۴+۱۸=۲۲درصد می دونید واین شرکتها دروغ میگن ؟!!!!!!!!!

    1. سلام
      وام ۴ درصد وجود نداره بلکه امسال ۱۳ تا ۱۵ درصد بود و بدون ضامن و نوبت دهی .
      بعلاوه اینکه به اندوخته بیمه شده سود بالای ۱۸ درصد روزشمار و مرکب تعلق می گیرد.

    2. بعد از ۲ سال شما میتونید مبلغ اندوخته خودتون رو وام بگیرید با سودد۲۰% در طی ۴ سال پرداخت کنید … ولی موردی ندارد…. سیاست های بانکی هم به همین صورت هست که سود سرمایه گذاریشون کمتر از سود وام هایی هست که میدهند.

    3. بابد خدمتتون عرض کنم به هیچ عنوان دروغ نیست . شما با سود ۲۲ درصد پس میدی پول خودتو و ما چون با ۱۸ درصد حساب شده پولتون و پول تو جیب خودته و ۴درصد کارمزد فقط میدی و اون ۱۸ درصد میره تو حساب خودت . شدیم کلاهبرداری ؟؟؟؟ رو گنج قارون نشسته بیمه ؟؟؟ من به تو ماهی ۵۰ بدم این همه پوشش با وام و … به من میدی؟؟؟

    4. بله درسته که۲۲ درصد هست ولی اون ۱۸ درصد دوباره به صندوق بر میگرده.

  17. کسی که حق بیمه رو ماهیانه میده به پولش حق تقسیط میخوره چیزی حدود ۸% حالا برین سراغ بیمه هایی که ماهیانه میگیرن

    1. به نظر من با توجه به آمار مربوط به مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی ، بیماری ها ، همچنین بیماران زیادی که به علل گوناگون از جمله تغذیه نامناسب ، آلودگی هوا و … درگیر بیمارستانها هستند، سوای سرمایه ای که بیمه گذار در آینده دریافت میکند،بیمه عمر بسیار واجب و ضروری میباشد.

  18. بیمه عمر وسرمایه گذاری کوثر
    وابسته به وزارت دفاع
    حق بیمه برای پوششهای اضافی پایین است بنابراین سودان نسبت به بیمه های دیگر بالا است

  19. با سلام
    آقای عسگری لطفا درباره بهتر شدن فروش بیمه وبازاریابی مطلب بگذارید؟

  20. دوستان چند نکته :
    ۱-بیمه یک فرهنگ سازی هست با چرخه پول یک خانواده مستمند از پوشش فوت استفاده میکنن و این فقط و فقط مدیون این فرهنگ بیمه هست که شما کمک کردی.
    ۲-اگر نگاه شما به بیمه فقط ماشین حساب است که ببینی سودش چقدره بنظرم اصلا درگیر بیمه نشو و برو بانک ببین بالاترین سود را کجا میده .
    ۳-اگر با نیت خالصانه تونستی کسی را بیمه کنی و بفکر پورسانت بیشتر خودت نباشی بدان که خدمت به خلق کردی چرا که با بیمه کردن افراد مستمند خدمتی بالایی کردی بهشون چون اونی که وضع مالی خوبی دارد بسختی بیمه میشود
    ۴- طبق نظر بیمه مرکزی همه بیمه ها موظفند که دیگر با سود پیش بینی شده نرخ های گزاف که تعهدی هم ندارد را بااین شگرد نفروشند و با این شفاف سازی نرخ سود علی الحساب تضمینی را به همه بیمه شده ها تضمین داده هر چند سود دوران مشارکت هم به ان اضافه میشود از جمله این بیمه ها پاسارگاد هست که از دی ماه ۹۴ این قانون را رعایت کرد و شفاف سازی کرد
    ۵- اگر کسی ذهنش نسبت به بیمه خوب نباشد نباید کلنجار برویم چون فایده ای ندارد
    ۶- تا اتفاق نیافتد باورمان نمی شود (این جمله را همیشه بیاد داشته باش )کدام صنعت زود بازده را میشناسی که تعهد از روز اول داشته باشد -بیمه عمر از روز اول برای پوشش ها تعهد تضمینی دارد

    1. طبق پایان نامه دو دانشجو در دانشگاه امام صادق (توی گوگل بزنید سایت دانشگاه میاد)
      بازدهی و سرمایه گذاری بلند مدت بیمه بیشتر از بانک است.

    2. واقعا همینطور است بیمه یک کار عاشقانه است و نماینده باید کاملا راستگو وصادق باشد اگر نماینده فقط به فکر منافع خودش باشد مطمئنن بعد از مدتی به چالش خواهد خورد و در بیمه کردن افراد مانند قبل موفق نخواهد بود
      نماینده باید در زمانی که حادثه برای بیمه شده اتفاق می افتد کنارش باشد
      در بحث درصد سرمایه عمر برای یک بیمه ۳۰ یا ۴۰ هزار در تومانی در ماه اگر درصد آن را کمتر بزنیم همه پوشش های آن نیز کم میشود چون در بیمه پاسارگاد پوشش مانند بیماری خاص ۳۰درصد سرمایه عمر است و پوشش هزینه پاراکلینیکی بین ۵ تا ۱۰درصد سرمایه عمر است و یا نقص عضو ۳برابر سرمایه عمر می باشد لذا باید دقت داشت اگر مبلغ ماهانه بیمه بالا باشد باید درصد سرمایه عمر را کاهش دهیم وگرنه به قول دوستمان اگر فقط به فکر سرمایه گذاری هستید و میخواهید سرمایه عمرتان را با درصد پایین بزنید بهتر است در بانک سرمایه گزاری کنید و یا مبلغ بیمه بالاتری انتخاب کنید

  21. سلام کدام بیمه ها در صورت فسخ زودتر از موعد سود قطعی را میدهند علاوه بر حداقل سود تضمینی

    1. سلام
      بیمه سامان پول و سود شما رو قبل از اتمام قرارداد پرداخت میکنه

      1. سلام.از کجا معلوم که شرکت بیمه شما این کار را انجام بده.آیا تا حالا کسی از این شرکتهای بیمه ای غیر دولتی سود و یا کل مبلغ وعده داده شده را گرفته؟مگر بیمه کار آفرین از عمرش۱۴ الا۱۵ سال نمگذرد.آیا کسی توی آن شرکت ۱۴ الا ۱۵ سال قرار داد نبسته که حالا موعد تسویه بیمه نامش شده باشد؟یک نمونه را بیان کنید؟

      2. همه ی بیمه های عمر قبل از اتمام قرارداد پول و سود شما رو پرداخت می کنند

  22. یه سوالی داشتم
    این اقساط بیمه نامه رو زودتر پرداخت کنیم بعدا لازم داشته باشیم میتونیم ورداریم یا نه؟
    اگه نمیتونیم پس باید به سپرده اندوخته بیمه نامه واریز کنیم نه به پرداخت اقساط

    1. سلام
      اقساطی که زودتر واریز میشوند سود مازاد بابت روزهای قبل سررسید قسط تعلق نمی گیرند.
      بهترین کار واریز به اندوخته بیمه نامه خواهد بود

  23. با سلام و درود فراوان:
    ضمن تبریک سال نو به همه ی دوستان: اجازه ی اظهار نظر میخوام از محضر استاد گرامی و عزیز جناب آقای عسکری.
    دوستان عزیزی که وقت و زمانشان را صرف بحث و کسب سواد در این مورد میکنند ایمان داشته باشند که بیشترین استفاده را از زمانشان کرده اند و تقریبا کمترین هزینه ی زمان را متحمل شده اند پس واجب می دونم به همگی بابت این پیروزی تبریک بگم.
    من کمتر از دو ماه است شروع به فروش بیمه ی عمر کرده ام و با تمام وجود لذت می برم و همزمان ناراحتم که چرا زودتر همچین کار با ارزش و پاکی رو شروع نکردم.
    در حال حاضر در یک شرکت نرم افزاری مشغول به دعوت ۵نفر از برنامه نویسان زبده ی ایرانم که فعلا همگی آماده نشدند و از این فرصت برای همراه شدن با همه ی شما بزرگوارانم.
    دوستان اگر به کارتان ایمان ندارید به خود و جامعه اتان خیانت نکنید چون اگر صرفا هدفتان کسب در آمد است راههای زیادی برای این کار هست…
    در جواب بعضی از دوستان که فرمودند بیمه ی عمر صرفا بیمه است نه سرمایه گذاری باید بگم که چه سرمایه گذاری ای بهتر از این که با تزریق پول به چرخه ی اقتصاد کشورمان مانع از خوابیدن پروژه ها و تعدیل نیروهای بی رویه ای که هر لحظه ممکن است دامن خودمان را بگیرد وجود دارد….بحث سرمایه گذاری در بیمه عمر فو ق العاده منطقی و درست است چرا که اولین هزینه صرف مهمترین قضیه در هر سرمایه گذاری که همان آرامش سرمایه گذار است میشود. حال که اولین قدم را برداشتیم و به آن حس رضایت از معامله رسیدیم که در این معامله ی بدون شک سود ده حتی اگر جانی برای بهره مندی از عواقبش در تن نداشتم بازماندگانم بهره مند خواهند شد، به قدم دوم یعنی استفاده ی بهینه از مانده ی سرمایه امان که همان مانده ی اقساط پرداخت شده پس از کسر کارمزد تضمین این آسایش است میرسیم : در اینجا باید بگویم که در هر کاری اساتیدی هستند که انجام آن کار را ساده تر و مطمئن تر میکنند که در این کار و معامله این اساتید اقتصاد دانان، حسابداران، تاجران و یا ترکیبی از بهترینهایشان هستند که با در نظر گرفتن کلیه ی هزینه ها علی الخصوص هزینه فرصت، اقدام به فعالیتهای سود آور با سرمایه ی ما میکنند و در نهایت با سرمایه ی ما و تخصص آنان معامله ای سود آور انجام میشود که از چند جهت سرمایه گذار را بهره مند میکند: ۱٫از نظر مالی علاوه بر آنکه میزان سرمایه ی پرداختی دستخوش لطمه ی تورم(معضل اساسی امروز) قرار نمیگیرد و کاهش نخواهد یافت بلکه به میزان مطمئن و منطقی افزایش می یابد ۲٫از نظر اقتصادی منجر به فعالیتهای اشتغال زایی میشود که خود کاهنده ی آمار بیکاری و تورم جامعه ای که سرمایه گذار در آن زندگی میکند میشود ۳٫ از نظر فرهنگی شدیدا ترویج دهنده و افزاینده ی ذ ات پاک پس انداز است و…. که به دلیل کاهش میزان خسته کنندگی متنم از گفتنش صرف نظر میکنم و پوزش تشکر بسیار از شما خواننده ی عزیز خواهان توانگری و سپس بیمه گری شما عزیزانم.
    وحید نقشبندی بازاریاب فعلی بیمه رازی در سنندج

  24. با سلام … من سه ماه در بیمه نامه عمر بیمه ملت آن هم به اصرار دوستم عضو شدم و هرماه ۱۰۰ هزار تومن پرداخت کردم ولی بنا به دلایلی نتوانستم ادامه بدهم سوالم این است که پولی که پرداخت نمودم را نمی توانم پس بگیرم هیچ جایی ام پاسخگو نیس با نماینده مرکزی ام تماس گرفتم گفتن پولتان باطل شد فرض کنید عده ای نتوانند تا سی سال بپردازن تکلیف این همه پول چه میشود !؟؟؟؟ ممنون میشوم پاسخ دهید

    1. سلام دوست عزیز.
      شما اگه بخوایید میتونید خودتون رو بازخرید کنید.ولی چون در همون مدت کوتاه پوشش های بیمه ای رو داشتید مبلغی رو بابت همون پوشش ها کم میکنند.ولی به نظر من شما بیمه رو قطع نکنید, چون درصورت هرگونه اتفاق میتونید با پرداخت بدهی خودتون به بیمه از تمام پوششها و غرامت ها استفاده کنید.
      جعفری.نماینده بیمه پاسارگاد.

    2. محسن جان سلام شما باید قبل از این که بیمه عمر خودت را انتخاب کنی … این سوال را می کردی !! شما می تونستید تو بیمه پاسارگاد بیمه بشی چون تنها بیمه ای هستش که شما هم مبلغ پرداختی ماهیانه وهم افزایش درصدی سالیانه ات را می توانی تغییر دهی باب میل خودت . من چند وقتی نماینده بیمه پاسارگاد شدم و واقعا راضیم از شغلم که جای هیچ ضرر و زیانی به مشتریانم نمیرسونم .

    3. سلام
      نماینده موظف است مشتری را آگاه کند که بیمه عمر یک سرمایه گذاری بلند مدت خواهد بود و در صورتی که زیر دو سال اقدام به بازخریدی کنند حداکثر نصف مبلغ را خواهند گرفت .
      در بیمه سامان صراحتا گفته شده در صورت بازخریدی زود تر از قرار داد مشتری هیچ ضرری نخواهد کرد و مبنای اندوخته سود قطعی خواهد بود.

    4. فکر میکنم کمتر از ۶ ماه بیمه باطل و پولی دریافت نمیکند
      و بالای ۶ ماه تا ۵ سال اگه بخاهید بازخرید بشید ضرر میکنید
      و علت هم اینه که اگه شما با پرداخت یک قسط اتفاقی براتون پیش بیاد بیمه موظف به پرداخت خسارت هست
      بیمه ریسک میکنه و باید در صورت خسارت غرامت بده و شما هم ریسک ضرر رو میپذیرید
      بنده نماینده بیمه پاسارگاد هستم سوالی داشتید در تلگرام به این ایدی پیام بدید
      pejvak1388@

    5. سلام آقا محسن تا ۶ماه از قرارداد اگه انصراف بدی هیچ پولی پس نمیگیری

  25. سلام دوستان و هموطنان گرامی.ازینکه درمورد بیمه عمرسوال دارید این یعنی امید به اینده و امید به زندگیه بهتره.امیدوارم در نوشته زیر بتونم به شما دوستان یک بیمه ی خوب رو معرفی کنم.
    همونجور ک از اسم این محصول پیداست شما باخرید این محصول خودتون رو بیمه میکنید یعنی تمام حوادث ناگواری ک میتونه یک خانواده رو از هم متلاشی کنه رو میخرید.حالا واقعا چطور بیمه ای رو باید انتخاب کنید ک بتونید با خیال راحت به زندگی خود ادامه بدید و از بابت دوران بازنشستگی خیالتون راحت بشه؟
    اول بهتون بگم ک شما هیچ وقت یک محصولی رو بخاطر قدمتش نمیخرید بلکه یک محصول رو بخاطر کیفیتش خریداری میکنیدو بیمه عمر هم جدای از این قضیه نیست.
    بیمه ی اسیا و ایران قدمت زیادی دارند ولی بیمه عمر با کیفیتی ندارن و اینکه از لحاظ مالی و سطح توانایی نزول کردند و اگر همینجور پیش برن با بیمه ی دیگری ادغام میشن و پرداخت خسارت با تعلل صورت میگیرد.
    در صنعت بیمه چیزی به نام ورشکستگی وجود ندارد چون بیمه ی مرکزی پشتوانه ی قدرتمند همه ی بیمه هاست.یک بیمه ی عمر خوب باید از لحاظ پرداخت خسارت و خدمات عالی باشه .از کارافتادگیه کامل و سود دهیه بالا.
    دوست عزیزی گفتن ک شفاف سازی نمیشه من پیشنهادم اینه ک حتما قبل از خرید یک بیمه عمر قرارداد و بیمه نامه ی اون شرکت رو مطالعه کنید و حتما با بیمه ی اتیه سازان سامان مقایسه کنید .بیمه ی اتیه سازان سامان بالغ بر ۱۶صفحه قرار داد دارد ک کاملا واضح و شفاف همه ی قوانین بیمه ای و تهداتش رو توضیح داده.
    پوشش های یک بیمه نامه باید بمحض واریز پول فعال بشن ن اینکه بعد از دوسال و بیشتر فعال بشن.
    باید بدونید ک اون شرکت بیمه ای خسارت رو چطوری پرداخت میکنه ایا یکجا و طی دوماه است یا ن طی چند فقره چک و در دوسال؟
    سابقه ی سود دهی اون شرکت چگونه است؟
    شما به صحبت های هیچ کس توجه نکنید الی دیدن بیمه نامه ها و مقایسه ی اونا.
    من کارشناس تخصصی بیمه عمر هستم وظیفه ی خود میدونم ک به تمام هموطنام مشاوره بدم و فرهنگ هر ایرانی یک بیمه عمر رو تحقق ببخشم.
    خوشحال میشم اگه بتونم کمکی بکنم.
    کیانی بیمه اتیه سازان سامان.۰۹۳۰۳۲۹۵۷۴۲

    1. آقای کیانی عزیز ما نمایندگان بیمه همگی عضو یک خانواده هستیم،خواهشمندام جهت تبلیغ برند بیمه ای خودتان،برندهای دیگر بیمه را بدنام نفرماییدوفقط به تبلیغ برند شرکت بیمه خودتان مبادرت فرمایید.

    2. سلام وقت بخیر یادم میاد سال 94 در یکی از ایستگاه مترو تبلیغ شده بود که بعد از ده سال بازنشسته می شید و 2800000 تومان مستمری تا 70 سالگی می گیرید خلاصه این انگیزه شد بیمه عمر و سرمای گذاری قرار داد بستم من قرارداد بیمه عمر و سرمای گذاری در سال 94 از بیمه سامان اقدام کردم (و سه نفر بیمه شده زیر مجموعه خودم که با من می شیم 4 نفر) و در سال اول 24000000تومان ریختم و به تناسب هر سال مبلغ پرداختی قسط من بیشتر شد و من پرداخت کردم (که دو سال دیگه دارم به ده سال تمام بشه و هدفم از این بیمه گرفتن سرمایه در اخر قرار داد ده ساله بود ) ولی هیچ وقت نتونستم حدود دریافتی از بیمه را متوجه بشم که سود اندوخته و سرمایه و یا سود مرکب چیه که تقریبا چقدر سرمایه دستم رو می گیره بعضی از دوستانم هم دلمو خالی می کنند می گن اشتباه کردم همه این تبلیغات سرکاریه اگه می شه یک توضیحی بدید تا بدونم چقدر ایدم می شه یا مبلغ تقریبی که احتمالا ایدم می شه رو برام بنویسید تا بتونم بفهمم چند چند هستم با خودم

  26. سلام .من بیمه تامین اجتماعی رو دارم و مدت ۵ ماهه بیمه عمر و تامین آتیه پاسارگارد رو انتخاب کردم ماهانه ۳۰۰ تومن میدم و فقط پوشش ۳۰ درصدی بیمارهای خاص ، قلبی وعروقی و سکته قلب و مغزی رو نماینده فروش واسم انتخاب کرده . به نظر شما دوستان باید موارد دیگه رو هم می گرفتم ؟لطفا راهنماییم کنید تا در سال مالی قراردادم رو تغییر بدم. با سپاس.

    1. سلام. قبلا بیمه پاسارگاد هرچی پوشش درمانی انتخاب میکردید از سود انتهایی کم میکرد ولی الان دیگه اینطوری نیست و به خاطر پوشش بیمه ای حق کمی از شما میگیره.پیشنهاد میشه بیشترین پوشش را انتخاب کنید.

    2. به ایدی زیر در تلگرام مراجعه کنید تا راهنماییتون کنم
      pejvak1388@

  27. با سلام خدمت همه عزیزان
    چشمام سیاهی رفت از بس کامنت خوندم
    خوشحال میشم اگر خیلی شفاف جواب بدید چون تو کامنتا کلی گویی شده که هیچکس پاسخ درستی نگرفتع و بیشتر خوش و بش و چندی از نمایندگان بیمه بود و تعریف از چند و چون فعالیتشون ، تا حدودی برام ما جالب بود اطلاعات ،متچکریم 🙂
    اما سوال بنده اینه ، خود من و بیشتر عزیزان که سوال مطرح کردن بیشتر نگران سرمایه گذاری بودن حتی اگه نتونسته باشن شفاف سوالو مطرح کنن اما منظورشون همین بوده ، خب کلیات بیمه از اسمش که به گوشمون میرسه مشخصه که برای درمان و امراض خاص و مرگ و میره که انشالله برای هیچ کس پیش نیاد ، اما مردم بیشتر با قسمت سرمایه گذاریش کار دارن (اگر فکر میکنید دروغ میگم نمایندهای عزیز میتونن موقعی که با مشتری صحبت میکنن صحبتی از سرمایه گذاری نیارن تا نتیجه رو ببینن) ، ضمن عقد قرارداد بیمه عمر و سرمایه اطلاعات کافی داده نمیشه که اقا یا خانوم محترم هر بند قرار داد که شما انتخاب میکنید در میزان دریافت سود و سرمایه تاثیر داره (مثال حذف یا گرفتن سرمایه فوت یا امراض. خاص و تاثیرش روی سرمایه) ، من میخواستم بدونم اگر هدف مشتری فقط به خاطر سرمایه گذاری باشه چه قراردادی و به چه صورت ببنده یا اصلا بیخیالش بشه ؟ اونم به خاطر مواردی که ممکنه خاتمه قرارداد بهت بگن مثال اینکه باید فلان قدر مبلق ازتون کسر بشه به خاطر …. حالا هرچی 🙂
    پس قرارداد سرمایه گذاری وجود داره؟خب روی کاغذ که وجود داره اما موقع خاتمه منظورمه ، لطفا یک مثال با اعداد حقیقی بزنید (به قول معروف زیر دیپلم باشه :)) و‌توضیح بدید تا بدونیم این راه به کجا ختم میشه
    خواهشا اگر میخواید بگید اگر سرمایه گذاریه که بانک بهتره و اینا بگم که ما شاید داریم گول اعداد و ارقام سوددهی رو میخوریم (مثال بانک ۲۲ درصد و بیمه تا ۲۸ درصد ،پیش خودم میگم بیمه بهتره) پس راهنمایی کنید،
    حق نگهدارتون
    یا علی

    1. بله دقیقا من هم همین سوال رو از شما دارم آقای عسگری. من هنوز نماینده بیمه عمر نشدم و در حال تحقیقم.
      یه مقاله در سایتها دیدم که بیمه عمر نخرید! دلیل : بعد فوت شخص حین مدت قرارداد چون مابقی قسط ها پرداخت نمیشه ، بیمه از خانواده شخص خسارت میگیره که سبب میشه عملا دست خانواده پولی باقی نمونه.
      یعنی تلاش سرپرست خانواده که میخواسته دست خانواده پولی بمونه ، هیچ و پوچه.
      مقاله رو براتون ایمیل میکنم.
      ممنون میشم هم پاسخ واضح راجع به کامنت آقا امید و این مطلبی که مقاله بیمه عمر نخرید! گفته .. بفرمایید
      با تشکر.

      1. ببخشید ایمیلتان را بفرمایید که مقاله را بفرستم.
        ایمیلی از شما در سایت ندیدم.
        موفق باشید.

        1. سلام،خوشحال میشم این مقاله رو برای من ارسال کنید

      2. درود بر شما
        من از ابتدا پاسخی به کامنت امیدجان عزیز ندادم زیرا این یک نگرش شکل گرفته در این دوست و همکار عزیز من و سایر هم فکران ایشان هست و تغییر نگرش با یک پاسخ از جانب من ممکن نیست. اینکه حق با امید عزیزه یا چیزی بر خلاف اونه، فقط با گذشت زمان مشخص میشه.
        اما در مورد دوم که گفتید مقاله ای هست که گفته بیمه عمر نخرید چون درصورت فوت بیمه شده، خانواده ایشون مجبوره اقساط رو بپردازه، یاد من رو به اون جمله معروف از یک بنده خدایی میندازه که میگه: «سواد ناقص خطرناک تر از بی سوادی مطلقه!!!»
        متأسفم برای عزیزی که مقاله مذکور رو نوشته ولی هنوز با ساده ترین قوانین بیمه عمر و سرمایه گذاری آشنایی نداره تا بدونه پس از فوت بیمه شده، بیمه نامه برای همیشه قراردادش به پایان میرسه و سرمایه فوت و اندوخته بیمه نامه تا زمان فوت، به ذی نفعان بیمه شده پرداخت میشه و همه چیز بسته میشه. نه کسی قراره قسطی بده و نه بیمه نامه ای قراره پس از فوت بیمه شده ادامه پیدا کنه.
        مگر در یک حالت: اینکه شخص فوت شده به عنوان سرپرست خانواده، صرفاً بیمه گذار بیمه نامه عمر مذکور باشه و خودش رو به عنوان بیمه شده منظور نکرده باشه. که اگر چنین بیمه ای رو یک نماینده بیمه صادر کرده، باز هم باید گذاشت به حساب سواد ناقص شخص نماینده بیمه! (که اصلاً بیمه هایی مثل عمر مشترک و عمر خانواده رو هرچند برخی شرایطشون متفاوت با یک بیمه عمر انفرادیست؛ ساخته شده برای جلوگیری از اینگونه معضلات).
        وقتی برخی نمایندگانی رو داریم که هنوز حاضرند برای پرداخت اجاره بهای عقب افتاده دفتر کارشون و آپارتمانشون، به هر قیمتی و با هر شرط تعیین شده درست و غلطی از سوی بیمه گذار، بیمه عمر بفروشند، این مشکلات هم کم کم زبانه می کشند… این وظیفه نویسنده اون مقاله هست که این جزئیات رو هم در مقاله خودش توضیح بده تا اینگونه شما رو دچار سوء تفاهم و تشویش خاطر نکنه.
        به هر حال، جای دوری نمیره اگر قبل از اینکه اقدام به نگارش مقاله کنیم، کمی تحقیق و مطالعه رو چاشنی فعالیت های روزانه خودمون کنیم و صرفاً تراوشات ذهنیمون رو به کلمات مکتوب تبدیل نکنیم و برای به دست گرفتن قلم، سر سوزنی احساس مسئولیت کنیم در قبال خوانندگان اون مقاله و کلمات.
        بیمه گر و توانگر باشید…

      3. سلام.
        دوست خوبم شما قبل از اینکه بیمه بشید باید این موردی رو که فرمودید رو تحقیق میکردید.چند تا شرکت بیمه عمر هستش که وقتی بیمه شده از کار افتاده میشه غیراز غرامت از کار افتادگی, معاف از پرداخت حق بیمه تا پایین قردادش میشه که بعدش میتونه از حقوق بازنشستگی استفاده کنه.
        اگرهم بیمه شده فوت کنه,طبق جدول تعرفه که در ابتدای قرداد به شما داده شده دیه و غرامت به خانواده و اون شخصی که مشخص کردید میرسه.دیگه بدهی ای وجود نداره که شرکت بخواد از شما بگیره.
        جعفری.نماینده بیمه عمر پاسارگاد

    2. سلام دوست عزیز.واضح است ک با خرید یک بیمه ی عمر مشتری لابلای استفاده از یک پس انداز نسبتا پرسود و بدون ریسک (چرا که بیمه یکی از چهار صنعت پرسود دنیا است)از مزایای بیمه و پوشش ها هم استفاده میکنه.قطعا سود حاصل از بیمه های عمر خیلی بیشتر از بانک هاست اولا بخاطر اینکه سود بیمه ها روزشمار و مرکب است دوما بدون شک سود سپرده های بانکی روز بروز کاهش پیدا میکنن.اینکه شما از پوشش ها استفاده کنید یا ن ک بنفع سرمایه گذاری شماباشه بستگی به شرایط جسمی و سنی و شغلیه شما داره ک یک کارشناس بیمه عمر یا نماینده باید در مشاوره خودش تمام سوالات شمارو پاسخ بده و یک بیمه نامه ی مناسب رو بهتون پیشنهاد بده.
      من کیانی کارشناس بیمه عمر ۰۹۳۰۳۲۹۵۷۴۲٫

    3. سلام وقتی کسی میخواد بیمه عمر داشته باشه معمولا او سود دهی آخر نباید براش اصل باشه بلکه فرد بیمه شده باید به فکر بازنشستگی+سود+بیمه(از کار افتادگی و..)باشد و در واقع فرد را اجبار به پس انداز میکند نه مثل بانک اختیاری باشد.اگه به این باور رسیدید که بیمه عمر خوبه باید بگم که باید به فکر بهترین شرکت باشید بعضی شرکتای بیمه تخلف میکنند و سود بسیار بالایی را پیشنهاد میدهند و بعدا هم قطعا دچار مشکل میشوند ولی بیمه پاسارگاد نه تنها تخلف نکرده و با سود تضمینی ۱۸%+سود مشارکتی خیال مشتری های خودش رو راحت کرده.

      1. در شفافیت مالی بیمه پاسارگاد شکی نیست،ولی در حال حاضر سود تضمین شده بیمه پاسارگاد برای دوسال اول ۱۶ درصد و دوسال دوم ۱۳ درصد و مابقی ۱۰ درصد،اما ناگفته نماند که سود مشارکت بیمه پاسارگاد در سال آتی و سالهای آینده به مراتب بیشتر از سایر بیمه هایی خواهد بود که سودهای بالا رو پیش بینی کرده اند.در حال حاضر از ۶۰/۰۰۰نماینده فروش بیمه عمر در کشور ۴۰/۰۰۰نماینده متعلق به بیمه پاسارگاد و مابقی به سایر شرکتهای بیمه.

  28. جناب آقای عسگری، لطفاً در خصوص بیمه عمر و سرمایه گذاری مشترک و انفرادی توضیح بدهید؟ آیا اینجانب به صورت فرادا همسر و بچه هایم را بیمه کنم یا مشترک؟ کدام یک به نفع ماست؟ ممنون از جوابگوییتان

    1. درود بر شما
      اینکه بیمه عمر رو مشترک تهیه کنید یا انفرادی بستگی به خیلی عوامل داره. اما به طور کلی درنظر داشته باشید که سرمایه های پرداختی نظیر فوت، در بیمه مشترکی که طبیعتاً حق بیمه ای دوبرابری دو فقره بیمه انفرادی دارد، دوبرابر خواهد بود تا زمانی که به سقف برسد
      به هرحال این فقط یک اشاره مختصر و ضمنی است زیرا باید اطلاعات کاملی از شما داشته باشم تا بتوانم راهنمایی بهتری در اختیارتان بگذارم
      باتشکر

    2. سلام دوستان عزیز،تماس بگیرید ان شاالله بتونم در تجربیاتم شریک کنم

    3. البته با اجازه استادان گرامی
      بنده تازه نماینده بیمه آسیا شدم و تازه کارم ولی تا قبل بیمه آسیا در بیمه ایران و البرز کار کرده بودم و همواره ی حس عجیب در مورد بیمه عمر داشتم و برای کسب دارمد میخواستم بفروشم واز ی طرف عذاب وجدان داشتم ولی بعد که بصورت حرفه ای وارد موضوع شدم و بیمه عمر رو درک کردم فهمیدم که فروش بیمه عمر فقط یک شغل نیست بلکه خدمت هم هست.
      با درک پوشش های بیمه عمر( مخصوصا بیمه آسیا که هم قدمتش در عمر بیشتره هم طرح های جالبی در قالب یک نفره و دونفره با یک حق بیمه بدون در نظر گرفتن شرطی برای آنها و قابلیت پرداخت ماهیانه اقساط بیمه و پرداخت ۹۵درصد سرمایه بیمه در صورت انصراف ) شامل فوت و فوت حادثه ( که سرمایه فوت ۳ برابر میشه)و از کار افتاگی و نقض عضو کلی و جزیی ناشی از حادثه و سرمایه پزشکی ناشی از حادثه و سرمایه بیماری های خاص و همچنین میتوان از طرح حامی (پرداخت حق بیمه توسط شرکت در صورت از کار افتادگی) استفاده کرد که در مقابل حق بیمه ای که شخص پرداخت میکند در صورت استفاده از این پوشش ها بسیار ناچیز است و درصورت عدم استفاده از پوششها سرمایه خوبی در اختیار دارد که میتواند آنرا تبدیل به بازنشستگی یا خرج مخارج زندگی خود کند که اگر شخص خود را بیمه نمیکرد و پول هاش را مثلا در بانک قرار میداد یقینا نه سرمایه ای داشت و نه میتوانست از پوشش های بیمه استفاده کند.
      با در نظر گرفتن این مسایل فقط فروش نیست بلکه خدمت هم هست ولی در نظر داشته باشیم که ما نمایندگان برای مثال خودم وقتی جدول حق بیمه و پیش بینی سرمایه را برای بیمه گذار درمی آوریم و در جدول پیش بینی ۱۸درصد سود و ۲۲درصد سود و ۲۴درصد سود داره و شرکت من در سه سال گذشته بطور متوسط ۲۲درصد سود داشته نیام بهش نوید سرمایه ۲۴درصد یا بیشترش رو بدم که ی خیانت محسوب میشود.
      در کل با ارائه مشاوره درست و دادن اطلاعات صحیح فروش بیمه عمر یک خدمت است که شخص بیمه گذار فقط در موقع استفاده از پوشش ها و پایان مدت بیمه نامه به آن پی میبرد.
      **************************************
      متن پایین برگرفته ا زسایت بیمه آسیا
      عمر و پس انداز
      شرکت سهامی بیمه آسیا به عنوان مبتکر و طراح بیمه عمروپس‌انداز بعد از انقلاب اسلامی و اولین ارائه دهنده این بیمه‌نامه ، فعالیت خود در بیمه های عمر و پس انداز را از سال ۱۳۷۳ آغاز نموده و در حال حاضر رتبه اول فروش این بیمه‌نامه را با بیش از یک میلیون واحد فروش در میان سایر شرکتهای بیمه ، به خود اختصاص داده است. با عنایت به استقبال چشم‌گیر فروش این بیمه‌نامه در سطح کشور ، شرکت سهامی بیمه آسیا با هدف افزایش توان مالی بیمه‌گذاران محترم و خانواده ایشان و به منظور تسهیل و تنوع بخشی در ارائه خدمات ، با تکیه بر پشتوانه مالی توانمند و نیروی انسانی کارآمد، با بیش از نیم قرن سابقه درخشان فعالیت فنی، اقدام به طراحی بیمه‌نامه های جدید جامع عمروپس‌انداز و مهرآسیا و … نموده است. بیمه جامع عمروپس‌انداز به عنوان مهمترین رشته بیمه های اشخاص بوده و قراردادی است که به موجب آن بیمه‌گر در مقابل دریافت حق‌بیمه از بیمه‌گذار (که شامل حق‌بیمه بابت خطر فوت و هزینه های جانبی و بخش پس اندازی حق بیمه که اندوخته ریاضی نامیده می شود) ؛ متعهد می‌گردد در هر زمان علاوه بر پرداخت اندوخته بیمه‌نامه با سود متعلقه ، در صورت بروز خطر فوت بیمه‌شده ، سرمایه مورد تعهد (فوت ، حادثه و …) را نیز به استفاده‌کننده(گان) تعیین شده از طرف بیمه‌گذار بپردازد.

  29. از هر بیکاری که بپرسید تا حالا شغل نماینده بیمه عمر بهت پیشنهاد شده میگه » بله

    من خودم هم بارها بهم پیشنهاد شده…
    اول اینکه شغلی که اینطوری هر کسی بتونه چند تا جمله رو حفظ کنه و یه ظاهر مناسب ایجاد کنه و شروع کنه به با کلاس صحبت کردن …به کسی از لحاظ درونی اعتماد به نفس نمیده ( آقا امید و خیلی از نماینده ها تو دل خودشون اینو میدونن)

    دوم اینکه این چه بیمه و سرمایه گذاری هست که تو عدم شفافیت قرارداد رو منعقد میکنن..

    این همه کامنت که طرف بعد از ۵ سال هنوز نمیدونه آخر قرار داد چیه دلیلش صرفا به فکر پورسانت بودن نماینده ها و مجموع فروختن توسط سیاست مدیران هست/

    راستی بع علت بیکاری در جامعه تعداد نماینده بالا رفته..

    اسم نماینده هم خیلی واژه جالبه توجهیه

    اگر کسی اطلاعات دقیق داره در مورد چگونگی کارکرد بیمه عمر و میتونه منو روشن کنه به ایمیل من پاسخ بده….

    1. سلام دوست عزیز.
      من فقط یه مثال میزنم شاید دلیل خوبی برای جنابعالی و بقیه افرادی که طرز فکرشون مثل شماست باشه.چندوقت پیش یه کارمند شهرداری(پاکبان) خودش رو بیمه کرد و بعداز پرداخت اولین قسط از بیمه ش حادثه ای براش اتفاق افتاد و فوت کرد.یعنی حتی به دومین قسط بیمه هم نرسید که پرداخت کنه.شرکت بیمه ۶۰میلیون به خانواده متوفی پرداخت کرد.به نظر من هیچ معامله و هیچ قردادی رو نمیشه مقایسه کرد با اینطور بیمه کردن.
      حادثه هیچ وقت خبر نمیکنه.
      جعفری,نماینده بیمه پاسارگاد

  30. فکر کنم قصد کمک به بنده رو ندارین
    یه بیمه عمر خوب که بهتر از بقیه باشه معرفی کنید

    1. هموطن گرامی اگر میتوانم نظر بدهم,میگویم بیمه ی عمر پارسیان(اقای عباسی زاده)

    2. میتونید ایمیل بزنید تا در مورد بیمه ها بهتون اطلاعات بدم

    3. با سلام خدمت دوست عزیز
      بنده به شما بیمه عمر ((سامان)) رو پیشنهاد میکنم.

  31. با سلام به همه دوستان
    من یه جوان ۳۰ ساله هستم که به تازگی بیکار شدم
    میخواستم خودم رو بیمه عمر کنم که پیشنهاد دوستم بود که نمایندگی بیمه پاسارگاد رو داره
    من واقعا گیج شدم
    هر کسی یه بیمه رو معرفی میکنه که خوبه و….
    لطفا یه بیمه عمر بهم معرفی کنید که توان مالی بالا و زمان بازنشستگی مستمری بده ماهیانه مثل تامین اجتماعی و هزینه درمانی رو پوشش بده مثل بیمه تکمیلی تامین اجتماعی
    من چیزی از بیمه نمیدونم لطفا کمکم کنید تا یه بیمه خوب رو انتخاب کنم برای آینده ام

    1. باسلام به آقای مرجانی عزیز. من بهتون بیمه پاسارگاد رو پیشنخاد میکنم. من نماینده هستم دلیل اینکه بیمه پاسارگاد رو هم انتخاب کردم به این بود که طبیعتا بیمه ای که بهترین خدمات رو ارائه میده و وجهه عمومی بهتری داره مطمئنا فروش بیمه اش راحت تر و پرسود تر برای من خواهد بود. بیمه پاسارگاد ۳ سال متوالیه که سودی بالاتر از سود تضمینی یعنی که ۱۸ درصد هست میده. مثلا تو سال ۹۳ سود ۲۲ درصد رو پرداخت کرد. اگه سوال دیگه ای بود در خدمتم. طبزردی

    2. میتونید به بنده ایمیل بزنید توضیحات لازم را به شمال خواهم داد.

  32. با سلام خدمت دوستان
    این بیمه نامه از ترکیب بیمه عمر و سرمایه گزاری تشکیل شده و خواستگاه این بیمه با این استایل تا اونجا که میدونم کشور کاناداست با تورم در حد صفر پس اگه به این بیمه به شکل سرمایه گزاری صرف نگاه کنی قطعا محکوم به شکستی چون با توجه به قوانین و نحوه سرمایه گزاری شرکتهای بیمه سودی که شامل حال شما میشه کمتر از سرمایه گزاری در بانکه گرچه مزایایی برای پوشونئن این ضعف و برای رقابت با بانک گزاشتن ولی به نظر من کسی که میخواد سرمایه گزاری کنه مهمترین چیز که براش مهمه یک سود حاصل از سرمایه گزاری و امنیت سرمایه گزاری و قدرت نقد شوندگی آن است که نیاز به توضیح نیست باز هم به نظر من برای اینکه این بیمه رو بتونیم جذابش کنیم و بتونیم بفروشیم و بیمه گزارا هم سود ببرن دادن چیزیه که مردم به اون نیاز دارن واون پوششهای بیشتر بیمه ای مخصوصا
    بیمه درمان است البته الان تلاشهایی داره میشه اما کافی نیست

  33. با سلام خدمت همه دوستان لطفا حتما بخونید
    من کارشناسی ارشد حسابداری هستم خیلی اتفاقی اومدم اینجا و اون کامنت اولی رو خوندم و چند تای دیگه رو جالب بودن واسم
    دوستان با توجه به اطلاعاتی که دارم
    در ایران حدود ۳۳ تا برند بیمه ای داریم که چند تاشون مثل بیمه ایران بین مردم به اسم بیمه دولتی شناخته شده و مابقی به اسم بیمه خصوصی که این اشتباه هسش همه بیمه ها زیر نظر بیمه مرکزی فعالیت میکنند تنها تفاوت هم در این است کهبرخی از بیمه ها سهامدارانشان دولتی است و برخی دیگر سهامداران غیر دولتی دارند
    مثلا بیمه سامان عمده ترین سهامدارانش صندوق بازنشستگی کشور و مس سرچشمه هسش
    چندین سال پیش که رکود اقتصادی اروپا رو فراگرفت و خیلی از شرکت های اروپایی ورشکسته شدند حتی برخی از بانک ها
    تنها عاملی که به داد اقتصاد و این رکود رسید همین بیمه ها بودند با توجه به توان مالی بسیار بالایی که دارند و از انجایی که همه بیمه ها زیر نظر بیمه مرکزی فعالیت میکنند و اغلب دارای توان مالی بسیار بالا هستند به هیچ عنوان هیچکدام از بیمه ها نمیتواند به عنوان کلاهبرداری شناخته شود
    و اما کدام یک از بیمه های عمر در ایران بهترین عملکرد را دارد ؟
    بنده خودم بیمه عمر اتیه سازان سامان رو انجام دادم چون هم توان مالی بالایی داره و هم بیشترین سود را طی ۵ سال پرداخت کرده یعنی هر ۵ سال رو ۲۵درصد پرداخت کرده حتی در شرایطی که خسارت دهی داشته در کل امتحانش رو پس داده و در حال حاظر هم توان مالی ۱۳۸ درصدی رو داره و مبلغ اندوخته بیمه خودم رو که بعد از ۱۵ سال یه مبلغ خوبی میشد رو به ارزش فعلی فرمولnpv محاسبه کردم که یه مبلغ کاملا خوب میشد
    mrfaraji1010@gmail.com
    این ایمیل بنده هسش هر کدوم از دوستان سوالی چیزی داشتن میتونن بپرسن
    امیدوارم بتونم کمکی کرده باشم
    موفق و پیروز باشید

    1. سلام. دوست عزیز شما به این نکته اشاره نکردید که بیمه سامان ۸۵ درصد از سود مازادی که علاوه بر سود تضمینی میباشد به بیمه شده میدهند و ۱۵ درصد را بابت کارمزد سود بیشتر کسر میکند. مثلا در ریسک بالای بیمه عمر سامان که سود تضمینی ۱۲ درصد است اما در چند سال اخیر بیمه سود قطعی را ۲۵ درصد اعلام نموده است ۱۵ درصد کارمزد حدود ۲ درصد از ۲۵ درصد سود قطعی تعیین شده می باشد. در واقع بیمه یه شما سود ۲۳ درصدی میدهد و نه ۲۵ درصدی.
      متشکر

  34. · نسبت و سطوح توانگری مالی شرکت‌های بیمه در سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳

    مجوز فعالیت

    شرکت بیمه *

    نسبت توانگری مالی سال ۹۲

    نسبت توانگری مالی سال ۹۳

    سطح توانگری

    سال ۹۳

    سرزمین اصلی

    ایران

    ۱۱۹

    ۸۲

    ۲

    آ‎سیا

    ۱۰۴

    ۹۰

    ۲

    البرز

    ۱۴۳

    ۱۰۱

    ۱

    دانا

    ۱۱۱

    ۱۰۲

    ۱

    معلم

    ۴۰

    ۱۰۱

    ۱

    پارسیان

    ۹۲

    ۱۰۲

    ۱

    ملت

    ۲۴۱

    ۲۰۴

    ۱

    رازی

    ۹۴

    ۱۶۶

    ۱

    سامان

    ۱۱۴

    ۱۱۳

    ۱

    پاسارگاد

    ۱۱۳

    ۱۰۵

    ۱

    کارآفرین

    ۱۳۰

    ۱۰۳

    ۱

    سینا

    ۱۵۹

    ۹۱

    ۲

    آرمان

    ۸۱۳

    ۲۶۷

    ۱

    ما

    ۴۴۷

    ۴۵۲

    ۱

    نوین

    ۷۱

    ۹۱

    ۲

    میهن

    ۱۱۸

    ۵۶

    ۳

    کوثر**

    ۹۲

    ۶۳

    ۳

    اتکایی ایرانیان

    ۱۲۸۸

    ۸۴۰

    ۱

    توسعه

    ۳۵

    ۵

    ۵

    دی***

    ۴۲

    ۷۴-

    ۵

    مناطق آزاد

    حافظ

    ۱۹۳

    ۱۴۱

    ۱

    امید

    ۴۹۲

    ۲۳۵

    ۱

    ایران معین

    ۵۲۰

    ۵۸۶

    ۱

    اتکایی امین

    ۱۵۰۹

    ۱۵۱۶

    ۱

    * سطوح توانگری سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ بر اساس ارقام صورت های مالی حسابرسی شده سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ شرکت های بیمه محاسبه شده است.

    ** شرکت بیمه کوثر در سال ۱۳۹۳ افزایش سرمایه را عملی نموده است و در صورت ثبت رسمی افزایش سرمایه، توانگری آن بهبود خواهد یافت.

    *** نسبت توانگری مالی شرکت بیمه دی توسط بیمه مرکزی محاسبه و این شرکت موظف شده است در سال ۱۳۹۳ افزایش سرمایه را عملی نماید. افزایش سرمایه این شرکت در مرحله پذیره نویسی قرار دارد.

    شایان ذکر است سطح توانگری مالی شرکت‌های بیمه که کمتر از سه سال سابقه فعالیت بیمه­ای دارند در این جدول درج نشده است.

  35. سلام من تاحدودی کامنتارو خوندم ولی متوجه نشدم بلاخره بیمه عمر سامان یا دی یا هرکدوم بدرد بخور هستن یان? میشه بهشون اعتماد کرد،اخه همسرم شغل ازاد هستش و درامدش کمه میخواستم اگه بشه بیمه عمرسامان اقدام کنم.یکی راهنمایی کنه.مرسی

    1. درود فراوان،اگر میخواهید باهمسربیمه بشین،طرحی در بیمه کارافرین هست به نام بیمه نامه مشترک،باهمسرتون بیمه میشید باپرداخت حق بیمه برای یک نفر

      1. سلام وقت همگی خیر و شادی. به نظر من هدف اکثر افراد از بیمه بازشستگی و مستمری مادام العمره، که فرد دچار دغدغه مالی نشه در سن بازنشیتگیش.بیمه مشترک صرفا بخاطر پوشش عمره مثل فوت. قرار نیست ۲تا بازشستگی به فرد پرداخت بشه. پس خیلی ملاک انتخاب واقع نمیشه.

    2. سلام به نظر من بیمه پاسارگاد بهتره چون قسط بندیش ماهانه است ولی برای سامان یکجا و یا در دو قسط که یکیش پای عقد قرار داد گرفته میشه و دیگری ۶ماه بعد و درضمن خدمات پاسارگاد بیشتره

      1. با عرض ادب و احترام خدمت تمام کاربران گرامی. خیلی خوبه اطلاعات درست در اختیار افراد قرار بدیم و اگه اطلاع نداریم کامنت نذاریم. اولا سامان روش پرداخت سالانه، ۶ماهه، ۴ماهه و ۳ماهه داره. بهترین روش سالانست چون یجا به حق بیمه سود تعلق میگیره دقیقا مثل بانک. ضمنا در سامان فقط خانه داری شغل محسوب میشه و ازکارافتادگی به خانم های محترم خانه دار هم تعلق میگیره.
        سود قطعی سامان از سال ۸۹تا ۹۴، ۲۵درصد بوده و در بیمه پاسارگاد بین ۲۰تا ۲۲بوده.
        جالبتر اینکه کارمندان بیمه مرکزی از سال ۹۰ بیمه عمر سامان رو انتخاب کردن. و افتخار بزرگی بوده برای بیمه سامان

  36. سلام دوستان
    ممنون از اطلاعات ارزندتون من ۳ ساله بیمه عمر پاسارگاد و انتخاب کردم و ماهیانه ۲۰۰ با ضریب افزایش ۵ درصد و پرداخت میکنم خواستم بدونم که آیا امکان پیش خرید ۵ سال گذشته هم هست یعنی راهی هست که بشه ۵ سال سابقه خرید و آیا ارزششو داره وانگه کدوم یکی از بیمه های عمر سابقه بیشتر و درخشانتر تو زمینه بیمه عمر دارن

    1. شما میتونید سپرده بگذارید تا به سقف پوشش ها برسید.و سود دهی آخر شما هم افزایش پیدا خواهد کرد.شما بهترین رو انتخاب کردید.

  37. سلام.وقتتون بخیر.راستش من ازصحبتای شماچیززیادی نفهمیدم بااینکه تقریبا همه کامنتهاروهم خوندن.من کارمندم ولی خودمو وخونوادمو بیمه عمرهم کردم.بیمه کارافرین.ولی همه همکارام میگن لزومی نداره وقتی اداره خودش ماروبیمه کرده بریم بیمه عمرهم بکنیم خودمونو.میگن از کجامعلوم ک کلاهبرداری و این حرفانباشه.راستش باوجود دوسال ونیم ب شک انداختنم و موندم ک چیکارکنم انصراف بدم یان؟اصلا چ تضمیتی هست ک بعد ۲۰ سال پولمونو برگردونن یا ن؟اصلا ب بیمه کارافرین اعتمادمیشه کرد یان؟ایناهمه برام سواله اگه واضح و روشن جوابمو بدین ممنونتون میشم

    1. سلام.به لحاظ قانونی، داشتن بیمه تأمین اجتماعی، مانعی برای خرید بیمه عمر و تشکیل سرمایه نیست. در حالی که ماهیت بیمه تأمین اجتماعی نیز با بیمه های عمر کمی متفاوت است. از آنجا که بیمه تأمین اجتماعی بیشتر به جنبه درمانی پرداخته و بخش زیادی از وجهی که بابت حق بیمه به تأمین اجتماعی پرداخت می شود، صرف هزینه های درمانی می شود.
      از آن مهمتر اینکه در بیمه های تأمین اجتماعی شما می بایست حتما به پایان مدت خدمت بر اساس جدول از پیش تعیین شده ( به طول مثال ۲۵ یا ۳۰ سال سابقه) برسید تا بازنشسته اعلام شده و بتوانید از مزایای آن بهره مند گردید، در حالی که در بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان برای دریافت خدمات بازنشستگی و مستمری، کافیست فقط ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کرده باشید.
      ضمن اینکه خدای نکرده در صورت فوت، شرکت بیمه سامان بابت بیمه عمر و تشکیل سرمایه، مبلغی به عنوان سرمایه فوت پرداخت می کند که چنین چیزی در تأمین اجتماعی وجود ندارد.
      همچنین از نظر پرداخت، هر ساله حداکثر حقوق از طریق سازمان تأمین اجتماعی اعلام می گردد که برای همه لازم الاجراست. در حالی که در بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان عملاً برای پرداخت مبلغ حق بیمه، حداکثر وجود ندارد.

      1. با سلام، مطلبی که ارائه کردین، در مورد تفاوت های بیمه های عمر و بیمه تامین اجتماعی خیلی عالی بود، ممنون. فقط مزایای بیمه های عمر که عنوان کردین مربوط به تمام یا اکثر شرکت های بیمه هست نه فقط بیمه سامان، مثلا من خودم نماینده بیمه پارسیان هستم و تمام مطالبی که گفتین در بیمه های عمر و سرمایه گذاری پارسیان هم وجود دارد و تا جایی که من اطلاع دارم تفاوت عمده شرکت های بیمه در میزان سود مشارکتشان برای بیمه های عمر می باشد.

        1. سلام به همه دوستان
          من هم با نظر شما کاملا موافقم، پوشش های بیمه ای اغلب شرکت های بیمه چه ایران، آسیا، سامان، سینا، پاسارگاد، پارسیان، کارآفرین و ….. یکی است.
          و تفاوت عمده در میزان سود مشارکت می باشد که اون هم غیر قابل پیش بینی است.

          1. سلام وقت بخیر. فقط تفاوت در سود مشارکت نیست.تفاوتهای دیگه ای داره. مثلا در بیمه سامان برای امراض خاص ۵۰درصد سرمایه فوت قابل پرداخته ولی در خیلی از شرکتها ۳۰درصد. دوره انتظار وجود نداره در سامان یعنی از همون روز صدور پوششها برای فرد فعال میشه ولی بعضی شرکتها بعد ۶ماه تا ۱سال. سقف سرمایه فوت ، حادثه و امراض هم متفاوته.و همچنین مدت قراداد که در بسیاری از شرکتها محدوده مثلا ۳۰سال! ولی در سامان محدود نیست از بدو تولد تا ۷۰سال قابل پرداخته

    2. سلام دوست عزیز.
      من نمیدونم کدوم سوالت رو اول جواب بدم.
      ولی شما وقتی به یه بانک میرید تا حالا پیش اومده که از کارمند بانک بپرسید اقا میشه به بانک شما اعتماد کرد, کلاهبرداری نمیکنید؟
      اما اینو میدونم تمام بیمه ها زیرمجموعه بیمه مرکزی فعالیت میکنند.هرشرکتی وقتی مجوز بیمه و اسم بیمه رو میگیره که تابع بیمه مرکزی بشه مثل بانکها.حتی برای راه اندازی باید سرمایه زیادی در ابتدا داشته باشه که مجوز بگیره.و شمایی که بیمه نامه میخرید هر قسطی که پرداخت میکنید نصفه اون حق بیمه میره به حساب بیمه مرکزی به عنوان تضمین.پس هیچ جای نگرانی وجود نداره برای سرمایه گذاریتون در شرکت بیمه.
      اگه سوال دیگه داشتید میتونید پیامک بزنید.
      جعفری نماینده بیمه پاسارگاد

    3. سلام.بیمه کار آفرین از کارافتادگی ،بیمه تکمیلی درمانی،هزینه پزشکی و.. رو نمیده و با توجه به اینکه با یه حق بیمه دو نفر رو تحت پوشش قرار میدهد صندوق آخر افراد به شدت افت پیدا میکند.ما همه زیر نظر بیمه مرکزی هستیم امکان کلاهبرداری وجود ندارد مخصوصا برای بیمه پاسارگاد که گروه قوی بانک پاسارگاد را دارد.در ضمن پوشش هایی که در کار آفرین وجود ندارد در پاسارگاد وجود دارد.در ضمن بیمه عمر پوشش هایی رو میدهد که ممکن است شرکت شما تعهدی به آن ها نداشته باشد.

  38. بابک

    ۲۴ نوامبر, ۲۰۱۵ در ۵:۲۱ ب.ظ | #

    با سلام بنده دو سال هست که بیمه عمر هستم حالا میخام انصراف بدم دو میلیون تومان پولم شده یک میلیون و دویست هزار در حالی که در جدول چهار میلیون را نشون میده حالا من سود نمیخام در حالی که اصل پولم هشتصد هزار تومان کم شده کسی اگه اطلاعات داره لطفا راهنمایی کنه پول خودم را هم بهم نمیدهند
    [دوست عزیز حق بیمه شما بنا بر ماده ۷۱ قوانین بیمه ای به دو قسم تقسیم میشه و ۵۰% درصد از این حق بیمه برای تضمین به بیمه مرکزی واریز میشه

  39. با سلام خدمت همه دوستان عزیز
    دوست من بیمه عمر وسرمایه گذاری دارای دو بخش جداگانه است دلیل این احیای شما به نظر من درک نکردن مشتری و خواسته هایش است چاقو هم برای برش به کار میره هم برای قتل شما از این چاقو چه استفاده ای میکنید اگر میخواهید فقط کارمزد بگیرید دقیقا گفته های شما درست میباشد .
    ولی اگه یک روز مسیر ترددتون رو به یکی از بیمارستانهای قلب و سرطان و حتی مکانهایی که خانواده های بی سربرست زندگی خود رو با بدترین صورت به سر میبرند بندازید میفهمید چرا بیمه عمر فروش انجام میدیم

  40. با سلام بنده دو سال هست که بیمه عمر هستم حالا میخام انصراف بدم دو میلیون تومان پولم شده یک میلیون و دویست هزار در حالی که در جدول چهار میلیون را نشون میده حالا من سود نمیخام در حالی که اصل پولم هشتصد هزار تومان کم شده کسی اگه اطلاعات داره لطفا راهنمایی کنه پول خودم را هم بهم نمیدهند

    1. دوست عزیزآقای بابک ،حق بیمه ای که شماهرماهه به شرکت بیمه پرداخت میکنید به دوبخش تقسیم می شود یک بخش بعنوان پوشش های بیمه وبخش دیگربعنوان سرمایه گذاری درصندوق بیمه ای تان ،درحقیقیت آن هشتصد هزارتومان یا مبلغی کمتر ازآن بعلت پوششهای بیمه ای که شما درطول این دوسال داشته اید ازشما کسر ومانده صندوق سرمایه گذاریتان به شما برگشت داده می شود.

  41. با سلام.
    فارغ از مزایای بیمه ای و پوشش های بیمه عمر، تنها مزایای سرمایه گذاری بیمه های عمر را خدمت استاد عزیزمان استاد عسگری درس پس میدهیم :

    ۱) ما ایرانیها انسان های آبرودار و بسیار احساساتی و عاطفی هستیم. اگر بنده ۵۰ میلیون تومان در بانک داشته باشم و باجناقم از شهرستان برای مهمانی تشریف بیاورند، مطمئنا ۳ میلیون تومان از حسابم خارج و بهترین پذیرایی را از ایشان خواهم کرد ===> نقدشوندگی پایین بیمه عمر از مزیت های آن است ✓

    ۲) با سپردن اندوخته ای به میزان ۱ میلیون تومان در بیمه عمر، مشابه سپهر صادرات، جدول شما رشد قابل توجهی خواهد نمود (حتما امتحان کنید).

    ۳) رقابت شرکت های بیمه در تحصیل سود نهایی پایان سال برای بیمه گذاران بسیار بسیار سودآور است. نمونه آن سودهای ۲۷ و ۲۸% بیمه های ما و تعاون ✓

    ۴) دریافت چندین باره وام بدون ضامن و چک و سفته در عرض چند روز را فراموش نکنیم ✓✓

    ۵)…
    ۶)…
    ۷) …
    موارد بسیاری دیگری نیز وجود دارد که پس از اجازه استاد عسگری عزیز درج خواهیم نمود

    ***التماس دعا***

  42. با سلام و عرض ادب خدمت اساتید محترم
    دو ساعت وقت گذاشتم و کلیه کامنت هارو خوندم ولی متأسفانه در هیچ کامنتی ندیدم تمام و کمال به سوالات امید که سوالات هزاران نفر دیگه هم هست پاسخ داده بشه . نمیدونم چرا همه جای شفاف کردن موضوع و جواب دادن به سوالها از عملکردشون دفاع میکنند یا از بیمه تعریف میکنند در صورتی که موضوع امید چیز دیگه ای هستش . یکم انتقاد پذیر باشیم بد نیست . لازم به ذکره من سال هشتم هستش که بیمه عمر هستم . و اصلا به چشم سرمایه گداری بهش نگاه نکردم . فقط به امید اینکه اگه یروزی از دنیا رفتم حق بیمه به بازماندگان میرسه خوشحالم

  43. سلام
    به نظر همه دوستان احترام میذارم ولی باید به اون دوست گرامی بگم
    داداش امروزه عصر اطلاعات هس نه عصر کشاورزی
    هر دکه ای که سیگار میفروشه همه اطلاعات مربوط را کسب میکنه بعد دکه باز میکنه
    ولی نمیشه با اطلاعات سیگار فروشی بیمه فروخت چون بهترین کار دنیاست
    اگر تا به حال چک غرامت فوت گرفته باشید برای بازماندگان آدمی که با چک غرامت فوت هم مراسمات مربوط به فوت را انجام میده هم توی اون روستا خونه میخره واشک شوق را تو چهره اون بازماندگان دیدی متوجه شغلت میشه
    من به سهم خودم کمال سپاسگذاری را از مسئولین این سایت دارم باآرزوی سعادت روزافزون

  44. ۲ ساله بیکارم. هیچ حقوقی ندارم. در اثر حادثه دو ساله خونه نشین شدم. امروز از کنار یک دفتر بیمه رد شدم. زده بود مادام العمر حقوق بگیرید. سرمایه گذاری ۱۰ سال! چند سوال داشتم. ایا میشه یکجا مبلغ رو پرداخت کنم و از ماه بعد حقوق بگیرم؟ ایا میشه زمان رو کوتاهتر کرد؟ میزان بعد از ده سال چقده؟
    اگر الان یه بیماری داشته باشم نمیشه بیمه بشم. بیماریم سخت نیست …
    لطفا راهنمایی بفرمایید . ایمیلم رو میذارم بلکه دوستان کارشناس راهنمایی کنند.
    utemba92@yahoo.com

  45. سلام
    من با بررسی جدول تورمی سالهای گذشته (۲۰ ساله ۳۰ ساله )متوجه شدم که تفکر بیمه عمر برای زمان بازنشستگی نمیتونه قابل قبول باشه. ای کاش شرکت بیمه برای این مساله برنامه ریزی میکرد.
    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      شرکت های بیمه بسیار مناسب برای حقوق بازنشستگی هستند
      مثلا شما در بیمه پاسارگاد که من خودم درش کار میکنم
      ثبت نام کنی
      شما میتونی در پایان قرارداد مبلغ رو پس بگیری
      که مبلغی که در بیمه نامه شما نوشته شده محاسبه میشه و به ارزش پول اون زمان مبلغ به شما پرداخت میشه
      حالا شما تمایل داری که حقوق بگیری مبلغ شما نزد بیمه پاسارگاد میمونه و با اون پول سرمایه گذاری میکنن و سودش به شما تعلق میگیره
      حالا شما حساب کن سود یک میلیارد تومن اونم به ارزش اون موقه یعنی ۳۰ سال اینده چقد میشه
      پس بسیار مناسب هستند

      1. من که ۲۸ سال بیمه تأمین اجتماعی هستم و دو سال دیگر بازنشسته میشم و حقوق در یافت میکنم و حال اگر بیمه عمر شوم دو سال دیگر دولت من رو بازنشسته کرد آیا شما هم حقوق میدین؟ چه خدماتی ارایه میدین در صورتی که من خدمت سربازی را در منطقه بوده ام و دارای کارت ایثار هستم با تشکر

  46. با عرض سلام و احترام خدمت همکاران عزیزم واستاد عزیزم جناب عسگری

    فرمایشات دوستان رو تا جایی که زمان اجاز میداد خوندم… واقعا بحث جالبی بود مخصوصا آقا احسان.
    یه سوال داشتم چرا بیمه عمر رو که یه طرح بیمه ایی است رو شما مقایسه میکنین؟
    بانک مگر خدماتی غیر از مالی داره؟
    چرا با تامین اجتماعی مقایسه نمیکنین؟ آیا از تامیین اجتماعی با پرداختی حداقل بهتر نیست؟(البته میدونم که تامین اجتماعی صرفا فعالیت در حوزه درمان انجام میده نه بازنشستگی)
    دوستان از تضمین پرداختش براتون توضیح دادن مثل بیمه مرکزی و اولویت در پرداخت و بیمه اتکایی و ….
    اطلاعات من بهتون میگه که معاف از مالیات است و همچنین در صورت ورشکستگی دارایی هست که امکان مصادره در ان وجود ندارد …البته اگه اشتباه گفتم دوستان راهنماییم کنن در این که این طرح میتونه بهتر بشه در آینده شکی نیس.پس چرا استارتشو الان نزنیم در آینده با اصلاح بیمه نامه قبلی جاوتر از بقیه باشیم
    بهتون قول میدم اگه مشاوره صحیح و مخصوصا صدور بیمه نامه به بهترین روش رو بلد باشین بهترین خدمت رو به مشتریان عزیزتون کردین
    سپاس فراوان

  47. سلام
    ممکن نام بیمه های برتر و مطمئن رو لیست کنید
    من کارمند آموزش و پرورش هستم. چند ماهه که بیمه عمر بیمه معلم را انتخاب کرده و قرارداد بسته ام.
    اما با صحبتهای برخی کمی به شک افتاده ام.
    ممنون میشم از اعتبار شرکتهای بیمه بفرمایید

    1. فقط کافیه سطح توانگری شرکت های بیمه ای رو چک کنید، بیمه معلم در سطح چهار قرآر داره که متاسفانه پایین ترین سطحه

      1. دوست عزیز چرا اطلاعات غلط واشتباه به کاربران میدید بیمه معلم سطح توانگری یک میباشد واصلا امسال هیچ بیمه ای سطح توانگری چهار نداشتیم برا اثبات حرفم میتوانید گزارش سازمان بیمه مرکزی درباره سطح توانگری بیمه ها در سال ۹۳ رو در اینترنت سرچ کنید

    2. بیمه رازی و بیمه کارآفرین بهترین بیمه های عمر از نظر ارایه خدمات هستند

      1. به نظرم بیمه رازی از همشون بهتره . خدمات الکترونیکشم کامله و آنلاین میتونی اقساطشو پرداخت کنی بهت اس ام اس هم میده و سود سالانه رو بهن اعلام میکنه . برای مشتری ارزش قائله . البته استادی داشتیم که کارمند بیمه مرکزی بود میگفت بیمه آسیا تو این زمینه قدمتش بیشتره .

  48. امید داداش نمیخام دوباره ناراحتت کنم.چون یه بار سر وام گرفتن ناراحت شدی! D;
    ولی خاستم بگم اگه وام میخای برو از بانک راحت بگیر.چرا اومدی سراغ بیمه؟
    ولی خداییش ده ساله پول گذاشتی تو بیمه وام بهت نمیدن؟ بانک میذاشتی الان دو برابر پولت بهت وام میدان. D:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود رایگان کتاب

رمز فروشندگی بیمه‌های عمر در ایران

در این کتاب 104 صفحه‌ای می‌خوانید:

روش جلب توجه و اعتماد مشتری در بازارهای سرد

تکنیک Opening و باز کردن سر صحبت با مشتری

روش پی بردن به نیازهای اصلی مشتری از زبان وی

چرایی و چگونگی تبدیل نیاز مشتری به خواسته احساسی

کتاب رمز فروشندگی بیمه های عمر در ایران - نویسنده: حامد عسگری - بیمه مارکتینگ

اطلاعیه مهم زیر را مطالعه کنید:

نماینده گرامی؛ درحال حاضر، ترم اول کالج به‌طور کامل برگزار شده ولی هنوز ترمهای تحصیلی دوم به بعد شروع نشده‌اند.

برای ثبت‌نام در ترم اول و دریافت ویدیوهای تمامی دروس این ترم، بر روی دکمه زیر کلیک کنید…