تکنیک طلایی بستن فروش در بیمه‌های عمر

در این مقاله تصمیم دارم تا به طور خلاصه، مفید و مختصر، شما رو با یکی از برترین و قدرتمندترین روش های بستن فروش در بیمه های عمر آشنا کنم. این تکنیک به همراه ۱۹ تکنیک عالی دیگه، در دوره جامع آموزش بازاریابی بیمه های عمر به شرکت کنندگان آموزش داده میشه که امیدوارم مورد توجه شما هم قرار بگیره…

تکنیک بستن فروش به روش فرار زندانیان جنگی:

حالتی رو در نظر بگیرید که یک نماینده بیمه بعد از یک ساعت مذاکره با یک مشتری، با این پاسخ مشتری مواجه میشه: «میخوام در این باره بیشتر فکر کنم»

حالا ببینیم نماینده فرضی ما چطور این وضعیت رو با استفاده از تکنیک فرار زندانیان جنگی مدیریت و به نفع خودش تمام میکنه.

نماینده: «آقای مشتری! خیلی جالبه بدونید بعد از پایان جنگ جهانی دوم، یه تحقیق بر روی نحوه مدیریت اردوگاههای نازی ها انجام شد. توی این تحقیق، محققین به نتیجه جالب توجهی رسیدند. اونها متوجه شدن آلمان های نازی، در بدوِ ورود گروه جدیدی از اُسرا، ابتدا از تک تک اونها یه مصاحبه تخصصی به عمل میاوردند.»

مشتری: «برای چی؟»

نماینده: «هدف از این مصاحبه این بود که قدرت تصمیم گیری تک تک اسرا رو بسنجند. بدین ترتیب، بعد از مصاحبه، حدود 10 درصد از اُسرا رو به سلول های انفرادی مینداختن و 90 درصد بقیه رو می بردن به اردوگاه عمومی. میدونید فرق این دوتا گروه با هم چی بوده که از هم جداشون می کردن؟»

مشتری: «نه! اما حدس می زنم یه ربطی به همون مسئله تصمیم گیری شون داره. درسته؟»

نماینده: «بله! دقیقاً همینیه که شما میگید. اون گروه 10 درصدی، قدرت تصمیم گیری شون اونقدر بالا بوده که حتی توی شرایط پُر فشاری مثل اردوگاههای نازی هم میتونستن تصمیمات بزرگی مثل نقشه شورش و فرار و امثال اینها رو طرح ریزی کنند. اما اون 90 درصد بقیه حتی اگه تصمیم گیری شون خوب بوده، ولی تحت فشار، به شدت قدرت تصمیم گیری شون اُفت می کرده. آقای مشتری می تونم ازتون یه سؤال بپرسم؟»

مشتری: «بفرمایید…»

نماینده: «اگه خدایی ناکرده اون زمان، شما هم توسط آلمانی ها اسیر می شدید و به یکی از این اردوگاهها فرستاده میشدید، فکر می کنید جزو اون دسته 10 درصدی قرار می گرفتید یا جزو دسته 90 درصدی؟»

حالت اول:

مشتری: «اوووووم… خب! فکر کنم من جزو اون دسته ۱۰ درصدی قرار می گرفتم. چطور مگه؟»

نماینده: «این خیلی عالیه؛ پس شما خودتون رو آدمی می دونید که تحت بدترین فشارها مثل فشار یه اردوگاه جنگی هم میتونستید تصمیم گیری کنید. پس این انتظار زیادی از طرف من نیست که از شما بخوام توی این شرایط آروم و عادی که من روبروی شما نشستم، درباره موضوع خریدن این بیمه نامه، همین حالا تصمیم گیری کنید.»

نماینده بدون اینکه وقفه‌ای ایجاد کنه فرم پیشنهاد رو بر روی میز میگذاره و شروع به نوشتن مشخصات مشتری میکنه. (صد البته این تکنیک بر روی تمام مشتریان شما جواب نخواهد داد، اما با تجربه‌ای که من با استفاده از این تکنیک در فروشهای خودم به دست آوردم میتونم به جرأت این رو گارانتی کنم که بالای 50 درصد از مشتریانی که بهانه رایج «میخوام فکر کنم» رو مطرح می‌کنند، با استفاده از این تکنیک، در همون جلسه، خرید خودشون رو قطعی خواهند کرد.)

تکنیک طلایی بستن فروش در بیمه‌های عمر

حالت دوم:

مشتری: «اوووووم… خب! فکر کنم من جزو اون دسته 90 درصدی قرار می گرفتم. چطور مگه؟!»

نماینده: «خوشحالم که می بینم انقدر درباره خودتون آگاهی و شناخت دارید. اتفاقاً جالبه بدونید تقریباً اغلب مشتری های من دقیقاً مثل شما خودشون رو توی اون گروه 90 درصدی تقسیم بندی می کنند. اغلب ما آدما توی شرایط فشار، قدرت تصمیم گیری مون به شدت اُفت میکنه. اما من دقیقاً به همین خاطر اینجا هستم تا توی این شرایط، به شما کمک کنم تا تصمیم درست رو بگیرید.»

نماینده در ادامه میگه: «راستش اصلاً تعجب نمی کنم که شما در تصمیم‌گیری به مشکل خوردید. خیلی از افراد باهوش هم مثل شما دچار همین مشکل میشن! اما تمام دولتمردان و دیپلمات های معروف و کارکشته، برای تصمیم گیری های بزرگشون یه کار جالب می کنند. اونها زمان تصمیم‌گیری، یه کاغذ بر میدارن و با کشیدن یه خط، دوتا ستون درست می کنند. بعد بالای یه ستون، دلایل انجام دادن اون کار و بالای ستون دیگه دلایل انجام ندادنش رو می‌نویسند. اونوقت اگه دلایل انجام ندادن، بیشتر از دلایل انجام دادن بود، تصمیم می گیرند که درباره اون موضوع بیشتر فکر کنند.»

با این مقدمه‌چینی قوی و تأثیرگذار، حالا نماینده فرضی ما شروع میکنه به تکمیل لیست مقایسه که به نمودار T هم معروف هست.

امیدوارم این تکنیک عالی و منحصربه فرد، مورد توجه و استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد..

فهرست مقاله

کامل‌ترین دوره آموزش تخصصی مذاکره در فروشندگی بیمه‌های عمر

دیدگاههای این مقاله

37 پاسخ

  1. سلام استاد…. تشکر از چاپ کتاب هنری مشتری یابی در بیمه های عمر**** زمان چاپ و انتشار کتاب ۱+۵۰ نانو مارکتینگ چه زمانی است…… با تشکر…..

    1. درود بر شما
      تمام تلاش ما بر اینه تا در کوتاه ترین زمان ممکن کتاب بعدی منتظر بشه
      به محض انتشار، فوراً اطلاع رسانی خواهد شد

  2. سلام استاد…. راستش کتاب سیاره مشتری فوق العاده است تا قبل از اینکه کتاب را نخوندم اصلن فکرش را نمیکردم که تا این حد مفید باشه. اکیدا توصیه میکنم به کسایی که هنوز دست روی دست گذاشته اند و این کتاب را نمیخرند و مطالعه کنند.. واقعا نمیدونم چجوری ازتون تشکر کنم.. راستی کتاب۱+۵۰نانو مارکت از کی انتشار و پخش میشه… فقط ساده و خلاصه میگم.. ممنون تشکر..

  3. باسلام ببخشید استاد منظور از سود مرکب در شرکتهایی بیمه ای(سامان) چیست؟؟ ممنون با ذکر مثال توضیح دهید….موفق باشید سپاسگزارم…

    1. سلام استاد شما واقعا با این کارتون واقعا ذکات علمتون رو میدین .ممنون از شما

  4. سلام استاد …. برای دریافت کتاب هنر مشتری یابی به روش آنلاین …آدرس و مشخصاتمون+ آدرس محل سکونت ، را برای دریافت کتاب کجا باید وارد کنیم…. ممنون باتشکر…….

  5. سلام خدمت استاد… استاد ببخشید من میتونم این کتاب سیاره مشتری را در شهر یزد از کتابفروشی ها یا نمایندگی ها که اگر داشته باشید تهیه کنم یا باید حتما اینترنتی سفارش بدم…. ممنون میشم پاسخ بدهید… باتشکر.. دوستدار شما…n:kh

    1. درود بر شما
      تا جایی که من اطلاع دارم در یزد کتابفروشی خاصی این کتاب رو ارائه نمیکنه
      در تهران تقریباً تمامی کتابفروشی های معتبر در خیابان انقلاب نظیر فروشگاه انتشارات بازاریابی و فروشگان نشر جیحون و… این کتاب رو ارائه میکنند.
      درمورد یزد فکر میکنم بهتر باشه از سایت بیمه مارکتینگ سفارش رو ثبت کنید.
      باتشکر

  6. سلام اقای عسگری بزرگ
    ازصمیم قلبم ازشما بابت مطالب مفیدکه به رایگان میزارید واقعا سپاس گذارم
    ازخداوندبراتون تنی سالم ارزومندم

  7. سلام ببخشید استاد من بازاریاب بیمه عمر سامان شدم سوالی که از شما دارم اینه که کارمزد من برای هر بیمه چقدر است؟؟؟ مثلا کارمزدم برای یک بیمه ۱۰۰۰٫۰۰۰میلیون تومانی چقدر است؟؟ واگر سال آینده همین بیمه نامه را بتونم تمدید کنم بازم کارمزدی برای اون سال دارم یا خیر……. خواهشا شفاف و بدون ابهام پاسخگو باشید.. …. ممنون استاد……

    1. درود بر شما
      من بارها و بارها در کامنتهای مختلفی به این سؤال پاسخ داده ام. لطفاً به مقاله “درآمد حاصل از فروش بیمه های عمر چقدر است؟!” مراجعه نمایید.
      باتشکر

  8. سلام خدمت دکتر…. ببخشید من چند روزی بیشتر نیست که وارد صنعت بیمه شدم(بازاریاب) که تو همین چند روز دنبال اصول و قواعدی میگشتم برای اینکه توی کارم موفق باشم…. تا اینکه به این سایت رسیدم …. سوال… به نظر شما اگر من همین اوایل کارم با اصول و قواعدی که شما ذکر کردید میتونم تو ی کارم موفق باشم…. خواهشمندم پاسخ بدهید … درو د بر شما…ممنون از لطفتون….

    1. درود بر شما
      اگر به یک فروشگاه وسایل ورزشی مراجعه کنید و از فروشنده بپرسید: «آقا! به نظر شما اگر من همین امروز یکی از این ترِدمیل های شما رو بخرم و گوشه سالن خانه ام بگذارم، می تونم مطمئن باشم که لاغر میشم؟!» فروشنده احتمالاً چه پاسخی به شما خواهد داد؟؟؟

      1. سلام استاد درود برشما…. ببخشید میشه لطف کنید شفاف توضیح بدهید. همراه با توضیحات بیشتری…

        1. واضح تر یعنی اینکه این تکنیکهایی که در این سایت یا کتابهای من یا هرکجای دیگری می آموزید صرفاً درصورتی باعث موفقیت شما خواهند شد که کمر به استفاده از اونها ببندید… و نه اینکه مطابق عادت ما ایرانیها، بیشتر از اونچه که عمل میکنیم یاد میگیریم و نهایاتاً همه مان شده ایم عالمان بی عمل…
          بیمه گر و توانگر باشید…

  9. سلام.استاد،چجوری میشه یک مشتری که خودش به دفتر نماینده مراجعه میکنه و از بیمه عمر سوال میکنه که این چجور بیمه ای(عمر)،رو متقاعد به خرید کرد در حالی که ما نیازها و خواسته های اورا نمیدونیم ویه توضیح میدیم ومیرن دیگه نمیان؟

  10. سلام جناب آقای عسگری
    درخواستی داشتم
    اطلاعات من در زمینه بیمه در کلیه رشته ها خیلی محدوده، میخوام مطالعم رو بیشتر کنم، خواستم اگر امکانش هست چندتا کتاب بهم معرفی کنی در زمینه بازاریابی، تبلیغات، اطلاعات بیمه ای و …
    ممنون

  11. سلام متاسفانه کتاب رمزفزوش بیمه های عمر در سال ۲۰۱۵ دانلودش غیر فعاله .چرا؟

    1. باسلام
      لینک دانلود چک شد و بدون هرگونه ایرادی کار می کند. اما شما برای دسترسی به لینک دانلود، می بایست حتماً در سایت بیمه مارکتینگ ثبت نام نموده و پس از ورود به سایت توسط نام کاربری و رمزعبورتان قادر به دانلود کتاب خواهید بود.
      باتشکر

  12. با سلام خدمت استاد عزیزم اقای حامد عسگری
    من بازاریاب شرکت بیمه ایران هستم و تا قبل از اینکه کتاب سیاره مشتری را مطالعه کنم روزی میانگین هفتصد هزار تومان الی یک میلیون تومان بیمه عمر میفروختم ولی بعد هر قسمت از مطالعه کتاب شما سعی میکردم انهارا در ملاقاتهایم با مشتری عملی کنم اولش کمی مشکل است که نوشته ها را به زبان اورد و عینأ عملی کرد ولی با چندتا ملاقات کم کم درست میشود و من از موقع مطالعه کتاب روزی بین چهار الی پنج میلیون تومان بیمه عمر اکثرأ هم سالیانه میفروشم که میخاهم با کمک شما استاد بزرگوار در یک ماه بتوانم فروشم را به دویصت میلیون برسانم.
    کمال تشکر را ازتون دارم که تجربه های با ارزشتان را در اختیار فروشنده ها میگزارید.

  13. با سلام خدمت استاد ارجمند نظر شخصی من درباره ی بیمه عمر که مورد اقبال عمومی واقع نمیشه سود پایینه اکثر بیمه گزارا علاوه برپوششهای مطلوب سود منطقی میخوان در حال حاضر شاید به خاطر حق بیمه بالایی که شرکت برمیداره و نیز کارمزد بالای نمایندگان اندوخته قابل توجهی نصیب بیمه گزار نمیشه و سود های پیش بینی مثلا ۲۵% فقط نمایشی است من به عنوان نماینده اگر تموم واقعیتهای بیمه نامه رو توضیح بدم اسقبالی نمیشه برخی از نمایندگان سود های پیش بینی رو تضمینی میگن که در بلند مدت بی اعتمادی به شرکتهای بیمه میشه به نظر من ساختار بیمه های عمر از سود سرشار برای شرکت باید خارج بشه مثل بقیه بیمه نامه ها که شرکتها حتی تا ۵۰%تخفیف میذارن و ضررنمیکنن با تشکر

  14. با سلام .
    متاسفانه مشکل من اینه که هر زمانی با هر مشتری وارد مذاکره میشم.طرف ابتدا به حرفام گوش میده بعد هم میگه نه هر چی هم توضیح اضافه میدم بازم میگه نه نمیخوام.نمیدونم مشکل کارم کجاست 🙁

    1. درود بر شما
      لطفاً به بخش محصولات دانلودی در کاتالوگ محصولات در سایت اصلی مراجعه و کتاب الکترونیکی رمز فروشندگی بیمه های عمر در سال ۲۰۱۵ را به رایگاه دانلود و مطالعه نمایید. کلید حل مشکل شما در این کتاب است
      موفق باشید

  15. باسلام خدمت استاد بزرگوار خیلی خوب بود کلیپ چرا فروش نمیکنیم .

  16. سلام و احترام به همه عزیزان
    فکر کنم امام علی گفته بود هر کس یک نکته به من بیاموزد من را برده خود کرده است .
    کمال تشکر از جناب عسگری عزیزقبلا هم از کلاسهای شما استفاده کرده ام و بسیار مفید .با تشکر از انتشار مطالب و اطلاعات شما عزیز

  17. سلام خدمت استاد بزرگوارم لیست مقایسه رو هر وقت انجام دادم عالی بوده تکنیک زندانیان رو پیاده میکنم حتما عین تمامی روش هاتون کارشناسی شده می باشد.

  18. با درود بر استاد محترم جناب عسگری واقعا عالی و کاربردی بود . سپاس

  19. درود بر شما

    واقعا از مطالب مفیدتان سپاسگذارم، بنده هم خواهشمندم فایل pdf مطالب را اگر امکانش را دارید ضمیمه مطالبتان بفرما ئید.
    شاد باشید
    نمایندگی ۵۱۱۰ بیمه سامان

  20. با سلام و احترام
    این روش خیلی عالیه، چقدر جالب
    ممنونم

  21. با سلام و درود خدمت استاد بزرگوار جانب آقای عسگری
    یه پیشنهاد: اگر براتون مقدوره، در انتهای هر مقاله، فایل PDF اون مقاله رو هم برای دانلود بذارید تا راحت تر بشه ذخیره کرد و همیشه مورد استفاده قرار داد
    ممنون میشم اگر این لطف رو در حق مخاطبینتون انجام بدید
    یک دنیا سپاس

    حسین صلاحی
    مشاور بیمه عمر از شرکت بیمه سامان
    گروه بزرگ و تخصصی آتیه سازان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود رایگان کتاب

رمز فروشندگی بیمه‌های عمر در ایران

در این کتاب 104 صفحه‌ای می‌خوانید:

روش جلب توجه و اعتماد مشتری در بازارهای سرد

تکنیک Opening و باز کردن سر صحبت با مشتری

روش پی بردن به نیازهای اصلی مشتری از زبان وی

چرایی و چگونگی تبدیل نیاز مشتری به خواسته احساسی

کتاب رمز فروشندگی بیمه های عمر در ایران - نویسنده: حامد عسگری - بیمه مارکتینگ

اطلاعیه مهم زیر را مطالعه کنید:

نماینده گرامی؛ درحال حاضر، ترم اول کالج به‌طور کامل برگزار شده ولی هنوز ترمهای تحصیلی دوم به بعد شروع نشده‌اند.

برای ثبت‌نام در ترم اول و دریافت ویدیوهای تمامی دروس این ترم، بر روی دکمه زیر کلیک کنید…