بزرگترین رقیب شما در فروش بیمه عمر

احتمالاً اگر از یک نماینده بیمه امروزی بپرسیم بزرگ ترین مانع یا بزرگ ترین رقیب تو در فروش بیمه های عمر چیست یا کیست فوراً پاسخ میده: «نماینده فلان شرکت بیمه…» یا «شرکت بیمه فلان…» یا «فلان کارگزاری بیمه…» و… اما بزرگ ترین رقیب یک نماینده بیمه امروزی، هیچ یک از گزینه های بالا نیست! بزرگ ترین رقیب ما در فروش بیمه عمر، میل ذاتی مردم به سرمایه گذاری و پس انداز پول هاشون در بانک، بازار آزاد، خرید اوراق بهادار و بورس، طلا و… هست!

در بین رقبای فوق، میل مردم به سرمایه گذاری در بانک ها، اصلی ترین مانع و بزرگ ترین رقیب بر سر فروش بیمه های عمر محسوب میشه. مخصوصاً اینکه برخی بانک ها، نظیر بانک صادرات، امتیازاتی مثل “حساب گنجینه سپهر” با نرخ بهره مرکب هم دارند.

اما دلیل اینکه چرا مردم پول هاشون رو توی بانک ها سرمایه گذاری می کنند اونهم بدون ذره ای شک و دودلی و ترس، خیلی عمیق تر از پاسخ های سطحی ای هست که می شه فوراً به این سؤال داد.

بنابراین اطمینان دارم که با من هم عقیده هستید که اگر راه حل یا راهکاری اثبات شده وجود داشته باشه که به وسیله اون، بتونیم دقیقاً همون میل ذاتی و اطمینان درونی مردم به سرمایه گذاری و سپرده گذاری پول هاشون در بانک ها رو راجع به سرمایه گذاری پول هاشون در بیمه های عمر هم به وجود بیاریم و کاری کنیم که مردم به همون سادگی ای که با پای خودشون به یک بانک مراجعه می کنند و میلیون ها تومان پول رو در یک حساب بانکی پس انداز می کنند تا از سودش بهره مند بشن، یک دهم از اون پول رو با میل ذاتی و با همون سطح اعتمادشون به یک بانک، در یک شرکت بیمه و در یک بیمه نامه عمر سرمایه گذاری کنند، بنابراین اون راهکار و راه حل، ارزش میلیاردی خواهد داشت؛ درسته؟!

حالا دوتا سؤال ساده مطرح میشه:

1. مگر چنین راهکاری واقعاً وجود خارجی داره؟

2. اگر وجود داره چجوری کار می کنه؟

بله! چنین راهکاری وجود داره و در عمل کاملاً امکان پذیره که بتونیم چنین سطحی از اعتماد رو در یک مشتری ایجاد کنیم که همون قدر ساده که در یک بانک، حساب پس انداز باز می کنه، در یک شرکت بیمه هم، حسابی به نام بیمه عمر افتتاح کنه!

اما چطوری؟ در ابتدا لازمه با دو اصطلاح مهم آشنا بشید:

1. ارزش واقعی بیمه عمر

2. ارزش ادراک شده مشتری از بیمه عمر

ارزش واقعی بیمه عمر چیست؟!

همون ارزشی که بیمه عمر پیشنهادی ما واقعاً داراست. همون ارزشی که من و شمای نماینده یا فروشنده، می دونیم که در بیمه عمر وجود داره و می تونه زندگی و آینده مردم رو تضمین و گارانتی کنه. همون ارزشی که وقتی مشتری من که کارگر ساده یک فست فود هست، وقتی درکش می کنه، وام با بهره ۳۴ درصدی می گیره تا بیمه عمر بخره! همون ارزشی که وقتی مشتری من درکش می کنه ساعت مچی لوکس و گران قیمتی که هدیه گرفته رو می فروشه تا بتونه برای خودش و همسرش بیمه عمر بخره!

ارزش درک شده مشتری از بیمه عمر چیست؟!

خب! طبیعیه که اگر ارزش واقعی بیمه عمر رو ۱۰۰ در نظر بگیریم، میزان درک هر نفر از بیمه عمر، با نفر دیگه متفاوته. مثلاً ارزش درک شده من و شمای نماینده از بیمه عمر، از ۱۰۰ صده که قبول کردیم نماینده فروش این بیمه نامه باشیم. اما آیا ارزش درک شده مردم از بیمه عمر هم همین قدره؟!

البته که نه! که اگر اینگونه بود، مردم قاعدتاً می بایست پُشت درب دفتر نمایندگی من و شما صف می کشیدند برای خرید بیمه عمر!

اجازه بدید یک مثال ملموس برای روشن تر شدن قضیه بزنم: مثلاً فرض کنیم شما به تازگی یک کارخانه تولید کیک بسته بندی شده راه اندازی کردید. اگر نظر کارشناسان و افرادی که در تحقیقات شما شرکت کردند رو جویا بشیم به این نتیجه می رسیم که شما خوشمزه ترین و تازه ترین کیک های بسته بندی شده در کل کشور رو تولید می کنید!

بنابراین ارزش واقعی کیک تولیدی شما، از ۱۰۰ صده. اما این به تنهایی عامل موفقیت شما نخواهد بود. چراکه ارزش درک شده مردم از نام و بِرَند کارخانه شما بسیار مهم تر و تعیین کننده تر از ارزش واقعی و کیفیت کیک های تولیدی این کارخانه است. بنابراین ممکنه در کمال حیرت و ناباوری، ببینید که مردم در هایپرمارکت ها و سایر مغازه ها، به جای انتخاب کیک تولیدی شما، به سراغ برندهایی می روند که اگرچه کیفیت کیک های شان پایین تر از شماست، اما ارزش درک شده مردم از اون مارک کیک، بیشتر ارزش درک شده شان از مارک کیک تولیدی شماست.

اینجاست که میگیم بازاریابی، جنگ بر سر چگونگی یک محصول نیست، بلکه جنگی است بر سر “درک مردم” از چگونگی اون محصول!

از طرف دیگه ارزش درک شده مردم یک کشور از بیمه عمر رو میشه به شکلی معنا دار، به ضریب نفوذ بیمه عمر در بین مردم اون کشور، مرتبط کرد. در ایران، ضریب نفوذ بیمه های عمر و سرمایه گذاری انفرادی حدود ۳ درصده! و این یعنی:

ارزش درک شده مردم ایران از بیمه عمر، از 100 فقط 3 هست!

همین شکاف ۹۷ درصدی بین ارزش واقعی بیمه عمر و ارزش درک شده مردم از بیمه عمر هست که تبدیل شده به بزرگ ترین مانع نمایندگان بیمه در فروش بیمه های عمر. جالب اینجاست که ما شاهد عدم وجود چنین شکاف عمیقی در بانک ها هستیم.

یعنی وقتی یک بانک در تیزر تلویزیونی خودش اعلام میکنه: «حساب گنجینه سپهر بانک صادرات با نرخ بهره مرکب، آینده شما را گارانتی می کند!»، مخاطب آگهی بین ادعای بانک و واقعیت موجود، شکافی مشاهده نمی کنه و به همین دلیل، شاهد استقبال مردم از سرمایه گذاری در چنین طرح های پس اندازی در بانک ها هستیم.

اما زمانی که یک نماینده یا شرکت بیمه، ادعا می کنه سرمایه گذاری در بیمه عمر، در حکم تأمین و تضمین آینده فرد و خانواده اش هست، ۹۷ درصد مردم، هیچ حرکتی برای بهره مندی از این طرح نمی کنند. چرا؟ چون شکافی عمیق بین واقعیت موجود درباره بیمه عمر و درک مردم از واقعیت موجود، وجود داره!

باز هم تأکید و تکرار می کنم که بازاریابی، جنگ بر سر چگونگی بیمه عمر نیست؛ بلکه جنگی است بر سر درک مردم از چگونگی بیمه عمر! یعنی اینکه بیمه عمر درواقع، چیه و چه کاری رو میتونه انجام بده، اصلاً و ابداً مهم نیست؛ بلکه آنچه مهمه اینه که مردم چه درکی از این ادعاهای ما درباره این بیمه نامه دارند.

حالا هرچقدر هم که تبلیغ و تأکید کنیم که شرکت بیمه متبوع ما، تندیس و لوح و گواهی نامه X و Y و Z داره اونهم از برترین مؤسسات اروپایی! اینها مهم نیستند. اونچه مهمه اینه که مردم چه درکی از بیمه عمر پیشنهادی ما دارند؟

چگونه شکاف بین ارزش واقعی و ارزش درک شده بیمه عمر را پر کنیم؟

حالا سؤال اینه که آیا راهکاری عملی برای اینکه بتونیم این شکاف ۹۷ درصدی بین ارزش واقعی بیمه عمر با ارزش درک شده مردم از این بیمه نامه رو پُر کنیم وجود داره یا نه؟

بله! وجود داره. اما قبل از هر چیزی لازمه با مفهوم درست “قیف فروش” در بیمه های عمر آشنا بشید. به شکل زیر نگاه کنید:

بزرگترین رقیب شما در فروش بیمه عمر

بنابراین برای اینکه بتونید بیمه عمر رو بفروشید، باید جمعاً ۶ مرحله بالا رو به ترتیب طی کنید. به عبارت دیگه، امکان نداره کسی قبل از طی شدن هر ۶ مرحله بالا، حتی یک خلال دندان از ما بخره چه برسه به خرید بیمه عمر! جالبه که گذر موفق از هر مرحله، بخشی از اون شکاف ۹۷ درصدی رو پُر می کنه.

اما نکته ای که شاید کمی شوکه کننده باشه اینه که ما در بیمه مارکتینگ به این نتیجه رسیدیم که سه مرحله اول قیف فروش، یعنی مراحل ایجاد آگاهی، ایجاد دانش و ایجاد دوست داشتن، همگی باید قبل از اولین جلسه ملاقات شما با مشتری انجام شده باشند!!!

ایراد کار بسیاری از نماینده ها و فروشنده های بیمه عمر اینه که اشتباهاً تصور می کنند تمام ۶ مرحله قیف فروش باید در همون جلسه ملاقات طی بشن. اما این کار در بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد موارد، شدنی نیست. یعنی شما نمی تونید یک شکاف ۹۷ درصدی رو در یک جلسه ملاقات حضوری پُر کنید.

جالبه بدونید جادوی فروش به “سبک پیشنهادی کتاب سیاره مشتری” وقتی رُخ میده که شما قبل از اولین جلسه ملاقات با مشتری ۵۰ درصد از شکاف ۹۷ درصدی موجود بین ارزش واقعی و ارزش درک شده از بیمه عمر رو پُر کنید و این شدنی است! به عبارت ساده تر، راهکار و دستورالعملی وجود داره که به واسطه اون می تونید قبل از اینکه حتی به اولین جلسه ملاقات با مشتری خودتون پا بگذارید، نیمی از شکاف موجود رو پُر کرده باشید.

نکته قابل توجه اینه که وقتی قبل از درخواست جلسه ملاقات حضوری با مشتری، کاری کنید که نیمی از شکاف موجود، پُر بشه، وقتی از مشتری تقاضای جلسه ملاقات می کنید، به نسبت ۷ به ۱۰ موفق خواهید شد! یعنی از هر ۱۰ درخواست ملاقات، ۷ مشتری علاقه مند به دیدار شما هستند. این راه حل مشکل اون دسته از نمایندگانی هست که همیشه در تنظیم قرارملاقات با مشتری هاشون دچار مشکل هستند.

اینجاست که معنای این جمله “جرمی نیسون” بیش از پیش خودش رو نشون میده: «اگر شما بدترین نماینده یا فروشنده بیمه عمر در دنیا باشید اما در طول هر روز به تعداد کافی، مشتری واجد شرایط را ملاقات کنید، باز هم می توانید در زمره برترین فروشندگان بیمه های عمر در جهان قرار بگیرید».

یعنی حداقل روزانه ۷ ملاقات، اون هم با مشتریانی که ارزش ادراک شده اونها از بیمه عمر پیشنهادی شما از ۳ درصد به ۵۰ درصد رسیده و مراحل آگاهی، دانش و دوست داشتن در قیف فروش رو پشت سر گذاشتند و بنابراین کاملاً آماده پذیرش پیشنهاد بیمه ای شما هستند.

خبر خوب اینکه اگر علاقه‌مندید تا تمامی جزئیات و روشهای اجرایی این دستورالعمل رو فرا بگیرید و در جریان بازاریابیهای خودتون ازش استفاده کنید، بد نیست بدونید که من در فصل 4 و فصل 5 کتاب سیاره مشتری، صرفاً به ارائه این دستورالعمل قدرتمند در فروشندگی بیمه های عمر پرداختم.

نتیجه استفاده و به کارگیری این دستورالعمل که تاکنون در دهها نمایندگی بیمه جنرال اجرا شده، نشون میده که تنها 6 ماه استفاده از این دستورالعمل، برای رسیدن یک نماینده به چک کارمزد 20 میلیون تومانی در هر ماه کافیست.

انتخاب با شماست؛ ادامه راه و مسیر فعلی و یا قدم گذاشتن در مسیری که موفق‌ترینهای صنعت بیمه این کشور، اون رو پیموده و آزموده‌اند.

اگر راهکار دوم رو انتخاب می‌کنید، همین حالا از طریق لینک زیر، کتاب سیاره مشتری رو تهیه و استفاده از اون رو آغاز کنید:

لینک توضیحات و سفارش کتاب «سیاره مشتری»

کتاب سیاره مشتری - هنر مشتری یابی در بیمه های عمر

فهرست مقاله

کامل‌ترین دوره آموزش تخصصی مذاکره در فروشندگی بیمه‌های عمر

دیدگاههای این مقاله

40 پاسخ

  1. سلام استاد گرامی
    ممنون بابت مطالب بسیار جامع و متفاوت شما. دیروز در اولین همایش بازاریابی بیمه که توسط بیمه ایران در محل برگزاری همایش های بین الملل دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد خیلی دنبالتون گشتم تا شاید شما رو ملاقات کنم اما متاسفانه نشد.چندین بار با تلفن همراهی که هم اینجا و هم داخل کتابتون داده بودید و تلفن های دفتر تماس گرفتم اما موفق نشدم باهاتون صحبت کنم.نیاز مبرم به راهنماییتون دارم.
    متشکرم

    1. درود بر شما
      من افتخار حضور در سمیناری که فرمودید رو نداشتم
      تلفن همراه بنده ۰۹۱۲۷۶۹۴۴۶۵ هست که از حدود ساعت ۱۹ تا ۲۰ پاسخگوی شما خواهم بود.
      باسپاس

  2. سلام دوستان
    نماینده هایی که میخوان در زمینه فروش بیمه عمر و کسب درآمد موفق بشن از فروشگاه های اندروید “کندو” یا “پارس هاب” یا “پلازا” برنامه “ثروت آفرین” رو به رایگان دانلود و مطالعه کنند. برنامه ای واقعا اثربخش و متفاوته.
    به قول آقای عسگری “بیمه گر و توانگر باشید”

  3. باسلام خدمت استاد گرامی ممنون و سپاس از ویدیو های آموزشیتون.من در شهر قزوین برای بچه های پیش دبستانی و ابتدایی و راهنمایی کلاس رباتیک برگزار میکنم .و به تازگی هم با بیمه عمر آشنا شدم و قراره که کار فروش رو شروع کنم. هدفم اینه که بتونم این بچه ها رو با بیمه عمر آشنا کنم برای شروع نمیدونم با مدیر آموزشگاه صحبت کنم یا مستقیما با خود والدین وارد بحث بشم؟خواهشمندم کمی در این باره کنکم کنید ……مچکرم

  4. مشتری هایی که مراجعه میکنن و توضیحات میدهیم بیشتر در مورد حرام بودن ان صحبت میکنند یا تمدیدش نمیکنند

  5. با سلام
    مثل همیشه مطالب عالی وپرباری رو ارائه فرمودید متشکرم . به نظر من مشکل اصلی فروش بیمه عمر عدم اطلاع واگاهی مردم درباره جزییات کامل بیمه عمر هستش که میتوان با استفاده از حظور کارشناسان واساتید بیمه در رسانه های سمعی وبصری این فاصله رو کم کرد.از طریق تبلیغات رسانه ای میتوان مراحلی ازقیف فروش رو طی کرد ومراحل باقیمانده رو با بازاریابی صحیح وکامل به سرانجام رسوند.

    1. به نظر من اساسی ترین مشکل در فروش بیمه های عمر افراد ناشی و کم اطلاعی هستن که به عنوان مشاور یا فروشنده یا بازار یاب بیمه های عمر راهی کوچه و بازار میشن و میخوان به هر دروغ و دغلی چند تا دونه بیمه عمر بفروشن به مردم و براشون بازار بیمه عمر و آینده کسی که بیمه رو خریده اهمیتی نداره.

  6. سلام ودرود خدمت استاد بی بدیل صنعت بیمه .جناب عسگری که مطالب و علم خود را بی دریغ به شاگردان خود انتقال میدهند
    به نظر اینجانب اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما وساختن کلیپ و فیلمهای کوتاه و حتی داستانی تاثیر بسزایی در شناخت بیمه عمر و حتی رشته های دیگر دارد که این اقدامات توسط اشخاصی مثل شما استاد بزرگوار انجام شدنی است
    پاینده باشید استاد

  7. با عرض سلام و احترام و آرزوی سلامتی برای شما استاد گرامی ، میخواستم بدونم متن نامه به آرایشگران رو چطور میتونم تهیه کنم . با سپاس فراوان

    1. درود بر شما
      متن نامه آرایشگران در مقاله ای دو قسمتی به نام “چگونه برای بیمه های عمر نامه بازاریابی بنویسیم؟” ارائه شده است.
      باتشکر

  8. عرض ادب و احترام خدمت استاد گرامی
    بعد از ۲ سال تلاش موفق به اخذ نمایندگی بیمه سینا شدم و با وجود مخالفت های فراوان اطرافیانم هنوز امید و علاقه زیادی به این کار دارم
    سوالات متعددی در باب بازاریابی تمامی رشته ها دارم و نیاز به مشاوره با جنابعالی
    می خواستم بدونم راه ارتباط مستقیم و یا امکان ملاقات با شما هست یل خیر
    متشکرم

  9. سلام و وقت بخیر من در دو مرحله در سمینارهای شما حضور داشتم (دوره جامع و …) من بازاریابی با نامه ها را برای آرایشگران و سوپر مارکت داران امتحان کردم اما متاسفانه نتیجه نگرفتم نمیدونم شاید به خاطر اینکه من در شهر کوچکی هستم و مطالب نامه برای مردمان آن شهر نامانوس است . ضمنا” میخواهم از بیمه مارکتینگ به عنوان مشاور برای مراحل کاریم استفاده کنم خواهشمندم راهنمایی بفرمائید.

    1. درود بر شما
      متأسفانه برخی از نمایندگان از واژه نتیجه نگرفتم در مورد نامه ها استفاده می کنند. درحالی که وقتی مراتب را از آنها جویا می شوم می بینم که انتظار عجیبی از نامه های بازاریابی دارند. آنها تصور می کنند صرف اینکه مثلاً ۱۰۰ عدد نامه را در بازار آرایشگران توزیع کنند کفایت می کند و از فردا صبح صف طویلی از آرایشگران برای خرید بیمه عمر جلوی درب دفاتر نمایندگی شان تشکیل می شود و یا اینکه آنقدر تلفن پشت تلفن دریافت می کنند که قادر به پاسخگویی تمامی تماس نخواهند بود!!!
      دوست عزیزم، کاری که نامه های بازاریبی انجام می دهند صرفاً ارتقای نسبی ارزش درک شده مردم از بیمه عمر است و بس!
      نامه های بازاریابی در هیچ کجای جهان به تنهایی منجر به فروش قطعی نمی شوند. بلکه شما بلافاصله پس از توزیع نامه ها ، می بایست شخصاً به ملاقات مشتری ای که نامه را روز قبل از شما دریافت کرده است بروید.
      اغلب دوستان به موضوع توجه نمی کنند و دچار سوء برداشت از قضیه نامه های می شوند . استدعا می کنم چنانچه می خواهید از مواهب نامه که بخشی از سیستم و استراتژی بازاریابی خرد و نانومارکتینگ است بهره مند شوید ابتدا و قبل از اینکه دست به هر کاری بزنید، کتاب سیاره مشتری را مطالعه نمایید. این کتاب انتظارات و دیدگاه شما را تصحیح خواهد نمود و در ک درستی از جایگاه و عملکرد نامه های بازاریابی به شما می دهد.
      اگر کسی مدعی شد که صرف توزیع نامه ها سبب فروش قطعی شده است جای بسی تعجب خواهد داشت…
      بیمه گر و توانگر باشید…

  10. درود و سلام براستاد گرامی:
    از مقاله بالا استفاده وافر نموده و از جنابعالی تقاضا دارم در صورت امکان زمان برگزاری کلاس های آموزشی برای نمایندگان مستر رو از طریق سایتتون اطلاع رسانی فرمایید.( سبز و پایدار باشید )

    1. درود بر شما جناب فیروزجنگ
      از اینکه مقاله مورد توجه و استفاده شما قرار گرفته خوشحالم
      تاریخ برگزاری دوره های Master بیمه مارکتینگ به زودی اعلام خواهد شد.
      بیمه گر و توانگر باشید…

  11. با سلام و احترام بر همه فعالان صنعت بیمه
    به نطر بنده به علاوه بر اختلاف بین ارزش درک شده و ارزش واقعی دلایل دیگری نیز می تواند وجود داشته باشد که البته بطور مستقیم ویا غیر مستقیم با موضوع فوق الذکر در ارتباط میباشند:
    یکی از دلایل می تواند دوره انتظاری باشد که در بیمه های عمر و تشکیل سرمایه برای تشکیل اندوخته وجود دارد. در یک سپرده بانکی سود مورد انتظار از همان ماه قابل برداشت است ولی در مورد بیمه های عمر و تشکیل سرمایه حداقل زمان برای بهره برداری یکسال است .
    یکی از موانع استقبال از این بیمه نامه ها هم شرایط ناپایدار اقتصادی است ، طوری که افراد ترجیح می دهند بیشتر فکری به حل مشکلات فعلیشان بکنند تا دور اندیشی .
    یکی دیگر ازدلایل نیز این است که در بیمه های عمر و تشکیل سرمایه بیشترین تمرکز فروشنده ها بر جنبه سرمایه گذاری است و کمتر به مزیتهای بیمه ای آن توجه می شود .بنابراین خریداران صرفا بخش سرمایه گذاری را با بانک مقایسه و محصولات بانکی را ترجیح می دهند.
    با سپاس از شما

  12. سلام استاد عزیز.من تازه کارمو شرع کردم و البته در دو ماه نزدیک به ۶۰۰ آمار دارم و بی انصافیه که بگم از شما الهام نگرفتم(حتی در دو مورد،خوندن پاسخ هاتون در مطلب “بیمه گران عمر؛فرشتگان نجات یا گرگ در لباس میش” با عث نجاتم از عذاب وجدان و جلوگیری از ضرر شد).کتابتونم تهیه کردم اما با توجه به هشدارهای متعددتون درباره عدم استفاده از مطالب یه سوال برام پیش اومده و اون اینکه آیا ما نباید از شیوه های معرفی شده در کتاباتون(مثلا نامه نگاری با همان متن ها)استفاده کنیم؟!چون بغیر از بحث شرعی(که واقعا اعتقاد دارم)، می ترسم همانگونه که در قسمت های مختلف سایت و در پایان برخی مقالات نوشتین،مورد پیگرد قرار بگیرم!!!منتظر پاسختون هستم.

    1. درود بر شما اسماعیل عزیز
      اولاً بسیار خوشحالم از اینکه مطالب سایت بیمه مارکتینگ مورد توجه و استفاده شما قرار گرفته است.
      درباره استفاده از مطالب، ما بارها تأکید کرده ایم که استفاده از مقالات و محتوای آموزشی مندرج در وبسایت و محصولات آموزشی بیمه مارکتینگ صرفاً با ذکر منبع مجاز است.
      اما استثناً درمورد استفاده از نامه های بازاریابی، که تاکنون دو نمونه از آنها (نامه آرایشگران و نامه پرستاران) منتظر گردیده، نیازی به درج منبع نخواهید داشت.
      استفاده از مقالات سایت، بدون ذکر منبع غیرمجاز و غیرقانونی می باشد.
      باتشکر

  13. با عرض سلام و خدا قوت خدمت شما !
    از نظر شما آیا می توان بازاریابی را از سنین پایین شروع کرد؟
    لازمه های آن چیست ؟ به طور مثال برای جلب اعتماد به یک نوجوان و فعالیت جدی در بازار بیمه و … . ۱۷ ساله هستم از مشهد.
    با تشکر و قدردانی فـــــــــــراوان.

    1. درود بر شما
      از اینکه می بینم با این سن و سال دست به کار فروش بیمه عمر شده اید بسیار خوشحالم. ام این بدین معنا نیست که بخواهم به شما درِ باغ سبز نشان بدهم. واقعیت اینه که سن و سال بر روی اعتبار و میزان اعتماد مشتری به شما تأثیرگذار هست. ولی توصیه من به شما اینه که حتماً فعالیت خودتون رو در بازار گرم (دوستان، آشنایان، همسایگان، فامیل و…) آغاز کنید و سپس از اونها مشتری ارجاعی بگیرید.
      چنانچه با این روش فروش کنید، احتمال موفقیت شما بالاتر خواهد بود.
      در هر مقطعی از فعالیت تان، می تونید با شماره ۰۹۱۲۷۶۹۴۴۶۵ مستقیماً با من در تماس باشید.
      بیمه گر و توانگر باشید…

  14. با سلام
    استاد اگه میشه مباحثی که در کتاب ذکر شده را در یک دوره بصورت جداگانه مطرح کنید.دوره ای با موضوع سیاره مشتری و تدریس کتابتون.اینطوری بهتر میتونیم استفاده کنیم.
    با تشکر

  15. خسته نباشید، چرا نمیشه از مقاله به صورت مستقیم پرینت گرفت؟
    خوندن از صفحه مانیتور زود خسته میکنه…

    1. درود بر شما
      جهت پرینت صفحات کافیست بر روی فضایی از صفحه کلیک راست نمایید و از گزینه های موجود، پرینت را انتخاب نمایید
      به همین سادگی…!

  16. با سلام خدمت دوست و استاد عزیزم
    بسیار جالب بود و صریح تر از این نمیشد بیان کرد
    نمایندگان محترم از پشت میز بودن خسته نشدید؟
    پاشید اول از دوایر نفوذ خودتون استفاده کنید
    کتاب سیاره مشتری واقعا مفید به کار بود با تشکر از شما

  17. باسلام خدمت استاد بزرگوار
    وقتی که به سایت بیمه مارکتینگ سر میزنی و با یک مقاله جدید روبرو میشی و اونو میخونی روحت تازه میشه و حس میکنی یک پشتیبان خیلی قوی در صنعت بیمه داری.
    مقالات پر از نکات جالب و خواندنیه امیدوارم همیشه ادامه دار باشه.
    ارزش ادراک شده مشتری یکی از مهمترین مواردی که ما نماینده ها باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم. خیلی از ماها در ملاقات با مشتری عجله می کنیم و همین عجله باعث میشه نتونیم یک جلسه اصولی را پیش ببریم.
    اگر ویزیت روزانه در برنامه کاری هر روزمون باشه در یک دوره کوتاه مدت صد در صد به موفقیت میرسیم.
    با تشکر از استاد ارجمند

  18. باسلام استاد خداقوت
    بنده فارغ التحصیل رشته بیمه و کارمند بانک هستم.
    بنظرم اولین دلیل عدم استقبال از بیمه عدم اطلاع مردم هست.حتی بیمه مانده بدهکار راهم نمیشناسند و به محض معرفی خیلی ها متقاضی میشوند.
    دوم نگاه منفی مردم ما به بیمه هست.شما اگه برید سوپر مارکت ماست بخرید و با برخورد بد روبرو بشوید دیگه حتی باوجود فروش کالا به نصف قیمت هم حاظر به خرید از سوپر مارکت فوق نخواهید بود.پیشانی بیمه.ثالث هست که در حال حاضر به سمت منطقی تر شدن پرداخت خسارت ها داره میره و همین هم باعث رشد بیمه در آینده خواهد شد

  19. سلام خدمت استاد عزیز
    من قربانی هستم و بسیار مشتاقم تا مشتری و درآمد بالایی بدست بیاررم. لطفا ترتیبی اتخاذ فرمایید در صورت برقراری کلاسهای حضوری به اینجانب اطلاع رسانی نمایند.
    با سپاس فراوان

  20. درود بیکران برشما
    کتاب زیر دستمه و هی چند باری گاهی هر صفحشو میخونم
    درود

  21. باسلام محضراستاد عزیز مطالبتون عالیه اما اگر ما بتونیم فایل pdf مطالب هم داشته باشیم خیلی عالیه.

  22. سلام
    حرفهای شما درسته آقای عسگری امابانکها بزرگترین کاری که می کنند اینکه از رسانه زیاد استفاده می کنند
    اما شرکتهای بیمه ما چی؟
    تا حالا شده شرکتی بیاد در مورد بیمه عمر مدتی تبلیغ بیمه عمرکنه بطوردرستو حسابی
    از دوستان خواهش می کنم نظر بدهند
    تشکر

    1. سلام و وقت بخیر خدمت هر دو بزرگوار.درسته ،احساس میکنم شرکتهای بیمه ای اگه بتونن از طریق رسانه های عمومی مثل تلویزیون اطلاعات بیمه ای بخصوص بیمه عمر ارایه بدن،فروش بیمه عمر ازاقبال بیشتری بخصوص در شهرهای کوچکتر برخوردار خاهد شد.تشکر از اطلاعات مفیدتون

      1. آقای کمیلی من با شما موافقم.ضمنا واقعا تو شهرهای کوچیک بازاریابی برای ما خانما کار سختیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود رایگان کتاب

رمز فروشندگی بیمه‌های عمر در ایران

در این کتاب 104 صفحه‌ای می‌خوانید:

روش جلب توجه و اعتماد مشتری در بازارهای سرد

تکنیک Opening و باز کردن سر صحبت با مشتری

روش پی بردن به نیازهای اصلی مشتری از زبان وی

چرایی و چگونگی تبدیل نیاز مشتری به خواسته احساسی

کتاب رمز فروشندگی بیمه های عمر در ایران - نویسنده: حامد عسگری - بیمه مارکتینگ

اطلاعیه مهم زیر را مطالعه کنید:

نماینده گرامی؛ درحال حاضر، ترم اول کالج به‌طور کامل برگزار شده ولی هنوز ترمهای تحصیلی دوم به بعد شروع نشده‌اند.

برای ثبت‌نام در ترم اول و دریافت ویدیوهای تمامی دروس این ترم، بر روی دکمه زیر کلیک کنید…