اهمیت «قیف فروش» در فروشندگی بیمه‌های عمر

در کتاب سیاره مشتری بارها به تناسب طلایی 10:03:01 اشاره کردم. همان تناسبی که میگه: «ایده‌آل‌ترین عملکرد برای یک بازاریاب بیمه عمر این است که از هر 10 عدد نامه بازاریابی و یا 10 تماس تلفنی، می‌بایست 3 قرارملاقات با مشتری تنظیم نماید و از هر 3 ملاقات، یک فروش را قطعی کند.»

اما همونطور که در کتاب هم گفتم این تناسب، ایده‌آل‌ترین حالت ممکن رو نشون میده و با واقعیت موجود، فاصله داره. در واقع آمار و ارقام، چیز دیگه ای رو نشون میده. مثلاً در شبکه‌های فروش مجموعه بیمه‌مارکتینگ، این تناسب عبارت است از 20:04:01 که یعنی از هر 20 نامه بازاریابی، 4 قرارملاقات تنظیم میشه و بازاریابهای ما از هر 4 ملاقات، یک فروش قطعی به دست میارن.

ضریب تبدیل در فروش بیمه:

ما به این گونه تناسبها اصطلاحاً میگیم ضریب فروش یا ضریب تبدیل. اهمیت دانستن این ضرایب آن قدر زیاد و آن قدر حیاتی است که من شخصاً بدون دانستن این ضرایب، قادر به مدیریت شبکه‌های فروشم نیستم! حالا از شما می‌پرسم: «ضریب تبدیل شما چقدره؟!» لطفاً همین حالا، دقیق و فوری پاسخ بدهید! ارائه یک پاسخ تقریبی و یا شفاهی، بدون اینکه مکتوب شده باشه، به این معناست که شما ضریب تبدیل خودتون در فروش بیمه‌های عمر رو یا نمی‌دونید و یا فقط دارید حدس می‌زنید!

شاید از شنیدن این حرف تعجب کنید ولی برای من مهم‌تر از اینکه بدونم بازاریابهام در طول هر روز چند فقره بیمه عمر می‌فروشند، اینه که بدونم اونها امروز چندتا پاسخ «نه!» شنیدند. اهمیت شمارش این پاسخهای «نه!» بی‌نهایت زیاده. اجازه بدید تا دلیلش رو با ذکر یک مثال براتون توضیح بدم:

فرض کنید ضریب تبدیل یک نماینده بیمه 20:04:01 هست. پس ایشون به ازای هر 20 نامه بازاریابی که در یک نانومارکت مشخص توزیع می‌کنه، می‌تونه با 4 تا از مشتری هایی که نامه رو گرفتن قرارملاقات بگذاره و از بین این 4 نفر به یک نفر بیمه عمر بفروشه. پس ایشون به ازای هر 3تا پاسخ «نه!» یک پاسخ «بله!» می گیره. از طرف دیگه، این نماینده می دونه که متوسط حق بیمه وصولیش در هر فروش، حدود یک میلیون تومان هست. پس ایشون به ازای هر بیمه عمر یک میلیون تومانی (با پرداخت حق بیمه سالیانه)، در ابتدای ماه جدید، حدود 300 هزارتومان کارمزد دریافت می کنه (که البته به جز کارمزدی است که در سالهای دوم تا پنجم نیز دریافت خواهد کرد).

گفتیم که این نماینده به ازای هر پاسخ «بله!» باید 3تا پاسخ «نه!» بشنوه. حالا اگه درآمد حاصل از هر فروش رو به تعداد پاسخ های «نه!» تقسیم کنیم به سادگی می تونیم نتیجه بگیریم که این نماینده، به ازای هر پاسخ «نه!» از سوی مشتریانش، مبلغ 100 هزار تومان درآمد کسب می کنه!

تغییر قاعدۀ بازی فروش با اندازه‌گیری پاسخهای «نه!»:

به‌محض اینکه این نماینده، متوجه ارزش ریالی هر جواب «نه» از سوی مشتریهایی که ملاقات میکنه میشه، قاعده بازی برای این نماینده برای همیشه تغییر میکنه. یعنی این نماینده اگر اول صبح و در اولین ملاقاتش، جواب «نه!» بشنوه، نه تنها ناامید و دل زده نمی شه، بلکه با شتاب بیشتری به سمت محل قرارملاقات بعدیش، حرکت می کنه تا سریعتر 2تا پاسخ «نه!» دیگه رو هم بشنوه تا بتونه به اون یک پاسخ «بله!» برسه!

حالا اگه یک روز هم گذشت و 4تا «نه!» شنید، به خوبی میدونه که بازار، برای فردا، 2تا «بله!» بهش بدهکار شده! جالبه که بازار برخلاف بازاریها، بدهی خودش رو همیشه تسویه میکنه و شیله و پیله تویِ کارش نیست.

من در طی 5 سال گذشته، نیمی از وقت روزانه‌ی خودم رو صرف آنالیز و تجزیه و تحلیل آمارها و اعداد و ارقام استخراج شده از شبکه فروش بیمه‌مارکتینگ در 22 نمایندگی بیمه کردم و امروز قاطعانه به شما اعلام می‌کنم که اگر ضریب تبدیل فروشهای خودتون رو بدونید، قواعد بازی فروش، به نفع شما تغییر خواهند کرد و همه چیز، مثل مومِ نرم، در دستان شما شکل خواهند گرفت!

مثلاً فرض کنید که همین نماینده‌ای که در بالا ذکرش رفت، تصمیم می گیره که یک سال دیگه همین موقع، 50 میلیون تومان کارمزد دریافت کرده باشه! اولین قدم اینه که بره به سراغ ضریب تبدیل خودش. کار برنامه ریزی برای این نماینده، خیلی ساده ست. او می دونه که تقریباً 30 درصد حق بیمه های وصولی خودش رو در همون زمان، به عنوان کارمزد دریافت می کنه. بنابراین برای به دست آوردن 50 میلیون تومان، باید در یکسال پیش رو، حدود 170 میلیون تومان بیمه عمر بفروشه و از اونجایی که متوسط وصولی خودش (که برابره با یک میلیون تومان به ازای هر فقره بیمه عمر) رو هم می دونه، به راحتی نتیجه می گیره که باید 170 فقره بیمه عمر جدید در طول یکسال آینده بفروشه.

ضریب تبدیل این نماینده 20:04:01 هست. پس حالا که می خواد عدد 1 در تناسب رو با عدد 170 عوض کنه به راحتی متوجه می شه که تناسب جدید 3400:680:170 خواهد بود.

یعنی این نماینده باید 3400 عدد نامه رو در طول یکسال آینده توزیع کنه تا بتونه 680 قرارملاقات به دست بیاره و سرانجام بتونه 170 فقره بیمه عمر (یا به عبارت دیگه 170 میلیون تومان بیمه عمر) رو به فروش برسونه! حالا کافیه تمام اعداد فوق رو بر تعداد روزهای سال، تقسیم کنه تا بفهمه در طول هر روز باید دقیقاً چکار کنه که نتیجه از این قراره:

  • او باید روزانه 9.3 عدد (که در عمل یعنی 10 عدد) نامه بازاریابی توزیع کنه.
  • روزانه باید 1.8 نفر (که در عمل یعنی 2 نفر) رو ملاقات کنه.
  • و درنهایت، بتونه هر 2 روز، یک فقره بیمه عمر 2 میلیون تومانی بفروشه.

حالا اگه حتی سونامی هم بیاد یا سنگ داغ از آسمان بباره، این نماینده تکلیف روزانه‌ی خودش رو می‌دونه و از همه مهم‌تر این رو می‌دونه که اگر تناسب بالا رو به شکل برنامه‌ی روزانه دربیاره و نسبت به اجرای اون، پایبند و متعهد باشه، هیچ قدرتی در این دنیا نمی‌تونه مانع دستیابی نماینده به اون 50 میلیون تومان کارمزد بشه!

قیف فروش چیست؟

همونطور که قطعاً تا به حال دیدید، خصوصیت بارز یک قیف اینه که دهانه ای گشاد و خروجی تنگی داره! این مفهوم در کار فروشندگی، اهمیت شایانی داره. به اعداد و ارقام نماینده بالا دوباره نگاه کنید. این نماینده باید 3400 عدد نامه پخش کنه تا بتونه فقط با 680 نفر از گیرندگان نامه ملاقات کنه و فقط به 170 نفر از اون 680 نفر، بیمه عمر پیشنهادی خودش رو بفروشه.

پس همینطور که در طول فرآیند و عملیات بازاریابی خودش جلو میره، از تعداد نفرات و اعداد، کاسته می شه؛ به عبارت دیگه دهانه قیف، تنگ‌تر و تنگ‌تر میشه. تا جایی که از مجموع 3400 نامه توزیع شده، 170 فقره فروش به دست میاد. اما از اونجایی که هزینه تولید و توزیع نامه های بازاریابی، بسیار ناچیزه، این عملیات، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

ولی مفهوم قیف فروش، به همون اندازه‌ای که به کمک بازاریابها و فروشنده‌های دنیا اومده، باعث شکست و نابودی اونها هم شده! اما چطوری…؟

بسیاری از نماینده‌ها و بازاریابهایی که با مفهوم قیف فروش از قبل آشنا بودن رو در حاشیه کارگاهها و سمینارهام ملاقات می کنم که میگن ما ضریب تبدیل خودمون رو می‌دونیم اما دونستنش و رعایت کردنش هیچ تغییری در فروشهای ما ایجاد نکرده!

اهمیت «قیف فروش» در فروشندگی بیمه‌های عمر

 

تله محاسباتی در کار با قیف فروش:

دلیل اینکه قیف فروش تغییری در میزان فروش برخی از نماینده‌ها یا بازاریابهای بیمه ایجاد نمی‌کنه اینه که متأسفانه اونها در یک تله محاسباتی گرفتار میشن! اجازه بدین تا یک مثال بزنم:

مثلاً همین نماینده قصه ما که تناسبش 20:04:01 بوده رو تصور کنید! اگر این نماینده 100 عدد نامه بازاریابی توزیع کنه می تونه با 20 مشتری، قرار ملاقات بگذاره. ضریب تبدیل به روشنی میگه که او فقط قادر به فروش به 5 نفر از مجموع اون 20 نفر هست. بنابراین 15 نفر دیگه، حداقل در زمان فعلی، از او خرید نخواهند کرد. ایراد کار بسیاری از نماینده ها و بازاریاب ها اینه که روزها و هفته ها و حتی ماهها وقت با ارزش خودشون رو صرف تلاش برای فروش به 15 نفر باقی مانده می کنند که درواقع، آب در هاون کوبیدنه!

اشتباه اصلی زمانی شکل میگیره که نماینده‌ی قصه‌ی ما وقتی به یک نفر از اون 20 نفر می‌فروشه، به اشتباه تصور میکنه که هنوز 19 مشتری دیگه در بانک خودش ذخیره داره! ولی تناسبش داره بهش میگه که به ازای هر فروش، 3تا فروش دیگه رو از دست میده! (چون از هر 4 ملاقات، یک فروش به دست میاره). یعنی وقتی به یک نفر از اون 20 نفر می فروشه، درواقع فقط 16 مشتری دیگه در بانک خودش خواهد داشت و نه 19 مشتری دیگه!

وقتی هم به نفر دوم می‌فروشه، تصور می‌کنه که هنوز 18 مشتری دیگه در بانکش داره، در حالی که فقط 12 مشتری دیگه براش باقی مونده و این روند ادامه پیدا می‌کنه تا جایی که وقتی به 5 نفر از مجموع اون 20 نفر فروخته، عملاً بانک مشتریانش به صفر رسیده و هرچه برای فروش به 15 مشتری باقیمانده تلاش میکنه، متأسفانه (اما منطقاً) راه به جایی نمی‌برد!

مسئله اینه که بعد از هفته‌ها یا شاید ماهها تلاش بیهوده برای فروش به 15 مشتری باقیمانده، تازه این نماینده یا فروشنده می‌فهمه که اونها خریدار واقعی نیستند. حالا تازه میره که 100تا نامه‌ی تبلیغاتی دیگه پخش کنه، ولی وقفه‌ی درآمدیِ ایجاد شده، رحم و مروت نمی‌فهمه و این نماینده رو به زمین میزنه!

تصویر زیر گویای همه چیز هست:

اهمیت «قیف فروش» در فروشندگی بیمه‌های عمر

 

راهکار چیست؟

راهکار این است که نماینده بلافاصله بعد از اینکه تونست که به اولین مشتری از مجموع اون 20 مشتری که با اونها قرارملاقات گذاشته، بیمه عمر خودش رو بفروشه، باید فوراً 5 مشتری جدید رو در بانک (یا همون قیف فروش خودش) جایگزین کنه. ضریب تبدیل، به این نماینده نشون میده که برای جایگزین کردن 5 قرارملاقات جدید، باید 25 عدد نامه بازاریابی توزیع کنه. پس این نماینده برای اینکه هر روز به تعداد کافی قرارملاقات داشته باشه و هرگز فروشهاش متوقف نشه، باید به ازای هر یک فقره بیمه عمری که می‌فروشه، 25 عدد نامه بازاریابی جدید توزیع کنه.

آنچه در مقاله فوق خواندید قدرت بلامنازع ضریب تبدیل در فروشندگی بیمه‌های عمر رو نشون میده. یادتون باشه که فقط چیزهایی رو میشه مدیریت و بهینه کرد که قابل اندازه‌گیری باشند. اگر نتوانید فروشهای خودتون و عدم فروشهاتون رو اندازه بگیرید و اگر ندانید ضریب تبدیل واقعی شما در فروش، چه عددی هست، عملاً در حال قمار کردن با آینده‌ی شغلی خودتون در صنعت بیمه خواهید بود.

اُمیدوارم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید…

فهرست مقاله

کامل‌ترین دوره آموزش تخصصی مذاکره در فروشندگی بیمه‌های عمر

دیدگاههای این مقاله

53 پاسخ

  1. سلام استاد
    یه سوال
    یعنی ما اگر ۲۵ نامه بازاریابی توزیع کردیم تا زمانی که از اون ۲۵ مشتری احتمالی حداقل یک فروش نداشته باشیم اجازه نداریم سراغ توزیع نامه های دیگه بریم؟؟؟

  2. سلام آقای عسگری
    مقاله شما رو خوندم و سپاسگذارم

  3. سلام استاد من میخوام تبدیل به برترین فرد در فروش بیمه عمر بشم دیر شروع کردم اما عزمم و جزم کردم به این هدف برسم خیلی ها با من مخالفت می‌کنند به راهنمایی شما نیاز مندم کمکم کنید

  4. عرض سلام و ادب و احترام
    بینهایت از لطف و عنایت جنابعالی سپاسگزارم . از خداوند میخواهم در زمینه برنامه ریزی و اهمیت توجه به هدف با توجه به رهنمون های شما کمکم نمایید .
    با تشکر فراوان

  5. واقعا عالی بود ضعف من هم درهمین بود خیلی سپاسگزارم بخاطر مطالب ارزندتون

  6. بینهایت استفاده کردم از مطالب ارزنده تون.همواره پیروز باشید.

  7. جناب عسگری با سلام و صمیمانه ترین درودها
    بس از مدتی تحقیق و مطالع آثار اساتید فن بیمه و بخصوص آثار ذیقیمت جنابعالی قصد دارم جهت اخذ نمایندگی با یکی از نمایندگیهای بیمه برای ایجاد بورتفوی مورد نظر و اخذ تجربه همکاری کنم بعد از تفکیک قصد و هدف سوال من از جنابعالی این است که آیا در حال حاضر فقط بیمه های باسارگاد و بارسیان نمایندگی بیمه عمر می دهند یا از بیمه های دیگر نیز اکنون می توان نمایندگی بیمه عمر گرفت؟ چون تا آنجاییی که من اطلاع دارم هیچ بیمه ای فعلا نمایندگی کلی نمی دهد با توجه به سن اینجانب (۵۰ سال)و شعل قبلی ام(مدیریت منابع انسانی شرکتها) فکر می کنید از کجا شروع کنم؟ لطفا مرا راهنمایی فرمایید،با سباس فراوان

  8. سلام آقای عسگری
    من مقاله ای در مورد بیمه مسئولیت توی سایت پیدا نکردم، اگر امکانش هست در مورد بیمه مسئولیت هم مقالاتی بزارید
    تشکر

  9. سلام ، روز بخیر
    برای فهمیدن ضریب تبدیل به چه مدت بازه زمانی نیاز است؟
    چند ماه یا سال؟
    باتشکر

  10. با سلام خدمت اقای عسگری من مراحل هشت گانه نانومارکت رو اجرا کردم چون خودم رشته مامایی خوندم واشنا وهمکارای زیادی تو بیمارستان منو میشناسند این نانومارکت رو انتخاب کردم هرروز ۱۵تا ۲۰نامه میدادم اما اشتباهم این بود برای ملاقات با مشتری بعد ۳روز نرفتم ومنتظر تماس موندم چون همه ریسکهای یه پرستار رو میشناسم چون کار کردم تو بیمارستان .نه صرف این که این نامه تو کتاب شما بود.ازراهنمای شما سپاسگذارم

  11. سعید خسروانی پور نماینده کارآفرین سیرجان گفت:

    خدمت استاد عزیز آقای حامد عسکری سلام عرض میکنم. من در حدود ۶ ماه پیش در سن ۴۶ سالگی بازنشست شدم. روابط عمومی بسیار بالایی در محیط کارگری(معدن سنگ آهن گل گهر سیرجان) با همکاران و مدیران داشتم. بدلیل اینکه خود و خانواده ام از سال ۱۳۸۸ بیمه شده عمر و سرمایه گذاری در شرکت بیمه کارآفرین هستیم و در جهت بیمه شدن سایر همکارانم تلاش زیادی کردم، با همسرم تصمیم گرفتیم در صنعت بیمه کار کنیم. سوال من اینجاست که چرا با این همه توقعی که از خودم برای فروش بیمه عمر داشتم، و اطلاعاتم و روابط عمومی ام خوب بود، چرا حال که به میان مردمان شهرم رفته ام، فقط در مرحله نهایی کردن، ناتوان هستم. آقای عسکری، من تقریبا تمامی انتشارات صوتی و نوشتاری شما را مطالعه کرده ام و میتوانم بگویم که عیوب خودم را تا حد زیادی متوجه شده ام. یکی از آنها اینست که در جلسه حضوری و برای ملاقات اول تمامی توضیحات را به مشتریان میدهم.ولی در اکثر جواب ها، همان چیزی را می شنوم که شما بارها گفته اید و بیشتر نمایندگان با آن جملات آشنا هستند.از راهنمایی های بسیار مفید شما تشکر می کنم. نمایندگی شرکت بیمه کارآفرین بن رضوی کد ۵۸۸۱ سیرجان کرمان

    1. درود بر شما
      از اینکه صنعت بیمه را برای فعالیت برگزیده اید به شما تبریک می گویم.
      جهت رفع مشکل شما، توصیه می کنم کتاب رمز فروشندگی بیمه های عمر در سال ۲۰۱۵ را که به رایگان در بخش کاتالوگ محصولات قابل دانلود می باشد دریافت و مبا دقت مطالعه نمایید.
      اگر مشکل برطرف نشد از طریق ایمیل با من در تماس باشید…
      باتشکر

  12. با سلام خدمت استاد گرامی جناب اقای عسگری من کتاب شمارو خوندم عالی بود نامه های بازار پرستارها رو ۱۲۰عدد تو ۳بیمارستان پخش کردم اما یه تماسم نداشتم خیلی خسته شدم موج منفی که اطرافیانم میدهند از کارم خسته شدم با این حال تا الان با این همه مشکلات وموج منفی اما من خیلی تلاش میکنم نامه فرستادم یک تماسم نداشتم دارم ناامید میشم چکار کنم؟

    1. سرکار خانم سمیه عزیر با سلام
      متأسفانه مشکل اینجاست که اغلب نماینده ها به اشتباه تصور می کنند به محض ارسال نامه ها، سیلی از تماس های تلفنی مشتریان شروع می شود. اما این باور غلط است. کاری که نامه انجام میده فقط اینه که ارزش ادراک شده و ارزش ذهنی مشتری از بیمه عمر رو صرفاً تا اون حدی بالا می بره که مشتری آمادگی حضور در قرارملاقات فروش رو پیدا کنه و لاغیر!
      بارها حتی در کتاب هم تأکید کرده ام که با ارسال نامه، چیزی تمام نشده بلکه تازه آغاز شده. به محض توزیع نامه ها، باید ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد، گیرنده نامه را ملاقات کنید و نه اینکه منتظر تماس وی بمانید. بدانید که نامه سبب تماس مشتری نخواهد شد.
      از طرف دیگه من میخوام از شما بپرسم که مطابق چه معیاری و اصلا ًبرای چه نانومارکت پرستاران رو انتخاب کردید؟ چرا؟ صرفاً چون من این نانومارکت رو در کتابم مثال زدم؟! اگه دلیل تون اینه که متأسفم. چون استباه بزرگی مرتکب شدید
      در کتاب سیاره مشتری گفتم برای انتخاب یک نانومارکت، باید شرط جذابیت در کنار شرط توانمندی نماینده کنار هم قرار گیرند تا شما بتونید وارد یک نانومارکت بشید.
      اصلاً آیا چک لیست هشت گانه رو درمورد نانومارکت پرستاران تجزیه و تحلیل کرده اید؟ اصلاً با توسل به کدام اصل، متوجه شدید باید به این نانومارکت ورود کنید؟
      متأسفانه بسیاری از نمایندگان فقط به خاطر اینکه من در کتاب سیاره مشتری نانومارکت پرستاران رو انتخاب کردم فوراً ورود می کنند به این بازار. شاید ورود به این بازار مطابق آموزه های کتاب سیاره مشتری اصلاً و ابداً به نفع شما نباشد…
      خواهش می کنم به این اصول دقت کنید. قرار نیست نیمی از راه را به روش کتاب سیاره مشتری جلو برویم و نیمی دیگر را با سلایق و انتخاب ها و قضاوتهای شخصی خودمان
      بیمه گر و توانگر باشید…

  13. با عرض سلام خدمت استاد گرامی
    لطف کنید اگر امکان دارد در مورد مشاوره تلفنی و راهکارهای آن توضیح دهید با تشکر

  14. با سلام . من ۳ ماه است که به بازاریابی و فروش تلفنی بیمه عمر مشغول هستم. اما هنوز با من قرار داد نبستن. هر چقدر بهشون میگم چرا با من قرارداد نمیبندید مدام امروز و فردا میکنن. و اینکه پورسانت من رو ۷ درصد اعلام کرده اند. میتونید به من بگید آیا مدیران من با من صادق هستند یا نه ؟ و برای اینکه من بفهمم داستان چیه و اصل قضیه چیه باید چیکار کنم؟ این مسئله فکر من رو خیلی مشغول کرده و در کارم خلل ایجاد میکنه. با سپاس

    1. درود بر شما
      مسئله قرارداد به هرحال از پیش پا افتاده ترین حقوقی است که یک کارمند باید از آن برخوردار باشد. اما درمورد پورسانت ،دقیق تر اعلام بفرمایید که مثلاً اگر یک بیمه عمر با حق بیمه یک میلیون تومان (سالیانه) بفروشید چند تومان کارمزد دریافت می کنید؟

        1. درود بر شما. محاسبه کارمزد بیمه های عمر امروزه بسته به شرکت بیمه، به دو روش انجام میشه:
          روش اول:
          ۷۵ درصد از کل حق بیمه وصولی در سال اول به عنوان کارمزد طی یک بازه ۵ساله پرداخت خواهد شد. مثلاً اگر شما یک بیمه عمر یک میلیون تومانی در سال بفروشید، ۷۵۰ هزارتومان کارمزد دریافت خواهید کرد. ۴۰ درصد این ۷۵۰ هزارتومان یعنی ۳۰۰ هزارتومان همان ماه یا اواسط ماه بعد، به شما پرداخت خواهد شد.
          ۴ بخش ۱۵ درصدی یعنی ۴ بخش ۱۱۲۵۰۰ تومانی نیز از سال های دوم تا پنجم پرداخت می شود.
          علاوه بر مبالغ فوق، هر سال ۴ درصد از کل حق بیمه وصولی، به مبلغ کارمزدها افزوده میشود که در این مثال برای سال اول، ۴۰ هزارتومان خواهد بود.
          روش دوم:
          ۷۵ درصد از کل حق بیمه وصولی در سال اول به عنوان کارمزد طی یک بازه ۵ساله پرداخت خواهد شد. مثلاً اگر شما یک بیمه عمر یک میلیون تومانی در سال بفروشید، ۷۵۰ هزارتومان کارمزد دریافت خواهید کرد. ۳۰ درصد این ۷۵۰ هزارتومان یعنی ۲۲۵ هزارتومان همان ماه یا اواسط ماه بعد، به شما پرداخت خواهد شد.
          ۴ بخش ۱۷٫۵ درصدی یعنی ۴ بخش ۱۳۱۲۵۰ تومانی نیز از سال های دوم تا پنجم پرداخت می شود.
          علاوه بر مبالغ فوق، هر سال ۳ درصد از کل حق بیمه وصولی، به مبلغ کارمزدها افزوده میشود که در این مثال برای سال اول، ۳۰ هزارتومان خواهد بود.
          **********************************************************************************
          البته مبالغ فوق قبل از کسر مالیات هستند. بنابراین زمانیکه مالیات را از آن کسر کنید، خالص پرداختی مشخص خواهد شد.
          لذا اگر شما یک بیمه عمر ۱۰۰۰۰۰۰ تومانی فروخته اید اما ۷۰۰۰۰ تومان کارمزد گرفته اید، باید بدانید که نماینده مربوطه پس از کسر مالیات، حدود ۲۰۰ تا ۲۷۰ هزارتومان بابت این بیمه نامه کارمزد دریافت نموده است. البته هزینه های جاری دفتر نمایندگی نظیر اجاره ماهیانه دفتر، آب، برق، تلفن و… را نیز مدنظر داشته باشید.
          ضمن اینکه آیا نماینده در سال های آتی نیز شما را در کارمزد این بیمه نامه سهیم خواهد نمود یا خیر بحث دیگری است. اگر پاسخ منفیست ،از نظر من ۷۰ هزارتومان، اجحاف در حق شماست.
          بیمه گر و توانگر باشید…

          1. خیلی ممنون از توضیحات خوب و کاملتان. سوالی که در ذهنم ایجاد شد این است که آیا این ۷۵% که بیان کردید به عنوان کارمزد بازاریاب تلفنی است ؟ یا اینکه این ۷۵% به عنوان کارمزد کل شرکت بیمه ای است و از آن سهمی نیز به بازاریاب تلفنی پرداخت می شود؟ من الان باید چه کار کنم و با استناد به کدام منبع و قانون حق خود را مطالبه نمایم؟ اگر بدانم حقم حتی بسیار کمتر از ۷ درصد مشکلی ندارم یا قبول میکنم یا خیر. اما اینکه بدانم در این ما بین حق من ضایعه می شود نمی توانم کارم را ادامه دهم. لطفا راهنمایی بفرمایید.

  15. سلام بر استاد گرامی اقای حامد عسگری.واقعا سپاسگذارم بابت این مقاله ی پر ارزشتون.با اینکه فقط ۲ ماه شروع کردم یه جورایی نا امید شده بودم از نه شنیدن ها ولی دوباره امیدوارم کردید ممنون.
    سلام به همه بیمه گرها.واسه اینکه پیشرفت داشته باشیم پیشنهاد میدم به صورت گروه باشیم و پایان روز تو دسترس تا از تجربیات هم استفاده کنیم.کسایی که موافقا می تونند با این شماره تماس بگیرن.
    ************

  16. سلان آقای عسگری عزیز
    من تازه شروع به فروش بیمه های عمر کردم و مقالات شما استاد گرامی را مطالعه کرده ام
    می خواستم در مورد یافتن مشتریان بالقوه و دریافت لیست ارجاعی از مشتریان در صورت امکان بنده رو راهنمایی بفرمایید.
    پایدار و سربلند باشید

  17. سلام جناب عسگری
    الان چند ماهه که نامه به آرایشگران و کاتالوگ های لازم را آماده و کتاب سباره مشتری را هم مطالعه کردم همچنین درباره مشکلات و ریسک هاس شغل ارایشگران نیز اطلاعات کافی دارم اما ترس از روبرو شدن با جواب نه مشتری باعث به تعویق انداختن ارسال نامه ها شده. چکار کنم؟

    1. شروع کنید به ارسال نامه ها. بعد از اون، همه چیز خود به خود درست میشه. روبروی شدن با ترس، تنها راه رفع ترس هست
      بیمه گر و توانگر باشید..

  18. با سلام
    من قبلا هم از استاد شنیده بودم که فروش هارو باید اندازه گیری کرد ولی در این مورد کوتاهی کردم. قصد دارم در اولین فرصت این کارو برای بازاریاب ها انجام بدم و نتیجه اونو بررسی کنم. ممنونم از راهنمایی هاتون.

  19. باعرش سلام وخسته نباشید میخواستم راهکاره نماینده فروش بیمه چیه لطفا راهنمایی نمائید آیا آگهی روزنامه جواب میده…..

  20. با سلام خدمت شما و همکاراتون.من کتاب سیاره مشتری رو خوندم الان دقیقا یکساله که کارم رو تو بیمه پاسارگاد شروع کردم واین کتاب دقیقا سرگذشت من رو داره میگه انقدر جذاب بود که درسه روز خوندم اونم با یه بچه ۴ساله ومشغله زیاد.خودم رشته تحصیلیم مامایی بوده وفکر میکنم تو پرستارها وماماها بتونم خوب فعالیت کنم واقعا تا قبل این که کتاب بخونم سرگشته وپریشان بودم ودیگه نمیدونستم چکارکنم وانرژی منفی که اطرافیانم بهم میدادند نمیدونستم چکارکنم الانم شروع کردم امیدوارم موفق باشم تشکر میکنم ازاستاد گرانقدر جناب اقای عسگری چون تو محیط کوچیک هستم و بیشتریها همدیگر رو خوب میشناسیم تو نانو مارکتینگ زنان خانه دار هم میتونم خوب کار کنم اما قلم قوی وشیوای ندارم که بتونم نامه براشون بنویسم لطفا منو راهنمایی کنید تشکر فراوان

    1. درود بر شما
      بسیار خوشحالم از اینکه می بینم مسیر خودتان در صنعت بیمه را اینگونه پیدا کردید و از اون سرگشتگی خارج شدید
      اما در باره نوشتن نامه های بازاریابی باید بگم که این مشکل فقط مربوط به شما نیست. بسیاری از نمایندگان بیمه به دلیل اینکه تخصص شان در صنعت بیمه و بیمه گری است و دوره های تخصصی آگهی نویسی را طی ننموده اند، در نوشتن نامه های بازاریابی و تبلیغاتی مشکل دارند که خیلی امر بدیهی و معمولیست.
      برای همین است که کتاب ۱+۵۰ بازار برگزیده در بیمه های عمر درحال تألیف است که در کنار معرفی و آنالیز هر بازار، یک نامه بازاریابی نیز ارائه شده است.
      این کتاب در شهریور ۱۳۹۴ منتشر خواهد شد
      بیمه گر و توانگر باشید…

  21. باسلام وعرض ادب
    لطفا بفرمائید جلد دوم مربوط به ۵۰+۱ نانو مارکتینگ چه زمانی منتشر میشه؟
    باتشکر

    1. درود بر شما
      کتاب ۱+۵۰ بازار برگزیده ویژه بیمه های عمر در شهریور ۱۳۹۴ منتشر خواهد شد. این کتاب مکمل کتاب سیاره مشتری است. همانطور که در کتاب سیاره مشتری نیز بارها تأکید شده، مطالعه و به کار بستن دستورالعمل های مندرج در کتاب سیاره مشتری در کنار استفاده از نامه های مندرج در کتاب ۱+۵۰ بازار برگزیده، معجزه واقعی در فروش یک نماینده بیمه امروزی را رقم می زند.
      بیمه گر و توانگر باشید…

  22. سلاماستاد ارجمندم.سپاس فراوان از توجه و حسن نظرتون.استفاده کردم.

  23. سلام استاددرودبرشماوسپاس از زحمات شما برای راهنمایی همه عزیزان بازاریاب بیمه عمر.
    من تازه کارم روشروع کردم سعی برگرفتن تجربه وگذروندن آموزشهای مختلف این حرفه دارم وخواهم داشت،خوشحال میشم تا مرا در فروش انفرادی وگروهی راهنمایی بفرمایید.
    باتوجه به اینکه مجبور به اشتغال درحرفه ی دیگر بدلیل امورمعیشتی هستم متاسفانه زمان زیادی رو صرف فروش نمی کنم.دلم میخوادبابرنامه ریزی پیش برم.نیازبه راهنمایی شما دارم.تا باکمک شما نیاز مردم را برطرف کنم.
    دوستتون دارم .

  24. سلام جناب عسگری خسته نباشید خداقوت کتاب سیاره ی مشتری رو خوندم عالی بود منتظر کتاب بعدی تون هستم. توانگر باشید

    1. درود بر شما
      کتاب دوم با عنوان ۱+۵۰ بازار برگزیده ویژه بیمه های عمر (به انضمام ۵۱ نامه بازاریابی ویژه هر بازار) در شهریورماه ۱۳۹۴ منتشر خواهد شد. از اینکه تا آن زمان شکیبایی می کنید بی نهایت سپاسگزاریم.
      بیمه گر و توانگر باشید…

  25. مثل همیشه عالی بود ، درود بر شما جناب عسگری عزیز

  26. سلام استاد عزیزم
    واقعا مطالبتون شیوا و عالی هست. بخاطر کتاب بینظیر سیاره مشتری از شما تشکر میکنم و بیصبرانه منتظر کتاب۵۰+۱ نانومارکت برتر هستم.
    شاد و سرفراز باشید.

  27. سلام استاد
    طبق مثال نماینده ای که گفتید، بعد از فروش به ۵ نفر، چقدر باید به ۱۵ نفر مابقی بها داد و مراحل فالو رو برای فروش به اونها ادامه داد؟
    و به طور کل مرز بین فالو و سمج شدن در فروش بیمه چیه؟

    این مسئله یکی از مشکلات اساسیه منه که به خاطرش بازخوردهای و تبعات نامناسب زیادی دیدم!

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      قاعده ثابتی رو نمیشه برای این مورد ارائه نمود. بلکه کاملاً به برداشت خود فروشنده از شرایط جلسات و مشتری بستگی داره. اما معمولاً بین ۵۰ تا ۷۵ درصد از مشتری ها، از جلسه دوم به بعد اقدام به خرید می کنند. اما ادامه دادن جلسات به بیش از ۳ جلسه، باید فقط در شرایطی صورت بگیره که فروشنده اطمینان و احتمال بالایی رو برای فروش درنظر گرفته باشه.
      تجربه شخصی من نشون میده که اون ۱۵ نفر رو حداکثر در جلسه دوم میتوان تعیین تکلیف کرد.
      بیمه گر و توانگر باشید…

  28. سپاسگذارم از مقالتون.

    جناب آقای عسگری من برام یک ایهام پیش امده که در انتهای بیمه نامه ایا شخص بیمه شده ۱۰۰ درصد مبلغ ستون پیش بینی سود را دریافت میدارد ؟؟؟ و ایا در زمان بازخرید فقط مبلغ تضمینی اندوخته را دریافت می کند؟؟؟

  29. با سلام خدمت استاد عزیزم
    همیشه مقالاتتون به موقع است انگار که ذهن ما رو میخونید و زود راه حل را ارائه میدهید.خیلی خوشحالم که با شما آشنا شده ام.
    شاد باشید و ماندگار

  30. ممنون استاد نکته مهم اینه که وقتی ضریب تبدیل خودمونو دونستیم میدونیم که بعد از شنیدن چند تا (نه) حتما گزینه (بله) هم هست و این تو ذهن ناخداگاه ما شرطی میشه و باعث میشه بعد از شنیدن نه نامید نشیم بلکه سریعا برای شنیدن گزینه بله اقدام کنیم.. به این شکل چرخه موفقیت خودمونو طراحی کنیم.

  31. سلام
    استاد میشه طبق تجربتون بگید منحنی ضریب تبدیل چجوری باید باشه
    مثلا اول تعدادمشتری ها که جواب منفی میدن کمتره بد خب مشتری ها غریبه ها هستند به طبع جوابای منفی بیشتر میشه اما تاچه حد طبیعی هست
    ممنون

    1. درود بر شما
      در متن مقاله گفته شد که نسبت واقعی و فعلی بازاریابان شبکه فروش ما ۲۰:۴:۱ که پاسخ سؤال شما رو در خودش داره. یعنی به ازای هر ۳ پاسخ «نه» یک پاسخ «بله» می تونه قابل قبول باشه. اما ایده آل ترین حالت به ازای هر ۲ پاسخ «نه» یک پاسخ «بله» هست.
      بیمه گر و توانگر باشید…

  32. سلام عرض ادب و ارادت
    لذت بردم از مطالب شیوا و راهگشاتون
    همیشه در اوج باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود رایگان کتاب

رمز فروشندگی بیمه‌های عمر در ایران

در این کتاب 104 صفحه‌ای می‌خوانید:

روش جلب توجه و اعتماد مشتری در بازارهای سرد

تکنیک Opening و باز کردن سر صحبت با مشتری

روش پی بردن به نیازهای اصلی مشتری از زبان وی

چرایی و چگونگی تبدیل نیاز مشتری به خواسته احساسی

کتاب رمز فروشندگی بیمه های عمر در ایران - نویسنده: حامد عسگری - بیمه مارکتینگ

اطلاعیه مهم زیر را مطالعه کنید:

نماینده گرامی؛ درحال حاضر، ترم اول کالج به‌طور کامل برگزار شده ولی هنوز ترمهای تحصیلی دوم به بعد شروع نشده‌اند.

برای ثبت‌نام در ترم اول و دریافت ویدیوهای تمامی دروس این ترم، بر روی دکمه زیر کلیک کنید…