درآمد حاصل از فروش بیمه‌های عمر چقدر است؟

امروز شاهد یکی از عجیب ترین و غیر قابل باور ترین اتفاقاتی بودم که از سال 1389 تاکنون که به کار آموزش بازاریابی و فروش بیمه های عمر مشغول هستم، مقابل چشمانم رخ داد! در یک کارگاه 85 نفره شامل نمایندگان بیمه یک شرکت بیمه بسیار بزرگ، دقیقاً 39 نفر اصلاً نمی دانستند کارمزد دقیق در بیمه های عمر چقدر است و چگونه محاسبه و پرداخت می شود! شاید این موضوع برای بسیاری از نمایندگان شرکت های بیمه خصوصی که مدتهاست قسمت اعظم درآمدشان از جانب فروش بیمه های عمر تأمین می شود، پیش پا اُفتاده و حل شده باشد، اما امروز متوجه شدم که آنچه برای من و شما جزو بدیهیات تلقی می شود برای عده دیگری از نمایندگان و بازاریابان بیمه، کاملاً ناشناخته است.

برای همین تصمیم گرفتم به محض بازگشتن به دفتر کارم، این مقاله را بنویسم. این شما و این هم جزئیات و نحوه محاسبه و پرداخت کارمزد و میزان درآمدزایی در بیمه های عمر برای یک نماینده بیمه جنرال:

مطابق با آیین نامه 68 بیمه های عمر و زندگی، کارمزد بیمه های عمر هم اکنون در شرکتهای بیمه فعال در کشور به یکی از دو روش زیر محاسبه و پرداخت می‌شود:


روش اول برای محاسبه کارمزد بیمه عمر:

75 درصد از حق بیمه پرداختی در سال اول (به شرط اینکه از 30 در هزار سرمایه‌ی بیمه‌نامه تجاوز نکند)، به عنوان کارمزد بیمه عمر به نماینده جنرال پرداخت می‌شود. ترتیب پرداخت (مطابق با آیین‌نامه 83) به این صورت است که 40 درصد از این 75 درصد، در ابتدای ماه بعدی به نماینده پرداخت می‌شود. 4 بخش 15 درصدی نیز طی سالهای دوم تا پنجم به نماینده پرداخت می‌شود. در کنار این، هر سال تا پایان مدت زمان قرارداد بیمه‌نامه عمر و یا تا سالی که بیمه‌گذار نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام می‌کند نیز 3 یا 4 درصد از کل حق بیمه وصولی، به عنوان هزینه‌ی پیگیری و… به نماینده پرداخت می‌شود.

*نکته 1: در فصل سوم (ماده 8 – بند ج) آیین‌نامه 68 و در فصل دوم (ماده 10 – بند ج) آیین‌نامه 83 قید شده که بین 30 در هزار سرمایه فوت بیمه‌نامه یا 75 درصد حق بیمه وصولی سال اول، هر کدام که کمتر باشد به عنوان کارمزد منظور خواهد شد. بنابراین ملاک محاسبه کارمزد در بیمه‌های عمر، درواقع سرمایه فوت بیمه‌نامه است و نه حق بیمه وصولی. اما چنانچه ضریب سرمایه فوت بیمه‌نامه عمر را حداکثر حالت ممکن درنظر بگیرید (که در بسیاری از شرکتها 25 برابر حق بیمه سال اول می‌باشد) آنگاه 30 در هزار سرمایه فوت در سال اول با 75 درصد حق بیمه وصولی سال اول برابر خواهد بود. لذا با پیش‌فرض قراردادن اینکه سرمایه فوت در بیمه‌نامه‌های صادر شده، حداکثر میزان ممکن است و به جهت سهولت در محاسبه کارمزد، ما همان 75 درصد حق بیمه وصولی را به عنوان ملاک محاسبات خود در ادامه این مقاله درنظر گرفته‌ایم. بدیهی است که اگر شما به هر دلیلی، سرمایه فوت کمتری برای بیمه‌نامه منظور نمایید، می‌بایست 30 در هزار سرمایه فوت را به عنوان کارمزد بیمه‌نامه عمر در نظر بگیرید.

*نکته 2: در فصل دوم – ماده 10 – بند “ج” آیین‌نامه 83 صراحتاً قید شده کارمزد بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری بصورت یک بخش 40 درصدی و چهار بخش 15 درصدی قابل پرداخت می‌باشد. به علاوه‌ی 3 درصد حق بیمه‌ی وصولیِ هر سال به عنوان هزینه‌های وصول. با اینکه آیین‌نامه 83 لازم‌الاجرا می‌باشد و ملاک محاسبه حق بیمه قرار گرفته است، اما متأسفانه همچنان برخی از شرکتهای بیمه با تکیه بر ماده 8 – بند “ج” آیین‌نامه 68 بیمه‌های زندگی، از روش یک بخش 30 درصدی و چهار بخش 17.5 درصدی برای پرداخت کارمزد استفاده می‌کنند. درحال حاضر نیز برخی از شرکتهای خصوصی به جای 3 درصد، 4 درصد حق بیمه وصولی را به عنوان هزینه وصول به نماینده جنرال پرداخت می‌کنند.

*نکته 3: در تمامی مثالها و جداول زیر، وقتی صحبت از حق بیمه وصولی است، شامل هیچگونه هزینه‌ای بابت پوششهای تکمیلی نمی‌باشد. به طور مثال اگر گفته می‌شود بیمه‌نامه‌ای با حق بیمه یک میلیون تومان، این مبلغ به جز هزینه‌ی پوششهای تکمیلی است که بیمه‌گذار باید به‌طور جداگانه بپردازد. در برخی از شرکتهای بیمه، رسم بر این است که حق بیمه پوششهای تکمیلی را از مبلغ کل حق بیمه‌ی پرداختی توسط بیمه‌گذار کسر می‌کنند. اما در مثالها و جداول زیر، هزینه پوششهای تکمیلی، شامل مبلغ حق بیمه نمی‌باشد.

*نکته 4: با توجه به تمامی موارد فوق، ما ملاک محاسبه‌ی کارمزد در این مقاله را با پیش‌فرض اینکه نماینده، ضریب سرمایه‌ی فوت را حداکثر میزان ممکن درنظر گرفته باشد و بنابراین 30 در هزار سرمایه‌ی فوت در سال اول با 75 درصد حق بیمه‌ی وصولی سال اول، برابری می‌کند، و از روش یک بخش 40 درصدی و چهار بخش 15 درصدی، به‌علاوه‌ی 4 درصد حق بیمه‌ی وصولی بابت هزینه‌های وصول، برای محاسبات زیر استفاده نموده‌ایم. بدیهی است که کارمزدهایی نیز به پوششهای تکمیلی نظیر فوت بر اثر حادثه، امراض خاص و ازکارافتادگی تعلق می‌گیرد. لذا می‌توان چندین حالت مختلف دیگر را برای این محاسبات انجام داد. اما به هر ترتیب، برای خلاصه شدن بحث، پیش‌فرض ما همان چیزی است که هم در بالا و هم در مثال زیر گفته شده است.

مثال: اگر شما یک بیمه عمر با حق بیمه سالیانه 1،000،000 (یک میلیون) تومان بفروشید، 750 هزار تومان (معادل 75 درصد کل حق بیمه وصولی) کارمزد دریافت خواهید نمود. 40 درصد از این 750 هزارتومان (برابر با 300 هزارتومان) را در ابتدای ماه بعدی دریافت خواهید نمود. در سالهای دوم تا پنجم نیز به شرط ادامه‌ی پرداخت حق بیمه از سوی بیمه‌گذار، هر سال در همان ماه، 15 درصد از آن 750 هزارتومان (برابر با 112،500 تومان) دریافت خواهید نمود. علاوه بر این مبالغ، هر سال تا پایان مدت زمان قرارداد بیمه‌نامه یا تا زمانی که بیمه‌گذار به پرداخت حق بیمه‌های خود ادامه دهد، 3 یا 4 درصد (بسته به قوانین داخلی شرکت بیمه متبوع شما) از حق بیمه‌ی وصولی هر سال (که در این مثال با احتساب 4 درصد منظور شده است) برای سال اول دریافت خواهید کرد که برابر است با 40 هزارتومان.

البته اغلب بیمه‌نامه‌های عمر با تعدیل سالیانه‌ی حق بیمه همراه هستند. به طور مثال اگر همان بیمه 1،000،000 تومانی بالا را با تعدیل 10 درصد سالیانه‌ی حق بیمه فروخته باشید، در سال اول 4 درصدِ یک میلیون تومان (برابر با 40 هزار تومان)، در سال دوم 4 درصدِ حق بیمه 1،100،000 تومان (برابر با 44هزارتومان)، در سال سوم 4 درصدِ حق بیمه 1،210،000 تومان (برابر با 48400 تومان) و… تا پایان مدت قرارداد بیمه‌نامه به همین روال، مبالغ 4 درصد حق بیمه‌ی وصولی در هر سال را دریافت خواهید نمود که حتی به‌تنهایی نیز درآمد بسیار قابل توجهی در تعداد بالای بیمه‌نامه و در سالهای آتیِ پیش رو را برای شما رقم می‌زند.


روش دوم برای محاسبه کارمزد بیمه عمر:

در روش دوم برای محاسبه کارمزد پرداختی در بیمه‌های عمر، 75 درصد از حق بیمه پرداختی در سال اول، به عنوان کارمزد بیمه عمر به نماینده جنرال پرداخت می‌شود. ترتیب پرداخت به این صورت است که 30 درصد از این 75 درصد در ابتدای ماه بعدی به نماینده پرداخت می‌شود. چهار بخش 17.5 درصدی نیز طی سالهای دوم تا پنجم به نماینده پرداخت می‌شود. در کنار این، هر سال تا پایان مدت زمان قرارداد بیمه‌نامه عمر و یا تا سالی که بیمه‌گذار نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام می‌کند نیز 3 یا 4 درصد از کل حق بیمه وصولی، به عنوان هزینه‌ی پیگیری و… به نماینده پرداخت می‌شود. (با اینکه روش پرداخت 30 درصد و چهار بخش 17.5 درصدی مربوط به آیین‌نامه 68 بوده و هم اکنون ملاک محاسبه‌ی کارمزد، آیین‌نامه 83 است اما متأسفانه هنوز برخی از شرکتهای بیمه، با همین روش به پرداخت کارمزد در بیمه‌های عمر می‌پردازند).

چنانچه بیمه‌نامه‌ی عمر را با حق بیمه‌ی ماهیانه می‌فروشید، تمامی مبالغ فوق را باید تقسیم بر 12 (تعدا ماههای سال) کنید تا کارمزد ماهیانه‌ی شما به‌دست آید.


میزان درآمدزایی واقعی بیمه‌های عمر چقدر است؟

برای پاسخ دقیق به این سؤال می‌بایست نرخ ضریب تبدیل روزانه‌ی فروشهای خود را به‌دقت محاسبه کنید. در صورتی که این نرخ را نمی‌دانید پاسخ به سؤال فوق مقدور نخواهد بود. در اینجا من نرخ ضریب تبدیل خودم و بازاریابهای شبکه‌ی فروش بیمه‌مارکتینگ را با شما در میان می‌گذارم. ضریب تبدیل روزانه در شبکه‌های فروش تحت مدیریت مجموعه‌ی بیمه‌مارکتینگ برابر است با: 20:05:01 (از چپ به راست بخوانید!)

بدین معنی که هر نماینده یا فروشنده، روزانه 20 نامه تبلیغاتی را در نانومارکتهای هدفِ خودش توزیع می‌کند، سپس با 5 نفر از گیرندگان نامه‌ها قرارملاقات می‌گذارد و درنهایت به یکی از این 5 مشتری، یک فقره بیمه عمر یک میلیون تومانی می‌فروشد.

اما فعلاً فرض را بر این می گذاریم که نرخ ضریب تبدیل یک نماینده یا فروشنده بیمه عمر، یک‌سوم این مقدار است!

یعنی این نماینده یا فروشنده به جای هر روز، هر سه روز یک فقره بیمه عمر یک میلیون تومانی (با حق بیمه سالیانه) می‌فروشد. به عبارت دیگر، ماهیانه 10 میلیون تومان بیمه عمر می‌فروشد. حال با فرض اینکه این نماینده یا فروشنده به مدت 5 سال آینده به همین روند کاری خودش ادامه دهد، نگاهی به میزان درآمدهای وی در طول 5 سال آینده می‌اندازیم:

جدول محاسبه کارمزد بیمه عمر در سال اول

***مبالغ کارمزد مندرج در جدول فوق، قبل از کسر مالیات های قانونی می باشد.


جدول محاسبه کارمزد بیمه عمر در سال دوم

***مبالغ کارمزد مندرج در جدول فوق، قبل از کسر مالیات های قانونی می باشد.


جدول محاسبه کارمزد بیمه عمر در سال اول

***مبالغ کارمزد مندرج در جدول فوق، قبل از کسر مالیات های قانونی می باشد.


جدول محاسبه کارمزد بیمه عمر در سال چهارم

***مبالغ کارمزد مندرج در جدول فوق، قبل از کسر مالیات های قانونی می باشد.


جدول محاسبه کارمزد بیمه عمر در سال پنجم

***مبالغ کارمزد مندرج در جدول فوق، قبل از کسر مالیات های قانونی می باشد.


همانگونه که در پنج جدول فوق مشاهده می کنید، مجموع درآمد حاصل از فروش بیمه های عمر برای این نماینده جنرال برابر بود با 397 میلیون تومان در طول 5 سال! یعنی هر سال به طور متوسط 79.4 میلیون تومان و به عبارتی 6.6 میلیون تومان در هر ماه!

البته این درآمد، سال به سال حالت تصاعدی به خود می‌گیرد و همانگونه که مشاهده می‌کنید متوسط درآمد ماهیانه‌ی این نماینده در سال اول 3.4 میلیون تومان، در سال دوم 4.9 میلیون تومان، در سال سوم 6.5 میلیون تومان، در سال چهارم 8.2 میلیون تومان و در سال پنجم 9.9 میلیون تومان در هر ماه می‌باشد.

از طرف دیگر به این نکته نیز اشاره کردم که این میزان فروش، تنها یک‌سومِ فروشی است هم اکنون نمایندگان تحت مدیریت مجموعه بیمه‌مارکتینگ به آن دست یافته‌اند. یعنی در حال حاضر، متوسط درآمد این نمایندگان در 5 سال ابتدایی فعالیتشان به شرح زیر است:

متوسط درآمد و کارمزد سال اول 10.2 میلیون تومان در ماه، سال دوم 14.7 میلیون تومان در ماه، سال سوم 19.5 میلیون تومان در ماه، سال چهارم 24.6 میلیون تومان در ماه و سال پنجم 29.7 میلیون تومان در ماه می‌باشد. در حال حاضر نمایندگان تحت پوشش بیمه‌مارکتینگ در اواسط سال پنجم فعالیت خود می‌باشند. (البته دستیابی به چنین حجمی از فروش، مستلزم تشکیل تیم بازاریابی می‌باشد. من قبلاً درباره متد مثلث طلایی که در بیمه‌مارکتینگ برای تشکیل شبکه‌های فروش و بازاریابی حرفه‌ای در نمایندگیهای بیمه مورد استفاده قرار می‌دهم در قالب یک وبینار صحبت کرده‌ام)

اما بهترین سؤالی که در اینجا می‌توان پرسید این است:

چگونه می‌توانم به این میزان از فروش دست پیدا کنم؟

«جرمی نیسون» یکی از اسطوره‌های فروش و آموزش بازاریابی بیمه‌های عمر در جهان می‌گوید: «اگر شما بدترین نماینده یا فروشنده بیمه‌های عمر در دنیا باشید اما در طول هر روز به تعداد کافی با مشتریان واجد شرایط ملاقات کنید، باز هم می‌توانید فروشهای عالی به دست آورید!»

در جمله فوق، سه نکته مهم وجود دارد:

  1. منظور از تعداد کافی در هر روز چقدر است؟
  2. منظور از مشتریان واجد شرایط چیست؟
  3. چگونه می‌توانم با مشتریان واجد شرایط قرارملاقات بگذارم؟

چنانچه بتوانید پاسخ به هر سه سؤال فوق را پیدا کنید، دستیابی به آمار مندرج در جداول فوق، کاری بسیار آسان خواهد بود.

پاسخ به سؤال اول در ضریب تبدیل روزانه فروشهای شما نهفته است. تعداد کافی در هر روز از نظر شخص من، یعنی تعدادی که خروجی آن یک فروش قطعی شده باشد. مثلاً با نگاه به نرخ ضریب تبدیل روزانه فروش در شبکه‌های فروش بیمه‌مارکتینگ (20:05:01) به روشنی در می‌یابیم که تعداد کافی ملاقات در هر روز برابر است با 5 ملاقات. زیرا ما از هر 5 ملاقات، یک فروش قطعی به دست می‌آوریم.

پس برای اینکه بتوانید به سؤال اول، پاسخ دهید باید نرخ ضریب تبدیل روزانه فروشهای خود را پیدا کنید. برای این کار حداقل 3 ماه زمان نیاز دارید. به عبارت دیگر برای اطمینان از صحت ضریب تبدیلتان، باید آمار فروشهای خود در طول حداقل 3 ماه را محاسبه و میانگین آن را به دست آورید.

اما پاسخ به دو سؤال بعدی، کمی پیچیده‌تر است. من برای پاسخ به سؤال دوم (یعنی منظور از مشتری واجد شرایط چیست؟) کتاب سیاره مشتری؛ هنر مشتری‌یابی در بیمه‌های عمر را تألیف کردم که هم‌اکنون به چاپ هشتم رسیده است.

همچنین برای پاسخ به سؤال سوم (یعنی چگونه می‌توانم مشتریان واجد شرایط برای بیمه‌های عمر را پیدا کنم و با آنها قرارملاقات بگذارم؟) کتاب 1+50 بازار برگزیده ویژه بیمه‌های عمر را تألیف کرده‌ام که هم‌اکنون به چاپ دوم رسیده است.

بنابراین اگر می‌خواهید بدانید فرق بین مشتری با مشتری واجد شرایط در بیمه‌های عمر چیست و چگونه می‌توانید با این دسته از مشتریان واجد شرایط، قرارملاقات قطعی بگذارید، می‌توانید پاسخ خود را در لابلای صفحات کتاب «سیاره مشتری» و کتاب «1+50 بازار برگزیده ویژه بیمه‌های عمر» بیابید.

یادتان باشد که سرعت تغییرات در حوزه‌ی مارکتینگ و بازاریابی آنقدر زیاد است که گاهی حتی با درس گرفتن از گذشته نیز شکست خواهیم خورد! قواعد بازی فروشندگی بیمه‌های عمر نیز عوض شده و امروزه آنهایی پیروز میدان هستند که قواعد جدید این بازی را آموخته‌اند.

اما امروزه حتی آموختن قواعد این بازی نیز کافی نخواهد بود؛ زیرا فروشندگی بیمه مثل بازی شطرنج است؛ آموختن قواعد آن آسان، ولی پیروزی در آن بسیار سخت است! من قواعد این بازی را در کتابهای خودم به شما ارائه کرده‌ام.

هدیه ویژه‌ای هم برایتان داریم که برای دریافت آن می‌توانید اینجا کلیک کنید…

فهرست مقاله

کامل‌ترین دوره آموزش تخصصی مذاکره در فروشندگی بیمه‌های عمر

دیدگاههای این مقاله

97 پاسخ

  1. سلام بنده تازه میخوام وارد بیمه سامان نمایندگی میدن چند تا سوال دارم
    ۱ من مثلا این ماه ۱۰میلیون بیمه عمر فروختم چقدر به من سود یا حسابم واریز میکنن؟
    ۲ سفته برای چی بخوان؟
    ۳ در مقابل فروش مسئول کی هس؟

    1. باسلام
      میزان کارمزد شما بستگی به این داره که نماینده جنرال هستید یا نماینده تخصصی عمر
      ضمن اینکه میزان کارمزد براساس سرمایه فوت طبیعی محاسبه میشود و نه بر اساس حق بیمه
      در خصوص نحوه محاسبه کارمزدها آیین نامه هایی مثل آیین نامه 75 و آیین نامه 96 را مطالعه نمایید.
      در خصوص سفته، این روال تماتم کسب و کارهای دنیاست. چه بخواهید به عنوان کارمند استخدام شوید چه منشی یک شرکت خصوصی
      سفته برای ضمانت حُسن انجام کار است
      سؤال سوم شما مفهوم نیست. لطفاً جزئیات را باز کنید.
      اما اگر منظورتان این است که بعد از فروش، مسئولیت ارائه تعهدات با کیست، با شرکت بیمه گر است و نه با شما
      باتشکر

  2. سلام من الان سه ماه هستش تو شرکت اتیه سازان بیمه سامان کار میکنم متوجه شدم کارمزد ما از نماینده های شرکت های دیگه کمه ایا انصراف بدم میتونم برای جای دیگه نمایندگی رسمی بگیرم شرایط انصراف چطوره

  3. ببخشید شما درباره ی درامد مدیریت بیمه اکو هم خبر دارید ؟

    1. مدیریت بیمه اکو درواقع یک رشته ویژه و منحصربفرد هست که در ایران ایجاد شده و دانشجویان خودش رو از بین علاقه‌مندان کشورهای عضو پیمان منطقه‌ای اکو انتخاب می‌کنه
      در رشته مدیریت بیمه اکو موضوعات مختلف نظیر مدیریت، اقتصاد، حقوق، حسابداری و مدیریت تجاری آموزش داده میشه و دانشجویان درباره نقش بیمه در ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری، امنیت اقتصادی و رفاهی جامعه مطالعه می‌کنند
      تفاوت اصلی این رشته با رشته مدیریت بیمه در این هست که تمامی دروس مدیریت بیمه اکو به زبان انگلیسی تدریس میشه
      اما میزان درآمد این رشته پس از فارغ‌التحصیلی مقدار تعیین شده و مشخصی نیست و کاملاً بستگی به این داره که شما در کجا و در چه سمتی مشغول به فعالیت میشوید.
      ولی درحالت کلی، با توجه به جایگاه ویژه این رشته و تعداد فارغ التحصیلان کم آن، میتوان پیش بینی درآمد قابل توجهی برای آن داشت
      باتشکر

  4. سلام جناب عسگری
    در کارمزد فروش بیمه عمر ،،سرمایه فوت ملاک هست یا حق بیمه ،،مثلا بیمه یک میلیون تومانی سالانه با ضریب ۱۲۰ با ضریب ۳۶۰ چه تفاوتی کارمزدی دارد

    سپاس از پاسخگویی

    1. درود بر شما
      ملاک اصلی برای محاسبه کارمزد در بیمه های عمر سرمایه فوت طبیعی بیمه نامه هست. به عبارت دیگر بین ۷۵ درصد از حق بیمه و یا ۳۰ در هزار سرمایه فوت هرکدام که کمتر باشد به عنوان کارمزد به نماینده پرداخت می شود. بنابراین زمانیکه نماینده، ضریب فوت بیمه عمر را برای مشتری خود، حداکثر ممکن درنظر بگیرد، خودبخود ۳۰ درهزار سرمایه فوت با ۷۵ درصد از حق بیمه برابر میشود.
      لذا با پیش فرض اینکه سرمایه فوت طبیعی بیمه عمر، حداکثر ممکن منظور گردیده باشد برای ساده تر شدن محاسبه کارمزد، همان ۷۵ درصد از حق بیمه را محاسبه میکنند.
      فرض کنیم حداکثر ضریب سرمایه فوت یک بیمه مثلاً ۲۵ برابر حق بیمه سال اول باشد (که در هر شرکت بیمه این ضریب متفاوت است)
      لذا برای یک حق بیمه ۱۰۰۰۰۰۰ تومانی، سرمایه فوت طبیعی را اگر حداکثر (یعنی ۲۵ برابر) منظور کنیم برابر با ۲۵ میلیون تومان خواهد شد.
      حال باید ۲۵ میلیون تومان را در عدد ۳۰ ضرب کرده و نتیجه را بر عدد ۱۰۰۰ تقسیم کنیم که حاصل نهایی برابر است با ۷۵۰ هزار تومان
      از طرف دیگر ۷۵ درصد حق بیمه سال اول نیز برابر است با همان ۷۵۰ هزار تومان
      بنابراین همانطور که میبینید چون ضریب سرمایه فوت طبیعی حداکثر ممکن منظور شده، ۳۰ در هزار سرمایه فوت طبیعی و ۷۵ درصد از حق بیمه سال اول، با هم برابر هستند و مهم نیست ملاک محاسبه کارمزد را کدام یک در نظر بگیرید. چون نتیجه یکی است.
      اما در مثال بعدی فرض میکنیم که چون سن بیمه شده مثلاً ۵ سال است، نماینده برای افزایش میزان اندوخته نهایی بیمه نامه، تصمیم میگیرد ضریب سرمایه فوت طبیعی را به جای ۲۵ برابر حق بیمه سال اول، مثلاً ۱۰ برابر منظور کند.
      بنابراین سرمایه فوت طبیعی این بیمه نامه با حق بیمه ۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان در سال اول برابر خواهد بود با ۱۰ میلیون تومان
      حال اگر ۳۰ در هزار این رقم را محاسبه کنیم (یعنی ۱۰ میلیون ضربدر ۳۰ و نتیجه حاصله تقسیم بر ۱۰۰۰) برابر خواهد شد با : ۳۰۰ هزار تومان!
      اما ۷۵ درصد حق بیمه برابر میشود با ۷۵۰ هزار تومان!
      درحالیکه قانون محاسبه کارمزد میگوید بین ۳۰ درهزار سرمایه فوت یا ۷۵ درصد از حق بیمه سال اول، هرکدام کمتر باشد ملاک پرداخت کارمزد خواهد شد.
      پس در مثال فوق کارمزد نماینده به جای ۷۵۰ هزار تومان برابر خواهد بود با ۳۰۰ هزار تومان!!!
      اُمیدوارم این توضیحات، مشکل شما را رفع کرده باشد.
      باتشکر

  5. با سلام مجدد میشه سوال اولم رو هم جواب بدین
    که من برم کد بازاریابی بگیرم و مستقیما پورسانت بیمه عمرم میره تو حساب خودم

  6. با سلام من در دفتر بیمه مشغول بکار هستم میخوام کد بازاریابی بگیرم تا بیمه های عمر که گرفتم پورسانتش مستقیم به حساب خودم بره نه نمایندگی در ضمن من یک بیمه عمر یکساله ۶۰۰هزار تومنی گرفتم ولی نمایندگی بمن ۹۰۰۰۰تومن پورسانت داده این رقم درست میباشد یا کم گرفتم

    1. درود بر شما
      یک نماینده جنرال دقیقاً ۳۰ درصد حق بیمه سالیانه یک بیمه عمر رو به عنوان کارمزد دریافت میکنه
      یعنی بیمه عمر ۶۰۰ هزارتومانی که شما فروخته‌اید کارمزدی برابر با ۱۸۰ هزار تومان برای نماینده مذکور در بر داشته که ایشان ظاهراً نیمی از این مبلغ را به شما پرداخت کرده اند.
      البته با توجه به اینکه نماینده باید مالیات نیز بپردازد و همچنین هزینه های جاری و ثابت و حقوق پرسنل و… را درباره دفتر نمایندگی خود پرداخت نماید، به نظر کارمزد نسبتاً منصفانه ای است.
      البته عرف رایج بازار تا ۸۰ دصد از کارمز کلی نیز میباشد که این کاملاً بستگی به توافق شما با نماینده مذکور دارد
      باتشکر

  7. سلام و درود
    استاد یعنی واقعا بیشترین کارمزدو تو دنیا فروش بیمه عمر داره؟

    1. درود بر شما
      نمیشه با ضِرْسِ قاطع چنین ادعایی کرد. اما در ایران، من شخصاً محصولی رو سراغ ندارم که ۷۵ درصد از قیمت پایه محصول، به عنوان کمیسیون به فروشنده پرداخت بشه!
      شاید در زمینه املاک، برخی اوقات چنین چیزی رخ بده اما امر شایع که ضمانت قانونی داشته باشه نیست
      باتشکر

  8. سلام قربان چندیست که در تلگرام عضو کانال خوب شمام و بسیار علاقمند و امیدوار به این شغل( که امیدوارم شغل اول من بشه و علیرغم موقعیت کارمندی و ۴۳ سال سن و …بهر شکل ناممکن تحت هر شرایط سخت …هم دارم فعالیت میکنم)و از دانش آموزان شما میباشم ضمن سپاس فراوان از لطف شما چند سوال داشتم:
    ۱-بنده کارمند رسمی دولت (۱۷سال سابقه)هستم آیا میتوانم کد جنرال رو بگیرم؟
    ۲-شش ماهه من نماینده و مشاور فروش پاسارگادم و الان میخان بهم کد اصلی بدن ولی پورسانت پاسارگاد سال اول ۲۰ درصد و از سال دوم تا پنجم ۱۰ درصد (مجموعا ۶۰ در صده )ولی از فرمولی که شما فرمودید (۷۵ درصد)کمتره و من به ادامه کار با پاسارگاد شک دارم دیدم مثلا بیمه نوین ۷۵ درصد پرداخت میکنه آیا بهتر نیست برم نوین؟چون آشنای قدری تو نوین دارم که کمکم میکنه و بازارهای خوبی داره.
    ۳-در صد موفقیت در نوین نسبت به پاسارگاد چقدره آیا مثل پاسارگاد شبکه سازی فروش کرده؟الان در شهر ما بیشتر مردم پاسارگاد دارند.
    ۴-آیا من میتونم در کنار بیمه عمر بیمه دیگری هم بفروشم و آیا میشه همزمان با دو شرکت کار کرد؟
    ۵- اگر بخواهم در خدمت شبکه خود حضرتعالی باشم و با جنابعالی کارکنم وضعیت و پورسانت ها چطوری میشه و با کدام بیمه کار خواهم کرد (البته من در شهرستانم-غرب کشور)
    ۶-سوال آخر من اینه که چرا وقتی بیمه ایران با سابقه و پر اعتماد ترین بیمه کشوره چرا همه بچه ها با ایران کار نمیکنند؟آیا امکان داره و اصلا منطقیه این کارو بکنیم ؟
    با آرزوی سلامتی جهت شما و خانواده محترم …

  9. با عرض سلام من جدیدا کد نمایندگی بیمه عمر سرمد گرفتم.بمن گفتن در ازای هر یک میلیون تومان حق بیمه یکصد و هفتاد هزار تومان کارمزد بمن پرداخت میشود اما این عدد با ایین نامه ۸۳ همخوانی ندارد و تقریبا نصف ان میباشد .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.با تشکر

    1. درود بر شما
      دوست گرامی، آیین نامه ۸۳ درواقع کارمزد مصوب نمایندگی و دلالی رسمی بیمه را تعیین می‌نماید. حال آنکه شما نماینده تخصصی بیمه‌های عمر هستید و مشمول آیین نامه ۵۴ می‌باشید.
      در آیین نامه ۸۳ کارمزد بیمه عمر ۷۵ درصد از حق بیمه وصولی سال اول است (مشروط بر اینکه از ۳۰ در هزار سرمایه فوت بیمه نامه تجاوز نکند – در اینصورت ملاک محاسبه به جای ۷۵ درصد حق بیمه، همان ۳۰ در هزار سرمایه فوت خواهد بود)، که در سال اول ۴۰ درصد از کل مبلغ کارمزد و در سال‌های ۲ الی ۵ بیمه‌نامه (صرفاً درصورت تمدید توسط بیمه‌گذار)، هرسال ۱۵ درصد از کل کارمزد به نماینده جنرال پرداخت میشود.
      به طور مثال اگر یک بیمه یک میلیون تومانی بفروشید، کل کارمزد شما برابر با ۷۵۰ هزارتومان (معادل ۷۵ درصد حق بیمه وصولی) است. ۴۰ درصد از این مبلغ برابر با ۳۰۰ هزار تومان در سال اول و ۴ تا ۱۱۲۵۰۰ تومان در سال‌های ۲ الی ۵ به شما پرداخت می‌شود.
      اما در ماده چهارم از آیین نامه ۵۴ قید شده که: کارمزد نماینده فروش بیمه عمر نباید از ۷۰ درصد کارمزد نمایندگان حقیقی، تجاوز نماید.
      این یعنی حداکثر کارمزد شما در همان بیمه یک میلیون تومانی، در سال اول حداکثر برابر با ۲۱۰ هزار تومان و در سال‌های ۲ الی ۵ برابر با ۷۸۷۵۰ تومان خواهد بود.
      لذا از آنجا که از لغت حداکثر استفاده شده، بنابراین هر مبلغی ولو اینکه از ۷۰ درصد کارمزد یک نماینده جنرال کمتر هم باشد، می تواند ملاک پرداخت به شما منظور شود.
      باتشکر

  10. سلام من مشتری بیمه عمر یکی از شرکتهای خصوصی هستم. سوال من با موضوع پست شما متفاوته اما ممنون میشم کمکم کنید. من میخوام بدونم حق بیمه ای که سالانه من میدم (با تعدیل ۱۰%) چقدش میره تو اندوخته و سرمایه گذاری میشه و چقدش میره بابت هزینه حق بیمه. به عبارت دیگه فرمولای پشت محاسبه جدول بیمه عمر رو میخوام. واقعا ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

  11. باعرض سلام خدمت استادبسیارگرانقدرجناب آقای عسگری وتشکروسپاس فراوان بابت حوصله ای که صرف پاسخگویی به مشاوران ونمایندگان بیمه میکنید. من حدود۶ماه پیش با فراخوان شرکت بیمه سامان بابت جذب کارشناس فروش تخصصی بیمه عمر وبدون هیچگونه تحقیقی در رابطه با شرایط کاری با یک قرارداد۳ماهه شروع به کار کردم ومتاسفانه اندک اندک متوجه مشکلات زیادی شدم که قرارداد وسفته ای که درابتدای شروع به کار ازمن گرفته شد , شدم ! مثل پرداخت حق شارژماهیانه وافزایش کارمزد پله کانی باشرایط بسیار سخت نظیر زدن مبالغ وبیمه نامه های تعیین شده وآزمون و…… . اینها همه باعث نگرانی وازبین رفتن انگیزه برای ترقی وفعالیت درمن شده میخواستم انصراف بدهم که به من گفته شد تا سه سال آینده نمیتوانم با شرکتهای بیمه دیگری همکاری کنم وطبق همان قرارداد وسفته بامن برخورد خواهد شد.دراین شرکت برای رسیدن به همان کارمزد۷۰%باید حدود ۵۰۰میلیون بیمه نامه فروخت.واین همان کارکردن مورچه های کارگر برای ملکه است .لطفا مرا راهنمایی کنید .باتشکر وامتنان

    1. درود بر شما
      ابتدا بفرمایید که آیا به جز قرارداد مرتبط با آیین نامه ۵۴ قرارداد جانبی دیگری نیز منعقد نموده اید که در آن تعهد به پرداخت حق شارژ ماهیانه یا افزایش پلکانی کارمزد یا تعهد به سه سال عدم کار کردن برای سایر شرکتهای بیمه قید شده باشد؟!
      زیراً مطابق قانون، تمامی مواردی که ذکر فرمودید، خلاف مقررات هستند و درواقع خاطی، کارفرماست و نه شما!!!

      1. سلام خدمت شما .قرارداد بر اساس ایین نامه ۵۴ هم بسته نمیشود.قرارداد کاملا داخلی است .کدها داخلی و غیر قابل استعلام توسط بیمه مرکزی میباشند.روند کارمزدها هم به اختیار و طراحی خودشان میباشد متاسفانه .و اینکه در بالاترین جایگاه کارمزدی باز هم کمتر از نصف کارمزد نماینده حقیقی به کارشناس پرداخت میشود .و فقط سعی میکنند با عناوین مدیر فروش و مدیر ارشد و …افزایش کارمزد پلکانی و حق مدیریت بچه ها را تو سیستم نگه دارند متاسفانه

        1. واقعاً جای تأسف داره
          به هرحال در این صنعت، اگر به عنوان نماینده ۵۴ یا نماینده جنرال، کد رسمی نداشته باشید، قطعاً حق و حقوق شما به نوعی پایمال خواهد شد
          ممنون از شما

  12. درود !
    فراوان سپاس از مطالب بسیار مفید و کاربردی سایت شما
    بنده به تازگی برای کار در یک شرکت بیمه جهت فروش بیمه عمر٬تکمیل مدارک کردم
    عنوان شد مدارکی که از من درخواست کردند برای دریافت کد هست
    اول میخواستم بدانم عنوان شغلی من با دریافت کد٬ کارشناس فروش هست یا نماینده؟
    نماینده فروش جنرال به چه کسی اطلاق میشود؟
    دوم اینکه گفته شده به ازای هر قرارداد یک میلیون تومانی ٬صد و سی هزار تومان در سال اول به عنوان کارمزد به بنده تعلق میگیرد ٬ تا سه سال هم اگر حق بیمه پرداخت شود درصدی اختصاص پیدا میکند
    میخواستم دقیقا متوجه شوم که بر اساس قانون٬ شرکت بیمه موظف است چه میزان کارمزد پرداخت کند؟
    سوم اینکه روند ارتقای شغلی دراین صنعت به چه صورتی هست؟یک کارشناس چه زمانی و چطور میتواند نماینده٬مدیر فروش و … شود؟

  13. سلام استاد گرامی – آیا در پرد اخت کارمزد بیمه عمر مالیات بر ارزش افزوده هم کسر می گردد

  14. با سلام
    من اگه بخوام نمایندگی جنرال بگیرم شرایطش به چه صورتی هستش?

  15. سلام. من قراره نماینده فروش بیمه عمر پاسارگاد به شکل بازاریابی بشم. میگن کد نمایندگی فروش میگیریم و مبلغ کارمزد از خود شرکت بیمه پاسارگاد واریزمیشه برامون سال اول ۲۰ وسال های دوم تا پنجم ۱۰ درصد کارمزد. و از سال ۶ به بعد هم ۳ درصد حق وصول. ایا درسته ؟ اما ضمانت ۵۰ میلیونی می خوان ! دیدم یکی از دوستان زده فروش کم باشه کارمزد قطع میکنن. نشه مثلا فروشمون کم باشه به زورضمانتی که دادیم کارمزدمونم پس بگیرن.
    من اگه بخوام با شبکه فروش بیمه مارکتینگ کار کنمچیکار باید انجام بدم ؟

    1. سلام دوست من .من قراره بزودی در ازمونهای بیمه پاسارگاد شرکت کنم .لطفا شماره تون رو جهت راهنمایی برام بفرستید .۰۹۳۸۰۰۸۵۶۲۴

  16. با سلام و عرض خسته نباشید
    استاد گرامی
    جناب آقای عسکری
    احتراما به استحضار می سرساند شرکت بیمه پاسارکاد طی بخشنامه ای سقفی معین از فروش بیمه عمر در طول ۶ ماه ۸۰ بیمه نامه معین نموده
    و در صورت فروش کمتر کد نمایندگان بیمه عمر را ابطال و کارمزدها را پس از شش ماه قطع می نماید.
    آیا این کار قانونی است؟
    البته این کار را سال هاست که دارد انجام می دهد
    اگر نماینده ای ۱۰۰ بیمه عمر بفروشد و سپس از ادامه این کار منصرف شود
    آیا باید کارمزد ۳۰ ساله اش قطع شود؟
    اصلا شاید از کارافتاده شود
    شاید فوت کند
    چرا بیمه پاسارگاد و مدیران بیمه عمر چنین حرکتی انجام می دهند
    و آیا سایر شرکت های بیمه نیز همین طورند و چنین قوانینی دارند؟
    با تشکر

  17. سلام آقای مهندس عسگری
    مطالب شما خوب و زیبا بود.
    جسارتا من می خواهم در یکی از شرکت های نماینده فروش بشوم.
    سه سوال دارم لطف کنید پاسخ دهید لطف زیادی می کنید.
    ۱٫ وقتی وارد یک زیر مجموعه شدم آیا می شود به هر عنوان خارج شد و به زیر مجموعه قوی تر وارد شد ؟( با رضایت جابجایی می دهند)
    ۲٫درصد نماینده جنرال گفتید ۷۵ درصد درسته درصد نماینده فروش چقدره ؟ آیا نماینده جنرال تعین میکنه و از ۷۵ درصد خودش میده یا یک درصد جداگانه بیمه پاسارگاد میده ؟ (در ۱۰ میلیون فروش چقدر مال من و چقدر مال نماینده جنرال است )
    ۳٫آن شرکتی که رفتم در سایت بیمه نماینده رسمی نیست صلاح است برم خودش گفته بعد ار فروش ۵ بیمه نامه میده و معرفی میکنه کد بگیریم. میشه مختصری توضیح در این مورد هم بدهید.
    با سپاس فراوان از برادر بزرگ خودم جناب مهندس عسگری

    1. درود بر شما
      دوست گرامی درباره هر ۳ سؤال شما، توصیه میکنم همزمان از چند گروه فروش بیمه پاسارگاد استعلام کنید تا تناقضات مشخص شوند
      باتشکر

  18. سلام خدمت شما .کتابی که معرفی کردید برای افراد تازه وارد مناسب هست؟ من تازه شرو کردم و دنبال راه و روش این کار میگردم.خواهشمندم پاسخ بدید

  19. سلام . خسته نباشید

    بنظر شما بیمه چندی بفروشیم به نفع ماست؟

    بیمه ماهانه از نظر شما منفعت نداره؟

    1. درود بر شما
      حق بیمه کاملاً وابسته به میزان درآمد و ریسک ها و خواسته های مشتری است.
      پاسخ سؤال شما را در کتاب سیاره مشتری ارائه نموده ام
      باتشکر

  20. سلام ودرودبرشما. ببخشیداگرمن به عنوان یک فردی که به تازگی قراره وارداین عرصه کاری بشه باید چه اقداماتی رو انجام بدم؟ثبت نام برای بازاریاب فروش ازچه طریقی انجام میشه؟…..لطفا راهنمایی بفرمایید.مچکرم

    1. با سلام
      بنده برای بیمه های پاسارگاد پارسیان و ایران کار کردم
      بدون اغراق باید عرض کنم مردم اعتماد خیلی کمی به بیمه های خصوصی دارند
      اگر میخواهید از کارکردنتان بازدهی مناسبی داشته باشید و درآمد خوبی بدست بیارید بیمه ایران گزینه ی اوله اگر نشد هم بیمه آسیا اگر نشد بیمه البرز
      همه ی شرکتها خوبند ولی مردم اعتماد نمیکنند.
      اگر اصفهان هستید به نمایندگی بیمه ایران خیابان ارتش روبروی استخر سلمان بروید
      انصاف خوبی داره و برای گرفتن نمایندگی کمک میکنه(دوست من اونجا کارکرد و الان نمایندگی آسیا رو داره)

  21. با عرض سلام و خسته نباشید حضور استاد محترم از اینکه علمتان را سخاوتمندانه در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهید بسیار سپاسگزاریم سوالی داشتم در مورد نمایندگی تخصصی فروش بیمه عمر اینکه آیا این نوع نمایندگی قابل تبدیل به نماینده جنرال هستند ? اگربله تحت چه شرایطی ? و سوال دیگر اینکه چرا نمایندگان تخصصی فروش بیمه عمر نمیتوانند شبکه ی فروش تشکیل دهند با سپاس فراوان و آرزوی سعادت و سلامت برای جنابعالی و همراهان

  22. با سلام
    ممون از راهنماییهای بسیار مفیدتون
    راستش من تازه میخام وارد عرصه بیمه عمر بشم.
    میشه لطف بفرمایید تفاوت عنوانهای زیر و میزان کارمزد حاصل از فعالیت هر یک و اینکه هر کدوم رو چطوری میشه اخذ کرد را توضیح بدید.
    نمایندگی جنرال؟
    نمایندگی فروش بیمه عمر؟
    بازاریاب بیمه؟
    بازاریاب بیمه عمر؟
    باز هم ممنون بخاطر سایت مفید و خوبتون
    یا علی

  23. سلام
    دوستان و جناب عسگری با توجه به تجربه جنابعالی در رابطه با پرداخت حق بیمه نمایندگان خصوصا کد ۵۴ بفرمایید که کدام شرکتهای بیمه بیشترین و بهترین پرداخت رو داشتن و در واقع بهترین برخورد رو با بازاریابها و نمایندگان داشتن .
    سپاس

  24. باسلام خدمت استاد محترم
    من میخواستم تازه شروع به کار کنم و نمیدونم چه جوری
    یه سئوال دیگه بیمه عمر یک میلیون تومانی که میگید جمع واریزی یک سال بیمه یا
    یک ماه بیمه می باشد ؟
    با تشکر

  25. باسلام وقت بخیر..من میخوام نمایندگی جنرال پاسارگاد بگیرم میشه راهنماییم کنید..

  26. سلام ببخشیدممکنه من رو راهنمایی کنید من میخوام نماینده فروش بیمه عمر بشم بنظرتون موفق میشم؟

    1. سلام خانوم
      مثل اینکه شما دقیقا جایگاه چندوقت من رو دارید .
      اگه مایل بودین ایمیلی بزنین تا بهتون بگم من چیکار کردم و چه اتفاقاتی افتاد . شاید تونستم کمکی کنم و شما هم مثل من ، راه درست رو پیدا کنین و ادامه بدین
      meraj.hosseini17@gmail.com

  27. با سلام خدمت جناب آقای عسگری، من نماینده جنرال بیمه پارسیان در مشهد هستم، از مقالات مفید و کتاب بسیار جالب و سودمند سیاره مشتری شما نهایت تشکر را دارم. در زمینه کارمزد پرداختی بیمه نامه های عمر با توجه به بیمه نامه هایی که تا کنون صادر کرده ام چند سوال داشتم که اگر لطف کنید و جوابگو باشید بسیار سپاسگذار خواهم بود:
    ۱٫ در صورتی که ۷۵ درصد حق بیمه از ۳۰ در هزار سرمایه فوت در سال اول تجاوز کند، نحوه محاسبه کارمزد چگونه خواهد بود.
    ۲٫ نحوه محاسبه کارمزد بیمه نامه های عمری که والدین برای فرزندانشان (بخصوص بچه های زیر ۵ سال) خریداری می کنند به چه ترتیب می باشد؟ چون طبق قانون بیمه برای بچه های زیر ۵ سال سرمایه فوت حداکثر ۵ میلیون می باشد.
    باز هم از لطف بی پایان شما متشکرم

    1. درود بر شما
      در مورد سوال اول، از بین ۳۰ درهزار سرمایه فوت یا ۷۵ درصد حق بیمه سال اول، هرکدام کمتر باشد پرداخت خواهد شد.
      درمورد سوال دوم، ما قانونی در صنعت بیمه نداریم که صراحتاً به نسبت سن بیمه شده، برای تعیین ضریب سرمایه فوت تعیین تکیف کند. اینها قوانین من درآوردی عده ای از فعالان صنعت بیمه است که به جای قانون جا می زنند! اما از آنجایی که بچه ۵ ساله، درصد ریسک فوت طبیعی بسیار کمی دارد، معمولاً ضریب سرمایه فوت طبیعی وی را حداکثر ممکن نمی زنند تا تأثیر معکوس کاهشی بر روی اندوخته بیمه نامه وی نگذارد. که البته اینها همگی سلیقه ای است و بهتر است قبل از انجام هریک، بیمه گذار را در جریان این تصمیم و عواقب مثبت و منفی آن قرار دهید.
      لذا از آنجایی که شما اگر سرمایه فوت را کمتر از ۲۵ برابر حق بیمه منظور نمایید، ۳۰ درهزار این سرمایه ملاک محاسبه کارمزد شما خواهد شد، بنابراین تأثیر کاهشی منفی بر روی مبلغ کارمزد شما خواهد داشت
      سپاس

      1. با سلام و درود به شما استاد گرامی
        بسیار ممنون و سپاسگذارم که جواب سوالات من رو در کمترین زمان ممکن ارائه فرمودین. امیدوارم همیشه سربلند و پایدار باشید

  28. سلام خدمت جناب عسکری
    من رضایی هستم نماینده بیمه پاسارگاد بوشهر
    سوال من در مورد کارمزد سپرده بدون مبلغ اولیه هست
    مثلا یک نماینده یک سپرده ۵ میلیونی بیاره کارمزدش چگونه حساب میشه و پرداخت میشه با تشکر

    1. باسلام.
      باتشکراززحمات شما
      استادآیاشرکتهابابت فروش پوششهای اضافی بیمه های عمروتشکیل سرمایه کارمزدی به نمایندگان خودپرداخت مینمایند؟

  29. تشکر فراوان از شما جناب عسگری بزرگ.
    میشه دردسر های نمایندگی داشتن رو بفرمایید؟
    واقعا ۷۵درصد حق بیمه رو میدن؟اصلا باورم نمیشه.
    من طی ی ماه ۱۴تا بیمه نامه فروختم.ای کاش نمایندگی میداشتم.
    با داشتن نمایندگی امکان ارتقای شغلی مثل تخصصی فروختن هست؟
    ببخشید من زیاد سوال میپرسم.

    1. درود بر شما
      ما که آیین نامه های مربوه رو در متن مقاله ارائه کردیم. بنابراین جای شک و عدم باور و… نیست. روزانه هزاران نماینده درحال اخذ کارمزد برپایه همون فرمولی هستند که در مقاله ارائه شده است.
      موفق باشید…

  30. با سلام جناب استاد عسگری عزیز.ممنون و سپاس از زحمات بی دریغ شما.
    بنده کارشناس فروش تخصصی بیمه عمر یک شرکت بیمه ای هستم.
    در مورد کارمزدا خوندم و واقعا جا خوردم.الان به من سال اول ۱۲درصد از حق بیمه پرداختی رو میدن و سال بعد ۶درصد و سال سوم هم ۶%
    یک ماهه شروع کردم.خواهشی که دارم اینه که راهنمایی کنید که من دنبال نمایندگی جنرال برم بهتره یا همین روند رو ادامه بدم و به رتبه مدیر فروشی برسم و…
    به شدت هم نیازمند به درامد هستم.
    متشکرم از لطفتون.

    1. درود بر شما
      شما الان کارمزد یک نماینده جنرال رو می دونید بنابراین خودتون باید قضاوت کنید که چه کاری به صلاح شماست
      نمایندگی هم به نوبه خودش دردسرهایی داره که باید مدنظر قرار بدید

  31. سلام آقای عسگری
    یه سوال داشتم
    شما توی توضیحاتتون گفتید هر ۳ روز یک فقره بیمه یک میلیون تومانی یعنی ماهیانه تقریبا ۸۰ هزار تومان یعنی در ماه اگر ۱۰ بیمه بفروشیم با پرداخت ماهیانه میشه ۸۳۰ هزار تومان و اینکه باید تقریبا ۱۲۰ فقره بیمه نامه با پرداخت ماهیانه ۸۳ هزار تومان بفروشیم که درآمد وصولی یک ماه بشه ۱۰ میلیون تومان
    شاید من درست متوجه نشدم

    1. درود بر شما
      شما درست متوجه شدید. فقط با این تفاوت که من هرگز در طول این سالها، حتی یک فقره بیمه عمر ماهیانه نفروخته ام و شبکه های فروش تحت مدیریت من نیز همین قانون را در کارشان رعایت می کنند. بدینگونه به جای ۱۲۰ فقره کافیست ۱۰ فقره بیمه عمر در هر ماه بفروشیم…

  32. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت حامد عسگری عزیز
    توضیحات درج شده مربوط به نماینده جنرال می باشد در صورت توان کارمزد مربوط به نماینده فروش بیمه های عمر و تامین اتیه را هم توضیح دهید.

  33. سلام آقای عسگری.من بازاریاب یک شرکت بیمه هستم و از سر نیاز به پول،به این کار رو آورده ام و هیچ تجربه ای در این کار ندارم.طی جستجوهای اینترنتی متوجه شدم که گویا شما در زمینه فروش بیمه بسیارحرفه ای و کاربلد هستید،تقاضادارم اگربراتون امکان داره من رو راهنمایی بفرمایید:من کلا از کارم خجالت میکشم،درسته که این کاربرای مردم مفیده ولی چندجایی برای فروش رفتم و بابرخورد بد وتوهین مواجه شدم به همین دلیل از ترس توهین و تحقیرمشتری وشنیدن پاسخ نه دیگرمیترسم که به جاهایی برای فروش بروم،احساس میکنم شخصیتم در این کار کوچک میشود،لطفا راهنماییم کنید.

    1. سلام .
      شما از آقای عسگری پرسیدین اما من در جای شاگرد ایشون گفتم جوابی که به نظرم درسته رو بدم و جسارت کرده باشم .
      ببینین خانم ، من یه مرد ام ، و باید درآمد داشته باشم .
      روزی که این کار رو انتخاب کردم و خواستم شروع کنم ، به اصطلاح “منفی” های زیادی خوردم . از جمله همینکه بهم میگفتن کار بدون پرستیژیه . بازاریابی کنی ؟ فروشنده بشی ؟ من با چه رویی بگم شوهرم اینکاره س .
      من واقعا تا اون روز فکر نمیکردم اینجوری بهم نگاه کنن .
      اما اون روز متوجه شدم و کلی فکر کردم .
      صنعت بیمه ، یه صنعت فوق العاده س . از پولدارترین شرکت های دنیا ، شرکت های بیمه هستن و نمایندگان حرفه ای بیمه ، بالاترین درآمد ها رو دارن .
      من از شما میپرسم
      کدوم با پرستیژ تره ، اینکه من کارمند باشم (با نهایت احترام به همه ی کارمندان عزیز – صرفا برای مثال میگم) و یک میلیون حقوق بگیرم
      یا نماینده بیمه باشم و ۶ میلیون بگیرم ؟
      کی با پرستیژ تر زندگی میکنه .
      اتفاقا صنعت بیمه خیلی خوبه از این بابت که تو دستت پیش رییس یا بالاسری دراز نیست . هرچقدر خودت تلاش کنی پول میگیری و این یعنی تو خودفرمایی .
      و یه مزیت دیگه ش اینکه تایم کاریت دست خودته . تایم کاری شناور رو هر تجارتی نداره .
      بقیه باید مرخصی بگیرن ، به زور بتونن برن ، ما میتونیم هر آن بریم به سفر .
      بعلاوه اینکه اونا موقع سفر درآمدشون صفره . ولی ما وسط تفریح و سفرمون هم میتونیم فروش داشته باشیم و درآمد کسب کنیم .

      همه چیز به باور تو برمیگرده
      من این کار رو یه صنعت با افتخار و با پرستیژ میدونم
      الان دیگه همسرم و خانواده م هم با افتخار میگن که مدیر فروش بیمه م من .
      (این تاثیری بود که من روشون گذاشتم .)
      اول باور خودتو درست کن بعد کارتو ادامه بده . با این نگاه نمیتونی موفق شی ، یعنی هی میری برای فروش و هربار برخورد بد میبینی .
      ولی وقتی به کارت علاقه داشته باشی و با شور و شوق با مشتری حرف بزنی اونم حتی اگه خریدار نباشه ، بد رفتار نمیکنه .
      و در نهایت بگم
      این رفتار های بد و ناراحت کننده و نه شنیدن های مکرر ، جزئی از کار بیمه س .
      باید اونو بپذیری و دیگه اونو مانع کارت نبینی

      یه جمله ی بی نظیر آقای عسگری داره که من بزرگ نوشتم زدم به دیوار اتاقم
      “ترس از رد شدن را سد و مانعی بین خودتان و فروش تلقی نکنید بلکه ، آن را حائلی بدانید بین خودتان و نمایندگانی که مثل شما قوی ، باهوش و جدی نیستند .”

      موفق باشین
      باز هم اگه کمکی چیزی از دستم برمیومد درخدمتتون هستم
      meraj.hosseini17@gmail.com

  34. آقای عسگری عزیز سلام.
    وقت بخیر.من هومن ادیب زاده نماینده عمر بیمه پاسارگاد هستم.
    برای وبینار ۹ شهریور ثبت نام کرده بودم.متاسفانه نتوانستم در آن وبینار حضور پیدا کنم.
    آیا فرصت دیگری هست تا من از آن استفاده نمایم یا اینکه چکار باید انجام دهم؟
    لطفا” راهنمایی بفرمایید.
    ضمنا” ایمیل من قبلا” h.adibzadeh492yahoo.com بوده است.
    متشکر و منتظر راهنمایی تان هستم.

    1. درود بر شما
      ضمن سپاس از ثبت نام تان در وبینار
      متاسفانه آدرس ایمیل شما اشتباه تایپ شده
      همچنین اینکه اگر در هر وبیناری ثبت نام کرده اید و بابت آن، وجهی پرداخت نموده اید، می بایست لینک دانلود فیلم ضبط شده آن وبینار را دریافت نمایید. در صورت عدم دریافت لینک دانلود، با شماره ۴۷۶۲۱۴۱۴ داخلی ۲ تماس حاصل فرمایید تا همکاران من در واحد پشتیبانی شما را راهنمایی کنند
      باتشکر از شما

  35. با سلام وخسته نباشید.
    من تازه وارد کار بیمه شدم و در بیمه پارسیان کار میکنم به نظرتون برای یک شروع خوب توی این کار چه اقداماتی باید انجام بدم.باتشکراز زحماتتون.

  36. سلام آقای عسگری
    سپاسگذارم آقای عسگری دوست داشتنی که با تحمل فراوان پاسخگوی تمام سوالات دوستان خود هستی

  37. وحید از بیمه سامان
    سلام مجدد خدمت استاد عزیز
    من مدیر فروش بیمه ی عمر و سرمایه گذاری در یکی از شبکه فروش های بیمه سامان در زمینه فروش تخصصی بیمه عمر هستم و در حال حاضر پورسانت ۶۰ درصد کارمزد نماینده جنرال رو دریافت میکنم. بنظر شما ساده ترین مسیر برای گرفتن نمایندگی اورجینال چیست؟ آیا ادامه ی این روند برای بنده مثمرثمر هست چون من به فکر گرفتن شبکه فروش جنرال هستم. استراژی شما در درج آگهی های تبلیغاتی برای جذب بازاریابان سایر محصولات در صنعت بیمه به چه صورت است. اگر امکان دارد یک نمونه از آگهی های خودتان برای جذب بازاریاب را به اشتراک بگذارید. و در مقاله ای از شما خواندم که فرموده بودید چارت کاری یک بازاریاب را همواره به همراه داشته باشید و با دیدن بازاریابان سایر محصولات به آنها بدهید. یک نمونه از این چارت ها رو نیز واقعا نیاز دارم. من شدیدا به گسترش شبکه فروش خودم نیاز دارم و در شرایط اقتصادی بدی به سر میبرم لطفا من رو راهنمایی کنید. قبل از این بازاریابی انبوه انجام میدادم ولی بازاریاب های جدیدم رو میخوام با نانو مارکتینگ بکاربگیرم.
    با آرزوی فروش یک میلیاردی تا شهریور سال ۹۵ با استفاده از نانو مارکتینگ و راهنمایی های شما
    سربلند و پیروز باشید

    1. سلام دوست عزیز.متاسفانه شما در اتیه سازان بیمه سامان در جایگاه ۶۰٪ کارمزد ۶۰٪ نماینده جنرال را دریافت نمیکنید.بلکه فرمول محاسبه کارمزد اتیه سازان از ۷۵٪ هستش یعنی شما ۶۰٪ از ۷۵٪ را به عنوان کارمزد دریافت میکنید که میشه ۴۵٪ کارمزد نماینده جنرال !!!

  38. باسلام و عرض ادب و احترام
    حضور محترم استادعزیز،جناب آقای عسگری
    خواهشمندم در صورت امکان توضیحاتی حتی مختصر در خصوص نحوه محاسبه سالیانه کارمزدنمایندگان ۵۴ ارائه فرمایید
    قبلا از مساعدت شما کمال تشکر و قدردانی را دارم
    پیروز و سر افراز باشید باتشکر:ارادتمند شما علیرضا

    1. درود بر شما علیرضای عزیز
      همونطور که قبلاً به کامنت یکی از دوستان پاسخ دادم اشاره کردم که مطابق آیین نامه ۵۴، کارمزد نمایندگان تخصصی بیمه های عمر، حداکثر ۷۰% کارمزد نمایندگان جنرال است. بنابراین می تونید ۷۰% کارمزدهای ارائه شده در جداول پنج گانه فوق رو محاسبه کنید تا به درآمد (“تقریبی”) نمایندگان تخصصی بیمه های عمر پی ببرید.

      1. جناب آقای عسگری از راهنمایی و پاسخگویی شما کمال تشکر را دارم

        آرزومند آرزوهای شما:علیرضا

  39. با سلام خدمت استاد گرامی
    شرکتهایی مثل بیمه پارسیان وقتی درموقع ثبت بیمه میزنی پوشش های اضافی از حق بیمه کسر شودآیا چون از حق بیمه کسر شده است کارمزد راهم فرض براینکه سرمایه فوت همون ۲۵برابر حق بیمه سال حساب شود کمتر از ۷۵%سال اول مثلا یک میلیون تومان که میشود ۷۵۰هزارتومان حساب میشودیانه؟ باتشکر فراوان وعمری طولانی

  40. جناب آقای حامد عسکری عزیز
    سلام
    کاری که شما می کنید مصداق واقعی حدیث «زکات العلم نشره» می باشد. (زکات علم، نشر و آموزش آن به دیگران است.)
    و اما سوالات بنده:
    شرکت های بیمه ای مختلف اقدام به جذب “نمایندگان فروش بیمه عمر و آتیه” می کنند. مثل بیمه پاسارگاد ، ایران ، پارسیان و دیگر بیمه ها
    ابتدا می خواستم از حضرتعالی که تجربه ی خوبی در صنعت بیمه دارید بپرسم که ۱- آیا به نظر شما دریافت این نمایندگی ها که مختص بیمه عمر می باشند خوب است یا نه؟ و اینکه آیا شما آنها را پیشنهاد می کنید یا نه؟
    ۲- آیا اینها نمایندگان رسمی محسوب می شوند و فقط خدمتشان محدود به بیمه عمر است یا اینکه اسمشان نماینده است و فقط بازایاب محسوب می شوند؟
    ۲- نحوه ی محاسبه ی کارمزدهای فروش بیمه عمر چه تفاوتی با فروش بیمه های عمر در نمایندگی های جنرال دارد؟ راضی نیستم به زحمت بیفتید و جزئی توضیح فرمایید. فقط بفرمایید که آیا بیشتر است یا کمتر یا تفاوت زیادی ندارد؟

    از لطف شما بی نهایت سپاسگزارم

    1. درود بر شما
      نمایندگان تخصصی بیمه عمر که مطابق آیین نامه ۵۴ جذب می شوند طبق آیین نامه “نماینده فروش” نیز نامیده می شوند که فقط شامل شخص حقیقی می شوند. به عبارت دیگر این نمایندگان برخلاف نمایندگان جنرال (آیین نامه ۷۵) نمی توانند علاوه بر بُعد حقیقی، بُعد حقوقی نیز پیدا کنند. اما به هرحال نماینده رسمی محسوب می شوند.
      نمایندگان تخصصی بیمه عمر دارای پروانه نمایندگی هستند و بنابراین، نمی توان آنها را صرفاً بازاریاب قلمداد کرد. شرکت های بیمه نیز موظفند با این افراد قرارداد نمایندگی منعقد نمایند. ضمن اینکه شرکت های بیمه مسئول پاسخگویی و جبران هرگونه خسارت مستقیم و یا غیرمستقیم ناشی از عمد، تقصیر، غفلت یا قصور این افراد در رابطه با عملیات بیمه ای موضوع قرارداد نمایندگی ۵۴ در مقابل بیمه گذاران، بیمه شدگان و اشخاص ثالث می باشند. این هم گواه دیگری است بر اینکه این نمایندگان، بازاریاب تلقی نمی شوند.
      شاید تنها تشابه این نمایندگان با بازاریابان در این است که آنها موظفند برابر با ماده ۶ آیین نامه ۵۴، پیشنهادات بیمه نامه های عمر را مستقیماً به شرکت بیمه ای که کد خود را از آن دریافت نموده اند تسلیم نمایند و به هیچ عنوان مجاز به صدور تحت هیچ شرایطی نیستند.
      در مورد کارمزد این نمایندگان، مطابق ماده ۴ آیین نامه ۵۴، کارمزدشان نباید تحت هیچ شرایطی از ۷۰ درصد میزان کارمزد نمایندگان حقیقی تجاوز کند.
      اما درباره اینکه نظر من رو در این باره جویا شدید که آیا دریافت این نوع نمایندگی خوب است یا خیر باید توجه شما رو به این نکته جلب کنم که نظر شخصی من این است که ارائه این نوع نمایندگی برای شرکت های بیمه بسیار خوب است! اما گرفتن این نوع نمایندگی برای شخص از نظر من بد است! دلایلی مختلفی هم برای این نقطه نظر دارم که یکی از آنها عدم توانایی نماینده تخصصی عمر در پوشش دادن تمامی نیازهای بیمه ای بیمه گذار عمر است. به طور مثال من در کارگاههایم همواره روی این مورد پافشاری می کنم و حتی دستورالعمل های خاصی ارائه می دهم که یک نماینده جنرال چگونه می تواند بیمه ثالث و ترجیحاً بدنه اتومبیل بیمه گذار عمر خود را حداکثر ظرف یکسال از صدور بیمه عمر وی صادر و از آنِ خودش کند. در حالی که نمایندگان تخصصی عمر از این فروش های جانبی و بیش فروشی ها محروم خواهند ماند.
      ضمن اینکه عدم اجبار در تهیه دفتر کار نیز لطمات بسیاری، هم به دیدگاه و درک مشتری و هم به خود نماینده تخصصی عمر وارد می آورد. یکی از لطمات برای نماینده تخصصی عمر، عدم توانایی وی در تشکیل شبکه فروش ویژه نمایندگی خودش است که به نوبه خود، در بلندمدت بسیار مضر است.
      البته بحث راجع به این مسئله آنهم به گونه ای که حق مطلب ادا شود بسیار مفصل و خارج از حوصله یک کامنت است.
      امیدوارم پاسخ نسبتاً کاملی به سؤالات شما ارائه کرده باشم.
      بیمه گر و توانگر باشید…

      1. با سلام مجدد

        بسیار خوب و کارشناسی بود و من آنچه را نیاز داشتم دریافت کردم.

        با سپاس فراوان
        امیدوارم همیشه همینطور پرانرژی و بخشنده باشید

      2. بسیار عالی باتشکر امیدوارم خدا خیرتان بدهد چون واقعا گیج بودم

  41. سلام آقای عسگری عزیز و زحمت کش و دوست داشتنی
    خواهش میکنم از شما برای ورود به سایت یه روش آسان و راحتی رو طی کنیم من الان یادم اصلا نیست با چی رمز و کاربری وارد شدم ، یه زحمت بکشین من مجدد بتونم به سایت شما مراجعه کنم واقعا برام مقدور نیست کلی مراحل رو برم تا برسم به شما دوست دارم همیشه سایت شما و خود شما در دسترس باشید .
    ممنون از زحمات شما
    سپاسگذارم

    1. درود بر شما
      باور بفرمایید منظور شما رو از یک راه آسان تر متوجه نمی شوم! یعنی آسان تر از اینکه نام کاربری و زمرعبورتان را وارد کرده و به سایت وارد شوید؟!
      اینکه رمزعبورتان را فراموش کرده اید مشکل دیگریست که با یادداشت کردن همه رمزها و نامهای کاربری در یکجا و یا استفاده از اپلیکیشن ها و برنامه های موبایلی و کامپیوتری مخصوص این کار، مشکل تان حل می شود. و یا اینکه برای همه سایت ها از یک نام کاربری و رمزعبور واحد استفاده کنید.
      ضمن اینکه ورود به وبسایت بیمه مارکتینگ ازطریق واردکردن نام کاربری و رمزعبور فقط و فقط مخصوص زمانیست که شما می خواهید محصولات دانلودی ما را دانلود کنید. غیر از این، نیازی به ورود به سایت نخواهید داشت
      باسپاس

  42. سلام آقای عسگری
    این برای نماینده‌های جنرال است برای نماینده ها با کد ۵۴ که فقط بیمه عمر میفروشند روش محاسبه به چه صورت است لطفا راهنمایی کنید.

  43. استاد یکسری ازشرکتها که طبق آیین نامه عمل نمیکنند.
    این ۳یا۴ درصدکارمزدوصول حق بیمه راازسال دوم بیمه نامه به بعدپرداخت
    مینمایند.
    وباتشکرازاین محاسباتی که زحمت کشیدیدودراختیارماقراردادید.

    1. درود بر شما
      اینکه برخی شرکت ها به آیین نامه های لازم الاجرا پایبند نیستند چیز جدیدی نیست. در مقاله هم آوردیم که با وجود لازم الاجرا بودن آیین نامه ۸۳ هنوز برخی شرکتها ملاک شان برای پرداخت کارمزد آیین نامه ۶۸ است.
      ممنون از کامنت تون

  44. به نام خدا
    با سلام و احترام
    ببخشید من میخواستم سو تفاهم پیش آمده برای خودم را برطرف کنم.
    کارمزدی که به من پرداخت میشود اینگونه است که در سال اول، هر ماه ۲۰ درصد حق بیمه پرداخت میشود و در سال دوم تا پنجم، معادل ۱۰ درصد حق بیمه به صورت ماهانه پرداخت میشود و از سال ششم تا سال آخر، معادل ۳ درصد.
    ولی این با چیزی که شما بیان نمودید همخوانی ندارد.
    بسیار سپاسگزار خواهم بود که مرا راهنمایی فرمایید.

    1. درود بر شما
      در متن مقاله اشاره شد که درصدها مربوط به نمایندگان جنرال است. روال محاسبه کارمزد برای نمایندگان آیین نامه ۵۴ و یا شرکتهای خدمات بیمه و… متفاوت است.
      باسپاس

  45. سلام
    بنده واقعا اهل تمجید و تعارف های توخالی نیستم و احساس میکنم واقعا به کسی که کارهای ارزشمندی رو انجام میده باید ازش نه تنها تعریف و تمجید کرد بلکه باید مورد تقدیر قرار بگیره.
    بنده فکر میکنم در طول این چندسال که با جناب آقای عسگری و بیمه مارکتینگ آشنا شدم و از مطالب شون بهره مند هستیم و استفاده میکنیم شاید اولین باری باشه که ارسال نظری انجام میدم که باید عرض کنم قصور افرادی مثل بنده هست که باعث میشه حق افرادی همچون آقای عسگری به خوبی ادا نشه.
    با اینحال باید همیشه حق مطلب رو ادا کرد… جناب آقای عسگری عزیز از اینکه با ظرافت و موشکافی،نظریه های بازاریابی و فنون اجرایی اونها رو همچون خیاطی زبر دست بر تن صنعت بیمه میکنید ازتون سپاسگذاری میکنم.
    ا ز قدیم ندیم هم گفتن : قدر زر زرگر شناسد ، قدر گوهر گوهری

    بدانید که قدر شما هم نزد افرادی مثل بنده به خوبی شناخته شده هست و بزرگان هم از شما حمایت خواهند کرد.

    بیمه گر و توانگر و استوار باشید…. یا حق

    1. جناب آقای نصیری عزیز درود بر شما
      از اظهارلطف صمیمانه جنابعالی کمال تشکر و امتنان رو دارم
      و البته بارها عرض کرده ام که خودم رو وام دار زحمات بزرگان و پیش کسوتان صنعت بیمه می دونم
      اظهارلطف جنابعالی و سایر عزیزان، توان من برای عهده دار بودن مسئولیتی که بردوش دارم را افزایش می دهد و از این بابت بی نهایت سپاسگزارم
      بیمه گر و توانگر باشید…

  46. استادگرانقدرجناب آقای عسگری
    درمورد انتقال پورتقوازشرکتی به شرکت دیگرباکمترین صدمات به بیمه گذارتوضیح فزمایید.ممنون

    1. درود بر شما جناب ستاری عزیز
      در این مورد باید قوانین شرکت مبدا و مقصد رو بدونید و بنابراین باید پاسخ این سؤال در جریان مذاکره و انتقال، با مدیران ذی صلاح هر دو شرکت دریافت کنید.
      بیمه گر و توانگر باشید…

  47. با سلام خدمت استاد عزیزم جناب آقای عسگری و همکاران شما در مجموعه بیمه مارکتینگ
    بی صبرانه منتظر تشکیل وبینار مربوطه می باشم.
    ۱- فقط فکر کنم کلمه ” میلیون ” بعد از توضیحات جدول جا افتاده است (۳۹۷ میلیون)
    ۲- در مورد روش اول هم فکر کنم مبنای اجرا ، آیین نامه ۸۳ شورای عالی بیمه باشد.
    ۳- و ای کاش در مورد کارمزد پوشش های اضافی بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری نیز توضیحات شفاف خود را ارائه می نمودید. البته در همین قسمت جواب دیدگاهها می شود اضافه گردد.
    با تشکر از زحمات حضرتعالی

    1. درود بر شما
      مورد اول اصلاح شد
      در مورد دوم با اینکه ملاک، آیین نامه ۸۳ است اما همچنان برخی از شرکت های بیمه از همان نظام پرداختی آیین نامه ۶۸ استفاده می کنند که البته و خوشبختانه در آینده نزدیک آنها نیز آیین نامه ۸۳ را همانطور که باید، لازم الاجرا خواهند دانست.
      مورد سوم هم به توجه شماره ۳ توجه کنید! در آنجا گفته ایم مبالغ حق بیمه مندرج در جداول و محاسبات، شامل حق بیمه پوشش های تکمیلی نمی باشد. بنابراین کارمزد پوشش های تکمیلی که مدنظر شماست در محاسبات درج شده است.
      به هرحال ممنونم از درج کامنت تون
      موفق باشید…

  48. استاد عزیز کارمزد از سرمایه بیمه نامه حساب میشه نه از حق بیمه سال اول

    1. سرکار خانم فاطمه خطیبی؛ نماینده محترم بیمه دانا در اهواز، درود بر شما!
      خواهش می کنم وقتی می خواهید برای یک مقاله کامنت بگذارید، ابتدا زحمت مطالعه تمام مقاله رو بکشید که نه اجحافی در حق نویسنده و نه اجحافی در حق خودتون بکنید.
      در متن مقاله ۳ پاراگراف سبز رنگ هست که تعمداً با این رنگ نوشته شده که شما حتماً ببینید و بخوانید که ظاهراً شما نه دیده اید و نه خوانده اید!
      در این سه پاراگراف، توضیح دادیم که ملاک محاسبه کارمزد بیمه عمر، سرمایه فوت هست و نه حق بیمه. این مورد صراحتاً در آیین نامه های ۸۳ و ۶۸ آمده و نیازی به یادآوری ندارد. اما برای محاسبه درآمد ۵ ساله ابتدایی، بالآخره باید یک حالت پیش فرض را در نظر بگیریم که ما در نظر گرفتیم سرمایه فوت، حداکثر گرفته شود تا ۳۰ در هزار سرمایه فوت با ۷۵ درصد حق بیمه سال اول برابر شود که بتوانیم جداولی نظیر آنچه در بالا ملاحظه می فرمایید را در اختیار نمایندگانی قرار دهیم که هیچ دورنمایی از میزان درآمدزایی بالقوه در بیمه های عمر ندارند!
      حالا چرا شما مجدداً کامنتی با این محتوا می گذارید و نکته ای را یادآوری می کنید که در متن مقاله به سه عنوان مختلف، به آن اشاره کرده ایم و گفته ایم که بله! ما هم می دانیم ملاک محاسبه چیست؛ واقعاً نمی دانم!!!!
      باسپاس از حُسن نیت شما در کامنت های آتی…
      بیمه گر و توانگر باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود رایگان کتاب

رمز فروشندگی بیمه‌های عمر در ایران

در این کتاب 104 صفحه‌ای می‌خوانید:

روش جلب توجه و اعتماد مشتری در بازارهای سرد

تکنیک Opening و باز کردن سر صحبت با مشتری

روش پی بردن به نیازهای اصلی مشتری از زبان وی

چرایی و چگونگی تبدیل نیاز مشتری به خواسته احساسی

کتاب رمز فروشندگی بیمه های عمر در ایران - نویسنده: حامد عسگری - بیمه مارکتینگ

اطلاعیه مهم زیر را مطالعه کنید:

نماینده گرامی؛ درحال حاضر، ترم اول کالج به‌طور کامل برگزار شده ولی هنوز ترمهای تحصیلی دوم به بعد شروع نشده‌اند.

برای ثبت‌نام در ترم اول و دریافت ویدیوهای تمامی دروس این ترم، بر روی دکمه زیر کلیک کنید…